چگونه بازدید استوری را بالا ببریم؟ | روش‌های افزایش بازدید استوری

اگر می‌خواهید نحوهٔ افزایش بازدید استوری اینستاگرام را یاد بگیرید، باید از دیدگاه کاربران اینستاگرام به این موضوع فکر کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد به چنین سؤالاتی پاسخ دهید:

  • چرا بازدید بعضی از استوری‌های اینستاگرام بیشتر از بقیه است؟
  • چرا بازدید استوری‌های من کم است؟
  • چگونه می‌توانم بازدید استوری‌های اینستاگرام خود را افزایش دهم؟

درک هدف استوری‌های اینستاگرام و دلیل وجود آن‌ها به شما کمک خواهد کرد استراتژی استوری بهتری برای صفحهٔ خود بسازید. اگر در بالا بردن بازدید استوری مورد نظر خود شکست می‌خورید، وحشت نکنید. ترفندهای آسان این مطلب می‌توانند بازدیدهای شما در عرض چند دقیقه به‌صورت چشمگیری افزایش دهند. با ما همراه باشید تا بهترین روش‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام را یاد بگیرید. این روش‌ها به افزایش تعاملات استوری‌ها کمک به‌سزایی می‌کنند.

چرا بالا بردن بازدید استوری اینستاگرام مهم است؟

بازدید استوری اینستاگرام مهم است؛ زیرا آن‌ها داستان شخصی‌تر و عمیق‌تری در مقایسه با فید شما بازگو می‌کنند. بازدیدکنندگان استوری‌های اینستاگرام شما معمولا طرفداران یا دنبال‌کنندگان شما هستند. هر چه افراد بیشتری استوری‌ها را تماشا کنند، فرصت‌هایی بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری به دست خواهید آورد.

چرا بازدید بعضی از استوری‌ها بیشتر از بقیه است؟

بعضی از استوری‌های اینستاگرام بازدید بیشتری نسبت به بقیه دارند؛ زیرا میزان جذابیت و ارزشی که آن‌ها ارائه می‌دهند، بیشتر از سایر استوری‌هاست. به عبارت دیگر، این استوری‌ها چیزی دارند که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند.

چرا بازدید استوری‌های من کم است؟

بازدید استوری‌های اینستاگرام شما ممکن است به دلایل زیر کم باشد:

۱.  اینستاگرام استوری‌های شما را به دنبال‌کنندگان نشان نمی‌دهد.

۲. استوری‌های شما به‌اندازه کافی جذاب نیست و ارزشی برای دنبال‌کنندگان فراهم نمی‌کنند.

۳. هفته‌ای یک بار استوری منتشر می‌کنید. استوری‌های خود را ۳ الی ۵ بار در روز یا حداقل روزهای فرد یا زوج منتشر کنید.

۴. استوری‌ها را در زمان مناسب منتشر نمی‌کنید. آن‌ها را در زمانی که مخاطبان شما آنلاین هستند منتشر کنید.

روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام

اکنون که به چند نکته اساسی اشاره کردیم، به روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام خواهیم پرداخت. من با استفاده از این روش‌ها توانستم بازدید استوری‌هایم را از عدد خجالت‌آوری مانند ۱۰۰ به ۲۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰ افزایش دهم! این تجربه نشان می‌دهد این استراتژی‌ها می‌توانند در بالا بردن بازدید استوری شما نیز بسیار تاثیرگذار باشند.

۱. دنبال‌کنندگان روح را حذف کنید

دنبال‌کنندگان روح به صفحات اینستاگرامی که هیچ فعالیتی ندارد گفته می‌شود. این صفحات ممکن است ربات‌ها، دنبال‌کنندگان فیک یا افرادی باشند که مدت‌ها پیش شما را دنبال کرده‌اند و دیگر پست‌ها و استوری‌های شما را نمی‌بینند یا حتی از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند. چنین صفحاتی تعداد دنبال‌کنندگان شما را افزایش می‌دهند؛ اما می‌توانند تاثیرات مضری بر تعاملات و به‌ویژه آمار بازدید استوری اینستاگرام شما داشته باشند.

