لیست اینفلوئنسرهای لینکدین فارسی

این روزها لینکدین فارسی تب‌وتاب زیادی پیدا کرده است و شرکت‌های مختلف برای دیده شدن خدمات و پیچ لینکدین‌شان سراغ اینفلوئنسرهای لینکدین فارسی می‌روند. آپارات، بارجیل، اکتیو و با‌سلام نمونه‌ای از این شرکت‌ها هستند که برای دید‌ه‌شدن بیشتر از اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین استفاده کردند. 

در این مطلب قصد داریم علاوه‌بر معرفی لیست اینفلوئنسرهای لینکدین دربارهٔ اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ نیز بیشتر صحبت کنیم. در نهایت شما می‌توانید با مقایسه اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین براساس تعداد فالوور و موضوع محتوایی، اینفلوئنسر موردنظرتان را انتخاب کنید.

به چه کسانی اینفلوئنسر لینکدین می‌گویند؟

اینفلوئنسر لینکدین به کسانی گفته می‌شود که در حرفهٔ خودشان متخصص هستند. آن‌ها در صنایع مختلفی مثل بازارهای مالی، دیجیتال مارکتینگ، گرافیک و تصویرسازی کار می‌کنند. اینفلوئنسرهای لینکدین با توجه به مسائل و ترندهای بازار کار، تولید محتوا می‌کنند و دانش و تجریبیاتشان را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند. شما با استفاده از این افراد می‌توانید جان تازه‌ای به کسب‌وکار خودتان ببخشید و مخاطب‌های بیشتری پیدا کنید. لیست اینفلوئنسرهای لینکدین در این مسیر به کار شما می‌‌آید. 

چگونه اینفلوئنسر مناسب خود را در لینکدین انتخاب کنیم؟

برای انتخاب اینفلوئنسر مناسبب کسب‌و‌کار خود علاوه بر اینکه بهتر است اینفلوئنسر مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد، باید این ۳ فاکتور مهم را هم داشته باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • به‌طور منظم و در بازه‌های زمانی کوتاه پست می‌گذارند

این فاکتور بسیار مهم است، چون شما مسلما کسانی را در فضای لینکدین بیشتر می‌بینید که بیشتر هم پست می‌گذارند. پست‌گذاری مداوم باعث می‌شود تاثیرگذاری و تعامل اینفلوئنسر بالا رود و مورد مناسب‌تری برای تبلیغات شما باشد.

  • تعداد فالوور

اگر برای آگاهی از برند محصول یا خدماتتان قصد تبلیغات دارید، قطعا اینفلوئنسرهایی که فالوور بیشتری دارند توسط افراد بیشتری هم دیده می‌شوند؛ بنابراین گزینه مناسبی برای تبلیغات شما هستند.

  • میزان اینگیجمنت

برای اندازه‌گیری این شاخص باید در هر پست اینفلوئنسر میزان لایک، کامنت و تعاملی را که با مخاطبانش دارد، بسنجید.

 

یک نکته مهم: اگر تبلیغی که می‌خواهید انجام دهید، گسترده است و برای تمام اقشار جامعه کاربردی است، می‌توانید آن را به اینفلوئنسرهای مختلف که در حوزه‌های متفاوتی هم فعالیت دارند، بسپارید. در صورتی که تبلیغتان اقشار خاصی (مثلا بازار آهن) را در بر می‌گیرد، بهتر است با افراد تاثیرگذار همان حوزه‌ها همکاری کنید.

چه مواردی را باید برای اینفلوئنسر شفاف کنیم؟

بهتر است در همان ابتدا تمام مواردی را که باید در تبلیغ رعایت شود، به‌صورت بریف به اینفلوئنسر مربوطه سپرده شود. این بریف می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازهٔ زمانی‌ای که تبلیغ باید انجام شود
  • کال تو اکشنی که مخاطب باید انجام دهد ( مثلا خرید دوره، دیدن ویدیو، خرید محصول و…)
  • هدف از تبلیغ
  • لحن تبلیغ

به این نمونه توجه کنید:

بریف تبلیغ

 

شما با سه گروه می‌توانید در لینکدین تبلیغات انجام دهید:

۱) اینفلوئنسرها

۲) متخصص‌هایی که در حوزهٔ شما فعال هستند (صرفا فالوور بالایی هم ندارند ولی در حوزه خودشان شناخته شده هستند)

۳) پرسنل شرکت خود

که در این مقاله به توضیحات اینفلوئنسرها پرداختیم. در ادامه با چند تا از بهترین اینفلوئنسرهای لینکدین آشنا می‌شویم.

