تبلیغات بلاگری در اینستاگرام با استفاده از پنل‌های تبلیغاتی بهتر و بهینه‌تر اجرا می‌شود

تبلیغات بلاگری در اینستاگرام؛ انواع و نرخ تبلیغات بلاگرها

اینستاگرام همواره فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از دنیای رقابتی این روزها جان سالم به در برید. تبلیغات بلاگری در اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین روش‌هاست که سود خوبی از آن عایدتان می‌شود. کافی است یک‌بار به آن اعتماد کنید.  

بلاگرها با همه آیتم‌های جالب‌ توجه و گاهی بحث‌برانگیز راهی را برای کسب‌وکارتان می‌گشایند تا زودتر و بیشتر به چشم مخاطب درآیید و عرصه را به دست‌ گیرید.

در این مقاله از جریان همراه ما باشید تا ببینیم بلاگر کیست، چرا تبلیغات بلاگری در اینستاگرام به سود ماست و چگونه می‌توان با بلاگرها، تبلیغاتی اثربخش داشت.

در اینستاگرام به چه کسانی بلاگر می‌گویند؟

در واقع تعریف واقعی بلاگر شخصی است که با انتشار محتوای آنلاین منظم که الهام‌بخش، آموزنده یا سرگرم‌کننده برای مخاطبان خاص خودش است، به فعالیت می‌پردازد.

بلاگر اینستاگرام کسی است که از دانش، تجربیات، استعدادها و تخصص خود برای ایجاد محتواهایی شامل پست، استوری، ویدیو و لایو استفاده می‌کند که به دیگران کمک کند. در واقع بلاگرها اغلب یک مشکل خاص را برای گروه خاصی از افراد حل می‌کنند. این مشکل می‌تواند کاهش وزن، نکات مربوط به کسب‌وکار، نکات دوست‌یابی یا صرفاً سرگرمی و هر چه باشد. آن‌ها فقط برای اینکه چیزی تولید کرده باشند محتوا تولید نمی‌کنند بلکه هر قسمت از محتوا را به اهداف و برنامه بازاریابی بزرگ‌تر خود گره می‌زنند. آن‌ها محتوا، محصولات و خدمات را با هدف خدمت به مخاطبان خود ایجاد می‌کنند.

 

بلاگرها به روش‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند و اکثر آن‌ها بیش از یک جریان درآمد دارند. در یک توضیح کوتاه می‌توانیم بگوییم که آن‌ها از راه تبلیغات بلاگری در اینستاگرام، فروش محصولات یا خدمات خود و ارائهٔ خدمات مشاوری یا مربیگری کسب درآمد می‌کنند.

بلاگرها مجموعه مهارت‌های گسترده‌ای دارند که نوشتن، بازاریابی، عکاسی، کسب‌وکار، خلاقیت و مهارت‌های اجتماعی و خیلی چیزهای دیگر را شامل می‌شود.

 

مزیت تبلیغات بلاگری در اینستاگرام چیست؟

امروزه اینستاگرام تنها به یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های زندگی روزمره و جمع‌آوری لایک و کامنت محدود نمی‌شود بلکه یکی از قدرتمندترین و امیدوارکننده‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده برای تبلیغات و استراتژی است. تبلیغات بلاگری در اینستاگرام بیش از سایر روش‌های تبلیغاتی جایگاهی ویژه را در این پلتفرم به خود اختصاص می‌دهد و رویکردی ارگانیک‌تر و خاص‌تر جهت انجام تبلیغات است.

بیایید با هم بررسی کنیم و ببینیم که تبلیغات بلاگری در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

۱. افزایش فالوور

شما به عنوان کسب‌وکاری که نوپا هستید و به تازگی فعالیت خود را آغاز نموده‌اید یا می‌خواهید افراد بیشتری را با خود همراه کنید که در آینده فروش بیشتری را نیز تجربه کنید، افزایش فالوور برای شما امری است. یک راه سریع برای این کار همکاری با بلاگر‌هاست. بلاگرها در حال حاضر فالوورهای زیادی دارند که به نظرات و پیشنهاد آن‌ها اعتماد دارند. بنابراین، اگر آن‌ها بتوانند داستان برند شما را به‌ درستی بیان کنند، می‌توانند مخاطبانشان را نیز با برند شما همراه کنند.