نحوهٔ عملکرد اینستاگرام به این صورت است که استوری‌های شما را به گروهی از افراد نشان می‌دهد. اگر آن‌ها استوری‌های شما را تماشا کنند، اینستاگرام استوری‌های شما را به افراد دیگری نشان خواهد داد؛ بنابراین، دنبال‌کنندگان روح که قادر به تماشا و تعامل با استوری‌های شما نیستند، باعث خواهند شد اینستاگرام فکر کند استوری‌های شما ارزش دیده شدن توسط سایر افراد را ندارند. پس حذف دنبال‌کنندگان روح، روش موثری در افزایش بازدید اینستاگرام به شمار می‌رود.

۲. کیفیت از کمیت مهم‌تر است

به احتمال زیاد شما این عبارت را بارها شنیده‌اید؛ اما این عبارت کاملا برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام صدق می‌کند. ممکن است فکر کنید با انتشار تعداد زیادی استوری در طول روز، عملکرد خوبی دارید؛ اما چه تعداد از استوری‌های شما کیفیت مناسبی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند؟ اگر نتوانید استوری‌های باکیفیتی ارسال کنید، بازدیدکنندگان به سوی استوری‌های جالب‌تری جذب خواهند شد. در نهایت، این استوری‌ها به صفحهٔ شما آسیب خواهند زد و در بالا بردن بازدید استوری شکست خواهید خورد.

به جای نگرانی درباره تعداد استوری‌ها سعی کنید محتواهای باکیفیت‌تری منتشر کنید. استوری‌هایی منتشر کنید که بر دانش مخاطبان درباره جایگاه شما در بازار بیفزاید. این استوری‌ها نه تنها نرخ تعامل صفحه اینستاگرام بلکه اعتماد مخاطبان را به برند شما نیز افزایش می‌دهد. برای اعتماد‌سازی و افزایش بازدید استوری اینستاگرام بیشتر، چهره خود را نشان دهید یا اگر یک شرکت هستید، چهره کارمندان را نشان دهید؛ زیرا مردم با چهره‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

۳. از ویدئو استفاده کنید

طبق آخرین مقاله‌های اینستاگرام، بازدید ویدئوها از تصاویر بیشتر است. امروزه مردم به محتوای بصری بیشتر توجه می‌کنند. آن‌ها به جای خواندن محتوای یک عکس ترجیح می‌دهند آن محتوا را در قالب یک ویدئو تماشا کنند؛ بنابراین برای بالا بردن بازدید استوری از ویدئوها بیشتر استفاده کنید.

مطمئن شوید که ویدئوهای شما از کیفیت مناسب و هدفداری برخوردار هستند تا اعتبار شما را در نزد مخاطبانتان افزایش دهند. برای مثال، ویدئو کوتاهی درباره ترفندی منتشر کنید، تصورات اشتباه را اصلاح کنید، درباره محصولی نظر دهید یا آن را تبلیغ کنید. در ویدئوها بازدیدکنندگان را تشویق کنید به سایت سری بزنند، کد دعوتی به دوستان خود بفرستند یا برای دیدن محتواهای بیشتری درباره موضوع ویدئو، شما را دنبال کنند.

۴. سوالاتی با استفاده از نظرسنجی‌ها بپرسید

کاربران اینستاگرام می‌خواهند جایی در استوری شما داشته باشند. به عبارت دیگر، هر چه از ویژگی‌های استوری مانند نظرسنجی برای تعامل با آن‌ها استفاده کنید، زودتر به هدف افزایش بازدید استوری اینستاگرام دست خواهید یافت. یک نظرسنجی در استوری خود قرار دهید تا دنبال‌کنندگان به گزینه‌ٔ دلخواه خود رای دهند. لازم نیست سوالات پیچیده‌ای بپرسید. شما می‌توانید سوالات ساده‌ای مانند نمونه‌های زیر بپرسید:

  • امروز حالتان چطور است؟
  • بهتر است کدام یک از این دو کار را انجام دهم؟
  • نظر شما درباره برگزاری یک لایو در اینستاگرام چیست؟

پرسیدن چنین سوالاتی را در استوری خود یاد بگیرید و سپس منتظر افزایش بازدید استوری اینستاگرام توسط دنبال‌کنندگان علاقمند باشید.