این لیست به ترتیب فالوور است.

اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین چه کسانی هستند؟

در این قسمت ۲۶ نفر از اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین را معرفی می‌کنیم. بعضی از آن‌ها در زمینه‌های مالی و بورس فعالیت می‌کنند. جمعیت زیادی از اینفلوئنسرهای لینکدین فارسی هم دیجیتال مارکتر هستند. 

گروهی هم نقش مشاور را دارند و به کسب‌وکارها و برندهای دیگر مشاوره می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به نوع کسب‌وکارتان برای کمپین‌های لینکدین مارکتینگ سراغ آن‌ها بروید.

سپیده ولی‌الله

خانم ولی‌الله در شرکت کاربوم کار می‌کند و یکی از اینفلوئنسرهای لینکدین است. او بیشتر از ۶۱ هزار تا فالوور دارد و در صفحه لینکدینش دربارهٔ دیجیتال مارکتینگ، شبکه‌های اجتماعی و لینکدین مارکتینگ صحبت می‌کند. 

تولید محتوای منظم و تحلیلی، ویدیوهای آموزشی و تعاملی و پست‌های تبلیغاتی از کسب‌وکارهای مطرح از ویژگی‌های صفحهٔ لینکدین خانم ولی‌الله است. ایشان قبل از کاربوم با شرکت‌های پیک برتر و گزینه دو همکاری داشته است.

 

مهسا حافظی

خانم حافظی با بیش از ۳۰ هزار فالوور، متخصص و مشاور بازاریابی دیجیتال است و با شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو، گوگل ادز و تبلیغات هم آشنایی دارد. ایشان با شرکت‌های ایرانی مختلفی کار می‌کند. فعالیت او در لینکدین منظم است و در پروژه‌های لینکدین مارکتینگ شرکت‌ها هم حضور دارد. 

مونا دژبان

مونا دژبان در گروه اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین، گروه تولید محتوای خودش را دارد و با ۲۶ هزار فالوور در لینکدین فعال است. او در صفحه‌اش دربارهٔ استراتژی محتوا، تولید محتوای متنی و بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کند. ایشان با شرکت‌های بزرگی مثل شیپور و فلایتیو همکاری کرده است و در بعضی از کمپین‌های لینکدین مارکتینگ مثل کمپین اخیر آپارات حضور داشته است.

 

ندا عروضی

ندا عروضی یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسرهای لینکدین است. او مدیر دیجیتال مارکتینگ یکتانت است و بیش از ۲۴ هزار نفر فالوور دارد. او در لینکدینش درباره محتوا، منابع انسانی و دیجیتال مارکتینگ می‌نویسد و ویدیو می‌سازد. 

از جمله فعالیت‌های خانم عروضی می‌توان به مشاورهٔ شغلی، معرفی شغل‌های مختلف در خصوص دیجیتال مارکتینگ و آموزش گرایش‌های مختلف این حوزه اشاره کرد. او با متخصص‌های مختلف مصاحبه می‌کند و مسیر شغلی را برای مخاطبین شرح می‌دهد.

آتوسا آهنگ

آتوسا آهنگ در لیست اینفلوئنسرهای لینکدین در زمینهٔ تبلیغات، کپی‌رایتینگ، تولید محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. او دغدغه‌های شغلی‌اش را در لینکدین تعریف می‌کند و بیش از ۲۳ هزار نفر فالوور دارد. 

خانم آهنگ با شرکت‌های بزرگی مثل اسنپ‌فود همکاری داشته است و در حال حاضر برای نوین هاب کار می‌کند. ایشان حضور فعالی در لینکدین دارد و در کمپین‌های لینکدین مارکتینگ شاواز و برندهای دیگر هم شرکت کرده است.

 

آیلار رزاقی

آیلار رزاقی در لینکدین خودش را کارشناس ارشد UX رایتینگ معرفی کرده است و در دیجی‌کالا کار می‌کند. او بیش از ۲۱ هزار نفر فالوور دارد و به طور مشخص درباره یو ایکس رایتینگ تولید محتوا می‌کند. او به نثر زیبا و داستانی‌اش در لینکدین معروف است و در بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی از جمله دیجی‌کالا حضور داشته است. 

