راهنمای مدیریت صفحه اینستاگرام و معرفی ابزارهای حرفه ای

پیج‌های اینستاگرامی در حال حاضر به بستری مناسب برای تبلیغات و فروش مستقیم کالا و خدمات تبدیل شده‌اند. بنابراین مدیریت پیج اینستاگرام از آن جهت اهمیت پیدا می‌کند که تقریباً تمامی کسب‌وکارها از این شبکه اجتماعی برای جذب مخاطب و هدایت آن‌ها به سایت خود یا برای فروش مستقیم در پیج اینستاگرام اقدام می‌کنند. در نتیجه اینستاگرام می‌تواند بستری مناسب برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل باشد. به همین دلیل نیز در این مقاله به بررسی چگونگی مدیریت صفحه اینستاگرام، اهمیت تعامل با مخاطبان، معرفی ابزارهای طراحی و تولید محتوا، معرفی ابزارهای مدیریت و انتشار محتوا و معرفی ابزارهای آنالیز پیج رقبا می‌پردازیم.

چگونه پیج اینستاگرام را مدیریت کنیم؟

برای مدیریت پیج اینستاگرام باید در ابتدای امر شناخت درستی از مخاطبان هدف داشته باشید. سپس با ایجاد ظاهری مناسب و آراسته و جذاب برای پیج اینستاگرام، مخاطب را جذب کنید. در راستای تولید و تدوین محتوایی ناب و غیرتکراری، باید برای تدوین تقویم محتوایی و سپس تولید محتوای باکیفیت اقدام کنید. در این میان داشتن تعامل ساختاریافته و اصولی با کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود؛ چون مخاطبان نباید تصور کنند که با یک ربات طرف هستند. در نتیجه در راستای مدیریت هر چه بهتر پیج اینستاگرام بهتر است شخصی را برای پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات مشتریان در نظر بگیرید. در نهایت نیز باید بتوانید با ابزارهای مختلف به آنالیز پیج بپردازید و به این ترتیب می‌توانید مدیریت صفحه اینستاگرام را به درستی انجام دهید. در ادامه به موضوعاتی می‌پردازیم که به مدیریت پیج اینستاگرام شما کمک می‌کنند.

شناخت مخاطبان هدف

 

مخاطبان هدف، گروه خاصی از مشتریان بالقوه‌ای‌اند که به برند، محصول و خدمات یک‌ کسب‌وکار علاقمند هستند. بنابراین باید محتوایی به آن‌ها عرضه کنید که برای دیدن آن مشتاق باشند. برای اینکه بتوانید محتوایی تولید کنید که گروه مخاطبان هدف را جذب کند باید ابتدا این گروه را به خوبی بشناسید. شناخت مخاطبان هدف اولین قدم از مدیریت پیج اینستاگرام است چون علاوه‌بر تولید محتوا باید بدانید چطور به سوالات آن‌ها پاسخ دهید تا به مشتری وفادار تبدیل شوند.  

با شناخت مخاطبان هدف می‌توانید محتوایی آماده کنید که در جذب و نگهداشت آن‌ها موفق‌تر عمل کند.  به‌عبارت ساده‌تر نوع محتوایی که آماده می‌کنید به‌صورت مستقیم وابسته به علاقمندی مخاطبان هدف خواهد بود.

بنابراین لازم است قبل از تدوین استراتژی و تقویم‌ محتوایی برای انتشار پست‌های اینستاگرام، مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در چه رده سنی قرار دارند؟ جنسیت آن‌ها چیست و چه علایقی دارند؟ چه محتوایی برای آن‌ها جذاب‌تر است و به دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند؟ مشکلات آن‌ها چیست و چه محصولی به آن‌ها کمک خواهد کرد؟

لازم به ذکر است که در ابتدای امر نمی‌توانید پاسخ تمامی این سوالات را به‌دست آورید بلکه با گذشت زمان و اضافه شدن کاربران جدید و با آنتایز پست‌های مختلف می‌توانید مخاطبان هدف خود را به درستی بشناسید. از طریق Insight اینستاگرام می‌توانید به‌راحتی سن و جنسیت مخاطبان پیج اینستاگرامی را مشخص کنید. اما اینکه به چه چیزی علاقمندند و به دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند یا مشکلات آن‌ها چیست، مواردی است که مدیریت اینستاگرام یا ادمین پیج می‌تواند به مرور زمان به آن‌ها دست پیدا کند.

