راهنمای تولید محتوا برای پیج فروشگاهی با ۱۰ ایده‌ٔ جدید

رقابت در تولید محتوا برای پیج در فروشگاهی اینستاگرام هرروز سخت‌تر می‌شود. دیگر عکس‌های جذاب و رنگی کافی نیستند و مشتری‌ها دوست دارند تصاویری باکیفیت و واقعی ببینند. از طرفی قوانین اینستاگرام هم مدام تغییر می‌کند و دیگر آمار سیو و لایک معیار جذب‌کردن فالوئرها نیست. 

با این چالش‌ها، بسیاری از کسب‌وکارهای فروشگاهی به بن‌بست می‌خورند و با مشکل تولید محتوا مواجه می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم مشکل تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام را حل کنیم و ۱۰ ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی را معرفی کنیم. اگر شما هم ظرف ایده‌هایتان خالی شده است و نمی‌دانید راجع به چه موضوعی تولید محتوا کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت تولید محتوای منظم و جذاب در پیج فروشگاهی

اینستاگرام تمام تلاشش را می‌کند که رابطه نزدیک‌تری بین شما و فالوورهایتان ایجاد کند و ابزارهای تقویت این رابطه را هم در اختیارتان می‌گذارد. در سال‌های اخیر، این شبکه اجتماعی به یک فروشگاه تبدیل شده است و قابلیت‌های جدیدش خرید را برای فالوورها آسان‌تر کرده است. 

بنابراین، اینستاگرام به فکر شما است و به شما کمک می‌کند که پیج فروشگاهی خودتان را ارتقا دهید و مشتری‌های بیشتری به دست آورید. به همین دلیل است که تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و اینستاگرام هم روی همین موضوع تاکید می‌کند.

۱۰ ایده تولید محتوا برای پست پیج فروشگاهی در اینستاگرام

در اجرای برنامه‌ی تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام باید برای هر مرحله‌ از خرید مشتری محتوا تولید کنید. جذب فالوور، تبدیل فالوورها به مشتری بالقوه، پاسخ‌گویی به سوال‌ مشتریان و انتشار نظرها و بازخورد آن‌ها نمونه‌ای از این مراحل هستند. مثلا در مرحله جذب فالوور و تبدیل آن‌ها به مشتری، می‌توانید از نقل‌قول‌های الهام‌بخش و کپشن‌های جذاب استفاده کنید. با این کار فالوورها کامنت می‌گذارند و پیج فروشگاهی شما را دنبال می‌کنند. 

علاوه‌بر این‌ها، موضوع‌ها و پیشنهادهای دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ایدهٔ تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام استفاده کنید. فراموش نکنید هر پست اینستاگرامی می‌تواند شما را به هدف حضورتان در اینستاگرام نزدیک‌تر کند.

١. هویت واقعی محصولاتتان را کشف کنید

هویت واقعی محصول شما در تصویر و ویدئوهای پیج مشخص می‌شود. گرفتن تصاویر و ویدئوهای باکیفیت ساده‌ترین کاری است که می‌توانید بکنید. پلتفرم اینستاگرام روی محتوای با کیفیت تاکید زیادی می‌کند و هرچقدر که تصاویر شما بهتر باشد، ارج و قرب بیشتری پیش مخاطبان خودتان دارید. از محصول‌هایتان در بهترین حالت عکس بگیرید و شکوه آن‌ها را نشان دهید. 

ویژگی‌های خاص محصولتان چیست؟‌ سعی کنید تصاویر این ویژگی‌ها را به خوبی نشان دهند. این تصاویر شما را به هدف فروش نزدیک می‌کند. تصاویر نباید تصنعی باشند و تبلیغاتی به نظر برسند. در عکاسی از محصولات خلاقیت به خرج دهید و از کاربرد واقعی آن‌ها رونمایی کنید. 

مثلا تصویر زیر برای یک پیج فروش زیورآلات است و از انگشترهایش در دست مادربزرگش عکاسی کرده است. این تصویر زرق و برق زیادی ندارد، فقط یکی از کاربری‌های انگشتر را نشان می‌دهد. فراموش نکنید که مشتری با استفاده از تصاویر پیج، خودش را در حال استفاده از محصولات تصور می‌کند. 

علاوه‌بر تصاویر جذاب، از کپشن غافل نشوید. داستان تولید محصولاتتان را تعریف کنید و قصه بگویید. محصول را از زوایای مختلف وارسی کنید و مزیت‌ها و معایبش را بگویید. در فرایند تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام از احساسات غافل نشوید. هرکدام از پست‌های شما باید حسی را در مخاطب برانگیخته کند. دنبال آن حس باشید. اگر حسی را در مخاطبتان بیدار کنید، او حتما به مشتری شما تبدیل خواهد شد.

