کمپین ugc چیست؟

کمپین UGC چیست؟ نمونه‌های UGC در شبکه‌های اجتماعی

آنچه قرار است در این مقاله به آن بپردازیم:

UGC چیست؟

کمپین UGC چیست؟

چرا به یک کمپین UGC نیاز دارید؟

کاربران محتوای UGC را کجا پست می‌کنند؟

چه چیزی باعث کمپین UGC خوب می‌شود؟

چگونه از UGC برای کمپین بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؟

نمونه‌هایی از کمپین‌های UGC موفق

کمپین ugc

وقتی زمان تصمیم‌گیری برای خرید می‌رسد، به چه کسی بیشتر اعتماد می‌کنید؟ یک برند یا یک مصرف‌کننده‌ی دیگر که از محصول استفاده می‌کند؟

اکثر ما به توصیه‌هایی که دوستان یا اعضای خانواده از آن محصول دارند، بیشتر اعتماد می‌کنیم تا تبلیغاتی که پیرامون آن وجود دارد. این منطقِ محتوای تولیدشده توسط کاربر در شبکه‌های اجتماعی است.

بیایید دقیق‌تر درباره‌ی آن توضیح دهیم.

UGC چیست؟

UGC مخفف «User Generated Content» محتوای تولیدشده توسط کاربر است. به‌طور دقیق‌تر هر نوع محتوایی است (عکس، فیلم، GIF، توییت، بررسی محصول و غیره) که توسط مخاطبان یا مشتریان یک برند ایجاد می‌شود.

UGC در ارگانیک‌ترین شکل خود یک توصیه‌ی واقعی و صادقانه است که در اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود و برندها برای تولید محتوای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. در واقع اصالت آن برند باعث می‌شود تا کاربر، تبلیغ‌کننده‌ی آن باشد.

امروزه UGC همان تبلیغ دهان‌به‌دهان از نوع دیجیتالی و یکی از قدرتمندترین اشکال اثبات اجتماعی است. با استفاده‌ی گسترده از شبکه‌های اجتماعی، مردم آسان‌تر از هر زمان دیگری می‌توانند نظرات خود را در مورد محصولات از طریق عکس و فیلم به اشتراک بگذارند. سپس برندها می‌توانند به‌ راحتی UGC را در اکانت‌های اجتماعی خود دوباره پست کنند تا به مشتریان خود نشان دهند که دیگران تا چه اندازه محصولاتشان را دوست دارند.

۷۶٪ از افراد در نظرسنجی اظهار داشتند که به محتوای مشترک شده توسط افراد عادی بیشتر از برندها اعتماد دارند.

کمپین یوجی سی

 

در حالی‌ که از UGC معمولاً برای اهدافی مانند ایجاد آگاهی از برند و فروش محصولات استفاده می‌شود، اکنون شاهد استفاده‌ی روزافزون UGC در بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام، فیس‌بوک، Pinterest و موارد دیگر هستیم.

حال ببینیم که برای بهره‌گیری از مزایای UGC باید چه روندی را در مسیر اهداف بازاریابی خود در پیش بگیریم.

کمپین UGC چیست؟

یک کمپین بازاریابی، معمولاً یک تلاش تبلیغاتی است که توسط برند به‌ صورت استراتژیک و به روشی برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود تا به اهداف خاصی مانند افزایش Reach، ایجاد آگاهی از برند، تعامل با کاربر، تبدیل مشتری و غیره برسد.

به همین ترتیب هم یک کمپین UGC، طوری برنامه‌ریزی می‌شود که مخاطبان را برای به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه‌های اجتماعی ترغیب کند.

این کمپین‌ها توانایی بالقوه برای وایرال شدن و تعامل با مشتری، جذب فالوورهای جدید، فروش و تبدیل مخاطبان موجود به مشتری را دارند.

چه محصول جدیدی را راه‌اندازی کنید و چه یک کمپین قدردانی از مشتری را اجرا کنید، استفاده از UGC، می‌تواند به شما کمک کند موفقیت بیشتری کسب کنید.

ugc چیست؟

 

در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا شما نیاز به یک استراتژی برای اجرای کمپین UGC دارید.

چرا به یک کمپین UGC نیاز دارید؟

در اینجا برخی از دلایل اصلی وجود دارند که اطمینان می‌دهد شما برای برند خود به یک کمپین UGC نیاز دارید.

۱. اعتمادسازی و اصالت

این روزها مصرف‌کنندگان به دلیل عدم اطمینان و عدم اصالت برند، بی‌اعتماد شده‌اند؛ اما وقتی محتوای تولیدشده توسط کاربر را به کمپین خود اضافه می‌کنید، همه‌چیز را به سمت بهتر تغییر می‌دهد.