برای اینکه بتوانید از تمامی قابلیت‌های اینستاگرام برای جذب مخاطب جدید، حفظ مخاطبان فعلی و فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید باید مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید. زمانی که بینشی درست در مورد علایق، سلایق، رفتار و ترجیحات مخاطب هدف پیج اینستاگرامی خود داشته باشید، راحتتر می‌توانید محتوایی تولید کنید که برای آن‌ها جذاب و کاربردی باشد.

ایجاد ظاهری جذاب برای صفحه

یکی از مواردی که می‌تواند به صورت مستقیم روی جذب مخاطب هدف و بهتر شدن مدیریت پیج اینستاگرام تأثیر گذارد، ظاهری مناسب و جذاب برای صفحه اینستاگرام یک کسب‌وکار است. یک صفحه به‌هم ریخته نشان می‌دهد که مدیریت صفحه اینستاگرام آنقدرها که باید برای صفحه مورد نظر وقت نمی‌گذارد و در نتیجه مخاطب برای انتخاب و دنبال کردن آن پیج دچار تردید خواهد شد.

منظور از جذابیت ظاهری صفحه اینستاگرام، جذابیت پست‌ها و استوری‌ها نیست، بلکه این جذابیت مربوط به تصویر پروفایل، نحوه چینش و چیدمان پست‌های صفحه خواهد بود. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

  • تصویر پروفایل

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، تصویر پروفایل‌ شما باید شامل لوگوی برندتان باشد به گونه‌ای که مخاطب با دیدن تصویر پروفایل، متوجه حوزه فعالیت شما شود. اما اگر به‌عنوان شخص در اینستاگرام فعالیت دارید، می‌توانید از تصویر خودتان برای پروفایل پیج استفاده کنید.

  •  قالب پست‌ها

قالب پست‌ها تأثیر زیادی روی نظم و زیبایی صفحه اینستاگرام دارد. اگر به‌عنوان یک کسب‌وکار مدیریت پیج اینستاگرام خود را برعهده دارید، لازم است با یک گرافیست همکاری کنید تا قالبی برای انتشار پست‌های اینستاگرام شما طراحی کند. به این ترتیب تمامی پست‌های اینستاگرام کسب‌وکارتان یک قالب واحد دارند که تأثیر زیادی روی زیبایی بصری پیج خواهد داشت.

  •  نحوه چینش پست‌ها

برخی از کسب‌وکارها از چینش‌های مشخصی برای پست‌های اینستاگرامی خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید نحوه چینش پست‌ها در یک صفحه، 3 تا در هر ردیف است و در نتیجه شما می‌توانید با ایجاد الگویی منظم ظاهری جذاب به پیج خود دهید. در این راستا مدیریت صفحه اینستاگرام شما باید برای انتشار هر پست این نحوه چینش را رعایت کند تا ظاهر کلی پست‌ها، الگویی زیبا و منظم داشته باشد.

  • هایلایت‌ها

هایلایت‌ها که در واقع مجموعه‌ای از استوری‌های اینستاگرامی هستند توسط مدیریت پیج اینستاگرام ذخیره می‌شوند. بهتر است برای هر هایلایت نامی مشخص انتخاب کنید و استوری‌هایی را به آن هایلایت منتقل کنید که به‌طور کامل با نام آن مرتبط هستند. برای هر هایلایت و با توجه به رنگ سازمانی و نوع طرح پست‌ها می‌توانید یک تصویر شاخص انتخاب یا طراحی کنید که به‌عنوان بنر اصلی قرار گیرد. تفکیک هایلایت‌ها از یکدیگر عامل مهمی در جذب مخاطب خواهد بود چرا که مخاطبان علاوه‌بر بررسی پست‌های پیج شما، هایلایت‌ها را نیز بررسی می‌کنند و این زیبایی بصری در کنار مشخص بودن نام و ماهیت هر هایلایت عامل مهمی در انتخاب خواهد بود.

