منشن اینستاگرام چیست

منشن اینستاگرام چیست؟ نحوه منشن کردن در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام در سالیان اخیر، به ابزار مهمی در زندگی افراد تبدیل شده و توانسته مردم را به خوبی جذب خود کند. اینستاگرام برای ایجاد ارتباط بین افراد قابلیت‌های متعددی را ایجاد کرده است. وجود این قابلیت‌ها به افراد کمک می‌کند تا راحت‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

در این مقاله قصد داریم که شما را با یکی از قابلیت‌های اینستاگرام یعنی منشن آشنا کنیم و صفر تا صد آن را شرح دهیم. پس حتما تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

منشن (mention) چیست؟

اگر تا کنون با اینستاگرام کار کرده باشید، حتما از این قابلیت اطلاع دارید. منشن یا تگ در واقع به معنای اشاره کردن است. اما در اینستاگرام زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهید شخصی را از پست یا استوری، مطلع یا در کامنت‌ها به او اشاره کنید. برای منشن کردن شخص دیگری در اینستاگرام باید از @ استفاده کنید و بعد از آن هم کافیست تا نام آیدی مورد نظر خود را وارد کنید. بدین صورت منشن انجام می‌شود و شخص مورد نظر تگ می‌شود.

منشن کردن می‌تواند به افزایش فالوورها کمک کند چرا که زمانی شما دوستان خود را منشن می‌کنید، دوست دارید پستی که مورد پسند شما بوده، دوستتان هم ببیند و همین اتفاق احتمال اینکه دوست شما هم با آن پست تعامل داشته باشد را بالا می‌برد.

کاربرد منشن کردن در اینستاگرام

به اشتراک گذاشتن پست‌ها

منشن کردن در اینستاگرام زمانی کاربرد دارد که شما از پستی خوشتان آمده است و حالا می‌خواهید که با دوستان خود هم آن را به اشتراک بگذارید. یکی از راه‌های به اشتراک گذاشتن پست‌ها این است که آن را مستقیم در دایرکت اینستاگرام شخص موردنظر بفرستید. منشن کردن هم روش دیگری است که وجود دارد و می‌توانید دوستان خود را داخل کامنت‌ها منشن کنید تا به این پست دسترسی داشته باشند.

رعایت قوانین کپی رایت

در طول سالیان گذشته، افراد زیادی از طریق اینستاگرام دست به نقض قوانین کپی رایت می‌زدند و محتوای صفحات دیگر را به راحتی به اشتراک می‌گذاشتند. نقض قوانین کپی رایت شروع ماجرا بود و در برخی از موارد به کلاهبرداری هم ختم شده بود. به همین خاطر اینستاگرام تصمیم گرفت که قوانین سفت و سخت‌تری برای کپی‌ رایت قرار دهد و به سرعت محتوای تکراری و کپی را پاک می‌کند.

اما ربط این موضوعات به منشن کردن اینجاست که شما می‌توانید محتوایی را از پیج شخص دیگری بردارید و در صفحه‌ی خود آن را نشر دهید، به شرطی که آیدی پیجی که محتوا را از آن برداشتید، در کپشن یا روی عکس و ویدیوی خود منشن کنید. منشن کردن به نوعی گرفتن اجازه از پیج اصلی است و اینستاگرام هم به خوبی قادر به تشخیص و درک این مسئله است.

مزایای منشن اینستاگرام

منشن کردن در اینستاگرام علاوه بر به اشتراک گذاشتن پست و جلوگیری از نقض قوانین کپی رایت مزایایی هم دارد که بیشتر مناسب کسب و کارها و صفحات کاری است. منشن کردن به برند سازی و جذب مخاطبان کمک می‌کند و توسط آن می‌توان بهتر کسب و کار خود را معرفی کرد. در ادامه چند مزیت منشن کردن را به شما خواهیم گفت:

با استفاده از منشن می‌توانید مسابقات اینستاگرامی برگزار کنید. به این صورت که از شرکت‌کنندگان در مسابقه بخواهید که یک سری شرایط را رعایت کنند و یکی از آن‌ها مثلا این باشد که باید چند نفر را زیر پست مسابقه‌ی شما منشن کنند. همچنین این امکان را دارید که به شرکت کنندگان بگویید، شرایط مورد نظر شما را اجرا کنند و در نهایت با استوری گذاشتن یا پست کردن مطلب مورد نظر، شما را منشن کنند تا راحت‌تر متوجه افراد شرکت کننده شوید.

با منشن می‌توانید محتوای تولید شده در صفحات دیگر را به استوری خود اضافه یا اصطلاحا (Add to story) کنید. این اتفاق زمانی می‌افتد که مثلا یکی از دنبال کنندگان شما، در مورد شما یک استوری می‌گذارد و از شما تشکر می‌کند. اگر شما را منشن کرده باشد، علاوه بر مطلع شدن، می‌توانید آن را به استوری خود اضافه کنید و از آن شخص قدردانی کنید.

علاوه بر دو مورد بالا این امکان برای شما فراهم است که با منشن، دیگران را دعوت یا تشویق به انجام کاری کنید. مثلا چالشی به راه افتاده و شما برای دعوت کردن دیگران نیاز است که آن‌ها را منشن کنید.

