تبلیغ کسب و کار در اینستاگرام؛ روش اجرا، هزینه و مزایا

تبلیغ کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام بسیار داغ است. علت اصلی این امر نیز هزینه‌های پایین‌تر این شیوه تبلیغات در مقایسه با تبلیغات محیطی و تلویزیونی است. از طرفی در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی می‌توانید یک پست را ادیت کرده و برای تبلیغات خود جامعه هدف مشخصی تعیین کنید. این در حالی است که در تبلیغات محیطی امکان تغییر در تبلیغ و هدف‌گذاری دقیق برای جامعه مخاطبان هدف وجود ندارد. در این مقاله به بررسی تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام می‌پردازیم و از انواع تبلیغات و هزینه آن در این شبکه اجتماعی محبوب خواهیم گفت.

 مزایای تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام

  •  شرایطی عالی برای دیده شدن توسط طیف گسترده و جامعه بزرگی از مخاطبان
  • تأثیر بالای اینفلوئنسرها، بلاگرها و پیج‌های تبلیغات کسب‌و‌کار در اینستاگرام روی مخاطبان
  •  امکان هدف‌گذاری تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام برای جامعه مشخصی از مخاطبان
  • امکان انتخاب جامعه مخاطبان بر اساس ماهیت برند، نوع محصول و خدمات
  • سهولت دسترسی به کلیه مخاطبان دارای موبایل‌های هوشمند
  • افزایش  آگاهی از برند یا برندسازی سریع در اینستاگرام
  • هزینه پایین‌تر تبلیغات در اینستاگرام نسبت به تبلیغات محیطی و تلویزیونی
  • قابلیت اندازه‌گیری نتایج کمپین تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام
  • بالا بودن نرخ تبدیل کاربر از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل
  • بالا بودن نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام
  • تولید محتوای با کیفیت عالی برای مخاطبان هدف
  • امکان اصلاح ایرادات و مشکلات تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام
  • امکان تغییر در برنامه کمپین تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام

 

حدود هزینه تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام

نحوه تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام مهم‌ترین عامل در تعیین حدود هزینه تبلیغات کسب‌ و کار در اینستاگرام است. با توجه به اینکه نوع محتوای تولید شده می‌تواند یک استوری یا پست ساده تنها شامل متن، تصویر گرافیکی یا ویدیو و موشن‌ گرافیک باشد، هزینه تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام می‌تواند متفاوت باشد.

البته عوامل دیگری نیز روی هزینه تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام تأثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به تعداد فالوورهای یک پیج و میزان اینگیجمنت اشاره کرد. در هر تبلیغ اینستاگرامی، نمایش‌دهنده تبلیغ معمولاً نرخ مشخصی را برای انواع تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام تعیین می‌کند و در واقع در همان ابتدای امر به شما قیمت می‌دهد.

اما با توجه به اینکه گاهی ارتباط گرفتن با این پیج‌ها دشوار است و یا دیر پاسخ می‌دهند، شاید نتوانید به راحتی برای تبلیغ در پیج‌های پُر بازدید اقدام کنید. در این شرایط بهتر است از یک پلتفرم واسط مانند جریان استفاده کنید که توانسته با اینفلوئنسرهای مختلف همکاری کند. بنابراین با توجه به زمینه فعالیت یک کسب و کار می‌توانید یکی از فهرست‌های اصلی شامل موارد زیر را انتخاب کرده و سپس به اینفلوئنسر یا پیج تبلیغاتی مرتبط با آن سفارش تبلیغات دهید.

  • آشپزی و غذا
  • آموزش و کسب و کار
  • آموزش و یادگیری
  • اخبار
  • اطلاعات عمومی
  • ترفندها
  • تغذیه و سلامتی
  • تکنولوژی و گیم
  • حیوانات خانگی
  • خانه و معماری
  • خانواده و کودک
  • خودرو و حمل و نقل
  • روانشناسی
  • زبان و ادبیات
  • سبک زندگی
  • طنز و کلیپ
  • عکاسی و هنر
  • مالی و سرمایه گذاری
  • مد و زیبایی
  • ورزش
  • فیلم و سینما
  • موسیقی
  • سرگرمی

بنابراین با توجه به حوزه‌های مختلف کاری، تعداد فالوورها و نوع محتوایی که توسط اینفلوئنسر یا پیج تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام تولید می‌شود، نمی‌توان هزینه مشخصی برای تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام تعیین کرد.

 

آیا نحوه تبلیغ کسب و کارهای گوناگون در اینستاگرام با هم متفاوت است؟

برای تبلیغ در اینستاگرام می‌توانید از خدمات پیج‌های مختلف استفاده کنید. این تبلیغات می‌تواند توسط اینفلوئنسرها، بلاگرها یا پیج‌هایی انجام شود که به‌صورت اختصاصی کار تبلیغات انجام می‌دهند. با توجه به اینکه هر کدام از این افراد حوزه خاصی را انتخاب کرده‌اند و جامعه هدف آن‌ها نیز متفاوت از دیگری است و علاوه‌براین، شیوه‌ی مختص به خود را در انجام تبلیغات دارند، بنابراین در ابتدای امر باید با توجه به نوع محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید، پیجی را انتخاب کنید که شیوه تبلیغاتش با برند، محصول و خدمات شما همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر برند شما در حوزه بیمه فعالیت دارد، بهتر است تبلیغ‌کننده‌ای را انتخاب کنید که محتوایی تقریباً جدی تولید می‌کند. البته در برخی موارد استثناهایی نیز وجود دارد که شرکت‌های بیمه با انجام تبلیغات با محوریت طنز توانسته‌اند برای مدتی کوتاه مخاطب جذب کنند.