  •  بیو کامل

بیو یک صفحه اینستاگرام باید بتواند اطلاعات درستی از زمینه فعالیت شما و راه‌های ارتباطی در اختیار مخاطب قرار دهد. بنابراین اگر به‌عنوان کسب‌وکار در اینستاگرام فعالیت دارید، مدیریت صفحه اینستاگرام شما باید اطلاعاتی نظیر نام برند، زمینه فعالیت، شماره تماس و آدرس سایت را در بیو قرار دهد. با توجه به اینکه در بیو اینستاگرام نمی‌توان بیشتر از یک لینک قرار داد، در صورتی که نیازمند درج لینک سایت، لینک صفحه تلگرام، لینک لندینگ پیج و واتس‌اپ و ایمیل هستید تنها کافی است برای درج تمامی این لینک‌ها در بیو اینستاگرام از یک‌لینک استفاده کنید.

 

ظاهر جذاب برای پیج

 

ایجاد تقویم محتوایی برای انتشار منظم پست و استوری

تقویم محتوایی که به آن تقویم سردبیری نیز گفته می‌شود برای تدوین پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام بهترین انتخاب خواهد بود. از تقویم محتوایی می‌توانید برای مدیریت پیج اینستاگرام استفاده کنید.

بنابراین به منظور مدیریت صفحه‌ی اینستاگرام، نیازمند تدوین تقویم محتوایی هستیم. در تقویم محتوایی باید مواردی را لحاظ کنید که به شفافیت بیشتر محتوای مورد نظرتان برای تیم محتوا و گرافیک کمک کند. بنابراین پس از تدوین استراتژی محتوایی باید اقدام به طراحی و تدوین تقویم محتوایی کنید.

با استراتژی محتوا می‌توانید مشخص کنید که کسب‌وکار شما چه نوع محتوایی را در کدام شبکه اجتماعی منتشر کند. اما تقویم محتوایی برای اینستاگرام شامل جزئیاتی کامل از محتوایی است که در قالب‌های مختلف منتشر خواهد شد.

تقویم محتوایی به مدیریت پیج اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای منظم برای پست و استوری تولید و منتشر شود. این تقویم به‌عنوان راهنمایی برای بخش‌های مختلف سازمان شامل تولیدکنندگان محتوای متنی، تصویری و ویدیویی خواهد بود. از طرفی تقویم محتوایی به واحد تبلیغات و بازاریابی نیز کمک می‌کند مسیر پیشرفت پیج اینستاگرام را بررسی کرده و در نهایت نیز بتوانند در صورت لزوم تغییرات لازم را اعمال کنند.

بنابراین وجود برنامه‌ای منظم و منسجم باعث قرار گرفتن در مسیر درست تبلیغات شده و یکپارچگی محتوای تولید شده را حفظ خواهد کرد.

 

تقویم محتوایی

ویژگی‌های یک تقویم محتوایی برای انتشار منظم پست و استوری در اینستاگرام

تقویم محتوایی مختص یک کسب‌وکار بوده و نمی‌توان از یک تقویم برای تمامی کسب‌وکارها استفاده کرد. اما در ادامه ویژگی‌هایی را بررسی می‌کنیم که تقریباً در تمامی تقویم‌های محتوایی مشترک هستند:

