تبلیغ و جذب مشتری برای فروشگاه های لوازم آرایشی

هیچ شکی نیست که همه‌ی مشاغل، چه فروشگاه‌های مصالح ساختمانی باشند و چه شرکت‌های آنلاین، اگر می‌خواهند فروش خود را به حداکثر برسانند، باید محصولات و تجارت خود را به‌طور مؤثر بازاریابی کنند. قطعاً صنعت لوازم‌آرایشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق بسیار چالش‌برانگیز است.

نکات لازم برای تبلیغات لوازم‌آرایش

در این مقاله قصد داریم تمام راهکارهای ایجاد یک استراتژی جامع بازاریابی برای محصولات زیبایی را در اختیار شما قرار دهیم. سعی کردیم مهم‌ترین نکات بازاریابی را در هر دو بستر آنلاین (شبکه‌های اجتماعی) و آفلاین پوشش دهیم. با ما همراه باشید تا در ابتدا به بررسی مهم‌ترین نکات جهت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم.

تبلیغات محصولات زیبایی به‌صورت آنلاین (شبکه‌های اجتماعی)

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود آمار فروش خود بهره ببرید؟

بیشتر مشاغل، خواه بدانند و خواه ندانند تا حدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی را انجام می‌دهند. اگر برند زیبایی شما دارای اکانت فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام است، شما تا حدی درگیر شبکه های اجتماعی هستید؛ اما ممکن است از آن در حد توان خود استفاده نکنید. نگران نباشید، ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم تا بفهمید دقیقاً چگونه می‌توانید از مزایای این روش فروش مؤثر بهره‌مند شوید و تجارت زیبایی خود را به‌صورت آنلاین توسعه دهید.

شبکه‌های اجتماعی به چند دلیل باعث گسترش فروش محصولات شما می‌شوند:

  • بسیاری از شبکه‌های اجتماعی عمدتاً بصری هستند و به دلایل واضح، این کاملاً متناسب با بخش زیبایی است. پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام این فرصت را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند تا از طریق محتوای خود «فروشگاه» و «نمایش محصول» مجازی ایجاد کنند.
  • همچنین شبکه‌های اجتماعی روندهای فرهنگی را قادر می‌سازد تا مخاطبان جهانی را جذب کرده و به پدیده‌های جهانی تبدیل شوند.
  • بدون شک صنعت زیبایی بیش از بقیه از ظهور شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شده است. در حال حاضر صنعت زیبایی جهانی 569 میلیارد دلار ارزیابی‌شده است و انتظار می‌رود تا سال 2025 به ارزشی معادل 758 میلیارد دلار برسد.

به زبان ساده، شبکه‌های اجتماعی منجر به رونق صنعت زیبایی شده و به کسب‌وکارهای کوچک‌تر امکانات قابل‌توجهی را داده است.

بهترین روش‌های فروش لوازم آرایش در شبکه های اجتماعی: نکات برتر برای موفقیت!

1. با بازار هدف خود آشنا شوید.
اگر می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان کانال فروش استفاده کنید، باید مخاطبان و بازار هدف خود را بشناسید. قرار نیست در ابتدای کار از تمام پلتفرم‌ها استفاده کنید بلکه باید شبکه‌ی مناسب برند خود را بیابید؛ بنابراین مشتری موردنظر را شناسایی کرده و از شبکه دلخواه خود شروع کنید.
پس از شناسایی شبکه‌های موردنظر، باید نحوه‌ی استفاده مشتریان از پلتفرم را بررسی کنید. هرچند وقت یک‌بار از آن استفاده می‌کنند؟ آن‌ها با کدام نوع محتوا بیشتر درگیر می‌شوند؟ این‌ها انواع سؤالاتی است که باید از خود بپرسید.

2. پست کردن مطالب مرتبط و مفید
مخاطبان (فالوورها) از شما توقع ایجاد محتوایی را دارند که برای آن‌ها ارزش‌آفرینی کند یا چیزی را به آن‌ها بیاموزد که به درد زندگی‌شان بخورد.
یکی از ساده‌ترین راه‌های انجام این کار، آموزش‌های زیبایی است. برای مخاطبان جذاب است که به آن‌ها نشان دهید چگونه می‌توانند به یک ظاهر زیبا دست پیدا کنند. با این کار شما هم به فالوورهای خود چیزی یاد می‌دهید و هم دغدغه‌ی زندگی روزمره‌ی آن‌ها که هرروز زیباتر به نظر رسیدن است را، حل می‌کنید.