 

اینفلوئنسرهای لینکدیندیاکو نوروزی

آقای نوروزی در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده است و با ۲۱ هزار فالوور در لینکدین فعالیت می‌کند. او در صفحه‌اش درباره بازاریابی، برندینگ، تبلیغات و هک رشد صحبت می‌کند. دیاکو نوروزی مشاور برندینگ شرکت‌های مختلف است و فعالیت مستمری در لینکدین دارد.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینعلیرضا ابراهیمیان

آقای ابراهیمیان پادکستر است و با ۲۰ هزار فالوور در لینکدین حضور دارد. او علاوه‌بر تولید پادکست، در زمینه دیجیتال مارکتینگ هم فعالیت می‌کند. آقای ابراهیمیان در سایت شخصی‌اش و لینکدین فعالیت مستمر دارد و دربارهٔ کمپین‌های تبلیغاتی و لینکدین مارکتینگ صحبت می‌کند. او در کمپین‌های لینکدین مارکتینگ بعضی از شرکت‌ها از جمله ترنسیس حضور داشته است.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینسحر محمدی

خانم محمدی ۲۰ هزار نفر فالوور در لینکدین دارد و استراتژیست محتوا است. ایشان درباره کپی‌رایتینگ، شبکه‌های اجتماعی، سئو و دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا می‌کند. خانم محمدی با شرکت‌های مختلفی در زمینه محتوا، ترجمه و ویراستاری کار می‌کند و در لینکدین فعالیت مستمر و منظمی دارد. او در کمپین‌های لینکدین مارکتینگ بسیاری از کسب‌وکارها از جمله اسنپ و اکتیو حضور داشته است.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینامیر نیکنام

امیر نیکنام با ۱۹ هزار فالوور در لیست اینفلوئنسرهای لینکدین قرار می‌گیرد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران است و به عنوان مدیر مارکتینگ در استارتاپ دکتر دکتر فعالیت می‌کند. در صفحهٔ لینکدین امیر نیکنام می‌توانید مطالبی دربارهٔ استخدام، منابع انسانی و دیجیتال مارکتینگ بخوانید. امیر نیکنام بیش از ۹ سال سابقه کار دارد و با حضور فعالش در این شبکه اجتماعی به یکی از اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین تبدیل شده است. او در برخی از کمپین‌های لینکدین مارکتینگ حضور داشته است و پست‌های تبلیغاتی منتشر می‌کند.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینعادل طالبی

آقای طالبی خود را استراتژیست کسب‌وکار آنلاین و عاشق فروش دیجیتال معرفی می‌کند. او مدیر دیجیتال مارکتینگ تیزلند است و در سازمان مدیریت صنعتی هم تدریس می‌کند. در صفحهٔ آقای طالبی می‌توانید درباره موضوع‌های دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکار آنلاین بخوانید. ایشان ۱۷ هزار نفر فالوور دارد و یکی از افراد شناخته‌شده‌ی اکوسیستم استارت‌آپی محسوب می‌شود.

 

اینفلوئنسرهای لینکدیننادر وهاب آقایی

در لیست اینفلوئنسرهای لینکدین، نادر وهاب آقایی از قدیمی‌های لینکدین است و دوره‌های آموزشی زیادی هم برگزار می‌کند. او در لینکدینش درباره لینکدین مارکتینگ، استراتژی لینکدین، وفاداری مشتری و کسب‌وکار صحبت می‌کند. آقای وهاب آقایی ۱۶ هزار نفر فالوور دارد. ایشان در لینکدین فعالیت مستمری دارد و بنیان‌گذارهای قرارهای لینکدینی هم هست.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

حجت مسگری

آقای مسگری در زمینهٔ سئو فعالیت می‌کند و در شرکت دیوار به عنوان کارشناس ارشد سئو مشغول است. او با ۱۱ هزار نفر فالوور در لینکدین حضور دارد و دربارهٔ سئو، محتوا و دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کند. اگر پست‌های حجت مسگری را ببینید، می‌توانید مطالب خوبی راجع به سئو یاد بگیرید.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

فرهاد آزیش

در لیست اینفلوئنسرهای لینکدین، آقای آزیش متخصص دیجیتال مارکتینگ است. او مدیریت کسب‌وکار خوانده است و در صفحه لینکدینش درباره برندینگ، بازاریابی، تبلیغات و رشد شخصی صحبت می‌کند. ایشان با ۱۱ هزار نفر فالوور در لینکدین فعالیت منظم دارد. او مطالب دیجیتال مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ را در صفحه‌اش آموزش می‌دهد.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

ارفع مدی

ارفع مدی با حدود ۱۱ هزارو سیصد فالوور، یکی از به‌روزترین اینفلوئنسرها در زمینهٔ برنامه‌نویسی و front-end است. پست‌های ارفع بیشتر در حوزه برنامه‌نویسی است و یکی از فعالان این حوزه است. با فعالیت منظمی که در لینکدین دارد، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغات است.

