نکات مهم طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

اگر با هدف بازاریابی و کسب درآمد در اینستاگرام فعالیت دارید، آشنایی با نحوه طراحی بنر اینستاگرام و سایز بنر اینستاگرام به شما در اثربخشی تبلیغات اینستاگرامی و جذب فالوور کمک بسیاری می‌کند. 

علاوه بر این، برای اینکه گوی سبقت را از رقبای خود بربایید، باید بتوانید ارتباط صمیمی و تعاملی قوی با مخاطبین خود برقرار کنید. بنر تبلیغاتی اینستاگرام می‌تواند راه دستیابی به این اهداف را برای شما هموارتر کند.

برای آنکه با مزایای بنر و نکات حائز اهمیت در طراحی بنر اینستاگرامی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مطلب علاوه بر بررسی چند ابزار کاربردی برای طراحی بنر تبلیغاتی، کار با یکی از ساده‌ترینِ این ابزارها را می‌آموزید و چند نمونه بنر هم در نهایت به شما ارائه می‌دهیم. همراه ما باشید.

بنر اینستاگرام چه نقشی را در جذب فالوور ایفا می‌کند؟

پیش از آنکه به مبحث ساخت بنر تبلیغاتی بپردازیم، بیایید ببینیم که بنر اینستاگرام از نظر جذب فالوور چه مزایایی دارد؟ از جمله مهم‌ترین مزیت‌های بنرهای اینستاگرامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ارائه محتوایی متفاوت و جذاب

تولید محتوایی جذاب و متفاوت به شما این امکان را می‌دهد که در فضای پر رقابت اینستاگرام از رقبای خود پیشی بگیرید. ایده‌های خلاقانه در ساخت بنر‌های اینستاگرامی فرصت خوبی است که کار شما را از دیگران متمایز کند. 

۲. جلب توجه مخاطب و ارائه محتوایی به‌یادماندنی

یکی از بارزترین مزایای بنرهای اینستاگرامی، زیبایی منحصربه‌فرد و چشم‌نواز آن‌ها است. از آنجایی که بنرها در مقیاس بزرگ‌تری طراحی و تولید می‌شوند، در جلب توجه بیننده عملکرد موثرتری دارند. در شرایطی که پای تبلیغات به میان است، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی جذاب باعث می‌شود که افراد بیشتری به بازدید از صفحه شما از خود تمایل نشان دهند.

۳. تنوع‌بخشیدن به محتوا

از آنجایی که مخاطب شما هر روز در معرض حجم زیادی محتوا قرار دارد، دریافت محتوای تکراری قطعا برایش کسل‌کننده خواهد بود. بنرهای اینستاگرامی ماهیتی کاملا متفاوت از پست‌ها و استوری‌های متداول دارند و به محتوای شما تنوع می‌بخشند.

۴. متمایز کردن یک پیج

از آنجایی که در زمان طراحی یک بنر تبلیغاتی، تک‌تک عناصر با دقت بالایی انتخاب می‌شوند، نتیجه نهایی از ظرافت هنری بیشتری برخوردار است و به‌راحتی می‌تواند برند شما را در ذهن مخاطبتان از سایرین متمایز کند.

حال که با اهمیت بنر تبلیغاتی اینستاگرام آشنا شدید، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا ببینید که در طراحی یک بنر جذاب به چه نکاتی باید توجه کنید.

۵ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی تاثیرگذار

آیا به نظر شما بنر تبلیغاتی باید تفاوتی با یک پست معمولی در اینستاگرام داشته باشد؟ مسلماً باید متفاوت با پست‌های دیگر باشد تا تبلیغتان بتواند برای مخاطبان جلب‌توجه کنند و باعث شود چندثانیه‌ای روی آن مکث کنند. با رعایت این موارد زیر شما بستری برای ایجاد تعامل و شکل گرفتن ارتباط بین بنر خود و مخاطبتان ایجاد ‌کنید. در ادامه خواهید دید برای اینکه یک بنر تبلیغاتی جذاب بسازیم چه مواردی را باید رعایت کنیم.

۱. از طرح‌های ساده استفاده کنید

برای طراحی بنر اینستاگرام به‌هیچ‌ عنوان از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید. کاربران در اینستاگرام معمولاً کم حوصله هستند و زمانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به‌سرعت پست‌ها را با انگشت رد می‌کنند. به همین علت محتوای شما فقط چند ثانیه فرصت دیده‌شدن دارد. پست تبلیغاتی شما باید ساده و قابل‌فهم باشد تا در کمترین زمان پیامش را به مخاطب منتقل کند.