۶. زمان مناسب برای انتشار استوری‌ها را پیدا کنید

اشتباهی که بعضی اوقات مرتکب می‌شویم، انتشار استوری در زمان نادرست است. به عبارت دیگر، ممکن است بهترین استوری‌های خود را منتشر کرده باشید؛ ولی مخاطبان شما در آن زمان در اینستاگرام نباشند. هر چه استوری‌های شما قدیمی‌تر شوند، استوری‌های جدیدتر جای آن‌ها را می‌گیرند و یافتن محتوای شما برای دنبال‌کنندگان سخت‌تر می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد ۹ صبح الی ۴ بعد از ظهر در روزهای آخر هفته، زمان مناسبی است؛ ولی اگر دنبال‌کنندگان از کشورهای مختلف هستند، افزایش بازدید استوری اینستاگرام کمی سخت خواهد شد. برای پیدا کردن زمان مناسب، به‌صورت نامحسوس از طرفداران خود بپرسید چه زمانی در اینستاگرام هستند. همچنین می‌توانید از اطلاعات جمعیتی طرفداران یا ابزارهای تحلیل اینستاگرام استفاده کنید تا بهترین زمان برای انتشار استوری را پیدا کنید. اگر زمان مناسب را پیدا کنید، بالا بردن بازدید استوری مانند آب خوردن آسان خواهد بود.

۶. کامنت‌ها را استوری کنید

اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما بسیار است، می‌توانید از برخی از پیام‌های شگفت‌انگیز طرفداران در استوری‌ها استفاده کنید. علاوه بر نشان دادن پیام طرفداران در استوری، پیام شخصی خود را نیز به آن اضافه کنید. زمانی که این طرفداران استوری شما را ببینند، ممکن است آن را در صفحه خود منتشر کنند. این استراتژی تبلیغاتی غیرمستقیم می‌تواند منجر به هدایت افراد به سوی شما و افزایش بازدید استوری اینستاگرام شود. طرفداران بیشتری به امید دیدن نام خود در یکی از استوری‌ها با استوری‌های شما تعامل خواهند کرد.

۷. از استیکرها استفاده کنید

پیش‌تر گفتیم که نظرسنجی‌ها استراتژی خوبی برای بالا بردن بازدید استوری هستند؛ پس از آنجایی که استیکرها به مخاطبان اجازه می‌دهند با قرار دادن پیام‌های شخصی خود در استوری با شما ارتباط برقرار کنند، یکی دیگر از بهترین روش های افزایش بازدید استوری اینستاگرام محسوب می‌شوند.

انواع مختلفی از استیکرها در اینستاگرام وجود دارند؛ ولی بهترین استیکر برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام، استیکر سوال است. با مطرح کردن یک سوالی شخصی به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهید پاسخ‌های خود را به گوش شما برسانند. این پاسخ‌ها مستقیما به دایرکت شما ارسال می‌شوند و شما می‌توانید در همان جا یا در استوری اینستاگرام به آن‌ها پاسخ دهید.

۸. به پیام‌ها پاسخ دهید

دنبال‌کنندگان به جای تماشای استوری و رفتن به استوری بعدی، زمانی برای پاسخ به استیکر سوال شما صرف کرده‌اند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان احساس کنند به پیام‌هایشان ارزش داده می‌شود، به پیام آن‌ها پاسخ دهید. پاسخ شما اولین قدم برای ایجاد مکالمه بین شما و دنبال‌کنندگان است. به خاطر داشته باشید این تعاملات نقشی مهم در علاقمند شدن مردم به شما ایفا می‌کنند. کاربران مشتاقانه منتظر استوری‌های بعدی شما خواهند بود و به طبع آن به هدف افزایش بازدید استوری اینستاگرام نزدیک‌تر خواهید شد.

۹. از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید

هشتگ‌ها ابزار موثری برای دیده شدن پست‌های اینستاگرام هستند؛ ولی آیا می‌دانستید می‌توانند نقشی مهم در افزایش بازدید استوری اینستاگرام نیز ایفا کنند؟ هشتگ‌های مناسب و مرتبط به موضوع استوری در بالا بردن بازدید استوری کمک بزرگی خواهند کرد.

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تنها 10 هشتگ به استوری اضافه کنید؛ ولی همین 10 عدد برای جلب توجه مخاطبان هدف شما کافی است. اکنون کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال‌کنند و شما نیز می‌توانید با این ابزار به افراد فعال و علاقمند دسترسی پیدا کنید. اگر نمی‌خواهید دنبال‌کنندگان از حضور هشتگ‌های فراوان در استوری شما ابراز نارضایتی کنند، می‌توانید اندازه آن‌ها را کوچک کنید و یک استیکر روی آن‌ها قرار دهید.

