ربات اینستاگرام و خطراتی که به شما نمی‌گویند!

تا حالا در پیج‌های معروف کامنتهایی مشابه این‌ها را دیده‌اید؟ 👇

«هر کس این کامنتو لایک کرد امیدوارم تا فردا به آرزوش برسه!»

«بهترین قرصهای چاقی صورت و بدن»

«از بچگی دوست داشتم کامنتم لایک بخوره!»

 

کامنت های ربات های اینستاگرام

 

اینجور نظرات جدیداً خیلی زیاد شده و بعضاً هم خوب لایک می‌گیرند؛ اما آیا می‌دانستید که هیچ شخصیت انسانی پشت این کامنت‌ها قرار ندارد و تمام این‌ها کار ربات‌های اینستاگرام است؟ با اینکه این کار از طرف اینستاگرام منع شده است، ولی افراد زیادی هنوز از همین طریق جذب لایک و فالوور دارند.
سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است: «در نهایت استفاده از ربات اینستاگرام به رشد پیج ما کمک می‌کند یا ضررهای آن آنقدر زیاد است که باید کلاً قید استفاده از آن را بزنیم؟»

در این مقاله با ما همراه باشید تا به‌طور مفصل درباره ربات افزایش فالوور اینستاگرام و معایب آن صحبت کنیم.

ربات افزایش فالوور اینستاگرام چیست؟

سرویس‌هایی وجود دارند که به‌صورت خودکار برای پیج شما فالوور، لایک و کامنت جذب می‌کنند. این سرویس‌ها، ربات اینستاگرم (instagram bots) نام دارند. راه‌های زیادی برای افزایش فالوور، لایک، کامنت و… وجود دارند که استفاده از ربات‌های اینستاگرام هم یکی از این راه‌‌ها است. 

در واقع این ربات‌ها، جای تعاملات انسانی را پر می‌کنند و در اینستاگرام به تعامل با پیج‌ها می‌پردازند؛ آن‌ها با لایک کردن پست‌ها و کامنت گذاشتن این کار را انجام می‌دهند. این کار علاوه بر افزایش فالوور باعث افزایش نرخ تعامل (Engagement rate) هم می‌شود.  

استفاده از ربات اینستاگرام معمولا به‌دلیل اینکه ارزان و سریع است مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از این سرویس‌ها نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد و برای همه در دسترس است؛ اما لزوما این مزایا دلیلی برای استفاده از این ربات‌ها نیستند. در واقع ربات‌های اینستاگرام علاوه بر مزایایی که دارند، معایبی هم دارند که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. 

ربات اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

این ربات‌ها کار‌هایی را که کاربران اینستاگرام انجام می‌دهند، به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. برای مثال با دنبال کردن هشتگ‌ها، برای پست‌های دیگران کامنت‌های مرتبط می‌گذارند یا پست‌های آن‌ها را لایک می‌کنند. 

در واقع به طور خودکار به انجام فعالیت‌های یک کاربر اینستاگرامی می‌پردازند که در نهایت انجام این فعالیت‌ها منجر به جذب کامنت، فالوور، افزایش تعامل با کاربران و لایک می‌شود.

به‌صورت فنی این ربات‌ها وابسته به API‌های اینستاگرام هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانند این کار‌ها را انجام دهند. 

چرا استفاده از ربات اینستاگرام خطرناک است؟

افزایش فالوور اینستاگرام با ربات مانند مصرف شیرینی‌جات است. ممکن است در لحظه احساس خوبی به‌دست آورید؛ ولی در بلند‌مدت این موضوع باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای شما می‌شود. استفاده از این ربات‌ها برای شما که پر‌مشغله هستید و وقت زیادی برای اینستاگرام ندارید ممکن است بسیار مناسب باشد. ولی باید به این نکته توجه کنید که اینستاگرام به استفاده از ربات‌ها روی خوش نشان نمی‌دهد و احتمال اینکه پیج شما را به‌دلیل استفاده از این ربات‌ها شدوبن کند زیاد است. 