شما در قالب ویدیوهای آموزشی می‌توانید به‌طور نامحسوس محصولات خود را نیز بازاریابی کنید. مسابقه، هدیه و کمپین‌های مشارکتی با مخاطبان خود راه بیندازید و تعامل آن‌ها را به کار بگیرید.

3. محصولات خود را به شکل بصری نمایش دهید.

شبکه‌های اجتماعی اغلب تصویر محور هستند و توجه مخاطب توسط محرک بینایی جلب می‌شود.

این بدان معنی است هر تصویری که هنگام فروش محصولات زیبایی در فیس‌بوک یا اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، باید به‌دقت موردتوجه قرار گیرد و ازنظر موضوعی سازگار با برند شما باشد.

شبکه‌های اجتماعی مکانی عالی برای ایجاد محتوایی است که استفاده از محصول شما را در عمل نشان دهد. به‌جای استفاده از تصاویر ثابت، بهتر است GIF، ویدیو و تصاویر گرافیکی را امتحان کنید که نشان ‌دهد محصولات هنگام استفاده چگونه به نظر می‌رسند.

به‌عبارت‌دیگر، محصولات خود را زنده کنید و بگذارید خلاقیت مخاطبان شما را برانگیزد.

پروموشن لوازم آرایش در یوتیوب

4. با مخاطبان خود درگیر شوید.
محوریت شبکه‌های اجتماعی حول تعامل و مکالمه با مخاطبان است. جایی نیست که فقط افراد را برای فروش محصولات خود با تبلیغات، بمباران کنید. درواقع اقدام به این روش دیگر فروش اجتماعی محسوب نمی‌شود و نباید به این شیوه عمل کرد.
در عوض، سعی کنید کاربران را درگیر کنید و با مخاطبانی که محصولات شما را دوست دارند ارتباط داشته باشید. این ارتباط می‌تواند به‌سادگیِ پاسخ دادن به نظرات آن‌ها با لحنی «غیر فروش» به روشی صادقانه و دوستانه باشد.
در این راستا، عملکرد «استیکر پرسش و پاسخ» اینستاگرام یک ابزار مفید است. همچنین آزمون‌ها و نظرسنجی‌های مختلفی که می‌توانید در بسیاری از پلتفرم‌ها ایجاد کنید. آن‌ها امکان مشارکت را فراهم کرده و مخاطبان را تشویق به تعامل با شما می‌کنند.

ارتباط با مخاطلبان برای پروموشن لوازم آرایش

5. استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربر
مشاغلی که از شبکه‌های اجتماعی به‌طور مؤثر استفاده می‌کنند به محتوای زیادی احتیاج دارند و تولید همه آن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
به‌جای اینکه همیشه خودتان برای محصولات خود تولید محتوا کنید، از مخاطبان خود بخواهید که تصاویر و هر نوع محتوایی که در ارتباط با محصول شما دارند، برایتان ارسال کنند و شما هم در شبکه‌ی اجتماعی خود، آن‌ها را به اشتراک‌گذارید. این امر می‌تواند یک روش عالی برای جلب نظر مخاطبان و ایجاد احساسات خوب در مورد برند شما در نظر آن‌ها شود. مخاطبان شما دوست دارند که در پیج های معتبر نیز محتوای آن‌ها دیده شود.
محتوای تولیدشده توسط کاربر  یا محتوای ugc به‌ویژه برای مشاغل زیبایی ازآن‌جهت ارزشمند است که مشتریان آن را به‌عنوان «رأی اعتماد» به یک محصول، از یک منبع معتبر فرض می‌کنند.

محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغ لوازم آرایش

6. از هشتگ استفاده کنید.
هشتگ ها ابزاری هستند که به شما کمک می‌کنند محتوای خود را انتشار دهید و اطمینان حاصل کنید به افرادی که احتمالاً علاقه‌مند به آن هستند، نشان داده می‌شود. همچنین به شما امکان می‌دهد افراد خاص را هدف قرار دهید.
این سه نکته را برای هشتگ گذاری رعایت کنید:
• به یاد داشته باشید که در هشتگ های خود فاصله را وارد نکنید. مثلاً #لوازم آرایشی را باید به این صورت بنویسید:#لوازم_آرایشی
• جستجو کنید که کدام هشتگ ها ترند هستید و از محبوبیت آن‌ها برای سود کسب‌وکار خود استفاده کنید. ولی در این کار زیاده‌روی نکنید و بیش از 30 هشتگ استفاده نشود.

• انواع مختلف هشتگ (برای مثال کسب‌وکار یا محصول، برند، کمپین یا رویداد) و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها را بفهمید؛ و به یاد داشته باشید، اگر در حال پیشبرد یک کمپین هستید، فراموش نکنید که برای ایجاد مشارکت، هشتگ مربوط به آن کمپین را ایجاد کنید.