همچنین انتخاب فونت مناسب نیز بسیار اهمیت دارد. فونت‌هایی که استفاده می‌کنید بستگی به محصول، کسب‌وکارتان و مخاطبان موردنظر شما خواهند داشت. مهم‌ترین نکته برای انتخاب فونت، ابتدا خوانایی آن است سپس جذابیت. زیرا خیلی از افراد فونت‌های خیلی جذابی برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنند ولی بیش از حد فانتزی است و مخاطب در آن زمان کم نمی‌تواند متوجه متن نوشته شده شود، پس به‌سرعت پست شما را رد می‌کند.

 

چند نمونه فونت مناسب برای استفاده در بنر تبلیغاتی اینستاگرام:

  • فونت ایرانس سنس
  • فونت کلمه
  • فونت ساحل
  • فونت وزیر

بنر تبلیغاتی نوین هاب

 

۲. از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

اولین و مهم‌ترین نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی، انتخاب رنگ مناسب است. زیرا واکنش ذهن انسان در برخورد با رنگ‌های مختلف متفاوت است و شما با دانستن ویژگی هر رنگ، باید بهترین استفاده را از آن ببرید. استفاده از یک رنگ برای برجسته‌کردن یک کلمه یا عبارت می‌تواند به‌اندازه استفاده از متن، پررنگ باشد. در جدول زیر با کاربردهای مختلف هر رنگ آشنا شوید:

 

  • سفید: صداقت، سادگی
  • سیاه: قدرت، رسمیت
  • قرمز: خشم، هیجان، عشق
  • سبز: سلامتی، رشد، پرورش
  • آبی: آرامش، امنیت
  • زرد: دوستی
  • صورتی: عشق، جوانی
  • قهوه‌ای: فروتنی، صلابت

بنر تبلیغاتی دیجی کالا

 

۳. محصولتان را در وسط تصویر قرار دهید

کاربران اینستاگرامی معمولاً در 1 الی 2 ثانیه تصمیم می‌گیرند که روی پست شما زمان بگذارند یا خیر. به همین خاطر نباید به آن‌ها اجازه دهید که این سؤال در ذهن آن‌ها ایجاد شود که محصول شما چیست. شما باید در طراحی بنر اینستاگرامتان به این نکته توجه کنید که عکس محصول یا پیام مهمتان در وسط و ترجیحاً بالای تصویر قرار گرفته باشد.

بنر تبلیغاتی جوکر

 

۴. از پیشنهاد دادن خجالت نکشید

بعضی از افراد برای طراحی بنر تبلیغاتی که می‌خواهند طراحی کنند زحمت زیادی می‌کشند، هزینه برای تبلیغاتشان می‌پردازند ولی آنجایی که باید ضربه آخر را بزنند، از این کار امتناع می‌کنند. اصلاً خجالت نکشید و ترس به دلتان راه ندهید. همیشه هر تبلیغی باید یک دعوت به اقدام (call to action) داشته باشد. از کاربر اقدام مشخصی را بخواهید انجام دهد. مانند جمله‌های «پیج ما رو دنبال کنید»، «دوستت رو تگ کن که جایزه ببری»، «در پیج مطالب جذابی منتظرت هستن.»

بنر تبلیغاتی سولیکوگرام

 

 

۵. سایز پست استاندارد باشد

ویژگی عکس تبلیغاتی در اینستاگرام باید شرایط زیر را داشته باشد تا بتواند بهتر دیده شود.

  • فرمت‌های توصیه شده: JPG یا PNG
  • حداکثر اندازه فایل: 30 مگابایت
  • نسبت جبهه توصیه شده: 1: 1 برای تبلیغات در خوراک، 9:16 برای داستان‌ها و یا کشف تبلیغات
  • حداقل رزولوشن تصویر: 1080 × 1080 پیکسل
  • حداقل ابعاد: 500 پیکسل عرض

اگر قصد دارید تبلیغی که در پیج‌های مختلف منتشر می‌شود به‌صورت ویدیویی باشد سعی کنید استانداردهای زیر را رعایت کنید:

  • فرمت‌های توصیه شده: MP4، MOV، یا GIF
  • حداکثر اندازه فایل: 250 مگابایت
  • مدت‌زمان ویدیو: 1 تا 60 دقیقه
  • نسبت ابعاد توصیه شده: 9:16 ، 4: 5 ، 1:1
  • حداقل رزولوشن: 1080 × 1080 پیکسل
  • حداقل ابعاد: 500 پیکسل عرض
  • مزایای استفاده از بنر تبلیغاتی در اینستاگرام

 

در بخش بعدی، ابزارها و سایت‌هایی را که می‌توانند شما را در طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی جذاب در اینستاگرام یاری رسانند، معرفی می‌کنیم؛ همراه ما باشید.

