پروموشن یا پروموت در اینستاگرام چیست

پروموشن یا پروموت در اینستاگرام چیست + مزایا و کاربردها

همه کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند دوست دارند پست‌هایشان بیشتر دیده شود و میزان تعامل مخاطبان با آن‌ها افزایش یابد، اما چطور؟ قابلیت پروموشن یا پروموت در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که با پرداخت هزینه‌، بیشتر در معرض دید مخاطبانتان قرار گیرید و تعداد تعامل و بازخوردتان را افزایش دهید.

از آن‌جا که مخاطبان روزانه در معرض تصاویر و محتواهای بصری زیادی قرار می‌گیرند، پیدا شدن از میان آن‌ها و منحصر به فرد شدن امری سخت به نظر می‌رسد. بنابراین برای برندها بسیار منطقی است که از انواع تاکتیک‌ها و امکانات استفاده کنند تا صفحه خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهند.

احتمالا برایتان پیش آمده که گزینه boost post در اینستاگرام را دیده باشید و به خودتان بگویید حالا که این پست بهتر از بقیه پست‌‌ها عمل کرده بهتر است آن را پروموت کنم. در این مقاله قصد داریم به شما بگوئیم که قابلیت پروموت اینستاگرام چگونه کار می‌کند و شما چطور می‌توانید از آن به بهترین شکل بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید: تولید محتوا در اینستاگرام با کیفیت بالا + ایده های جذاب

پروموشن یا پروموت در اینستاگرام چیست؟

قابلیت پروموشن در اینستاگرام یا همان پروموت به شما کمک می‌کند پست‌هایی را تبلیغ کنید که عملکرد خوبی داشته‌اند. برای این‌که تبلیغ را اجرا کنید کافیست یکی از پست‌هایی که تاکنون ارسال کرده‌اید را انتخاب کنید و دکمه پروموت را بزنید تا افراد دیگر نیز برای اقدام به عمل دلخواه شما تشویق شوند. شما می‌توانید مخاطبانی خاص در کشوری خاص را مشخص کنید و اجازه دهید که اینستاگرام تشخیص دهد که تبلیغتان را به چه کسی نشان دهد. پس از آن، پست شما به عنوان تبلیغ پخش خواهد شد.

پیش نیازهای پروموت در اینستاگرام

برای این‌که بتوانید از قابلیت پروموشن در اینستاگرام استفاده کنید باید پیش از هر چیز صفحه خود را بیزینسی کرده باشید و آن را به فیس بوک متصل کنید. پس از اتصال به فیس بوک و گذاشتن پست، اینستاگرام به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که کدام یک از پست‌هایتان برای پروموت کردن مناسب‌تر است بدین ترتیب می‌توانید پست خود را پروموت کنید. همچنین برای پرداخت هزینه تبلیغات باید دسترسی به روش‌های پرداختی بین المللی مانند ویزا کارت و پی پال داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روش‌های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام ؛ دانلود پست، استوری و IGTV

مراحل ساخت پروموت در اینستاگرام

  • ابتدا پست مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • سپس دکمه promote را پیدا کرده و وارد آن شوید. علاوه بر این روش می‌توانید وارد بخش آمارهای اینستاگرام (Instagram Insights) شوید به بخش promotion data یا داده‌های پروموشن بروید، سپس روی Create Promotion Link یا ایجاد لینک پروموشن کلیک کنید.

مراحل ساخت پروموت در اینستاگرام

  • پستی را که می‌خواهید انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.

انتخاب پست برای پروموت در اینستاگرام

  • در این مرحله باید هدف خود از ایجاد پروموشن را انتخاب کنید و سپس بگوئید که می‌خواهید این تبلیغ برای چه کسانی نمایش داده شود. در این حالت می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که وبسایتتان را ببینند، پروفایلتان را ببینند، آدرس مکانی خاص را دریافت کنند یا به شماره تلفنی که در اکانت بیزینسی شما ثبت شده تماس بگیرند.
  • برای این‌که مخاطبانتان را به سمت وبسایت خود یا پروفایلتان هدایت کنید، گزینه Get More Profile and Website Visits را انتخاب کنید. در صفحه بعدی آدرس وبسایتتان را وارد کنید یا آدرس پروفایلتان را بنویسید.

هدایت مخاطبانتان به سمت وبسایت یا پروفایل خود در پروموت پست در اینستاگرام

  • پس از وارد کردن آدرس وبسایتتان می‌توانید دکمه اقدام به عمل دلخواهتان را نیز انتخاب کنید.

تعیین CTA برای پست پروموت شده در اینستاگرام

  • اگر می‌خواهید مخاطبانتان به شما زنگ بزنند یا به آدرسی خاص بروند گزینه Reach People Near an Address را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Select Button Text اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

فعالسازی امکان تماس تلفنی و آدرس دهی مکانی خاص برای پروموت پست در اینستاگرام

  • پس از این مرحله باید مخاطب هدفتان را مشخص کنید. برای این کار روی گزینه Automatic for Audience کلیک کنید تا اطلاعات جامعه هدفتان را انتخاب کنید.