استفاده درست از هشتگ برای تبلیغ لوازم آرایش

7. همکاری با اینفلوئنسرها
به یاد داشته باشید که نیازی نیست همه‌ی کارها را به‌تنهایی انجام دهید. گاهی اوقات، مشارکت‌های استراتژیک سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای رشد مخاطبان شما هستند.
منظور ما این است که شما می‌توانید در بخش زیبایی، با توسعه‌ی روابط با اینفلوئنسرهای مربوطه، با آن‌ها همکاری کنید.
اینفلوئنسرها به شما کمک می‌کنند تا به گروه کاملاً جدیدی از کاربران دسترسی پیدا کنید، به محصولات و کسب‌وکار خود اعتبار دهید و محتوای جدیدی در اختیار داشته باشید.
شما به‌جای ایجاد فشار در فروش کالای خود به روش همیشگی، بر ایجاد روابط، ایجاد تخصص و ایجاد محتوایی که برای مردم معنی دارد، تمرکز می‌کنید. این روش نه‌تنها برای رشد تجارت شما بسیار مؤثر است بلکه بسیار سرگرم‌کننده، خلاقانه و لذت‌بخش نیز هست.
در بخش آخر مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه از طریق پنل جریان می‌توانید تبلیغات خود را با همکاری بلاگرهای زیبایی یا اینفلوئنسرهای مد و فشن پیش ببرید.

تبلیغات محصولات زیبایی به‌صورت آفلاین

1. نمونه‌های پیشنهادی
همیشه از نمونه‌ها به‌عنوان راهی برای معرفی مشتری به محصولات، استفاده‌ شده است؛ اگرچه موفقیت این استراتژی به فروش کالاهایی بستگی دارد که مردم هنگام تست کردن، آن‌ها را باکیفیت تشخیص می‌دهند. این همچنین یک روش خارق‌العاده برای شروع مکالمه است که به شما امکان می‌دهد با مشتریان جدید رابطه برقرار کنید.
روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. بسیاری از مشاغل از طریق تبلیغات دیجیتال و جلسات و همایش‌های حضوری در مراکز خرید با موفقیت به مشتریان جدید می‌رسند.
2. در فروشگاه، راهنمای بصری ایجاد کنید.
همه کارشناسان در یک مورد اتفاق‌نظر دارند که ابزارهای دیداری قطعاً تأثیر زیادی در رفتار مصرف‌کننده دارند. شکل ظاهری فروشگاه اغلب نگرش مشتری نسبت به تجارت شما را تعیین می‌کند. از رنگ انتخابی تا میزان بارز بودن یک محصول خاص در نمایشگر در حال پخش، باید حاکی از کسب‌وکار و برند شما باشد تا محصولات را به بهترین شکل ممکن جلوه دهد.
اگرچه به‌درستی رسیدن به تمام جزئیات نیاز به برخی کارها (و شاید حتی کمک یک بازاریاب بصری) دارد، اما مواردی وجود دارد که می‌توانید برای جلب نظر بصری مشتریان انجام دهید:

  • آگهی‌ها: یک آگهی تبلیغاتی با طراحی خوب به شما امکان می‌دهد مطالب تبلیغاتی خود را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید. اگرچه در هنگام استفاده در فروشگاه یا نزدیک فروشگاه شما بسیار کارآمد هستند، اما فقط به آن مناطق جغرافیایی محدود نمی‌شوند و در هرجایی می‌تواند بازخورد داشته باشد. حتی اگر فروشگاه شما در خیابانی نیست که در معرض دید مشتری باشد، باز می‌توانید به خیابان بزرگ‌تری بروید و آگهی‌های تبلیغاتی را در آنجا پخش‌کنید.
  • کاتالوگ: به مشتریان شما این فرصت را می‌دهد تا در اوقات فراغت خود به‌مرور تنوع محصولات شما بپردازند. این بدان معنی است که آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت زمانی در خانه یا خارج از فروشگاه، تصمیم به خرید بگیرند.
  • نمایشگرهای داخل فروشگاه: نمایشگرهای داخل فروشگاه مهم‌ترین ابزار برای آمار فروش هستند. نمایشگری که با دقت برنامه‌ریزی‌شده باشد و محصولات شما را به درستی نشان دهد، می‌تواند تعداد مشتریانی را که به فروشگاه وارد می‌شوند به‌شدت افزایش دهد. درحالی‌که نمایشگری با تصاویر نامرتب یا گیج‌کننده آن‌ها را از شما دور می‌کند.
  • فروشگاه‌های Pop-in / Pop-up: فروشگاه‌های Pop-up راهی مقرون‌به‌صرفه برای تأسیس یک فروشگاه موقت یا نیمه دائمی است، بدون اینکه متعهد به پرداخت هزینه‌های طولانی‌مدت مرتبط برای اجاره املاک شوید. این فروشگاه‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند و تجربه خرید کاملاً جدیدی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

