راهنمای تبلیغات املاک در اینستاگرام و نحوه رشد پیج املاک 

 تبلیغات املاک در اینستاگرام یکی از راه‌های قابل‌اطمینان برای جذب مشتری به حساب می‌آید. تغییر سبک زندگی مردم و حضور فعال آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. طبق آخرین آمار و ارقام منتشر شده، حدود ۱۰ میلیون کاربر جدید ایرانی تنها از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در شبکه‌های اجتماعی عضو شده‌اند. 

از طرفی، ارائه عکس و ویدیو از ملک می‌تواند زمین بازی را دگرگون کند. از این رو، نادیده گرفتن اینستاگرام برای املاک با بیش از ۳۵ میلیون کاربر ایرانی منطقی به نظر نمی‌رسد.  

در این مقاله ابتدا نگاهی به اهمیت اینستاگرام برای املاک می‌اندازیم. سپس در ادامه اصول تبلیغ املاک در اینستاگرام و چگونگی رشد پیج‌های املاک را با شما در میان می‌گذاریم. در ادامه با جریان همراه شوید. 

چرا املاک شما به فعالیت در اینستاگرام نیاز دارد؟ 

اگر چه تعداد کمی از مشاوران املاک در اینستاگرام فعالیت می‌کنند اما اغلب متقاضیان خرید یا اجاره خانه اذعان داشته‌اند که ترجیح می‌دهند تصاویر خانه‌ها را در پیج اینستاگرام مشاور املاک مورد اعتمادشان بررسی کنند. بدیهی است که در این روزهای شلوغ نمی‌توان زمان زیادی را به بررسی حضوری آپارتمان‌ها و خانه‌ها اختصاص داد. 

به همین دلیل، اغلب افراد ترجیح می‌دهند که ابتدا به بررسی آنلاین موارد مختلف بپردازند. پس از کسب اطلاعات کافی چند مورد از آگهی‌ها را جدا کنند و سپس برای بررسی حضوری آن‌ها اقدام کنند. به همین خاطر، چه لزومی دارد که خلاف مسیر مشتری حرکت کنیم؟ 

از طرفی، شما به عنوان مشاور املاک، به متقاضیان شهر و محله خود نیاز دارید. اینستاگرام به خوبی ثابت کرده است که یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای دستیابی به چنین مخاطبی است. اغلب افراد سعی می‌کنند پیج کسب‌وکارهای نزدیک به محل زندگی و کار خود را شناسایی کنند تا در صورت نیاز از خدمات آن‌ها بهره ببرند.  

روابط شخصی یکی از برگ‌های برنده هر مشاور املاکی به حساب می‌آید. ویژگی‌های مختلف اینستاگرام مانند استوری به شما اجازه می‌دهد تا به مخاطب خود نزدیک‌تر شوید. به عنوان مثال، شما می‌توانید آخرین اخبار و قیمت‌های محله یا شهرتان را روزانه در استوری‌ اینستاگرام منتشر کنید. 

با این تفاصیل، عدم فعالیت در اینستاگرام به معنای از دست دادن فرصت‌های فروش یا اجاره است. با این حال، آیا حضور خشک و خالی در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند؟ بی‌شک، خیر! در بخش بعدی شما را با اصول تبلیغات املاک در اینستاگرام آشنا می‌کنیم. 

اصول تبلیغ املاک در اینستاگرام 

اینستاگرام یکی از بهترین ابزارها برای تعامل با کاربر ایرانی و نزدیک شدن به او به شمار می‌آید. آیا شما به عنوان مشاور املاک به چیزی دیگری نیاز دارید؟ برای جلوگیری از هدر رفتن بیهوده انرژی و تلاش‌هایتان باید از چند اصل مهم پیروی کنید. ما در این بخش قصد داریم که شما را با قواعد بازی در اینستاگرام آشنا کنیم.  