انتخاب مخاطب هدفتان در پروموت پست در اینستاگرام

  • می‌توانید مخاطبانتان را از مکان‌های مختلف انتخاب کنید یا آن‌ها را بر اساس علایق و سن و جنسشان برگزینید. البته باید این نکته را بدانید که اگر مخاطبانتان در ایران هستند نمی‌توانید موقعیت مکانی را روی ایران تنظیم کنید.
  • پس از این مرحله باید میزان بودجه و زمان تبلیغ را مشخص کنید. برای این کار یا روی default budget یا duration کلیک کرده، سپس بر اساس بودجه و زمان گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

تعیین میزان بودجه و زمان تبلیغ در پروموت پست در اینستاگرام

  • پس از تکمیل اطلاعات پرداخت می‌توانید با انتخاب گزینه Preview tab پیش نمایش تبلیغتان را ببینید.

پروموت اینستاگرام برای ایران

با توجه به اینکه ایران در لیست تحریم‌های اینستاگرام قرار دارد، کاربران ایرانی از تعداد زیادی از قابلیت‌های حرفه‌ای این پلتفرم محرومند چرا که همانطور که گفته شد، قابلیت انتخاب لوکیشن برای ایران در دسترس نیست و شما مجبورید کاربران هدفتان را بر اساس دیگر معیارها انتخاب کنید که در این انتخاب هم احتمال خطا بسیار زیاد وجود دارد. به علاوه برای بسیاری از کاربران ایرانی پرداخت بین المللی بسیار دشوار است.

از آن گذشته، اگر کاربری تمام این مشکلات را رفع کند ممکن است در آینده و به خاطر خطایی سهوی، فیسبوک مکان اصلی او را شناسایی کرده و به طور کلی دسترسی صفحه را محدود کند. با این حال شرکت‌های بزرگی هم هستند که با استفاده از نرم افزارهای تغییر موقعیت مکانی، محل ورود خود به اینستاگرام را همیشه کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق و پربازده راه‌اندازی کنیم؟

حذف پروموشن promotion در اینستاگرام

اگر بخواهید پروموشن خود را از اینستاگرام حذف کنید باید ابتدا وارد پروفایل خود شوید و روی promotions کلیک کنید. سپس می‌توانید با انتخاب پروموشنی که قصد پاک کردن آن را از بخش view insights دارید، روی حذف پروموشن کلیک کرده و آن را delete کنید.

مزیت‌ها و معایب پروموت اینستاگرام

قطعا هر ابزاری که در دنیای دیجیتال استفاده می‌کنیم تعدادی مزیت و تعدادی عیب دارد. از مزایای این قابلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش آگاهی بخشی از برند

افزایش ریچ و ایمپرشن صفحه

افزایش تعداد فالوئرها

اما معایب استفاده از این قابلیت هم مخصوصا برای ایرانیان کم نیست:

دشواری در پرداخت هزینه

هزینه دلاری و بسیار زیاد

پیچیدگی در انتخاب مخاطب هدف

کاهش نتایج و آمارها

احتمال بسته شدن صفحه به دلیل شناسایی مکان اصلی تبلیغ کننده

نتیجه‌گیری

درست است که این روزها همه دوست دارند تعداد فالوئرهایشان را افزایش دهند و اینستاگرام هم ابزارهای مفید زیادی مانند قابلیت پروموت در اختیار کاربران خود قرار داده است، اما این قابلیت با دردسرهایی که برای بسیاری از کاربران ایرانی همراه بوده با اقبال چشمگیری در بین آن‌ها مواجه نشده است. بهتر است پیش از انتخاب روش تبلیغ در اینستاگرام تمام روش‌های موجود را بررسی کرده و آن‌ها را از نظر میزان بودجه خود و کارکردشان تطابق دهید و سپس بهترین روش را انتخاب کنید. اگر تاکنون از این روش یا روش‌های دیگر برای تبلیغ پیجتان استفاده کرده‌اید در بخش نظرات بنویسید که چقدر برایتان هر روش مفید واقع شده است.

علاوه بر مورد بالا شما می توانید به کمک پلتفرم جریان تبلیغات هدفمند خود را در اینستاگرام و تلگرام شروع کنید. جریان با دسته بندی موضوعی اینفلوئنسرها به شما کمک می کند که بتوانید تبلیغ خود را در معرض دید مخاطلب هدف خود قرار دهید و نتیجه بهتری از تبلیغات خود بگیرید. به عنوان نمونه تعدادی از موضوعاتی که جریان پوشش داده و شما می توانید در آن ها تبلیغ کنید در ادامه آورده شده است :

  •  پیج های آشپزی و غذا
  • پیج های تغذیه و سلامتی
  • پیج های روان شناسی
  • پیج های سرگرمی
  • پیج های موسیقی
  • پیج های فیلم و سینما
  • پیج های طنز
  • پیج های مالی و سرمایه گذاری
  • پیج های ورزش

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.