انواع منشن کردن در اینستاگرام

تمامی این کارکردها و مزایایی که درباره‌ی منشن اینستاگرام گفته شد را می‌توان به شکل‌ها و انواع مختلفی انجام داد. منشن کردن در اینستاگرام به 4 نوع تقسیم می‌شود که در ادامه بیشتر با هر کدام از آن‌ها آشنا خواهید شد.

@ منشن کردن در کامنت

منشن کردن در کامنت را شاید بتوان اولین نوع منشن دانست. منشن کردن در کامنت در اوایل شروع به کار اینستاگرام که دایرکتی وجود نداشت، نقش بسیار پر رنگی در ارتباطات بین افراد داشت و تقریبا مطالب فقط به وسیله‌ی منشن کردن دست به دست می‌شد. الان هم منشن کردن در کامنت اتفاق می‌افتد، اما به نسبت گذشته خیلی کمتر شده و بیشتر زمانی که مسابقه‌ای برگزار می‌شود، این اتفاق رخ خواهد داد.

@ منشن کردن در پست

منظور از منشن کردن در پست، منشن در کپشن پست‌هاست. این نوع بیشتر زمانی استفاده می‌شود که قصد داریم درباره‌ی کسی صحبت کنیم یا از محتوای شخص یا پیج دیگری مطلبی استفاده کردیم، در کپشن نام او را تگ می‌کنیم تا به نوعی هم از او اجازه گرفته باشیم و هم قوانین کپی رایت را رعایت کنیم.

@ منشن کردن محتوا

برای اینکه بخواهید در محتوا منشن کنید باید در صفحه‌ قبل از انتشار پست، از طریق دکمه‌ی Tag People اقدام به تگ کردن افراد دیگر کنید. استفاده از این نوع منشن هم درست مثل مورد قبلی و برای جلوگیری از حذف پست به دلیل قوانین کپی رایت است.

انواع منشن کردن در اینستاگرام

@ منشن کردن در استوری

منشن کردن در استوری پراستفاده‌ترین نوع منشن است که برای انجام آن کافیست بعد از اینکه محتوای استوری خود را انتخاب کردید، از بخش استیکرها، گزینه‌ی Mention را انتخاب و آیدی فرد مورد نظر را می‌نویسید. روش دیگری که در استوری می‌توان دیگران را تگ کرد، این است که به صورت دستی از نماد @ و نام کاربر مورد نظر خود استفاده کنید و منشن را انجام دهید.

منشن شدن توسط افراد دیگر

اگر در اینستاگرام توسط شخص دیگری منشن شوید، در بخش Activity به شما نمایش داده خواهد شد. اگر در استوری تگ شوید، غیر از اینجا در دایرکت شما هم یک پیام ارسال خواهد شد که با زدن آن می‌توانید استوری که شما در آن منشن شدین را در استوری خود قرار دهید.

منشن شدن توسط افراد دیگر در اینستاگراماما اگر در یک پست اینستاگرامی منشن شوید، علاوه بر اینکه در بخش Activity نشان داده می‌شود، در بخش پروفایل هم یک زبانه وجود دارد که پست‌هایی که در محتوا یا کپشن آن منشن شدید، به صورت کلی در آنجا هست.

محدودیت منشن در اینستاگرام

اینستاگرام برای منشن کردن افراد هم محدودیت‌هایی را درنظر گرفته است. این محدودیت‌ها شامل منشن کامنت و منشن محتواست.

در منشن کامنت‌ها، در هر کامنت می‌توانید حداکثر 10 کاربر را منشن کنید ولی در گذاشتن کامنت محدودیتی وجود ندارد. البته تا جایی که اینستاگرام به دلیل کامنت زیاد شما را ربات تشخیص ندهد. در بخش منشن محتوا هم محدودیت به این صورت است که بیش از 10 کاربر را نمی‌توانید تگ کنید.
این محدودیت‌ها در بخش کپشن و استوری وجود ندارد اما اگر بیش از اندازه باشند، ممکن است که گوگل شما را ربات تشخیص دهد و فعالیت شما را محدود یا قطع کند.

جلوگیری از منشن شدن در اینستاگرام

در میان این همه منشن کردن و منشن شدن، افرادی هستند که علاقه‌ ندارند توسط دیگران منشن شوند و می‌خواهند از بروز این اتفاق جلوگیری کنند. برای جلوگیری از منشن شدن در اینستاگرام توسط بقیه، می‌توانید از بخش تنظیمات و بخش مربوط به Tags منشن شدن از سمت بقیه را غیر فعال کنید. البته در صورت منشن شدن در عکس یا ویدیوی پست‌ها برای شما درخواستی ارسال می‌شود که می‌توانید موافقت یا عدم موافقت خود را اعلام کنید.

جلوگیری از منشن شدن در اینستاگرام

کلام آخر

منشن شدن و منشن کردن یکی از راه‌های ارتباطی است که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند. از این رو استفاده‌ درست از این ویژگی به خصوص برای کسب و کارها می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

در این مقاله سعی کردیم که شما را با منشن کردن و انواع و کاربردهای آن آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب مورد استفاده‌ شما قرار گرفته باشد و خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

منابع:

https://www.socialinsider.io/blog/instagram-mention-sharing-feature

https://www.businessinsider.nl/how-to-tag-someone-on-instagram?international=true&r=US

https://www.bloomdigital.net.au/instagram-tagging-and-mentions

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.