نمونه تبلیغات لوازم‌آرایش

اگر در رکود بازاریابی گیرکرده‌اید و نمی‌توانید روش‌های مناسبی را برای پیشبرد اهداف و برجسته شدن در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید، شاید فقط به کمی الهام نیاز داشته باشید. موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند تا از آن‌ها برای پیدا کردن روش‌های بازاریابی مناسب برند خود، ایده بگیرید.

ایده ی کمپین بازاریابی Fenty Beauty

ایده: Fenty Beauty که در سال 2017 راه‌اندازی شد، شرکتی است که تحت حمایت Rihanna از بدو تأسیس، تأثیر عمده‌ای در صنعت لوازم‌آرایشی داشته است. Fenty Beauty از شعار «زیبایی برای همه» استفاده کرد و با راه‌اندازی یک کمپین 100٪ دیجیتال حول محور اینستاگرام و تولید محتوای تأثیرگذار، با ارائه‌ی 40 سایه‌ی مختلف کار خود را شروع کرد.

کمپین fenty beauty
چرا این ایده کار می‌کند: با ترکیب قدرت شبکه‌های اجتماعی و طرفداران زیاد ریحانا که در شبکه‌های اجتماعی بودند، این کمپین در مدت چهار روز 1.4 میلیون فالوور جذب کرد.
Fenty Beauty با استفاده از آموزش‌های خود در YouTube و سایر کانال‌ها، برای افزایش تعامل و نمایش بیشتر محصولات خود استفاده کرد. آن‌ها هر بار که قصد ارائه‌ی محصولی جدید داشته باشند، فقط از روش دیجیتال استفاده می‌کنند.
چرا هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند: با استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی، برند آرایشی و بهداشتی شما هم می‌تواند با روش‌های منحصربه‌فرد و تأثیرگذار به مخاطبان هدف خود برسد. فقط کافی است که با یک شعار متمایز همراه شوید و آن شعار را از طریق چندین کانال اجتماعی تبلیغ کنید.
گام‌های بعدی: از YouTube برای ارائه‌ی آموزش‌ها و نکات مفید آرایشی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با قدرت اینستاگرام، راه‌هایی برای جذب مخاطبان خود پیدا کنید. یک کمپین کاملا دیجیتال، قطعاً از ابتدای شروع فعالیت شما قابل انجام است و کمک می‌کند به تعداد فالوورهای قابل قبولی برسید.

ایده ی کمپین بازاریابی Glossier

ایده: برند زیبایی Glossier مستقر در شهر نیویورک، از قدرت شبکه‌های اجتماعی و مفهوم اثبات اجتماعی، برای جلب‌توجه مخاطب استفاده کرد. این برند با دعوت از افراد برای پیوستن به انجمنی که بتوانند محتوای آرایشی و زیبایی را به اشتراک بگذارند، باعث ایجاد آگاهی از برند و تعامل کاربر در وب‌سایت خود شد. این شرکت همچنین از میکرو-اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، برای کمک به افزایش تعامل استفاده کرده است.

کمپین glossier
چرا این ایده کار می‌کند: این ایده‌ی تبلیغاتی ازآن‌جهت مفید بود که آن‌ها نه‌تنها از ابتدا ظاهری طبیعی و تمیز داشتند که باعث می‌شد علاقه‌مندان راحت‌تر به لوازم‌آرایشی جذب شوند، بلکه کانال‌های آن‌ها چیزی فراتر از مکانی برای تماشای آموزش‌ها یا مجموعه‌ای از تصاویر بود. آن‌ها جامعه‌ای از افراد همفکر ایجاد کردند که همه می‌توانستند تجربیات خود را با محصولات در میان بگذارند و بازخورد صادقانه‌ی خود را ارائه دهند.
چگونه به‌طور گسترده برای برندهای لوازم‌آرایشی و بهداشتی اعمال می‌شود: هر برند لوازم‌آرایشی و بهداشتی می‌تواند از قدرت اثبات اجتماعی برای جلب مشتریان احتمالی استفاده کند. ایجاد جامعه‌ای از افراد همفکر برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با استفاده از محصولات شما، می‌تواند روند کار را به سمت اهدافتان پیش ببرد. فقط سعی کنید وقتی تلاش آن‌ها را تکرار می‌کنید چیز جدیدی به این ترکیب اضافه کنید. خلاقیت داشته باشید و سعی کنید ایده‌ی شما منحصربه‌فرد باشد.
گام‌های بعدی: با استفاده از قدرت اثبات اجتماعی، لیستی از ایده‌های کمپین بازاریابی خود را ارائه دهید. سعی کنید ابزارهایی را پیداکرده و به‌گونه‌ای از آن‌ها استفاده کنید که قبلاً کسی انجام نداده باشد. با این ابزارها دست به روش‌های جدید و ابتکاری برای ارتباط‌گیری افراد با برند خود بزنید.