۲. معامله‌ای برد- برد

همکاری با بلاگرها و سپردن تبلیغات به آن‌ها گاهی ممکن است منجر به یک تعهد مشترک شود و فرصت‌های جدید زیادی را برای شما ایجاد کند. از جمله لایو مشترک، محتوای تبلیغاتی سفارشی و … که به نفع هر دو طرف است.

۳. افزایش فروش

تحقیقات به‌ عمل‌ آمده همه نشان می‌دهند که تبلیغات بلاگری در اینستاگرام روش بهتری برای افزایش فروش نسبت به تبلیغات سنتی است. زیرا تقریبا 74 درصد از افراد همچنان از رسانه‌های اجتماعی برای خرید آگاهانه استفاده می‌کنند.

۴. وایرال شدن

بلاگر‌ها اغلب افرادی هستند که از نزدیک ترندها را دنبال می‌کنند و اولین کسانی هستند که در مورد جنبش‌های نوظهور و موضوعات داغ برای به اشتراک گذاشتن با فالوورهای خود اقدام می‌کنند. شما می‌توانید با تبلیغات بلاگرها در اینستاگرام خود را به جریانی نوظهور وصل کنید و به وایرال شدن برند خود کمک کنید.  

۵. مقرون‌به‌صرفه بودن

این مورد ابدا به این معنی نیست که هزینه‌های تبلیغات بلاگرها ارزان است؛ بلکه با توجه به بازگشت سرمایه‌ای که برای شما ایجاد می‌کنند به‌صرفه است. یعنی شما هر هزینه‌ای کنید چندین برابر آن به شما بازمی‌گردد. از طرفی با توجه به نمودار زیر می‌بینید تبلیغات بلاگری در اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها گران‌ترین نیست.

۶. افزایش تعامل

تحقیقات HubSpot بیان می‌کند که بلاگرهایی با کمتر از 100 هزار فالوور حدود یک‌ سوم کل اینستاگرام را در اختیار دارند. همچنین پلتفرم بازاریابی Fohr، به‌نوبهٔ خود، ادعا می‌کند که بلاگرهای اینستاگرام با حداکثر 25 هزار فالوور، نرخ تعامل بالاتری دارند (حدود 3 تا 7 درصد) و این صرف‌نظر از جایگاه آن‌هاست؛ بنابراین، پست‌های آن‌ها توسط تعداد بیشتری از افراد دیده می‌شود و بازخورد خوبی دارد. بعضی از این میکرو بلاگرها حتی با مبادلهٔ کالا موافق هستند که برای شما تبلیغات کنند؛ بنابراین چه چیزی بهتر از این که بدون صرف هزینه‌ای، شناخت افراد از خود را افزایش دهید و انتظار تعامل و بازگشت سرمایه را داشته باشید.

هزینه تبلیغات بلاگرها چقدر است؟

هزینه‌ای که برای تبلیغات بلاگری در اینستاگرام برای هر نوع تبلیغی باید بپردازید به عوامل مختلفی بستگی دارد و این معیارها را شامل می‌شود:

 تعداد فالوور

 میانگین نرخ تعامل (اینگیجمنت ریت)

صنعتی که بلاگر در آن فعالیت می‌کند

مدت‌ زمان مشارکتی که انتظار دارید

مناسب‌ترین نوع محتوا برای کمپین شما

جایگاه تبلیغ (ساعت انتشار و اینکه از نوع پست باشد یا استوری)