اما اگر در زمینه غذا و ارسال آن فعالیت دارید، چون این حوزه برای اکثر افراد به‌عنوان حوزه‌ای شاد شناخته می‌شود، بنابراین می‌توانید از خدمات پیج‌هایی استفاده کنید که کلیپ‌های طنز تولید می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، اصولاً تبلیغاتی با ماهیت طنز، بیشتر در ذهن می‌ماند و این نوع تبلیغات فرصت خوبی برای جذب مخاطب و برندسازی است.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نحوه تبلیغ کسب‌و‌کار در اینستاگرام کاملاً متفاوت با یکدیگر است. هدف از تبلیغات، میزان بودجه، ماهیت برند و نوع محصول و خدماتی که عرضه می‌کنید می‌تواند نقش پُررنگی در تعیین نوع تبلیغات داشته باشد.

 

مزایای استفاده از تبلیغ اینستاگرام برای کسب‌ و کار

تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام به دلیل وجود فرصت‌های بالقوه فراوان و دسترسی به مخاطبانی که از این شبکه اجتماعی بسیار استفاده می‌کنند می‌تواند مزایای فراوانی برای کسب و کارها داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

انواع تبلیغات اینستاگرام برای کسب‌وکارها

قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید، لازم است اطلاعاتی در مورد انواع تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کارها در اختیارتان قرار دهیم. به این ترتیب می‌توانید نوع تبلیغی که برای کسب و کارتان مناسب است را انتخاب کنید.

تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام به طور کلی در 2 دسته اصلی بازدیدی و تعرفه‌ای قرار می‌گیرد و به 5 روش تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، تبلیغات توسط سلبریتی‌ها، تبلیغات از طریق ربات‌ها، تبلیغات اسپانسری اینستاگرام و تبلیغات توسط صفحات پُربازدید انجام می‌شود. در مورد انتخاب انواع تبلیغات، هدف کمپین تبلیغاتی و میزان بودجه کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین پس از تعیین هدف از تبلیغات به راحتی می‌توانید یکی از انواع روش‌های تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام را انتخاب کنید. در تبلیغات تعرفه‌ای همان‌طور که از نامش پیداست هر پیج ناشر تبلیغات با توجه به تعداد فالوورها، میزان اینگیجمنت و نوع محتوای منتشر شده، تعرفه مشخصی را اعلام می‌کند. اما در تبلیغات بازدیدی، تعرفه بر اساس میزان بازدید از پست مشخص خواهد شد.

در ادامه به بررسی هر کدام از انواع تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام می‌پردازیم.

  • تبلیغات اینفلوئنسری (اینفلوئنسر مارکتینگ)

یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که برای تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام استفاده می‌شود، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها است. برای انتخاب اینفلوئنسر باید این موضوع را در نظر داشته باشید که ماهیت برند و کسب و کار شما با زمینه فعالیت اینفلوئنسر بیشترین همخوانی را داشته باشد تا تبلیغ، جامعه بزرگتری از مخاطبان هدف را در بر بگیرد و بیشترین نرخ تعامل را ایجاد کند. هر کدام از اینفلوئنسرها با توجه به نوع محتوایی که تولید می‌کنند جامعه مشخصی از فالوورها را خواهند داشت، بنابراین لازم است قبل از شروع همکاری با یک اینفلوئنسر، مشخص کنید که کدام دسته از مخاطبان را می‌خواهید به جامعه فالوورها و مشتریان آینده خود اضافه کنید. هر چقدر که در این مرحله دقت بیشتری به خرج دهید، قاعدتاً نتیجه کار بهتر خواهد بود. چون کسانی به پیج کسب و کار شما اضافه می‌شوند که بیشترین نقاط مشترک را با برند، محصولات و خدمات شما دارند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که برخی از فالوورهای جذب شده پس از تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام یک اینفلوئنسر، پس از مدتی اقدام به آنفالو کردن پیج کسب و کار می‌کنند و علت اصلی این امر نیز جذاب نبودن محتوای تولیدی برای فالوور جدید است.

  • تبلیغات توسط سلبریتی‌ها

سلبریتی‌ها می‌توانند هنرمند، خواننده، بازیگر و یا ورزشکار باشند. این افراد در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و به دلیل شهرتی که دارند فالوورهای خاص خود را خواهند داشت. به‌عنوان راهنمای تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام باید بگوییم که هر کدام از سلبریتی‌ها شهرت و فالوورهای خاص خود را دارند و برای تبلیغ در پیج‌ آن‌ها، باید با هوشمندی کامل اقدام کنید تا تبلیغی اثربخش داشته باشید.