  •   با تدوین تقویم محتوایی هیچ‌کدام از مناسبت‌های مهم و تاریخی را فراموش نکرده و پیش از موعد مقرر برای تولید محتوای مورد نظر اقدام خواهید کرد.
  • با تدوین تقویم محتوایی، یک دید کلی و جامع به استراتژی بازاریابی محتوایی خود خواهید داشت.
  •  تولید و انتشار محتوا برای اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی طبق برنامه پیش می‌رود و به این ترتیب مدیریت پیج اینستاگرام راحتتر خواهد بود.
  •  به‌راحتی می‌توانید یک کمپین راه‌اندازی کرده و برای آن یک سری پست‌های مشخص آماده کنید تا ساختار زیبایی در پیج اصلی داشته باشد به این ترتیب چینش پست‌ها نیز رعایت می‌شود.
  • می‌توانید قالب‌های مشخصی را برای پست‌های کناری و وسط در صفحه اینستاگرام تعریف کرده و سپس اجرا کنید. به این ترتیب ظاهر منظم و شکیل پیج نیز حفظ خواهد شد.
  •  با استفاده از تقویم محتوایی از تدوین و انتشار پست‌های تکراری جلوگیری خواهد شد.
  • با پیشرفت برنامه می‌توانید خلاء‌های موجود در تقویم محتوایی را اصلاح کنید.
  •  زمانی‌که موضوعات را از قبل تعیین و طراحی کنید، ایده‌های جدیدی نیز به ذهنتان خطور می‌کند و به این ترتیب تقویم محتوایی شما کامل‌تر خواهد شد.
  •   تمامی اعضای تیم شامل تولیدکننده محتوای متنی و تصویری یا گرافیست باید به تقویم محتوایی دسترسی داشته باشند تا همگی در مسیر مشخصی قدم بردارند.
  •   با وجود یک تقویم محتوایی کامل و جامع، تیم‌های مختلف با هم هماهنگ شده و یکپارچگی امور حفظ می‌شود.
  • تقویم محتوایی معیاری برای سنجش موفقیت مدیریت صفحه اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

  استفاده از هشتگ های مناسب

به‌عنوان مدیریت پیج اینستاگرام لازم است برای هر پست یا استوری، هشتگی مناسب انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هشتگ‌ها باید مرتبط با کسب‌وکار و موضوعی باشند که در پست یا استوری به آن پرداخته‌اید. استفاده از هشتگ‌های تکراری و غیرمرتبط نه تنها تأثیر مثبتی در ارتقای پیج ندارد بلکه باعث می‌شود کاربرانی به پیج شما هدایت شوند که جزو مخاطبان هدف کسب‌وکار نیستند.

استفاده از هشتگ‌های ترند می‌تواند تأثیر مثبتی روی دیده‌ شدن پست و استوری اینستاگرامی داشته باشد اما به شرط اینکه با زمینه فعالیت کسب‌وکار و پستی که منتشر کرده‌اید همخوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال استفاده از هشتگ علی_دایی برای کسب‌وکاری که در حوزه لباس فعالیت می‌کند مخاطب را به این فکر می‌اندازد که شما به هر عنوانی به دنبال جذب مخاطب هستید و کیفیت محتوا برای شما در اولویت دوم قرار دارد. بنابراین نباید انتظار داشته باشید کاربری که با هشتگ علی_دایی وارد یک پیج فروش لباس شده به یکی از مخاطبان و فالوورها تبدیل شود.

از همین جا به اهمیت استفاده درست از هشتگ‌های اینستاگرام و تأثیر مدیریت پیج اینستاگرام به شکل صحیح پی‌ می‌بریم. جالب است بدانید که حتی می‌توانید در تقویم محتوایی و در بخش توضیحات، هشتگ‌های مرتبط با محتوای تولید شده را نیز تعیین کنید یا ستونی برای هشتگ‌ها در نظر بگیرید. به این ترتیب علاوه‌بر مشخص بودن هشتگ‌ها برای مدیریت صفحه اینستاگرام، اعضای تیم نیز با ماهیت پست بیشتر آشنا خواهند شد.

 تولید محتوای باکیفیت

تولید محتوای باکیفیت از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که کاربران هر روز با انبوهی از تبلیغات مختلف روبرو هستند. بنابراین عرضه محتوایی باکیفیت و کاربردی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در اینستاگرام، انواع محتوای باکیفیت به چند دسته اصلی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • پست

پست‌های اینستاگرامی به دو دسته اصلی تصویری و ویدیویی تقسیم می‌شوند که با توجه به تقویم محتوایی، توسط تیم‌های مختلف آماده خواهند شد. یک پست اینستاگرامی زمانی می‌تواند محتوای خوبی داشته باشد که از یک تصویر طراحی شده با توجه به معیارهای برند و کپشن مناسب تشکیل شود. فراموش نکنید که محتوای باکیفیت برای یک پست اینستاگرامی شامل ترکیبی از تصویر یا ویدیو با کپشن مناسب است. بنابراین باید برای هر دو محتوایی یکپارچه تولید کنید.