٢. با تگ محصولات فالوورها مشتری پیج می‌شوند

استیکرها و تگ‌های محصولات از ابزارهای خاص اینستاگرام برای پیج‌های فروشگاهی هستند. فالوورها روی تگ محصول کلیک می‌کنند و مستقیما وارد صفحه فروش می‌شوند. مخاطب‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر مثل نام محصول و قیمت آن روی تگ محصول کلیک می‌کنند. 

کلیک دوم روی محصول آن‌ها را به صفحهٔ خرید هدایت می‌کند. این تگ‌ها فرایند خرید را برای مشتری‌ها آسان‌تر کرده است. هرچقدر این فرایند آسان‌تر باشد، افراد بیشتری به مشتری تبدیل می‌شوند.

٣. از ریلز اینستاگرامی غافل نشوید

متاسفانه تعداد کمی از پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام از ریلز و ویدئو استفاده می‌کنند. آن‌ها به تصویر عادت کرده‌اند و نمی‌خواهند از دایرهٔ امن خودشان خارج شوند. هرچقدر از ویدئو و ریلز بیشتری استفاده کنید، احتمال دیده‌ شدن پیج فروشگاهی شما بیشتر می‌شود. نوع ویدئو تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. می‌توانید داستان خلق برند و محصولاتتان را در ویدئو تعریف کنید. 

علاوه‌بر ویدئوهای معمولی از ریلز غافل نشوید. ریلز مدت‌زمان کوتاهی دارد و امکان تولید ویدئو در پیج‌های فروشگاهی را آسان‌تر کرده است. در ریلزهای ۱۵ ثانیه‌ای از صدا و تصویر استفاده کنید.

۴. پشت‌صحنه را به مشتری نشان دهید

مشتری‌ها عاشق دیدن فیلم‌ها و عکس‌های پشت‌صحنه هستند و دوست دارند با واقعیت کسب‌وکار شما آشنا شوند. بنابراین از فرایند تولید عکس و فیلم بگیرید. اگر پیج فروش لباس دارید، کارگاه خیاطی را نشان دهید، از پارچه‌های رنگی عکس بگیرید و اعتماد مخاطب را جلب کنید. فیلم‌ها و تصاویر پشت‌صحنه، حال و هوای پیج شما را تازه کرده و مخاطب را به خرید تشویق می‌کنند. لازم نیست برای این نوع محتوا کمال‌گرا باشید.

 ۵. از تصاویر مشتری‌ها استفاده کنید

محتوایی که مشتری‌ها برای شما می‌فرستند یا در صفحه خودشان به اشتراک می‌گذارند، یکی از بهترین روش‌ها برای تشویق مخاطب به خرید است. مشتری‌ها دوست دارند خودشان را در محصولات شما ببینند. 

مثلا اگر پیج زیورآلات دارید، از آن‌ها بخواهید برای شما تصویر محصولات را ارسال کنند. اگر ساک پارچه‌ای درست می‌کنید، به مشتری‌ها بگویید از ساک پر از وسیله عکس بگیرند. مخاطبان شما با ارسال تصویر و فیلم، خودشان را بخشی از کسب‌وکار شما می‌بینند و به شما و محصولاتتان احساس تعلق می‌کنند.

عکس‌های جذاب و باکیفیت بگیرید5

۶. خالق محصولات را در اینستاگرام نشان دهید

یکی از ایده‌های تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام، نشان‌ دادن خودتان یا کارکنان است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و خودتان تمام کارها را انجام می‌دهید، حتما از خودتان در تصاویر استفاده کنید. مردم دوست دارند چهره انسانی پشت کسب‌وکار را ببینند و با شما ارتباط برقرار کنند. 

در صورتی‌ که تیم بزرگ‌تری دارید، از کارکنان و نیروهای خودتان در عکس‌ها و تصاویر استفاده کنید. داستان کارکنان و شنیدن قصهٔ آن‌ها برای مخاطبان جذاب است. با این کار فالوورها با پیچ فروشگاهی شما ارتباط عاطفی برقرار کرده و به شما اعتماد می‌کنند.