بر اساس قوانین API اینستاگرام استفاده از ربات اینستاگرام ممنوع است؛ چون:

  • اطلاعات ورود به اینستاگرام را کش می‌کنند.
  • نظرات اسپم و عمومی را کامنت می‌کنند.
  • به‌طور هم‌زمان بیش از یک کار را در اینستاگرام انجام می‌دهند. 
  • از API برای تهیه نسخه پشتیبان بدون اجازه گرفتن از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  •  از پهنای باند و اثر‌گذاری بر روی سرور‌های اینستاگرام استفاده غیر معقول دارند. 

Instagress یک ربات اینستاگرام است که اخیرا فعالیت خود را متوقف کرده است. این وب سرویس اطلاعات دقیقی از دلایل متوقف شدن کار خود منتشر نکرده است؛ ولی براساس بررسی کارشناسان، این ربات به‌دلیل نقض موارد بالا متوقف شده است. شما می‌توانید خبر تکمیلی متوقف شدن فعالیت این ربات را در اینجا بخوانید.

 

ربات Instagress

دربارۀ معایب ربات اینستاگرام بیشتر بدانید

شاید ربات افزایش فالوور اینستاگرام کم‌هزینه باشد و در مدت زمان کمی باعث رشد پیج شما شود؛ اما معایب زیادی دارد که اصلاً به این مزایایی که گفتیم نمی‌ارزد! در واقع می‌توانیم از برآیند این موارد نتیجه بگیریم که استفاده از ربات اینستاگرام به‌ضرر ما تمام می‌شود. معایب ربات اینستاگرام بیشتر از مزایای آن است. 

آن‌ها فقط ربات هستند

ربات‌های اینستاگرام نمی‌توانند مفهوم پست‌ها را درک کنند و فقط بر اساس هشتگ‌ها کاری را انجام می‌دهند. به‌همین دلیل ممکن است در برخی موارد نظرات بی‌ربطی را کامنت کنند. این کار باعث می‌شود تا کاربران حس بدی نسبت به پیج شما پیدا کنند. 

آن‌ها شرایط اینستاگرام را نقض می‌کنند

همان طور که در بالا گفتیم اکثر این ربات‌ها قوانین اینستاگرام را نقض می‌کنند و اینستاگرام پیج‌هایی را که از این ربات‌ها استفاده می‌کنند، مسدود می‌کند؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد استفاده از این ربات‌ها منطقی نمی‌باشد؛ زیرا اگر انرژی زیادی برای پیج خودتان صرف کرده‌اید و فالوور و تعامل زیادی بدست آورده‌اید ممکن است پیجتان توسط اینستاگرام مسدود شود.

فید شما بیش از حد شلوغ می‌شود

فید اینستاگرام شما به‌دلیل اینکه ربات‌ها افراد زیادی را فالو می‌کنند، بسیار شلوغ می‌شود. در واقع این شلوغی به حدی می‌رسد که شما را کلافه می‌کند و عملا کار شما را مختل می‌کند.

تعامل غیرطبیعی دارند

درست است که ربات اینستاگرام باعث افزایش تعامل می‌شود؛ ولی این تعامل از نوع صحیح آن نیست. ربات‌ها به‌دلیل اینکه درک انسانی ندارند، نمی‌توانند مانند انسان‌ها تعامل ایجاد کنند. اکثر کاربران اینستاگرام می‌توانند رفتار ربات‌ها را درک کنند و تشخیص دهند که کدام پیج‌ها از ربات استفاده می‌کنند. 

بهترین جایگزین ربات افزایش فالوور و لایک اینستاگرام چیست؟

احتمالا پس از خواندن معایب ربات اینستاگرام و خطرات آن تصمیم گرفته‌اید که دنبال روش‌های جایگزین باشید. در این بخش به‌تعدادی از روش‌های جایگزین می‌پردازیم. 

روش‌های زیادی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید در اینستاگرام موفق شوید و مشتریان زیادی جذب کنید. برای مثال می‌توانید یک ادمین شبکه‌های اجتماعی استخدام کنید و به‌جای ربات از آن کمک بگیرید. یا حتی می‌توانید تمام کار‌ها را خودتان انجام دهید. 