معرفی ۵ ابزار برای طراحی بنر اینستاگرام

پیشرفت تکنولوژی موهبت‌های زیادی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است. یکی از این موهبت‌ها، سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که شما را در ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام یاری می‌رسانند. در ادامه، 5 مورد از بهترین این ابزارها به شما معرفی شده‌اند. در ادامه مطلب نیز نحوه ساخت بنر با استفاده از Canva مورد بررسی قرار گرفته است.

۱. سایت و اپلیکیشن Canva

Canva را به‌راحتی می‌توان نسخه ساده‌تر و البته رایگان فتوشاپ دانست. اگر لپ‌تاپ در اختیار ندارید یا ترجیح می‌دهید که در کسری از ثانیه و با استفاده از تلفن همراهتان بنرهای جذابی بسازید، این ابزار انتخابی عالی برای شماست. یکی از مهم‌ترین مزیت Canva این است که هزاران قالب و طرح متفاوت به رایگان در دسترس شما قرار می‌دهد؛ بنابراین، تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب قالب مورد نظر، افزودن نوشته با فونت دلخواه و افزودن عناصر جذاب با قابلیت‌های متنوع این ابزار است. سایت و اپلیکیشن Canva می‌توانید مشابه طراحان باتجربه و حرفه‌ای انواع بنر، پوستر، قالب پست و استوری و… بسازید.

سایت کنوا

 

۲. سایت easil

این سایت با برخورداری از بیش از 1 میلیون عکس رایگان، ارائه انواع رنگ و فونت و غیره، شما را از استفاده از برنامه‌های طراحی سنگینی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور بی‌نیاز می‌کند. همان طور که از اسم آن پیداست، رابط کاربری این سایت بسیار ساده است و تنها با افزودن عناصر دلخواه، نوشتن متن، جابه‌جایی تصاویر و اشکال، به‌راحتی می‌توان یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام طراحی کرد.

سایت easil

۳. نرم‌افزار فتوشاپ

یادگیری فتوشاپ می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی به داد شما برسد. در این قسمت اگر شما تا حدودی کار با فتوشاپ را یاد گرفته باشید، می‌توانید با کمک سایت Freepik و طرح‌های لایه‌باز بنر‌های تبلیغاتی جذابی بسازید.

freepic

۴. اپلیکیشن desygner

این اپلیکیشن از دیگر ابزارهای کاربردی و مفیدی است که به شما کمک می‌کند در عرض چند دقیقه طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای خلق کنید. در رابط کاربری این اپلیکیشن نزدیک به 1000 قالب برای طراحی وجود دارد که کار شما را بسیار راحت می‌کند. علاوه بر این، امکان دسترسی شما به میلون‌ها عکس، فونت و نماد را به‌صورت رایگان فراهم می‌کند. همچنین،، روزانه تعداد زیادی فونت و المان‌های گرافیکی به‌صورت رایگان به این ابزار اضافه می‌شوند. اگر در دنیای طراحی مبتدی هستید، این ابزار را از دست ندهید.

اپلیکیشن desygner

۵. اپلیکیشن Social Media Post Maker

Social Media Post Maker از دیگر اپلیکیشن‌هایی است که با امکانات خود، طراحی بنر اینستاگرام را بسیار ساده و جذاب می‌کند. این اپلیکیشن حاوی انواع طرح‌های لایه‌باز است که به فراخور نیازتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و با توجه به ماهیت کسب‌وکارتان، تغییرات مد نظر خود را رویشان پیاده کنید.

اپلیکیشن سوشال مدیائست میکر برای ساختن بنر تبلیغاتی اینستاگرام

آموزش ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با Canva

فرض کنید به‌تازگی برای آنلاین شاپتان سایتی راه‌اندازی کرده‌اید و به مناسبت این رخداد فرخنده قرار است به مشتریان خود ارسال سفارش به‌صورت رایگان یا تخفیف ویژه هدیه دهید. در این حالت به یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام نیاز دارید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم  که چطور در ابعاد پست و استوری می‌توانید با استفاده از نسخه دسکتاپ و اپلیکیشن Canva بنر تبلیغاتی طراحی کنید. ساخت بنر تبلیغاتی با نسخه دسکتاپ Canva

ابتدا به وب‌سایت Canva.com وارد شوید و در صورتی که حساب کاربری ندارید، یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس از سمت چپ و بالای صفحه از منوی «Design spotlight» به فهرست «Social Media» بروید و گزینه Posts را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید از بخش سمت راست بالا گزینه

«Create Design» را انتخاب و روی «Custom size» کلیک کنید. در این حالت باید برای طراحی پست، طول و عرض بنرتان را روی 1080 در 1080 تنظیم کنید.