UGC به‌عنوان معتبرترین و قابل‌اعتمادترین محتوا در بین کاربران شناخته‌شده است زیرا بر اساس تجربیات واقعی و مشتریان واقعی ایجاد می‌شود.

بنابراین، داشتن UGC در فعالیت‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند تا واقعیت برند خود، آنچه مشتریان در مورد آن می‌گویند، وفاداری به برند در میان مشتریان، حمایت از نام تجاری و تبلیغات دهان‌به‌دهان مثبت را به نمایش بگذارید.

اعتماد به ugc

۲. ایجاد مطلوبیت در نام تجاری و تصویر برند

تصویر برند تأثیر مهمی در موفقیت یک کمپین بازاریابی دارد. بنابراین وقتی کمپین UGC خود را راه‌اندازی می‌کنید، این امر تصویری از یک نام تجاریِ مثبتِ کاربرپسند را در بین مخاطبان ایجاد می‌کند.

همچنین، وقتی سایر کاربران برندی را مشاهده می‌کنند که از محتوای UGC مانند تصاویر و بررسی‌های کاربر، برای تبلیغات خود استفاده می‌کند، باعث ایجاد میل خرید در بین مصرف‌کنندگان یا غیر مشتری‌ها می‌شود. مطلوبیت برند منجر به این می‌شود که کاربران بخواهند خود را با برند مرتبط کنند و با آن تعامل مثبت داشته باشند.

ایجاد مطلوبیت در تصویر برند

۳. گسترش تعامل کاربر با برند

مشارکت کاربران، چالشی اساسی است که بازاریابان و برندها در کمپین بازاریابی خود با آن روبرو می‌شوند. به دلیل اینکه این کمپین‌ها عمدتاً کسل‌کننده و غیرتعاملی هستند و هیچ ارزشی برای کاربران ندارند.

اما با کمپین بازاریابی UGC، نگرانی برای تعامل از بین می‌رود. زیرا کل مفهوم این کمپین ناشی از مشارکت کاربران است که در آن محتوای خود را به اشتراک می‌گذارند و تعامل دارند.

به‌محض افزایش تعامل، هر بازاریاب می‌داند که این امر احتمال تبدیل و رشد درآمد را نیز افزایش می‌دهد.

گسترش تعامل کاربر با برند

۴. افزایش Reach و در معرض دید قرار گرفتن برند

هدف اصلی کمپین‌های بازاریابی، دستیابی به حداکثر تعداد افراد در هر بسترِ ممکن است و محتوای تولیدشده توسط کاربر، راه‌حل مناسب برای دستیابی به این هدف است.

شاید مشاهده کرده باشید که اکثر کمپین‌های وایرال و پرطرفدار در پلتفرم‌های دیجیتالی، محتوای تولیدشده توسط کاربر هستند. بنابراین UGC در بازاریابی، به ایجاد آگاهی گسترده از برند و جذب فالوورهای جدید و ارگانیک، کمک خواهد کرد.

افزایش Reach در ugc

۵. افزایش نرخ تبدیل و فروش محصول

در حقیقت، گفته‌شده است که از هر ۱۰ کاربر ۹ نفر تمایل دارند هنگام خرید به‌صورت آنلاین، به UGC اعتماد کنند. تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از محتوایی که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته می‌شود.

تبلیغات اجتماعی که حاوی محتوای کاربران هستند ۵ برابر نرخ کلیک بیشتر و تبلیغات UGC از طریق ایمیل، تقریباً ۷۵ درصد افزایش در میزان کلیک دارند.

 افزایش نرخ تبدیل

 

UGC تصویری واضح و با اطلاعات معتبر و کافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به وی در تصمیم‌گیری آگاهانه و ارزیابی‌شده کمک می‌کند. این‌چنین است که می‌تواند نرخ تبدیل شما را بسیار بالا ببرد و به فروش بیشتر بیانجامد.

 

 افزایش نرخ تبدیل با ugc

 

کاربران محتوای UGC را کجا پست می‌کنند؟

کاربران می‌توانند محتوای خود را از برندها و محصولات محبوبشان، در هر بستر اجتماعی ارسال کنند. رایج‌ترین پلتفرم‌ها عبارتند از:

  • اینستاگرام
  • فیس‌بوک
  • توییتر
  • اسنپ ​​چت
  • یوتیوب

از بین همه‌ی پلتفرم‌ها، Instagram برای UGC رایج‌ترین است. ۶۰٪ از افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی موافق بودند که اینستاگرام به دلیل ماهیت بصری، سادگی و قابلیت استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه، بهترین بستر تعامل است. کاربران آماده و مشتاق به اشتراک‌گذاری مطالب در مورد محصولات مورد علاقه خود از طریق اینستاگرام هستند.