انجام تبلیغات در اینستاگرام و تولید محتوای باکیفیت و مرتبط هم می‌تواند مورد مناسبی برای شما باشد. البته انجام این موارد، نیاز به دانش و مهارت در این حوزه دارد.

مورد بعدی که اخیرا در اینستاگرام محبوب شده است، اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام است. این روش مزایای بسیاری برای پیج شما دارد. در بخش بعدی این روش را به‌طور کلی بررسی کرده‌ایم. 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که با استفاده از افراد اثر‌گذار در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. در این بازاریابی برند‌ها با همکاری اینفلوئنسر‌ها به معرفی خدمات و محصولات خود می‌پردازند. 

اینفلوئنسر‌ها به‌دلیل اثرگذاری بالای خود می‌توانند مشوقی برای خرید باشند. همچنین آن‌ها با استفاده از دنبال کنندگان خود می‌توانند آگاهی از برند شما را افزایش دهند. 

کاربران اینستاگرام به حرف اینفلوئنسر‌ها بیشتر از برند‌ها اعتماد دارند و اگر به درستی انتخاب شوند، می‌تواند اعتبار خوبی برای برند شما ایجاد کنند. 

اما ایفلوئنسر مارکتینگ ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد، شما می‌توانید با استفاده از خدمات پلتفرم جریان، براساس بودجه خودتان با اینفلوئنسر‌های مناسب همکاری کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید ابتدا در پنل ثبت‌نام کنید و با طی‌کردن چند مرحلهٔ ابتدایی ساخت کمپین، لیست اینفلوئنسرها را ببینید.

 

لیست اینفلوئنسرها در جریان

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اگر خیلی خلاصه بخواهیم مرور کنیم، اینفلوئنسرها کمک می‌کنند که در موارد زیر نتیجه بگیرید:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش اعتبار برند
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • جذب مخاطبان جدید
  • جذب مشتریان هدفمند

تبلیغات بازدیدی 

تبلیغات بازدیدی یکی دیگر از روش‌های تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام است. در این روش شما به‌ازای هر 1000 بازدید محتوا‌هایتان، هزینه پرداخت می‌کنید. به‌همین دلیل این روش یک روش به‌صرفه محسوب می‌شود؛ زیرا شما می‌توانید بر اساس بودجه خودتان تبلیغات انجام دهید. 

پلتفرم جریان خدماتی را مخصوص تبلیغات بازدیدی ارائه می‌دهد که کار شما را آسان‌تر می‌کند. برای مثال شما با استفاده از پلتفرم جریان می‌توانید بر اساس موضوع تبلیغات خود رسانه‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پیج‌های نامناسب را از لیست خود حذف کنید تا تبلیغاتتان در آن رسانه‌ها منتشر نشود. با دریافت آمار‌های دقیق از جریان هم می‌توانید محتوا و تبلیغات خود را آنالیز کرده و ضعف‌های آن‌ها را بر طرف کنید. 

برای اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات تبلیغات بازدیدی جریان، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

 

کمپین بازدیدی

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا به‌ معرفی ربات‌های اینستاگرام پرداختیم و چگونگی عملکرد آن‌ها را برایتان شرح دادیم؛ همچنین دربارهٔ خطرات استفاده از این ربات‌ها صحبت کردیم و گفتیم که چگونه باعث می‌شوند پیج شما توسط اینستاگرام مسدود شود. در نهایت مزایا و معایب ربات اینستاگرام را توضیح دادیم و نتیجه گرفتیم که استفاده از این ربات‌ها منجر به ضرر ما می‌شود. به‌ همین دلیل روش‌های جایگزینی معرفی کردیم و درباره اینفلوئنسر مارکتینگ توضیحات بیشتری دادیم. 

شما می‌توانید سوالات خود را درباره ربات اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ در بخش نظرات از ما بپرسید. 

 

منابع:  aimsmmarketing | smarterdigitalmarketing | startup

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.