۱. مخاطب هدف خود را مشخص کنید 

مشخص کردن مخاطب هدف لازمه یک کمپین تبلیغاتی موفق در اینستاگرام است زیرا همه چیز حول نیاز و خواسته او شکل می‌گیرد. به عنوان مثال، دانستن ویژگی‌هایی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد به شما کمک می‌کند تا هشتگ بهتری را انتخاب کنید. 

مشاوران املاک در گذشته از روزنامه‌ها برای فروش یا اجاره خانه‌ها و آپارتمان‌ها استفاده می‌کردند. تبلیغ آن‌ها به دست تمام افراد ساکن در تهران یا سایر شهرها می‌رسید. با این حال، در تبلیغات اینستاگرام برای املاک می‌توانید افرادی را هدف بگیرید که به ملک شما نیاز دارند. 

از بررسی و ارزیابی فالوورهای پیج رقبایتان شروع کنید و ببینید چه کسانی با چه علایقی آن‌ها را دنبال می‌کنند. به بررسی فالوورها بسنده نکنید و پست‌ها و استوری‌های آن‌ها را هم زیر و رو کنید. 

شما همچنین می‌توانید با کمک سوشال لیسنینگ به نیازها و علایق مخاطبان هدفتان پی ببرید. تا زمانی که ندانید مخاطب شما به چه چیزی نیاز دارد، برقراری ارتباط با او امکان‌پذیر نیست.  

در صورت داشتن پیج فعال می‌توانید از ابزار آنالیز اینستاگرام (Instagram Insights) برای تحلیل فالوورهایتان استفاده کنید. این ابزار اطلاعات مختلفی مانند سن، موقعیت مکانی و جنسیت فالوورها را در اختیار شما می‌گذارد. 

۲. با پست اسلایدی، تصاویر بیشتری نشان دهید 

پست اسلایدی یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام به حساب می‌آید. شما می‌توانید گوشه و کنار آپارتمان یا خانه را با کمک این ویژگی به مخاطبتان نشان دهید. به عبارت دیگر، با پست‌های اسلایدی به مخاطب اجازه دهید تا در واحد مورد نظرتان قدم بزند و همه چیز را بررسی کند. 

شما می‌توانید از نمای ساختمان شروع کنید و سپس در اسلایدهای بعدی اتاق‌ها، سالن پذیرایی و آشپزخانه را به مخاطب ارائه کنید. در ادامه تصاویری از امکانات منحصر‌به‌فرد ساختمان و حتی چشم‌انداز آن بیاورید. سعی کنید تصاویری واضح و جذاب از ساختمان ارائه کنید و از عکاسی در نور کم اجتناب کنید. 

با ارائه جزئیات به مخاطب نشان دهید که به زمان و خواسته او احترام می‌گذارید تا اعتماد او را جلب کنید. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای عالی از چگونگی به کار بردن این تکنیک را مشاهده می‌کنید. 

استفاده از پست اسلایدی در تبلیغاات املاک در اینستاگرام

بنابراین، خودتان را به یک تصویر ساده محدود نکنید! با ارائه تصویری کامل به مخاطب اجازه دهید تا بتواند خودش را در واحدتان تصور کند.  

۳. مخاطب را با کمک تبلیغ ویدیویی جذب کنید 

همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردید، با ارائه جزئیات در تبلیغات و پست‌های اینستاگرامتان می‌توانید مخاطب بیشتری جذب کنید. شما می‌توانید برای نشان دادن ویژگی‌های ساختمان دست به دامان تبلیغ ویدیویی شوید. 

نرخ تعامل محتواهای ویدیویی نسبت به سایر قالب‌ها به مراتب بیشتر است. به همین دلیل، از محتواهای ویدیویی برای جذب، تبدیل مخاطب و همچنین حفظ مشتریان فعلی بهره ببرید. 