٧. محصولات جدید را معرفی کنید

فیلم‌های هالیوودی یا فیلم‌های مارول و دی سی را می‌بینید؟ اهل فیلم‌دیدن هستید؟ فیلم‌ها و سریال‌های معروف دنیا از چندین ماه قبل معرفی می‌شوند. کارگردان و گروه تولید فیلم از چند سال قبل برای فیلم پیج اینستاگرام می‌زنند، پوستر درست می‌کنند، از صحنه‌های مختلف عکاسی می‌کنند. 

همه این کارها هیجان مخاطب را درگیر می‌کنند. مخاطبان چند سال و چند ماه منتظر یک فیلم می‌مانند.

محصولات جدید را خلاقانه معرفی کنید-3

محصولات جدید هم همین‌طور هستند. سعی کنید با تولید محتوا از محصولات جدید هیجان مخاطب را تحریک کنید. از ویژگی‌های محصول جدید حرف بزنید. از کاربردهایش بگویید. بهتر است معرفی محصول را به شیوه‌ای زیرکانه انجام دهید و تمام ویژگی‌های آن را لو ندهید.

 

٨. مسابقه برگزار کنید

گرچه مسابقه‌های زیادی در پیج‌های اینستاگرامی برگزار می‌شوند، ولی مسابقه‌ای برنده است که مخاطب‌های بیشتری جذب کند. هرچقدر مسابقه‌ها خلاق‌تر باشند، مخاطبین هم شوق بیشتری برای شرکت در مسابقه دارند. 

برگزاری مسابقه، کامنت‌ گذاشتن مردم زیر پست مسابقه، استوری‌ کردن جواب مسابقه و غیره باعث می‌شود که مردم راجع به پیج فروشگاهی شما صحبت کنند و محتوای خودشان را تولید کنند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، جوایز مسابقه باید مناسب با مخاطب هدف باشد. هرکسی برای بردن یک گوشی آیفون کامنت می‌گذارد، ولی همه‌ٔ آن‌ها مشتری شما نیستند.

٩. از مناسبت‌های مرتبط غافل نشوید

یکی از ایده‌های رایج تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام، تولید محتوا در مناسبت‌های مختلف است. مردم دوست دارند مناسبت‌های مختلف را جشن بگیرند. مهم نیست این مناسبت مربوط به تعطیلات سال نو باشد یا روز مادر. احتمالا هردوی این‌ها برای مخاطبان شما ارزشمند هستند. 

بنابراین، قبل از شروع فصل و ماه، مناسبت‌های ملی و بین‌المللی را پیدا کرده و لیستی از مرتبط‌ترین‌ها را تنظیم کنید. مثلا روز کتاب‌خوانی یا معرفی کتاب برای یک پیج فروش کتاب مناسب است. در پست‌های مناسبتی از هشتگ استفاده کنید. با استفاده از هشتگ‌ها، افراد بیشتری پست شما را می‌بینند و وارد صفحه شما می‌شوند.

١٠. موفقیت‌های کاری خودتان را با مخاطب‌ها به اشتراک بگذارید

احتمالا این ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی را در صفحه‌های بلاگرها دیده‌اید. بلاگرها برای چندین هزارتایی‌شدنشان جشن می‌گیرند، کیک درست می‌کنند و به فالوورها جایزه می‌دهند. شما هم همین کار را انجام دهید. 

اگر به تعداد فالوور خاصی رسیدید، این عدد را با مخاطبان به اشتراک بگذارید و به این مناسبت تخفیف بدهید. تعداد فروش هم می‌تواند یک ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی باشد. پرفروش‌های پیجتان را با مخاطب به اشتراک بگذارید.

موفقیت‌هایتان را به اشتراک بگذارید.2

اهمیت استفاده از استوری در پیج فروشگاهی

استوری‌های اینستاگرامی به اندازه پست اهمیت دارند. بنابراین وقتی به ایدهٔ تولید محتوا برای پیج فروشگاهی فکر می‌کنید، استوری‌ها را هم در نظر بگیرید. طبق آمار اینستاگرام، ۶۲٪ از مشتری‌ها از طریق استوری با محصولات یک پیج فروشگاهی آشنا شدند. بازاریاب‌های دیجیتال فقط ۳۱ ٪ از بودجه تبلیغات را صرف تبلیغ‌های استوری می‌کنند. 

گزارش‌های اینستاگرام هم حاکی از این است که کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ و کوچک فقط ۲.۵ بار در هفته استوری می‌گذارند. همچنین، طبق همین گزارش‌ها، ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام حداقل در روز از یک پیج فروشگاهی بازدید می‌کنند و از هر ۳ استوری دیده‌ شده، یکی مربوط به یک پیج فروشگاهی است.