  • تبلیغات بازدیدی (گسترده)

تبلیغات بازدیدی یکی از روش‌های تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است که در آن تنها به ازای میزان بازدیدی که از پست انجام شده، هزینه پرداخت می‌شود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ شما توسط یک پیج پُربازدید منتشر شده و پس از پایان انتشار پست، به ازای هر هزار بازدیدی که انجام شده می‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید. در تبلیغات بازدیدی یا گسترده می‌توانید با چند پیج کار کنید و به این ترتیب مخاطبان زیادی را جذب کنید. فقط توجه داشته باشید که پیج مورد نظر را باید طبق معیارهای مشخصی انتخاب کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مرتبط بودن محتوایی است که پیج برای مخاطبان خود آماده می‌کند. از طرفی باید جامعه مخاطبان هدف را نیز در نظر داشته باشید. 

پلتفرم جریان به صورت حرفه‌ای خدمات تبلیغات بازدیدی یا گسترده را ارائه می‌دهد به این ترتیب می‌توانید از قابلیت‌های این پلتفرم برای دریافت گزارش آنلاین و دقیق، اجرای هدفمند تبلیغات، ظرفیت و تعداد بالای رسانه و پشتیبانی بهره‌مند شوید.

  • تبلیغات توسط صفحات پُر بازدید

منظور از صفحات پُر بازدید، صفحات یا پیج‌های اینستاگرامی هستند که بیشترین تعداد فالوور و بازدید را برای هر پست و استوری خواهند داشت. تعداد فالوور این پیج‌ها معمولاً از 20 هزار نفر شروع شده و حتی تا چند میلیون نفر ادامه پیدا می‌کند. صفحات پُر بازدید گزینه بسیار مناسبی برای تبلیغ در اینستاگرام برای کسب و کارها هستند چون علاوه‌‌بر آگاهی از برند (Brand Awareness) می‌توانند بر تعداد مخاطبان پیج شما افزوده و به صورت مستقیم باعث افزایش فروش برند شوند. صفحات پُر بازدید اینگیجمنت بسیار خوبی دارند و فالوورها معمولاً این‌گونه پیج‌ها را هر روز دنبال می‌کنند. بنابراین پس از اینفلوئنسر مارکتینگ که متداول‌ترین روش تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام است، تبلیغات در صفحات پُر بازدید می‌تواند بهترین انتخاب برای تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام باشد.

 

نمونه تبلیغ کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام

نمونه تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام می‌تواند شامل استوری یا پست، محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و موشن گرافیک باشد. در ادامه چند نمونه تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام ارائه می‌شود تا با نحوه‌ی تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

گردونه شانس و تبلیغ رستوران

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از گردونه شانس

 

تبلیغ فروشگاه لوازم خانگی

تبلیغات کسب‌وکارها در اینستاگرام برند لوازم خانگی

تبلیغات دیجی کالا با موشن گرافیک

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از استاپ موشن

اهمیت مشاوره تبلیغ در شبکه‌های مجازی

زمانی‌ که برای تبلیغ کسب‌و‌کار در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنید باید بدانید که نوع محتوای تولیدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. با توجه به اینکه پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام به سرعت وایرال می‌شوند، بنابراین انتخاب شیوه تبلیغات و نوع تبلیغات بسیار حائز اهمیت است. اینکه چه تبلیغی را توسط چه پیجی منتشر می‌کنید، نشان‌دهنده هویت برند شما است. بنابراین انتخاب پیج اینستاگرامی نیز برای داشتن تبلیغی مؤثر و کارآمد با بازخورد بالا مهم خواهد بود.

با توجه به مواردی که ذکر شد، دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین پیج اینستاگرامی و بهترین محتوا (متنی، ویدئو یا موشن گرافیک) الزامی است. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا نوع تبلیغات و کانال‌های توزیع را مشخص کنید.

 

تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارها

اینستاگرام به‌عنوان یک شبکه اجتماعی پُر مخاطب و با بازدید و تعامل بالا شناخته می‌شود. بنابراین این شبکه اجتماعی فرصت خوبی برای کسب و کارهایی است که علاوه‌بر فعالیت در پیج خود مایل به برندسازی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کار خود از طریق تبلیغات در اینستاگرام هستند. همان‌طور که اشاره کردیم تبلیغ کسب‌وکار در اینستاگرام مزایای بسیاری برای کسب و کارها به دنبال خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات کسب‌وکار در اینستاگرام، امکان هدف‌گذاری دقیق مخاطبان جامعه هدف و اندازه‌گیری میزان بازخورد و بازگشت سرمایه است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به منظور برندسازی و فروش محصولات و خدمات خود حتماً از روش‌های مختلف تبلیغ در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که یک محتوای خوب می‌تواند نرخ تعامل و انتشار پست شما را به شدت افزایش دهد. بنابراین حتماً برای تولید محتوای خوب با یک سناریوی حرفه‌ای وقت بگذارید. شما برای تبلیغ کسب‌وکار خود در اینستاگرام کدام پیج‌ها و چه نوع محتوایی را انتخاب می‌کنید؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.