استفاده از ویدیو در تبلیغات املاک در اینستاگرام

از قدرت تبلیغ ویدیویی برای نزدیک شدن به مخاطب هدفتان استفاده کنید. به عنوان مثال، سعی کنید ویژگی‌های واحد را نه تنها نشان دهید بلکه درباره آن‌ها هم توضیح دهید. در ویدیوی خود فرض کنید که مخاطب کنار شما ایستاده است؛ همه چیز را با او در میان بگذارید. 

شما همچنین می‌توانید با مشتریان قبلی خود گفت‌وگو کنید. نظر آن‌ها درباره خدمات شما تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری سایر افراد دارد. در بخش‌های بعدی یادداشت درباره این موضوع مفصل صحبت خواهیم کرد. 

۴. متن تبلیغ را کوتاه، شفاف و مستقیم بنویسید 

در بخش‌های قبل به جذابیت محتوای بصری و نقش آن در تصمیم‌گیری اشاره کردیم. کاربر اینستاگرام بیش از هر چیزی به دنبال دیدن محتوا است اما این بدان معنا نیست که شما از متن تبلیغ خود غافل شوید. 

متن تبلیغ شما باید کوتاه، جذاب و مستقیم باشد تا مخاطبان هدفتان بدانند چه چیزی در انتظار آن‌ها است. از این رو، سعی کنید اطلاعاتی مانند قیمت، متراژ، موقعیت مکانی، تعداد اتاق‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد و سایر موارد مشابه را در آن بیاورید. 

متن تبلیغات املاک در اینستاگرام آخرین تیر شما برای قانع کردن مخاطب به حساب می‌آید. شما مخاطبان هدف را به کمک آن قانع می‌کنید که وقت او تلف نخواهد شد. به همین خاطر، در متن تبلیغی خود تا می‌توانید از بزرگ‌نمایی پرهیز کنید. 

کپشن کوتاه و شفاف در تبلیغات املاک در اینستاگرام

در مثال بالا به جای ارائه توصیفی پرزرق‌وبرق سعی شده است که اطلاعاتی دقیق درباره متراژ، تعداد اتاق‌ها، موقعیت مکانی، تعداد انباری‌ها، نور واحد و سایر ویژگی‌های آن به مخاطب گفته شود. چنین متنی به مخاطب اجازه می‌دهد تا تصمیم نهایی را درباره بازدید از این واحد بگیرد. به عبارت دیگر، آیا این واحد، همان چیزی است که او نیاز دارد؟ 

متن تبلیغات املاک در اینستاگرام همان نقطه‌ای است که مخاطبتان را به مشتری تبدیل می‌کنید. به عبارتی، شما با یک متن خوب باعث می‌شوید که مخاطب در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. بنابراین شما باید سعی کنید تصمیم‌گیری را برای او آسان کنید.

چه چیزی شما را از سایر مشاوران املاک متمایز می‌کند؟ چه خدماتی به مشتری ارائه می‌دهید؟ چند سال تجربه دارید؟ به مخاطب نشان دهید که چرا باید شما را انتخاب کند. از طرفی، شما باید فاصلهٔ احساس نیاز تا تماس را با معرفی واحدهای اکازیون و خاص کوتاه‌تر کنید.

برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید تا دو متن تبلیغاتی را با یکدیگر بررسی کنیم. در متن تبلیغاتی زیر سعی شده است که با اشاره به امکانات و مشاعات بی‌نظیر ساختمان توجه مخاطب را جلب کنند. آن‌ها سپس تیر آخر را در انتهای متن رها کرده‌اند و پای قیمت مناسب آن را به میان کشیده‌اند.

متن تبلیغات املاک در اینستاگرام

با این حال، مسیر متفاوتی برای جلب‌کردن توجه مخاطب در متن تبلیغاتی دوم انتخاب شده است. آن‌ها تلاش کرده‌اند که تخصص و تجربهٔ خود را در این متن نشان دهند تا مخاطب به آن‌ها راحت‌تر اعتماد کند. فراموش نکنید که خرید ملک تصمیمی دشوار است. از این رو، اغلب افراد سعی می‌کنند تا نظر افراد باتجربه را جویا شوند.