  •   استوری

استوری نیز مانند پست می‌تواند شامل متن، تصویر یا ویدیوی کوتاه باشد. یکی از مزایای استوری، امکان درج لینکی مشخص است. بنابراین همیشه از این گزینه برای هدایت مخاطب به سایت یا لندینگ پیجی خاص استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید هر اسلاید استوری 15 ثانیه است و در نتیجه برای جلب توجه مخاطب زمان زیادی ندارید. از طرفی زمان هر استوری تنها 24 ساعت بوده و این محدودیت زمانی ممکن است شما را اندکی برای کار محدود کند.

  •  ویدیو

ویدیو یکی از محتواهایی است که بیشترین میزان اینگیجمنت را داشته اما طراحی و تولید آن دشوارتر از انواع دیگر محتوا است. ویدیوهای اینستاگرامی می‌توانند در زمان‌های زیر یک دقیقه و بالای 1 ساعت نیز تولید شوند. آنچه که در تولید محتوای ویدیویی با کیفیت اهمیت دارد سناریوی ویدیو و همچنین نحوه ساخت آن است. در چند ثانیه اول ویدیو باید مخاطب را جذب کنید تا برای دیدن تمام آن ترغیب شود. بنابراین چند ثانیه اول هر ویدیو تأثیر زیادی روی تماشای تمام آن توسط مخاطب دارد.

یکی از مواردی که در مورد تدوین ویدیو باید در نظر داشته باشید، درج زیرنویس است. بسیاری از کاربران اینستاگرام در ابتدای امر ویدیوها را بدون صدا می‌بینند و در نتیجه وجود زیرنویس می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا ویدئوها را بدون صدا نیز ببینند. اگر می‌توانید برای اتمام هر اسلاید ویدیو در پست اینستاگرام شمارش معکوس در نظر بگیرید تا کاربر بداند که چه زمانی باید به اسلاید بعدی برود.

  • لایو

لایو از جمله جذاب‌ترین انواع محتوا در اینستاگرام است که توسط کسب‌وکارها و اشخاص مختلف گرفته می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، لایو یک نمایش زنده خواهد بود که تنها تا زمانی می‌توانید آن را تماشا کنید که در حال ضبط است. البته امکان ذخیره لایو برای کاربرانی که امکان تماشای آن را نداشتند نیز وجود دارد.

  • IGTV

IGTV یک محتوای ویدئویی است که می‌تواند بیشتر از 1 دقیقه تا 1 ساعت باشد. بنابراین برای تهیه محتوای آموزشی بسیار مناسب خواهد بود. اگر مدیریت پیج اینستاگرام را برعهده داشته و قصد انتشار IGTV را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت بازخورد بهتر، برای IGTV کپشن نیز بنویسید. شاید برخی از کاربران کپشن این سبک ویدیو را نخوانند اما لازم است برای جذب مخاطب بیشتر و همچنین استفاده از هشتگ‌ها، حتماً کپشن برای ویدیوی خود بنویسید.

  •  کپشن

کپشن یکی از بخش‌های اساسی یک پست اینستاگرامی است که می‌تواند به جذب مخاطب بیشتر کمک کند. در یک پست اینستاگرام همان‌طور که اشاره کردیم باید از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا مخاطبانی که آن هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند بتوانند از این طریق با پیج شما آشنا شوند. کپشن را یک نویسنده محتوای متنی می‌تواند آماده کند یا اینکه مدیریت صفحه اینستاگرام تهیه و تدوین آن را برعهده بگیرد. مهم‌ترین بخش در آموزش مدیریت پیج اینستاگرام نوشتن کپشنی متناسب با پستی است که منتشر می‌شود.

تعامل با مخاطبان پیج

حالا که با اهمیت و نحوه مدیریت پیج اینستاگرام، هشتگ‌گذاری و انواع محتوای باکیفیت در پیج اینستاگرامی آشنا شدید وقت آن رسیده تا با مهمترین وظیفه مدیریت صفحه اینستاگرام آشنا شوید. تعامل با مخاطب مهم‌ترین بخش از وظایف مدیریت صفحه اینستاگرام است و برای هر چه بهتر شدن نحوه پاسخگویی به کاربران باید برای آموزش مدیریت پیج اینستاگرام اقدام کرد.