ارفع-مدی

مهشید جهانگرد

بین لیست اینفلوئنسرهای لینکدین، خانم جهانگرد در دیجی‌کالا تولید محتوا می‌کند و ۱۰ هزار نفر فالوور دارد. او در لینکدینش دربارهٔ دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا صحبت کند. فعالیت ایشان منظم است و لحن محتوای متنی او در لینکدین طرفدار زیادی دارد. خانم جهانگرد در پست‌های لینکدینش درباره دغدغه‌های شغلی‌اش می‌نویسد.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینالناز خزائی

خانم خزائی فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف است و با سمت شغلی متخصص دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند. او در صفحه لینکدینش درباره برندینگ، بازاریابی و تبلیغات حرف می‌زند و بیش ۱۰ هزار نفر فالوور دارد. پست‌های خانم خزائی بیشتر در خصوص دیجیتال مارکتینگ و کپی‌رایتینگ هستند و به اکثر موضوعات نگاه تحلیلی دارند.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

خاطره درگری

خاطره درگری مشاور سرمایه‌گذاری، مشاور نوآوری و کسب‌وکار در لیست اینفلوئنسرهای لینکدین است. در صفحه‌اش درباره استخدام، مشاوره، استارتاپ‌ها و نوآوری صحبت می‌کند. او با ۱۰ هزار فالوور در لینکدین فعالیت می‌کند و با شرکت‌های مختلفی از جمله خیلی‌سبز کار کرده است. ایشان فعالیت منظمی در لینکدین دارد و با توجه به موضوع‌های تخصصی و دغدغه‌های شغلی‌اش تولید محتوا می‌کند.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینیزدان مرادی

یزدان مرادی پرفرمنس مارکتر است و بیش از پنج سال در زمینهٔ بازاریابی و اجرای کمپین‌های برندینگ و افزایش مشتری تجربه دارد. او مشاور دیجیتال مارکتینگ دانشگاه الزهرا است و به رشد استارتاپ‌های دانشجویی کمک می‌کند. آقای مردادی ۹ هزار نفر فالوور دارد. او در پست‌های لینکدینش دربارهٔ تبلیغات، تبلیغات کلیکی و موضوع‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کند.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینامیرحسین قاضی

امیرحسین قاضی مدیر محتوای نیوزباکس است و با ۹ هزار فالوور در لینکدین فعالیت می‌کند. آقای قاضی بیش از هفت سال در تولید محتوا سابقه دارد و با کسب‌وکارهای مختلفی کار کرده است. ایشان علاوه‌بر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ، کوچ حرفه‌ای هم هست.

 

اینفلوئنسرهای لینکدینیاشار مشیرفر

یاشار مشیرفر به‌عنوان دیزاینر و مدیر خلاقیت در کسب‌و‌کار با ۹هزار فالوور در لینکدین فعالیت می‌کند. بیشتر پست‌های یاشار نقادانه است و تبلیغی نیست که از زیر دست یاشار نادیده بماند. از آنجایی که یاشار به‌طور منظم در لینکدین فعالیت دارد، پست‌های او بسیار دیده می‌شود و لایک و کامنت زیادی می‌خورند.

 

یاشار مشیرفر

 

مهشید خان‌زاده

خانم خان‌زاده از جمله اینفلوئنسرهای لینکدین است که در اسنپ فعالیت می‌کند و متخصص ارشد شبکه‌های اجتماعی است. او ۹ هزار نفر فالوور دارد و علاوه‌بر خدمات بازاریابی در زمینه طراحی لوگو، طراحی برند و طراحی گرافیک هم کار می‌کند. ایشان فعالیت منظمی در لینکدین دارد و خدماتش را به‌خوبی در این شبکه اجتماعی معرفی می‌کند.

 

مهدی رئوف

مهدی رئوف در شرکت اسپارد مدیر سئو است و استراتژی محتوایی هم انجام می‌دهد. او در لینکدین دربارهٔ نکات سئو، استراتژی محتوا، بازاریابی محتوا و نکات فریلنسری صحبت می‌کند و هفت هزار نفر فالوور دارد. او فعالیت منظمی در لینکدین دارد و فرصت‌های شغلی را به اشتراک می‌گذارد.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

پارسا کاکویی

پارسا کاکویی در بین اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین به حضور پررنگ و فعال در بازاریابی محتوا معروف است. او در صفحه‌اش دربارهٔ تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی صحبت می‌کند و پنج هزار فالوور دارد. او در لینکدینش فعالیت منظم دارد و دوره‌های بازاریابی محتوا هم برگزار می‌کند.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