متن تبلیغاتی برای جلب‌کردن اعتماد مخاطب

۵. از CTA (دعوت به اقدام) مناسب استفاده کنید 

دکمه کال تو اکشن یکی دیگر از ویژگی‌های است که اینستاگرام در اختیار اکانت‌های بیزینس گذاشته است. در حال حاضر، شما می‌توانید از این دکمه برای تماس، ایمیل، آدرس و پیام استفاده کنید. دکمه‌های تماس و پیام بهترین گزینه برای تحقق اهداف تبلیغات املاک در اینستاگرام به حساب می‌آیند. 

شما همچنین می‌توانید از بیو اینستاگرام برای دعوت به اقدام بهره ببرید. فراموش نکنید که مخاطب باید بداند که از او چه می‌خواهید. او را مانند مثالی که در تصویر زیر آورده شده است بلاتکلیف نگذارید. آن‌ها می‌توانستند از «اطلاعات بیشتر درباره آخرین قیمت‌ها 👇» یا «همین امروز، برای خرید خانه رویایی خود با ما تماس بگیرید 👇» برای اشاره به تلفن خود و از «فروش و اجاره ⬇️» یا «فایل‌های اختصاصی ایوان ⬇️» برای هدایت مخاطب به وب‌سایتشان استفاده کنند. 

cta مناسب در تبلیغات املاک در اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی دیگر از جاهایی است که می‌توانید مخاطب را به انجام کاری دعوت کنید. به عنوان مثال، در تصویر زیر از کاربر خواسته شده است که برای دریافت مشاوره رایگان روی لینک کلیک کند. 

نمونه cta در تبلیغات املاک در اینستاگرام

آشنایی با اصول تبلیغات املاک در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا مخاطب هدفتان را به مشتری تبدیل کنید. با این حال، چگونه می‌توانید او را جذب کنید؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال در بخش بعدی با ما همراه شوید. 

نحوه رشد پیج‌های املاک در اینستاگرام 

تلاش‌های شما در اینستاگرام زمانی به ثمر می‌نشیند که بتوانید مخاطب هدفتان را جذب کنید. ممکن است غلبه بر الگوریتم اینستاگرام غیرممکن به نظر برسد. نگران نباشید؛ هیچ‌چیز غیرممکن نیست! در این بخش ۶ روش اثربخش را برای رشد پیج املاک در اینستاگرام با شما در میان می‌گذاریم. 

۱. ساخت پروفایلی بی‌نقص 

مخاطب هدف شما باید بتواند شما را پیدا کند. از این رو، شما باید قبل از هر چیزی پروفایل خود را بهینه کنید. بیو پیج اینستاگرام مشاور املاک اولین مکان برای ایجاد پایگاه مشتریان به حساب می‌آید. شما می‌توانید از ۱۵۰ کاراکتر بیو برای نشان دادن ارزشی که برای مشتری خلق می‌کنید استفاده کنید.  

شما می‌توانید از هشتگ‌ اختصاصی خودتان و ایموجی‌ها در بیو استفاده کنید. سعی کنید نکات کلیدی را به جای نوشتن یک پاراگراف بلند در چند خط ارائه کنید.

پروفایل بی‌نقص در تبلیغات املاک در اینستاگرام

در مرحله بعد باید به سراغ انتخاب اسم پیج خود بروید. ناگفته نماند که بهتر است از نام خود استفاده کنید اما اضافه کردن یک یا دو کلمه کلیدی مانند «مشاور املاک» و «خرید و فروش ملک» ضرری ندارد. فراموش نکنید که شما باید در این حالت نام خود را در ابتدای بیو ذکر کنید. 

