ایده‌های بیو برای پیج عکاسی در اینستاگرام | نمونه‌ بیو عکاس‌ها

عکس‌ها با موضوعات مختلف به اینستاگرام جان می‌دهند و همین جذابیت عکس‌هاست که اینستاگرام را به شبکۀ اجتماعی محبوب تبدیل کرده است. با توجه به فضای کسب‌وکاری اینستاگرام، برندهای زیادی برای عکاسی از محصولات خود به یک عکاس خلاق احتیاج دارند. به‌همین دلیل بهتر است هر عکاس یک پیج فعال در اینستاگرام داشته باشد تا به‌عنوان یک رزومۀ آنلاین به جذب مشتری و سفارش‌های عکاسی کمک کند.

از مهم‌ترین بخش‌های پیج عکاسی، بیو حرفه‌ای است که به جذب فالوور بیشتر کمک می‌کند. در ادامه چند نمونه عالی از بیو برای پیج عکاسی را نشان می‌دهیم تا در نوشتن بیو پیج عکاسی‌تان از آن‌ها ایده بگیرید. البته قبل از نوشتن بیو بهتر است با اصول بیو حرفه‌ای در اینستاگرام آشنا باشید.

بیو حرفه‌ای در اینستاگرام چگونه است؟

بیو اولین بخش از پیج اینستاگرام است که کاربرها آن را می‌بینند و از این طریق جذب پیج عکاسی می‌شوند. هر بیو حرفه‌ای در اینستاگرام باید شامل موارد زیر باشد:

 تصویر پروفایل

این تصویر باید به کاربر نشان دهد شما که هستید و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید.

نام و نام کاربری پیج

نام کاربری مانند سِمت یک کارمند در شرکت است و بیان‌کنندهٔ حرفه و تخصص شماست. پس بهتر است برای انتخاب نام کاربری در پیج اینستاگرام عکاسی خلاقیت بیشتری به خرج دهید. این نام باید ساده و مرتبط با عکاسی باشد تا در ذهن مخاطب بماند.

متن و توضیحات بیشتر

در بیو اینستاگرام می‌توانید با حداکثر 150 کاراکتر به مخاطب توضیح دهید چه تخصص و توانایی‌هایی دارید. بهتر است از این فرصت محدود به کمک بهترین کلمات و استیکرها خودتان را معرفی کنید. فونت بیو اینستاگرام را هم می‌توان تغییر داد و به شکلی خاص‌تر نوشت.

قرار دادن لینک

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد یک لینک در بیو بگذارید و از این طریق مخاطب را به صفحۀ دیگری مثلا وب‌سایتتان دعوت کنید. اگر برای معرفی خودتان به لینک‌های بیشتری احتیاج دارید می‌توانید با ابزارهای مختلفی مانند یک‌لینک این محدودیت را از بین ببرید.

 

ایده‌هایی ساده و جذاب در نوشتن بیو برای پیج عکاسی

عکاسی حرفه و تخصصی خلاق است و یک عکاس باید در پیج اینستاگرام خود این خلاقیت را به‌طور کامل به رخ بکشد. بیو اینستاگرام یکی از قسمت‌هایی است که می‌توانید با چند ایدۀ سادۀ زیر خودتان را از دیگران متمایز کنید.

از طریق تصویر پروفایل به مخاطب بگویید دقیقا چه می‌کنید

هنر عکاسی‌تان را برای خودتان خرج کنید و در تصویری ساده و خلاق، مختصر و مفید بگویید که هستید و چه می‌کنید. در اینستاگرام معمولا کاربرها از طریق عکس پروفایل تصمیم می‌گیرند پیج را دنبال کنند. به‌ همین دلیل باید عکسی از خودتان بگذارید که نشان دهد در چه حوزه‌ای عکاسی می‌کنید. مثلا اگر اهل سفر هستید و عکاسی از طبیعت را دوست دارید، عکسی از خودتان در سفر انتخاب کنید. اگر تخصص شما در گرفتن عکس‌های پرتره است، یک عکس پرتره از خودتان برای تصویر پروفایل پیج بگذارید.

مثلا از طریق بیو و تصویر پروفایل زیر به‌راحتی متوجه می‌شویم عکاس اهل سفر است و قرار است عکس‌هایی از طبیعت بکر در پیج او ببینیم.