امین دزوارئی

امین دزوارئی دیجیتال مارکتر است و در لینکدینش دربارهٔ زندگی روزمره، بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کند. او سعی می‌کند به افراد مختلف درباره رزومه مشاوره بدهد و فعالیت مستمر داشته باشد. آقای دزوارئی ۵ هزار نفر فالوور دارد و در پست‌هایش به کارجوها مشاوره می‌دهد. ایشان در کمپین لینکدین مارکتینگ برند شاواز هم حضور داشت.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

سحر میردار

خانم میردار متخصص مالی در گروه شرکت‌های اسنپ است و در صفحه لینکدینش دربارهٔ منابع انسانی، تحلیل مالی و حسابداری مالی صحبت می‌کند. ایشان با ۵ هزار فالوور در لینکدین حضور دارد. خانم میردار تولید محتوای خوبی در صفحه‌اش دارد و درباره تخصص و دغدغه‌های شغلی‌اش در لینکدین می‌نویسد.

 

اینفلوئنسرهای لینکدین

 

لیست اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین چه کمکی به شما می‌کند؟

دلایل مختلفی برای همکاری با لیست اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین وجود دارد. اولا اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. متخصصین آنلاین در این شبکه اجتماعی از محصول و خدمات شما نام می‌برند و محتوای آن‌ها اثربخشی بیشتری دارد. دوما، لینکدین بیش از ۶۰۰ میلیون عضو و ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد و بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای‌های کسب‌و‌کار در دنیا است. 

این آمار نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مختلف با کمک اینفلوئنسرهای لینکدین می‌توانند محصول و خدمات خودشان را به بقیه نشان دهند. امسال، برندهایی مثل شاواز و بارجیل هم همین استراتژی را پیش گرفتند. آن‌ها با کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین توانستند برند خودشان را  بر سر زبان‌ها بیاورند. 

علاوه‌بر این‌ها، اینفلوئنسرهای لینکدین افراد حرفه‌ای، مدیرعامل‌ها، بنیان‌گذارها، مدیرهای اجرایی، کارشناس‌های ارشد و مشاورین متخصص جامعه هستند و تاثیر زیادی می‌توانند بر حوزه‌های شغلی و کسب‌و‌کار داشته باشند؛ بنابراین شما با استفاده از لیست اینفلوئنسرهای لینکدین در تبلیغات کسب‌وکارتان قطعا به اهداف موردنظرتان می‌رسید. 

بازه قیمتی اینفلوئنسرهای لینکدین چقدر است؟

متاسفانه بازه قیمتی مشخصی را نمی‌توان برای تبلیغات اینفلوئنسری لینکدین در نظر گرفت. این مقوله در لینکدین کمی سلیقه‌ای پیش می‌رود و اینفلوئنسرها خودشان قیمتی برای تبلیغی که می‌کنند، در نظر می‌گیرند؛ تبلیغات در لینکدین گاهی از تبلیغات در اینستاگرام هم گران‌تر می‌شود. اگر بخواهیم حدود این بازه را مشخص کنیم از ۲ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان در هر حال حاضر رنج تبلیغات در لینکدین است.

در آخر اینکه

ما در این مطلب سعی کردیم لیستی از اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین را معرفی کنیم. افرادی که در این لیست هستند،بیشتر در حوزه‌های مارکتینگ فعالیت می‌کنند. برای شروع کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در لینکدین، می‌توانید از بین این افراد، اینفلوئنسر مناسب خود را انتخاب کنید. اگر شما در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی در لینکدین و همکاری با اینفلوئنسرهای ایرانی لینکدین تجربه‌ای دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

 

2 پاسخ
  1. نسرین صانعی
    نسرین صانعی گفته:

    سلام
    به نظر من یکی از بهترین اینفلوئنسر های لینکدین، آقای دکتر مسعود عباسی مقدم با بیش از ۳۲۰۰۰ فالوور هست که پست هاشون همیشه بیشتر از ۱۰ هزار بازدید داره.
    البته به سختی تبلیغات قبول می کنند
    ولی دوستانی که با ایشون همکاری کردند، از نتیجه و بازخورد بسیار رضایت داشتند.

    پاسخ
    • سها کاکا
      سها کاکا گفته:

      بله دوست عزیز. اینفلوئنسرهای زیادی در زمینه‌های مختلف وجود دارند ولی ما بیشتر اینفلوئنسرهای حوزهٔ کسب‌وکار رو بهتون معرفی کردیم که بیشتر هم تبلیغات می‌کنند.

      پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.