۱۰. موقعیت مکانی را به استوری اضافه کنید

با استفاده از تگ مکان، استوری‌های شما به افرادی که در مکان تگ‌شده هستند نشان داده می‌شود؛ بنابراین افزایش بازدید استوری اینستاگرام با این روش نیز امکان‌پذیر خواهد بود. زمانی که کاربران مکان خاصی را در اینستاگرام جست‌وجو می‌کنند، می‌توانند پست‌های صفحات دیگر را دربارهٔ این مکان ببینند. از آنجایی که اینستاگرام محتواهای کاربران درباره مناطق مختلف را نشان می‌دهد، شانس زیادی برای بالا بردن بازدید استوری خواهید داشت.

۱۱. بهترین استوری‌های خود را‌هایلایت کنید

استوری اینستاگرام تنها عمری ۲۴ ساعته دارد و هر فردی که در این ۲۴ ساعت در اینستاگرام نباشد، استوری شما را نخواهد دید. اگر امکان نمایش استوری برای زمان نامحدودی وجود داشته باشد، بالا بردن بازدید استوری به کاری آسان‌تر تبدیل خواهد شد.

با ویژگی هایلایت می‌توانید استوری‌ها را روی پروفایل خود نمایش دهید؛ بنابراین، دنبال‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را در هر زمانی که مایل هستند ببینند و به نتیجهٔ دلخواه خود یعنی افزایش بازدید استوری اینستاگرام برسید. بخش هایلایت‌ها زیر بیوی اینستاگرام است؛ پس توجه بازدیدکنندگان صفحه را جلب خواهد کرد و آن‌ها بهترین استوری‌های شما را خواهند دید.

۱۲.  استوری‌ها را به‌صورت منظم و پیوسته منتشر کنید

آیا هر روز تنها یک استوری منتشر می‌کنید یا هر زمان که دوست دارید این کار را انجام می‌دهید؟ اگر جواب شما مثبت است، استوری‌های شما شانس خوبی برای دیده شدن نخواهند داشت؛ زیرا تعداد استوری‌ها نقش مهمی در بالا بردن بازدید استوری ایفا می‌کند.

طبق الگوریتم اینستاگرام، هر چه بیشتر استوری داشته باشید، بهتر است. زمانی که کاربران صفحه اینستاگرام خود را باز می‌کنند، تنها می‌توانند 4 استوری در ابتدای صفحه مشاهده کنند؛ بنابراین، هر چه بیشتر استوری منتشر کنید، بیشتر دیده خواهید شد. اگر به‌صورت منظم و پیوسته منتشر کنید، شانس افزایش بازدید استوری اینستاگرام به حداکثر خواهد رسید.

۱۳.  برای استوری‌های خود توضیح بنویسید

زمانی که در ویدیو استوری رو به دوربین هستید، نوشتن توضیح را فراموش نکنید. بسیاری از مردم به استوری‌های بی‌صدا توجه نمی‌کنند یا حالت سایلنت گوشی را فعال کرده‌اند. بدون توضیح، مخاطبان جذب استوری شما نخواهد شد؛ پس با استوری‌های زیرنویس‌دار می‌توانید مطمئن شوید که محتوای شما برای افراد بیشتری قابل دسترس است. برای افزودن توضیح تنها کافی است استیکر Captions را به استوری اضافه کنید.

اگر نمی‌خواهید تمام سخنان خود را به‌صورت متنی به استوری اضافه کنید، می‌توانید خلاصه‌ای از استوری‌ها را در پایان قرار دهید. با این کار می‌توانید موضوع استوری را تنها با چند کلمه به مخاطبان نشان دهید و در جهت بالا بردن بازدید استوری خود گام بردارید. حتی اگر آن‌ها با بی‌حوصلگی استوری‌ها را تماشا کنند، قادر خواهید بود پیام خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

 

بالا بردن بازدید استوری، سخت یا آسان؟

در این مقاله به روش‌هایی پرداختیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازدید استوری‌های خود را افزایش دهید. کسانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند می‌دانند که این اتفاق چقدر می‌تواند در میزان فروش ‌آن‌ها تاثیرگذار باشد. یادتان باشد استمرار در قرار دادن استوری‌ها بیش از همه‌ چیز به شما کمک می‌کند. تمام این تکنیک‌ها در صورتی به کمک شما خواهند آمد که پیگیری و استمرار را از یاد نبرید. اگر از راهکار دیگری استفاده می‌کنید، حتما برایمان در کامنت‌ها بنویسید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.