 

بیو برای پیج عکاسی طبیعت‌گردی

 

تصویر زیر هم مربوط به بیو پیج یک عکاس حرفه‌ای است که عکس پرتره در پروفایل، سبک عکاسی او یعنی عکس‌های پرتره را به‌خوبی بیان می‌کند.

 

بیو پیج عکاسی برای عکس‌های پرتره

 

تصویر پروفایل می‌تواند تصویری از سبک عکاسی شما باشد. به همین دلیل بعضی عکاس‌ها از لوگوی برند یا سبک عکاسی‌شان برای تصویر پروفایل استفاده می‌کنند. مثلا در پیج زیر عکاس برای پروفایل پیج کاری خود عکس لوگوی برندش را انتخاب کرده است. 

 

تصویر پروفایل لوگو

خیلی کوتاه بگویید چه خدماتی ارائه می‌دهید

در چند کلمه تمام کارهایی که می‌توانید برای مشتری انجام دهید را نام ببرید. شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای سرگرمی هستند و مخاطب چندان حوصلۀ خواندن ندارد. به همین دلیل می‌بایست در بیو برای پیج عکاسی با کمترین و واضح‌ترین کلمات بیان کنید چه کارهایی انجام می‌دهید و در چه زمینه‌هایی فعال هستید.

اگر تصاویری که در پست‌ها منتشر می‌کنید، اطلاعات مشخصی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، مثل عکاسی صنعتی یا عکاسی فشن دیگر نیازی به گفتن این موضوعات با کلمات ندارید. به بیان ساده‌تر، سعی کنید در بیو از کلماتی استفاده کنید که به شناخت بهتر شما کمک می‌کند و توضیح واضحات نباشد. .

مثلا در بیو پیج زیر، عکاس نام کاربری پیج را اسم خودش انتخاب کرده و از قسمت نام در بیو برای بیان کاری که انجام می‌دهد، بهره برده است.

 

نام در بایو عکاسی

 

در زیر چند نمونه جمله برای بیان سبک عکاسی و نوع کاری که انجام می‌دهید را با هدف ایده گرفتن بیان کرده‌ایم:

نمونه‌هایی برای پیج عکاسی عروس یا عکاسی شخصی

  • ثبت لحظه‌های ارزشمند زندگی
  • علاقه‌مند به ضبط تمام لحظه‌های مهم زندگی
  • ثبت داستان زندگی شما
  • قابی زیبا از خاطرات شما
  • خاطرات را ثبت می‌کنیم
  • دوربین من و رویداد شما
  • عکاسی سینما و پرتره

 

نمونۀ معرفی خود برای پیج‌های عکاسی در سفر

  • من و دوربینم: سفری به دور دنیا
  • عکاسی شور زندگی است
  • داستانی که نمی‌توانم با کلمات بیان کنم
  • عکس‌هایی از سراسر جهان:  خاطرات عکاسی من
  • نقاش می‌سازد، عکاس فاش می‌کند
  • محتوا با سکوت
  • برای ثبت ده هزار کلمه در یک لحظه

 

نمونۀ معرفی در پیج‌های آموزش عکاسی

  • آسان کردن عکاسی با آموزش چند تکنیک ساده
  • یک عکس خوب این است: باید بدانید کجا بایستید
  • هر تصویر یک داستان می‌گوید. کمکت می‌کنم داستان خودت را بگویی
  • لنزت را عوض کن، داستانت عوض می‌شود

از ایموجی‌ها برای انتقال پیام کمک بگیرید

در بالا گفتیم تا می‌توانید در بیو برای پیج عکاسی از کلمات کمتری استفاده کنید. برای کمتر صحبت کردن باید بعضی از اطلاعات را به کمک ایموجی‌ها به کاربر منتقل کنید. مثلا اینکه اهل کجا هستید را با ایموجی پرچم نشان دهید. بیو زیر نمونهٔ خوبی برای استفاده از ایموجی‌هاست. 

 

ایموجی در بایو پیج عکاسی

به طور مشخص کاربر را به ارتباط بیشتر دعوت کنید

سعی کنید تمام روش‌هایی که مخاطب می‌تواند با شما تماس بگیرد را نشان دهید. جای هیچ بهانه‌ای برای در دسترس نبودن نگذارید. اطلاعات تماس، آدرس شرکت، آدرس وب‌سایت و تمام شبکه‌های اجتماعی و هر اطلاعات دیگری که فکر می‌کنید مشتری برای ارتباط با شما به آن نیاز دارد را در دسترسش قرار دهید.