ایده استوری در پیج فروشگاهی

از استوری‌های مخاطبین و پیج‌های فروشگاهی در زمینهٔ تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام ایده بگیرید. از قانون خلاقیت در استوری‌ها هم استفاده کنید. گرچه استوری‌های اینستاگرام ساده‌تر هستند و سریع‌تر تولید می‌شوند، اما باید به اندازه پست‌ها جذاب باشند و با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

۱. از فونت‌های جذاب و دست‌خط استفاده کنید

حتی شما هم در استوری پیج‌های مختلف یا استوری بلاگرها، فونت‌های مختلف را دیده‌اید. می‌توانید با استفاده از ابزارهای تولید محتوای گرافیکی روی تصاویر با فونت‌های زیبا بنویسید. یک فونت مخصوص را دانلود کرده و از آن در اپلیکیشن‌های تولید استوری استفاده کنید. این کار تصاویر استوری‌ها را جذاب‌تر می‌کند. دست‌خط هم نگاهی شخصی و انسانی به برند شما می‌بخشد.

فونت‌های جذاب در استوری-6

۲. یک کولاژ از محصولات درست کنید

مخاطبان دوست دارند تمام محصولات را در یک یا دو استوری ببینند. کاتالوگی از محصولات درست کنید و آن‌ها را در استوری نشان دهید. به جای اینکه تک‌تک محصولات را جداگانه استوری کنید، در یک استوری همهٔ آن‌ها را بیاورید. محصولات مرتبط و مشابه را در یک استوری بگذارید. گروه‌بندی محصولات در یک استوری مخاطب را به خرید تشویق می‌کند. به علاوه، مشتری متوجه تفاوت محصولات هم می‌شود.

کولاژ محصولات

۳. در استوری لینک خرید بگذارید

لینک خرید در استوری اینستاگرام، فرایند خرید را ساده‌تر می‌کند. اگر سایت دارید، حتما لینک خرید محصول را در استوری بگذارید.

لینک خرید محصول در استوری

۴. از استیکر شمارش معکوس استفاده کنید

استیکر شمارش معکوس هم یک ایده تولید محتوا برای پیج فروشگاهی است. اگر به روزهای آخر اعلام برندهٔ مسابقه، رونمایی از محصول جدید یا حراجی نزدیک می‌شوید، حتما استیکر شمارش معکوس بگذارید.

۵. از ابزارهای استوری استفاده کنید

ابزارهای استوری برای خلاقیت شما تولید شده‌اند. می‌توانید به هزاران روش از آن‌ها استفاده کنید. گیف‌ها و استیکرهای اینستاگرامی نمونه‌ای از ابزارهای حمایتی اینستاگرام برای فروش بهتر هستند. می‌توانید از این استیکرها برای بهتر دیده‌شدن استفاده کنید. 

یکی از ایده‌های جالب تولید محتوا برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام، اعلام محصولات جدید و برانگیخته‌ کردن هیجان مخاطب است. می‌توانید این کار را در استوری انجام دهید. کل صفحهٔ تصویر استوری را با استفاده از ابزار Pen tool یک رنگ کنید. بعد با استفاده از ابزار پاک‌کن، برخی از جاهای آن را نشان دهید.

۶. در استوری نظرسنجی بگذارید

نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای و سه گزینه‌ای همیشه محبوب‌ترین نظرسنجی در استوری هستند. با استفاده از نظرسنجی می‌توانید سلیقه‌ی مخاطب را کشف کنید و طبق علاقه‌ی او محتوا تولید کنید. در استوری از مخاطبان سوال بپرسید و نظرشان راجع به محصولات را بخواهید.

جمع‌بندی

احتمالا شما هم بعضی وقت‌ها فکر می‌کنید که هیچ ایده‌ای برای تولید محتوا برای پیج فروشگاهی ندارید. اما تا وقتی پیج فروشگاهی شما پابرجا است و شما برای مخاطبان خودتان محصول تولید می‌کنید، ایدهٔ تولید محتوا برای پیج فروشگاهی هم وجود دارد. در این مطلب سعی کردیم در تولید محتوای پیج فروشگاهی به شما کمک کنیم و ایده‌های جدید را بگوییم. اگر شما هم ایده‌ای دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

منابع

https://www.shopify.com/blog/what-to-post-instagram-ideas

https://www.volusion.com/blog/creative-instagram-story-ideas-for-ecommerce-stores/

https://www.socialmediaexaminer.com/28-instagram-stories-ideas-for-ecommerce-businesses/

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.