نحوه تعامل و نوع بیان مدیریت پیج اینستاگرام یا ادمین پیج به لحن برند برمی‌گردد. اینکه چه ساختاری را برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران مختلف دارید. در این میان پاسخ دادن به سوالات چالش‌‌برانگیزی مانند اعتراض به کیفیت محصول و خدمات بسیار حائز اهمیت است. در همین راستا باید در یک دوره کوتاه آموزش مدیریت صفحه اینستاگرام به نحوه پاسخگویی که مد نظر برند است اشاره کنید.

 استراتژی تبلیغات برای صفحه اینستاگرام

استراتژی تبلیغات برای صفحه اینستاگرام شامل استفاده از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات بازدیدی است که می‌توانید آن را از طریق پنل “جریان” انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید اینفلوئنسرها معمولاً یک مدیر برنامه‌ دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید با اینفلوئنسر ارتباط گرفته و همکاری کنید. اما چالش اصلی اینجاست که با توجه به شلوغ بودن این افراد، ممکن است پاسخ درخواست خود را دیر دریافت کنید. در این شرایط اگر برای یک کمپین خاص در یک تاریخ خاص برنامه‌ریزی می‌کنید ممکن است کمپین شما با مشکل روبرو شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از خدمات پلتفرم جریان استفاده کرده و به‌راحتی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را با اینفلوئنسرهای حوزه‌های مختلف برگزار کنید. با استفاده از صفحه دیسکاور پلتفرم جریان می‌توانید تعرفه‌های اینفلوئنسرها برای پست و استوری را ببینید و در نتیجه با توجه به بودجه تبلیغاتی خود بهترین پیج را انتخاب کنید.

تبلیغات بازدیدی نیز به همین صورت می‌تواند توسط پلتفرم جریان اجرا شود. در این پلتفرم امکان بررسی پیج‌های پربازدید نیز وجود داشته و از طریق امکانات آن می‌توانید یک کمپین را با توجه به نیازهای کسب‌وکار خود آماده کنید.

برای یک کسب‌وکار تبلیغات پربازده بسیار حائز اهمیت خواهد بود چون از طریق این گونه تبلیغات است که می‌توانید با جذب مشتری جدید هزینه‌های تبلیغات در پیج‌های مختلف را جبران کنید. از طرفی زمانی که تبلیغات در بستری مناسب انجام شود، بازخورد بهتری داشته و در نهایت می‌تواند به جذب مخاطبان هدف کمک کند. مخاطبانی که در آیند‌ه‌ی نزدیک به مشتریان همیشگی کسب‌وکار تبدیل خواهند شد.

آنالیز insight صفحه اینستاگرام

برای تحلیل و مدیریت پیج اینستاگرام می‌توانید از ابزار Insight استفاده کنید. این ابزار برای پیج‌های Private در دسترس نیست و در مرحله اول باید پیج خود از حالت Private خارج کرده و سپس آن را به اکانت بیزنسی (Business Account) تبدیل کنید.

برای استفاده از Insight ابتدا وارد Setting شده و از آنجا گزینه Privacy را انتخاب و سپس گزینه Account Privacy را انتخاب کنید. در این مرحله باید  Private Account را غیرفعال کنید.

در مرحله بعد، از صفحه اصلی پیج خود روی گزینه Edit Profile کلیک کرده و سپس گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی این گزینه، دو گزینه Creator و Business به شما نمایش داده می‌شود که باید گزینه Business را انتخاب کنید.

پس از 4 الی 7 روز از تجاری کردن پیج اینستاگرامی می‌توانید از سه خط افقی بالا سمت راست صفحه اصلی پیج خود یا گزینه وسط زیر گزینه Edit Profile وارد Insight شده و پست‌ها و استوری‌های منتشر شده را بررسی کنید. علت تعیین این زمان، جمع‌آوری دیتا توسط اینستاگرام برای پست‌های منتشر شده در این مدت است.