میزان تلاش بلاگر برای ایجاد یک پست حمایت‌شده

موقعیت جغرافیایی فالوورها

 کشوری که بلاگر در آن زندگی می‌کند

با توجه به تمام این موارد، بلاگرها نرخ تقریبا مشخصی را برای محتوایی که به اشتراک می‌گذارند در نظر گرفته‌اند. پلتفرم جریان تنها جایی است که در این زمینه خدمات جالب‌ توجهی را ارائه می‌دهد که بتوانید به‌ راحتی نرخ و تعرفه‌های بلاگرهای مورد نظر خود را ببینید و با هم مقایسه کنید. در صفحه دیسکاور جریان انتخاب موضوع مورد نظر، بلاگرهای آن حوزه به شما نمایش داده می‌شود. همان‌طور که خواهید دید تعرفه‌های آن‌ها هم برای پست و هم استوری مشخص است. کسانی که قبل از این خودشان باید جویای این اطلاعات از بلاگرها می‌شدند و کلی وقت و انرژی صرف این کار می‌کردند الان می‌فهمند که صفحه دیسکاور جریان چه دستیار خوبی است.

نکته طلایی: بعد از همکاری با بلاگر مورد نظر برای محاسبه بازگشت سرمایه خود می‌توانید از فرمول زیر کمک بگیرید:

 

انواع تبلیغات بلاگری در اینستاگرام

اگر به محتوای تبلیغاتی جدید برای برندتان نیاز دارید، لزوماً مجبور نیستید به آژانس‌های تبلیغاتی مراجعه کنید. اکثر بلاگرها، باتجربه‌ای که در تولید محتوا دارند نه تنها امکان ساخت محتوای تبلیغاتی شما را دارند، بلکه می‌توانند محتوایی ایجاد کنند که ظاهری طبیعی در پیجشان داشته باشد (کمتر شبیه تبلیغات باشد) و همچنین ممکن است ایده‌های جدیدی را به کمپین‌های شما اضافه کنند؛ بنابراین بلاگرها می‌توانند به دو روش برای شما تبلیغات انجام دهند:

  • بلاگر تولید محتوا کند

در این روش تمام معنا و مفهومی را که می‌خواهید به‌ واسطهٔ تبلیغ به مخاطبان ارائه دهید برای بلاگر تعیین می‌کنید. آن‌گاه بلاگر مربوطه موظف است محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیتی ایجاد نماید که با مفهوم و اهداف برند شما مطابقت داشته باشد. این محتوا با توجه به هدفی که برای استراتژی اینستاگرام خود تعیین کرده‌اید می‌تواند از نوع:

پست‌ حمایت‌شده (Sponsored post): بلاگرها برای برند شما محتوا تولید می‌کنند که باید برای آن هزینه کنید. مهم نیست که آن‌ها به‌سادگی محصول شما را در محتوای خود ادغام کنند یا کل داستان را در مورد آن بیان کنند. شما همه‌چیز را به آن‌ها سپرده‌اید.

 مسابقات (Contests): پس از دریافت محصول از شما، بلاگرها یک جایزه یا هر نوع مسابقه دیگری ترتیب می‌دهند. این کمپین خاص امکان به دست آوردن فالوورهای جدید و افزایش شناخت برند شما را افزایش می‌دهد.

 بررسی‌ها (Reviews): بلاگرها خدمات شما را بررسی می‌کنند تا به فالوورهای خود ایده بهتری از مزایای آن بدهند. بررسی صادقانهٔ بلاگر به برند شما این امکان را می‌دهد تا اعتماد بیشتری در گروه افراد ایجاد کنید.

استوری (UGC): گاهی بلاگرها چنان از کیفیت محصولات یا خدمات یک برند راضی هستند که خودشان دست به تولید محتوا به شکل استوری‌هایی برای معرفی محصول یا پیج مورد نظرمی‌زنند. 

 

  •  عکس یا ویدیوی تولیدی شما را منتشر کند

گاهی شما به‌راحتی می‌توانید با گروه مجربی که دارید محتوای مورد نظر خود را تولید کنید و فقط از بلاگر مربوطه می‌خواهید که آن را به اشتراک بگذارد. در این روش مطمئنا هزینه تبلیغاتی شما نسبت به حالت اول کمتر است.

جالب است بدانید که در پلتفرم جریان در صفحه دیسکاور گزینه‌ای پیش روی شماست که انتخاب می‌کنید محتوا به چه شکلی تولید شود.