شما باید در آخرین گام تصویر مناسبی برای پیج خود انتخاب کنید. اغلب مشاوران املاک از لوگوی خود استفاده می‌کنند. با این حال، استفاده از عکس شخصی برای پیج اینستاگرام مشاور املاک انتخاب بهتری است. فراموش نکنید که کاربران به برقراری ارتباط با افرادی مانند خودشان نسبت به برندها علاقه بیشتری دارند. 

۲. انتخاب تگ لوکیشن و هشتگ‌های مرتبط 

استفاده از هشتگ‌های مرتبط در تبلیغات املاک در اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. زمانی که از یک هشتگ استفاده می‌کنید، پست یا استوری شما در صفحه مربوط به آن هشتگ نمایش داده می‌شود. به همین دلیل، هشتگ به یکی از ابزارهای عالی برای جذب مخاطب هدف برای مشاوران املاک تبدیل شده است. 

مشاوران املاک بیش از هر چیزی به مخاطبی نیاز دارند که در شهر یا محله آن‌ها زندگی می‌کند. هشتگ دستیابی به چنین مخاطبی را راحت‌تر کرده است. به عنوان مثال، مشاوران املاک منطقه ۱ تهران می‌توانند از #مشاور_املاک_نیاوران یا #خانه_لاکچری برای هدف گرفتن مخاطبشان استفاده کنند. 

استفاده درست از تگ لوکیشن یکی دیگر از راه‌های دیده شدن در اینستاگرام است. به همین خاطر، موقعیت مکانی واحد آگهی‌شده را در تصاویر و ویدیوهای خود مشخص کنید. شما همچنین می‌توانید، از تگ لوکیشن در استوری‌هایتان بهره ببرید. 

لوکیشن را حتما در تبلیغات املاک در اینستاگرام استفاده کنید

۳. محتوای تصویری و ویدیویی باکیفیت از املاک 

تصاویر و ویدیوهای جذاب و چشم‌نواز به شما کمک می‌کنند تا دل مخاطب را به دست بیاورید. محتوای بصری به حدی اهمیت دارد که پیشنهاد می‌کنیم از عکاس‌های حرفه‌ای استفاده کنید. شما نه تنها باید از تصاویر باکیفیت برای تبلیغات املاک در اینستاگرام استفاده کنید بلکه باید سبک زندگی خاصی را که برای مخاطب هدفتان اهمیت دارد، به تصویر بکشید. 

تصویر تبلیغ شما اولین چیزی است که مخاطب با آن برخورد می‌کند. به همین دلیل، تا می‌توانید تصاویر خود را به سبک زندگی دلخواه مخاطب نزدیک کنید. به این ترتیب، او در همین برخورد اول مطمئن می‌شود که شما به خوبی نیاز و علایق او را درک کرده‌اید. 

۴. انتشار رضایت مشتریان 

فراموش نکنید که مخاطب شما قرار است درباره چیزی تصمیم بگیرد که نه تنها آینده او به آن وابسته است بلکه قیمت بالایی هم دارد. ایجاد و حفظ اعتماد یکی از کارهای ضروری است که باید هنگام تبلیغات املاک در اینستاگرام انجام شود. 

نظر و تجربه مشتریان قبلی کسب‌وکارها برای اغلب مردم سند قابل اعتمادی به حساب می‌آید. به همین خاطر، با مشتریان قبلی خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که تجربه و نظرشان را در قالب یک پست یا ویدیو بیان کنند. برای مثال، شما می‌توانید تصاویری از املاکی را که فروخته‌اید همراه با تصویری از مشتری خود و چند جمله از آن‌ها در یک پست اسلایدی ارائه کنید.  

قدرت و تاثیر نظر مشتریان قبلی خود را هرگز دست‌کم نگیرید. با انتشار رضایت مشتریان قدیمی خود می‌توانید اعتماد مخاطب هدفتان را جلب کنید.  