ugc در شبکه های اجتماعی

چه چیزی باعث کمپین UGC خوب می‌شود؟

به‌ هر حال، اعتماد به مخاطبان و مشتریان برای تولید محتوا، گاهی می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد. آیا آن‌ها می‌دانند که چگونه یک عکس خوب بگیرند؟ اگر آن‌ها چیزی منفی بگویند چه؟ اگر با نام تجاری شما متناسب نباشد چه می‌کنید؟

باید بدانید که این روند از کنترل برند خارج است و نمی‌تواند کاملاً مطابق با میل آن باشد، یا به طریقی خاص به نظر برسد یا در یک رنگ‌بندی یا قالب خاص قرار بگیرد. این نوع محتوا واقعی و خام است و گاهی اوقات آن‌طور که می‌خواهید به نظر نمی‌رسد؛ اما برای مردم الهام‌بخش است و این چیزی است که مهم است.

به علاوه،‌ شما هزینه‌ای برای تولید این نوع محتوا پرداخت نمی‌کنید که توقع محتوای ایده آلی را داشته باشید. مخاطبان شما نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند یا تصاویری در حین استفاده از محصول، برای شما  ارسال می‌کنند، تنها به این دلیل که با برند شما حس نزدیکی دارند و این کار به آن‌ها حسی از تعلق می‌دهد که برایشان خوشایند است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تولید UGC عالی به خاطر بسپارید:

  • درخواست خود را واضح بیان کنید.

اگر می‌خواهید نظراتِ افرادی را که محصولات شما را دوست دارند جمع‌آوری کنید، فقط کافی است از آن‌ها سوال کنید. دستورالعمل‌هایی مانند: «به ما بگویید که در مورد محصول ما چه نظراتی دارید و بیشتر چه چیزی را دوست دارید؟» یا «سه کلمه برای توصیف محصول ما استفاده کنید» به کاربران نشانه‌ی روشنی از آنچه شما از آن‌ها می‌خواهید، می‌دهد و در شما اطمینان خاطر ایجاد می‌کند که آن‌ها می‌توانند نظرات صادقانه‌ی خود را ارائه دهند.

  • کاربران را با مثال هدایت کنید.

اگر می‌خواهید به کاربران در تصاویر یا عکاسی کمک کنید، با همکاری اینفلوئنسرها یا تیم داخلی خود، شروع به ایجاد نمونه‌هایی کنید که دیگران می‌توانند به‌عنوان الگو از آن استفاده کنند. باید نمونه‌های خود را پست کنید تا چارچوبی به مخاطبان خود بدهید که به آن‌ها در ایجاد محتوای پویا و موردپسند کمک کند. نکته جالب این است که احتمالاً اکثر مردم از این الگوها پیروی می‌کنند.

در صورتی که تمایل به همکاری با اینفلوئنسرها دارید جریان این امکان را برای شما فراهم کرده است. می‌توانید پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل ابتدایی ساخت کمپین، لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام را مشاهده و اینفلئونسر موردنظرتان را در دسته بندی های موضوعی مختلف مانند، غذا و آشپزی، اخبار، سرگرمی، طنز، سبک زندگی  و… انتخاب و تبلیغات خود را شروع کنید.

  • روحیه‌ی رقابتی را برانگیزید.

ایجاد رقابتی که در آن مخاطبان شما بتوانند در حد ممکن خلاق باشند، یک روش اثبات‌شده برای تقویت تعامل است. به‌ احتمال‌ خیلی زیاد محتواهای ارسال‌شده برای شما در این کمپین رقابتی بسیار عالی خواهند بود.

  • UGC خوب در اطراف یک برند قوی می‌چرخد.

حتماً این جمله‌ی قدیمی را شنیده‌اید که «شهرت شما بر شما مقدم است». این همان چیزی است که مخاطبان شما می‌گویند: «بله، من با نام تجاری شما آشنا هستم». نام تجاری شما شهرت شماست و به تجربیاتی برمی‌گردد که افراد با برند شما دارند. از همه مهم‌تر در UGC، نام تجاری شما به دید افراد نسبت به برند شما برمی‌گردد. بنابراین اگر در تحکیم نام تجاری خود کند عمل کرده‌اید، نباید توقع داشته باشید که مخاطبان شما در رابطه با برندی که دارید، دست به تولید محتوا بزنند. بهتر است قبل از این‌ که به فکر راه‌اندازی یک کمپین UGC باشید، ابتدا به فکر تقویت هویت برند خود باشید.

  • محتوا را به‌طور منظم تولید کنید.

یکی از راه‌های تقویت برند و شناخته شدن بیشتر آن، تولید منظم محتوا است. این را با تولید مکرر محتوا اشتباه نگیرید.