تبدیل اکانت در اینستاگرام

بخش‌های مختلف Insight اینستاگرام

یک مدیریت پیج اینستاگرام باید مرتباً Insight پست‌ها و استوری‌های مختلف را بررسی و ارزیابی کند و بر اساس آن‌ها به واحد بازاریابی محتوایی اطلاعات لازم را ارائه دهد تا بتوانند برای پست‌های آینده‌ی پیج برنامه‌ریزی کنند. Insight اینستاگرام دارای بخش‌های مختلفی است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • Account Reach: در این بخش می‌توانید اطلاعات کاملی از Reached Audience، Followers & Non-Followers، Content Reach، Top Stories، Impressions، Profile Visits، Email Button Taps و Call Button Tabs بدست آورید.
  •   Account Engaged: در این بخش از Insight می‌توانید اطلاعاتی از Content Interactions، Post Interaction، Story Interaction، Video Interaction، Live video Interaction و Top Stories بدست آورید.
  • Total Followers: در این بخش می‌توانید تعداد فالوورها، میزان رشد تعداد فالوورها، لوکیشن‌های اصلی، محدوده سنی، جنسیت و بیشترین زمان فعالیت را ببینید.
  •  Content You Shared: در این بخش می‌توانید از منوی کشویی بالای صفحه یکی از متریک‌های Reach، Block، Call Button Taps، Email Button Taps، Exited، Next Story، Business Address Taps، Impression، Link Clicks، Forward، Profile visits، Replies، Shares، Text Button Taps، Website Taps و Story Interaction را انتخاب کرده و بر اساس آن آمار پست‌های اخیر پیج را ببینید.

اینسایت اینستاگرام

ابزارهای لازم برای مدیریت صفحه اینستاگرام

هر روز بیش از 400 میلیون نفر از جذاب‌ترین شبکه اجتماعی یعنی اینستاگرام استفاده می‌کنند. اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر دارد که روزانه برای انتشار استوری، پست، لایو و IGTV اقدام می‌کنند. این کاربران برای تهیه پست‌ها و مدیریت پیج اینستاگرام از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند. این ابزارها می‌تواند شامل ابزارهای گرافیکی، ابزارهای زمان‌بندی و مدیریت انتشار پست‌ و استوری اینستاگرام و آنالیز عملکرد پیج‌های رقبا باشد. در ادامه به معرفی ابزارهایی می‌پردازیم که می‌تواند توسط تیم تولید محتوا و مدیریت صفحه اینستاگرام استفاده شود.

  •  ابزارهای گرافیکی

ابزارهای گرافیکی به دو دسته اصلی ابزارهای مورد استفاده در موبایل و ابزارهای دسکتاپ تقسیم می‌شوند. از جمله کاربردی‌ترین ابزارهای موبایل می‌توان به Snapseed، Canva، Avatan Photo Editor، Adobe Lightroom، Layout From Instagram، App for Type، Boomerang from Instagram، Inshot و GoPro اشاره کرد. از جمله ابزارهای گرافیکی برای دسکتاپ نیز می‌توان به فتوشاپ و ایلوستریتر اشاره کرد.

  •  ابزارهای مدیریت و انتشار پست

از جمله بهترین ابزارهای مدیریت و انتشار پست اینستاگرام می‌توان به Hootsuite، Buffer، Slack Social، Later، PostFifty و Zoho Social اشاره کرد.

  •  ابزارهای آنالیز رقبا

از جمله برترین ابزارهای آنالیز رقبا در اینستاگرام می‌توان به Unbox Social، Preview App، Vaizle، Phlanx و Rival IQ اشاره کرد. در پست “چگونه صفحه اینستاگرام رقبا را تحلیل و آنالیز کنیم” سایت جریان می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در این خصوص کسب کنید.

 

مدیریت پیج اینستاگرام و رشد کسب‌وکار

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، محتوایی که در اینستاگرام پیج خود منتشر می‌کنید بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این محتوا می‌تواند به مرور زمان بر تعداد مخاطبان همیشگی شما افزوده و مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کند. علاوه‌بر انتشار پستی کاربردی و مفید، مدیریت پیج اینستاگرام و تعامل سازنده با مخاطبان نیز از جمله فعالیت‌های مستمری است که واحد بازاریابی و تبلیغات هر کسب‌وکاری باید انجام دهد. شما برای مدیریت و آنالیز پیج اینستاگرامی خود از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.