محبوب‌ترین موضوعات بلاگری در اینستاگرام کدامند؟

موضوعاتی که در زیر آمده‌اند جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات بلاگری هستند که شما هم حتماً در این زمینه‌ها پیج‌هایی را دنبال می‌کنید. برای تبلیغات بلاگری در اینستاگرام می‌توانید روی این موضوعات بیشتر سرمایه‌گذاری کنید چون فالوورهای بیشتری را شامل می‌شوند.

  • بلاگرهای زیبایی (بیوتی بلاگرها)

صنعت زیبایی هر روزه در حال رشد است و به همین دلیل است که بیوتی بلاگرها نیز با تولید محتوای متنوعی که در این زمینه می‌توانند ایجاد کنند، قادر به انجام فعالیت‌های گوناگونی هستند. آن‌ها از نقد و بررسی محصولات آرایشی، آنباکسینگ محصولات، تولید ویدیوهای آرایشی با محصولات برندی خاص برای معرفی گرفته تا به اشتراک‌گذاری تجارب و آموزش‌هایی که در زمینه آرایشی-بهداشتی ارائه می‌دهند، طرفداران بسیاری دارند.

 

  •  بلاگرهای سفر

    اهل گشت‌وگذار و کشف مکان‌هایی که کمتر عموم به آنجا سفر می‌کنند از خصوصیات بارز بلاگرهای سفر است. آن‌ها با دوربین‌های خود دست به تهیه عکس و ویدیوهایی می‌زنند که اطلاعات مفیدی را در ارتباط با مکان‌هایی که سفر می‌کنند در اختیار فالوورهای خود قرار دهند. علاوه بر این، آن‌ها در زمینهٔ لوازم و تجهیزات سفر، هتل‌ها و مکان‌های تفریحی و استراحتگاه‌ها تبلیغات می‌کنند.

  •  بلاگرهای سبک زندگی (لایف استایل)

    موضوع لایف استایل به قدری گسترده است که مجموعه فعالیت‌های زیادی را می‌توان به آن نسبت داد. بلاگرهای لایف استایل اغلب سبک زندگی خود، مجموعه علاقه‌مندی‌ها و تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند و فالوورهای بسیاری هم دارند. آن‌ها تقریباً می‌توانند در هر زمینه‌ای از مد و فشن، زیبایی، ورزش و … تبلیغات کنند.

  • بلاگرهای طنز (واینرها)

    خنداندن و سرگرم کردن افراد هم هنر می‌خواهد و هم شناخت مخاطب. دو چیزی که بلاگرهای طنز به‌خوبی از آن برخوردارند و به همین دلیل محبوبیت بالایی دارند و تعداد فالوورهای آن‌ها از بقیه بیشتر است. آن‌ها با طنزپردازی می‌توانند تقریباً به هر موضوعی وارد شوند و تبلیغات انجام دهند.

  • بلاگرهای گیم

    اگر دیوانهٔ بازی‌های رایانه‌ای هستید حتماً این بلاگرها را می‌شناسید. گیمرها دسته خاصی از بلاگرها هستند که طرفداران آن‌ها را بیشتر نوجوانان و جوانان کم سن و سال‌تر تشکیل می‌دهد. آن‌ها از انواع بازی‌های رایانه‌ای تا تمام تجهیزات و وسایل مرتبط با تکنولوژی (مانیتور، کیبورد گیم و موس و …) را معرفی و تبلیغ می‌کنند و گاهی برای تبلیغ بعضی از کمپانی‌های خاص، ویدیوهایی در حین بازی‌های ارائه شده توسط آن کمپانی‌ها تولید می‌کنند تا کیفیت و هیجان آن را به مخاطب انتقال دهند و او را به بازی دعوت کنند. 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که پیرامون تبلیغات بلاگری در اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید پلتفرم جریان می‌تواند مسیر را برای شما کوتاه‌تر کند و به‌راحتی بلاگر مورد نظر خود را بیابید و تبلیغات خود را سفارش دهید. هرگونه سوالی در این زمینه دارید حتما در بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید.

 

منابع:

kristiehillpublicfast

 

 

 

 

 

 

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.