۵. معرفی تیم خود یا انتشار تصاویر پشت‌صحنه 

در صورتی که تیمی از مشاوران املاک را مدیریت می‌کنید، باید معرفی آن‌ها، انتشار تصاویر از جلسه‌ها و دورهمی‌ها را در دستور کار خود قرار دهید. پشت تصاویر و ویدیوهای خود پنهان نشوید. برای مثال، شما می‌توانید در قالب یک ویدیو به مخاطب نشان دهید که مشاورانتان چگونه یک ویلا را ارزیابی می‌کنند.  

سعی کنید در ویدیوهای خود به جای استفاده از موسیقی با مخاطب حرف بزنید. از لایو اینستاگرام برای گفت‌وگوی مستقیم با مخاطبانتان بهره ببرید. به عنوان مثال، یکی از مشاوران شما می‌تواند به سوال‌های آن‌ها در لایو اینستاگرام پاسخ دهد. 

قرار نیست که همه چیز پیج اینستاگرام مشاور املاک درباره فروش یا اجاره ساختمان باشد. آیا هنگام معرفی ملک به مشتری مشکلی برای شما پیش نیامده است؟ چگونه آن را حل کرده‌اید؟ پاسخ این دو سوال را با مخاطبانتان در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که داشتن سرگرمی در اوقات فراغت یکی از دلایل حضور کاربران در اینستاگرام است. 

۶. تبلیغات در پیج‌های مرتبط و بلاگرهای املاک 

این روزها، اینفلوئنسرها و نقش آن‌ها را در تبلیغات املاک در اینستاگرام و رشد پیج املاک نمی‌توان نادیده گرفت. تبلیغات در بلاگرهای املاک و سایر پیج‌ها به شما کمک می‌کند تا مخاطب بیشتری جذب کنید. از طرفی، توصیه سایر افراد باعث می‌شود که مخاطب به شما راحت‌تر اعتماد کند.  

از ارائه تبلیغ در پیج‌هایی با موضوع‌های متفاوت خودداری کنید. تبلیغ شما باید به دست کسی برسد که به آن نیاز یا علاقه دارد. به همین خاطر، برای دستیابی به مخاطبان هدفتان به سراغ بلاگرهای املاک محل زندگی خود بروید. بیشتر دنبال‌کنندگان آن‌ها در همان شهر شما زندگی‌ می‌کنند.  

برای کاهش هزینه‌های تبلیغات خود با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید. اگر چه تعداد فالوورهای آن‌ها از افراد مشهور کمتر است اما صمیمت بیشتری بین آن‌ها و دنبال‌کنندگانشان وجود دارد. از این رو، شما شانس بیشتری برای جلب اعتماد و جذب آن‌ها دارید. 

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه دیسکاور جریان به بررسی پیج‌های مرتبط و بلاگرهای املاک بپردازید. دیسکاور به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین گزینه را بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، انتخاب کنید.

دیسکاور جریان در زمینه تبلیغات املاک در اینستاگرام

تبلیغات املاک در اینستاگرام یک ضرورت است 

تبلیغات املاک در اینستاگرام به دلیل ماهیت بصری این پلتفرم بسیار موثر است. شما می‌توانید با کمک این شبکه اجتماعی تمام ویژگی‌های فایل‌های خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، الگوریتم اینستاگرام به شکلی طراحی شده است که مخاطب بتواند کسب‌وکارهای محل زندگی خود را راحت‌تر پیدا کند.  

با رعایت اصول تبلیغ املاک در اینستاگرام مانند شناسایی مخاطب هدف و تولید محتوای ویدیویی جذاب به هدف خود نزدیک‌تر شوید. ترفندهایی مانند انتشار توصیه مشتریان و تبلیغ در پیج بلاگرهای املاک به شما اجازه می‌دهد تا مخاطب بیشتری جذب کنید. 

آیا به نظر شما اینستاگرام مکان مناسبی برای تبلیغ املاک و مستغلات است؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

 

منابع: 

WordStream | REALTYCRUX | LYFE MARKETING | Kylehandy | Agentdrive 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.