نمونه متن برای تبلیغات لوازم‌آرایش

امروزه شعارها و تیترهای جذابی که هر کسب‌وکار برای متمایز کردن برند خود به کار می‌برد آن‌قدر مهم است که حتی می‌تواند سرنوشت یک برند را دستخوش تغییر کند.
بیایید باهم چند شعار معروف در حوزه‌ی آرایشی و زیبایی را بررسی کنیم:
 Find beauty in your flaws
«زیبایی را در نقص‌هایت پیدا کن»
برند Glossier با انتشار این عکس‌ها، به‌صورت شعارگونه به دفاع از زیبایی طبیعی و افرادی که نقصی در صورت آن‌ها دیده می‌شود پرداخت و ایده‌ی آن‌ها این بود که با میکاپ این نقص‌ها را می‌توان برطرف کرد

 Let’s Butterfly Touch You

«شعار برند زیبایی Amro Beauty Lounge»

Amro Beauty Lounge

استفاده از دیسکاور جریان برای تبلیغ لوازم‌آرایش

خب حالا که صحبت از تبلیغات در صنعت آرایش و زیبایی شد، خالی از لطف نیست که با لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام در جریان، آشنا شوید.

همان‌طور که در قسمت‌های قبل این مقاله توضیح دادیم، همکاری با اینفلوئنسرها در تبلیغات کسب‌وکار می‌تواند ما را به جامعه‌ی هدف بزرگ‌تری برساند و در اجرای بعضی از کمپین‌های تبلیغاتی شما بسیار سودمند است. علاوه بر آن تبلیغات در پیج‌هایی که فالوور بالایی دارند هم روشی برای تبلیغات موثر محسوب می شود.

البته قبول داریم که این همکاری به‌سادگی شکل نمی‌گیرد و با مشکلاتی روبرو می‌شویم.

تیم جریان قبلا تمام دغدغه‌هایی را که در این مسیر، از پیداکردن اینفلوئنسر یا پیج مناسب تا تعرفه‌هایی که برای پست و استوری باید به آن‌ها بپردازید را شناسایی کرده و به همین سبب درصدد طراحی لیست اینفلوئنسرها برآمده است.

پس از ثبت‌نام در پنل و طی‌کردن مراحل اولیهٔ ساخت کمپین، شما با لیستی از اینفلوئنسرها مواجه می‌شوید. می‌توانید از قسمت دسته‌بندی موضوعی در بالای صفحه و یا انتخاب موضوع از منوی سمت راست، عنوان مد و زیبایی را انتخاب کرده تا اینفلوئنسرهای این صنعت برای شما نمایش داد شود.

 

تبلیغ لوازم آرایش با جریان

نام چند پیج معروف و اینفلوئنسر در حوزه‌ی زیبایی را برای شما در زیر آورده‌ایم که ممکن است آن‌ها را بشناسید و شاید جزء فالوورهای آن‌ها باشید:

• Beauti.mag
• Shellbeauty1
• Moder0z
• Zibaee_salamatii
با نمایش هر پیج شما می‌توانید تعرفه‌های پست و استوری هم نمایش داده می‌شود.
با مراجعه به این صفحه، خیلی راحت‌تر از قبل می‌توانید پیج یا اینفلوئنسر مربوطه را جستجو کرده و از تعرفه‌های آن‌ها مطلع شوید.

نتیجه‌گیری:
اگر به دنبال توسعه‌ی تجارت خود هستید، هیچ‌چیز مهم‌تر از ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی نیست. در این مقاله ما سعی کردیم روش‌های مختلفی را برای ایجاد تبلیغاتی موثر در حوزه‌ی آرایشی بررسی کنیم. امیدواریم برای شما کاربردی و سودمند باشد. مثل همیشه منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

منابع
ummo , ummo social,woobox ,julianannas

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.