سایت کنوا برای ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

در صفحه‌ای که مقابلتان باز شده است، عبارت «free delivery» را جست‌وجو کنید و از بین قالب‌های موجود گزینه‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سایت کنوا

گزینه انتخابی ما طرح زیر بود:

انتخاب طرح انتخابی در کنوا

طبق تصویر زیر می‌توانید از گزینه «Background Color» رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید.

انتخاب رنگ پس زمینه در کنوا

غیر از باکس اصلی متن، سایر متن‌ها را حذف کنید و متن داخل باکس بزرگ‌تر را به ارسال رایگان تغییر دهید. سپس روی آن کلیک کنید و یک کپی از آن تهیه کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در کنوا  

متن کپی‌شده را به «تا ساعت 24» تغییر دهید و سایز آن را مقداری کاهش دهید. شما می‌توانید به قسمت Text بروید و در این قسمت سایز و فونت نوشتار خود را به سایز دلخواه تغییر دهید. شما می‌توانید با خرید اکانت پرو انواع فونت‌های فارسی را به سایت اضافه کنید. 

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در کنوا

از منوی سمت چپ صفحه و گزینه «Element»، می‌توانید عناصر دلخواهتان را انتخاب و به بنر اضافه کنید.

طرحی را که انتخاب کرده‌اید با استفاده از گزینه‌های «Edit image» می‌توانید تغییر دهید تا به رنگ و ظاهر دلخواهتان دربیاید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

پس از آنکه عنصر انتخابی به شکل و شمایل مورد نظرتان درآمد، آن را کپی کنید و هر دوی آن‌ها را به یک فاصله از عبارت ارسال رایگان قرار دهید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

در صورت تمایل می‌توانید سایر عناصر را هم به بنرتان اضافه کنید. این مسئله به سلیقه و ماهیت کسب‌وکارتان بستگی دارد. بنر نهایی ما به شکل زیر درآمد:

مراحل ساخت بنر تبلیاتی اینستاگرام

ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام با گوشی و اپلیکیشن Canva

طراحی بنر تبلیغاتی با استفاده از اپلیکیشن Canva از آب خوردن هم ساده‌تر است. برای شروع، قبل از هر چیزی باید اپلیکیشن Canva را دانلود و نصب کنید. سپس یک حساب کاربری برای خودتان باز کنید و در اولین اقدام روی گزینه «+» که گوشه سمت راست پایین صفحه قرار گرفته است (مطابق تصویر زیر) کلیک کنید.

مراحل ساخت بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن کنوا

سپس از فهرستی که برایتان باز شده است، گزینه Your Story را انتخاب کنید.

ساخت بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن کنوا

پس از انتخاب گزینه استوری، صفحه قالب‌های موجود (مطابق تصویر زیر) برایتان باز می‌شود.

طراحی بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن کنوا 

برای آنکه قالب‌های موجود برای بنر ارسال رایگان را ببینید، عبارت Free Delivery را سرچ کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن کنوا

از بین گزینه‌هایی که Canva در اختیارمان قرار داده است، انتخاب ما پستچی آبی‌پوش بود. اگر از قالب‌های خود Canva استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که حتما قالب انتخابی‌تان رایگان باشد؛ در غیر این صورت بدون پرداخت هزینه نمی‌توانید از طرحتان خروجی بگیرید.

طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام در اپلیکیشن کنوا

برای آنکه بتوانید بنر را با توجه به ماهیت کسب‌وکارتان شخصی‌سازی کنید، می‌توانید بعضی از عناصر موجود در قالب انتخابی را با استفاده از علامت سطل آشغالی که پایین صفحه قرار گرفته است، حذف کنید یا اینکه عناصر جدیدی به بنرتان بیفزایید. در این نمونه، ما بعضی از عناصر را برای خلوت‌تر شدن پس‌زمینه حذف کرده‌ایم.

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

در مرحله بعدی روی متن پیش‌فرض کلیک کنید و عبارت موجود داخل آن را به ارسال رایگان تغییر دهید.