 

اگر در گذاشتن چند لینک در اینستاگرام مشکل داشتید (با توجه به محدودیت اینستاگرام در قرار دادن لینک در بایو)، از ابزار «یک‌لینک» استفاده کنید. 

در پیج زیر عکاس روش‌های مختلف تماس تلفنی، ارسال پیامک یا ایمیل را در اختیار مشتری قرار داده است.

در پیج زیر هم عکاس ایمیل را راه ارتباطی انتخاب کرده است و آدرس وب‌سایتش را هم برای آشنایی بیشتر با سبک کارهایی که انجام می‌دهد در لینک بیو قرار داده است.

 

شماره تماس در بایو پیج عکاسی

 

در این بخش از بیو برای پیج عکاسی، مستقیم به کاربر بگویید از طریق راه‌های ارتباطی مختلف برای سفارش کار یا مشاهده نمونه کارها با شما تماس بگیرد. جمله‌های ساده‌ای مثل «با من تماس بگیرید» تاثیر چشمگیری در تصمیم مشتری برای تماس با شما دارد.

 

ایمیل در بایو برای پیج عکاسی

۶ نمونه بیو برای پیج عکاسی

در بالا به‌طور مفصل دربارۀ نکات نوشتن بیو حرفه‌ای برای پیج عکاسی صحبت کردیم. بد نیست با توجه به اطلاعات بالا چند نمونه پیج عکاسی که بیوگرافی خوبی دارند را بررسی کنیم.

 

۱. در پیج زیر عکاس با انتخاب عکس پروفایل مناسب، نشان داده است که عکاس شب است. با استفاده از کمترین کلمات تمام کارهایی را که انجام می‌دهد، معرفی کرده و راه تماس با خودش را هم به مخاطب نشان داده است.

 

عکاسی در شب برای بایو پیج عکاسی

 

 

۲. اگر در سبک‌های مختلف عکاسی می‌کنید، می‌توانید همانند بیوی زیر برای هر سبک یک پیج در اینستاگرام داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید مشتری‌های خود برای عکاسی در آن سبک را پیدا کنید.

 

معرفی پیج‌های دیگر در بایو پیج عکاسی

 

۳. در بیو پیج عکاسی زیر، عکاس با کلمات مناسب مستقیما کارهای عکاسی خود را معرفی کرده است.

 

معرفی حوزه‌های عکاسی در بیو پیج عکاسی

 

۴. در پیج زیر که عکاس اهل سفر و عکاسی در سفر است، علاوه بر اینکه محل سکونتش را بیان کرده است با نوشتن یک جملۀ کوتاه و متمایز «see better,see different» نوع نگاهش به عکاسی را توضیح داده است.

 

استفاده از جملات متنوع در بایو پیج عکاسی

 

 

۵. عکاس پیج زیر هم تصویر پروفایل مناسبی انتخاب کرده است و در حد چند کلمه در بیو زمینۀ کاری و عکاسی را معرفی کرده و آدرس وب‌سایتش را هم در لینک بیو قرار داده است.

 

قراردادن آدرس سایت در بایوبرای پیج عکاسی

 

 

 

۶. در پیج زیر عکاس کمی متفاوت عمل کرده است و فقط با نام بردن از کارهایی که انجام می‌دهد خودش را به مخاطب معرفی کرده است. البته آدرس وب‌سایت را هم برای آشنایی بیشتر در لینک بیو قرار داده است.

 

بایو پیج عکاسی

 

 

نتیجه‌گیری 

در بالا چند نمونه پیج عکاسی را بررسی کردیم و نکاتی که بهتر است در بیو پیج عکاسی رعایت شوند را نام بردیم. حضور فعال در اینستاگرام برای عکاس‌ها می‌تواند به پیدا کردن سفارش‌های کاری کمک کند؛

اما در کنار نشان دادن هنر عکاسی در اینستاگرام باید بیو پیج عکاس، حرفه‌ای نوشته شود که کاربر از طریق بیو بتواند حوزۀ عکاسی شما را متوجه شود و از طریق راه‌های ارتباطی که در بیو نوشته‌اید برای هماهنگی سفارش با شما تماس بگیرد.

عکاسی با خلاقیت همراه است و اگر این خلاقیت را در بیو پیج اینستاگرامتان نشان دهید، کاربر در فالو کردن شما و انتخابتان به‌عنوان عکاس پروژه، هیچ شک و تردیدی نخواهد داشت.

 

منابع: expertphotography | ampjar

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.