طراحی بنر تبلیغاتی در اپلیکیشن کنوا

سپس با انتخاب گزینه «Color» از بین رنگ‌های موجود یک رنگ را انتخاب کنید. انتخاب ما در این نمونه رنگ مشکی بوده است.

طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام با اپلیکیشن کنوا

سپس با استفاده از گزینه Copy یا Duplicate، یک رونوشت از متن «ارسال رایگان» تهیه کنید و آن را به «برای سفارش‌های بالای 100 هزار تومان» تغییر دهید.

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

برای آنکه متن از آشفتگی در بیاید، باید فاصله بین خطوط را تغییر دهید. منوی پایین را به سمت چپ حرکت دهید و گزینه Spacing را انتخاب کنید. سپس، فاصله بین خطوط را روی 1.2 یا عدد دلخواهتان تنظیم کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

سپس اندازه متن را تغییر دهید تا از عبارت ارسال رایگان کوچکتر شود. در این نمونه ما سایز 70 را برای فونت عبارت دوم انتخاب کردیم. از آنجایی که فونت جملات اهمیت زیادی دارد، کانوا فونت‌های زیادی را در دسترس شما قرار داده تا از طریق آن پیام خود را بهتر به مخاطبانتان برسانید. اگر از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید، فونت‌های زیادی برای شما در نظر گرفته شده است. کافی است به قسمت Font بروید و فونت دلخواه خود را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر از نیاز به مدل خاصی از فونت فارسی دارید، باید دید این فونت در اپلیکشن کانوا نصب می‌شود یا نه! 

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

در مرحله آخر، برای تاکید بر عبارت 100 هزار تومان، به یک خط احتیاج داریم. برای افزودن این خط، روی گزینه به‌اضافه که گوشه سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کرده و گزینه Elements را انتخاب کنید. در نوار بالا عبارت Line را سرچ کنید و از بین گزینه‌هایی که به نمایش درمی‌آیند، گزینه Underline را انتخاب کنید. سپس، خط مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این نمونه، ما خط آبی را انتخاب کرده‌ایم.

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

در نهایت، خط مورد نظرتان را به‌اندازه عبارت 100 کوچک کنید و رنگ آن را به دلخواه تغییر دهید. بنر اینستاگرامی شما آماده است.

طراحی بنر تبلیغاتی با اپلیکیشن کنوا

نمونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام

 

برای اینکه با نحوۀ صحیح تبلیغات آشنا شوید بهتر است چند نمونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از آن‌ها ایده هم بگیرید.

در تصاویر زیر نمونه بنرهای آکادمی نووا، کمپین یلدای صباویژن و خانومی را مشاهده می‌کنید. به نظر شما رعایت چه نکاتی می‌توانست این بنرها را جذاب‌تر کند؟ در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

بنر تبلیغاتی برای یلدا

 

بنر تبلیغاتی حراجمعه خانومی

 

بنر تبلیغاتی آکادمی نووا

قیمت طراحی بنر اینستاگرام چقدر است؟

موارد زیادی بر قیمت بنر اینستاگرام تاثیر می‌گذارند؛ از المان‌های به‌کار رفته در طرح گرفته تا متحرک بودن یا نبودن آن. خوشبختانه هزینه طراحی بنر اینستاگرام در مقایسه با بنرهای تلگرامی یا بنرهایی که برای فضای وب ساخته می‌شوند قیمت کمتری دارند و برای داشتن یک بنر تبلیغاتی ساده برای فضای اینستاگرام به هزینه‌های هنگفتی نیاز ندارید. به‌طور کلی حداقل هزینه‌ای که برای بنر اینستاگرامی باید صرف کنید، 100 هزار تومن است. هر چقدر که المان‌ها یا حجم و تعداد بنرها زیاد شود، این رقم هم افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

رواج شبکه‌های اجتماعی و روی کار آمدن بازاریابی دیجیتال، مفاهیم و ابزارهای متنوعی را برای تبلیغات در فضای آنلاین فراهم کرده  است. بنر تبلیغاتی اینستاگرام یکی از آن‌ها است. در مقاله حاضر پس از بررسی مزیت‌های بنر اینستاگرامی و نکات حائز اهمیت در طراحی این بنرها، ابزارهایی کاربردی و ساده برای طراحی یک بنر حرفه‌ای را به شما معرفی کردیم و کار با یکی از بهترین این ابزارها را به شما آموزش دادیم. شما از چه ابزاری برای طراحی بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنید؟

منابع: promorepublicsocialfollow

 

 

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.