کاربران باید بدانند شما قبل از شروع UGC به‌ طور منظم چه نوع محتوایی را برای برند خود تولید کرده‌اید. هر کجا که می‌خواهید آگاهی از نام تجاری خود را با UGC افزایش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای سازنده برای طرفداران شما در دسترس است. حضور پررنگ شما در آنجا، به افراد کمک خواهد کرد تا شما را بشناسند که درباره چه چیزی محتوا دارید و چه نوع محتوایی را تولید می‌کنید.

  • یک استراتژی محتوا داشته باشید.

اصلاً مهم نیست که شما به‌طور مداوم تولید محتوا می‌کنید. اگر هیچ استراتژی‌ای پشت آن نباشد، پست‌های شما بی‌فایده می‌شوند و شما نمی‌توانید اثربخشی یک محتوا را که هیچ هدفی ندارد، اندازه‌گیری کنید. در کل تصویر منسجمی از برند شما دیده نخواهد شد. با داشتن یک استراتژی مؤثر، علاوه بر هویت‌سازی برای برند خود با تولید محتوای مناسب، مخاطبان شما هم در کمپین‌های UGC شما نقش هدفمندتری خواهند داشت و در مسیر اهداف شما دست به تولید محتوا می‌زنند.

  • مجوز دسترسی به محتوا را دریافت کنید.

با دانستن تمام مزایای UGC، شما باید به حقوق محتوای کاربران و حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارید؛ بنابراین، در صورت نیاز، باید حق استفاده مجدد از محتوای آن‌ها را برای کمپین‌های UGC برند خود بگیرید.

چگونه از UGC برای کمپین بازاریابی خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؟

می‌توانید از برخی از روش‌های زیر برای راه‌اندازی کمپین‌های UGC استفاده کنید:

  • Giveaways (مسابقه)

اجرای مسابقه و دادن هدایا راهی عالی برای اجرای UGC است. مسابقات عکس برای این کار مناسب است. سعی کنید با اجرای یک مسابقه‌ی آنلاین، افراد را تشویق کنید عکس از محصولات برند شما را برایتان ارسال کنند. گره زدن مسابقات UGC به یک هدیه یا پاداش، به کاربران انگیزه‌ی بیشتری برای شرکت می‌دهد.

اما اگر نمی‌خواهید یک جایزه‌ی فیزیکی بدهید، می‌توانید با به نمایش گذاشتن محتوا در اکانت‌های خود و تگ کردن کاربر، از او قدردانی کنید. افراد زیادی هستند که تمایل دارند UGC را به اشتراک بگذارند تا محتوای آن‌ها توسط یک برند محبوب ارائه شود و بیشتر دیده شوند.

  • Reviews (بررسی محصول)

بازبینی‌ها و بررسی محصول روش عالی دیگری برای جمع‌آوری بازخورد از سمت مشتریان شما هستند. شما می‌توانید از کاربران بخواهید که محصول شما را بررسی کنند و آن را در قالب فیلم یا عکس، به اشتراک گذارند.

  • Tagging (برچسب‌گذاری)

بهتر است از تیم بازاریابی خود بخواهید، هشتگ ساده و در عین‌ حال خلاقانه‌ای ارائه دهند که هر زمان افراد درباره‌ی برند، محصول یا کمپین شما پست می‌گذارند، از آن استفاده کنند. همچنین افراد می‌توانند در حین پست‌گذاری برند شما را تگ کنند. از آنجا که پست‌های تگ شده در پروفایل اجتماعی شما نشان داده می‌شوند، اسناد خوبی برای اثبات اجتماعی برند خود دارید.

  • مشوق‌ها:

شما می‌توانید در ازای بررسی و بازخوردی که شامل UGC است، تخفیف یا کد کوپنی به مشتریان ارائه دهید. این کار با تلاش کمی از طرف شما انجام می‌شود اما شانس شرکت کاربران را بهبود می‌بخشد. تشویق مخاطبان اجتماعی خود برای ایجاد و اشتراک UGC برای برند شما راهی عالی برای اعتمادسازی و حس نزدیکی است و همچنین می‌تواند برای کمپین بازاریابی شما بسیار ارزشمند باشد.

  • چالش‌ها:

طرفداران خود را با طراحی مجدد یک محصول یا هر ایده‌ی دیگری به چالش بکشید تا چیزی شامل یکی از محصولات شما ایجاد کنند و تصاویر را ارسال کنند و آن‌ها را در اینستاگرام خود به اشتراک گذارید.

  • یک رویداد:

یک رویداد مجازی یا حضوری با فعالیت‌های سرگرم‌کننده داشته باشید تا افراد را به تولید UGC تشویق کنید و تمام سعی خود را بکنید که خلاق باشید.

خب حالا وقت آن است که چند نمونه از کمپین‌های موفق را باهم بررسی کنیم. از این مثال‌ها برای جرقه زدن ایده‌های کمپین UGC خود استفاده کنید و نتایج آن را ببینید.

نمونه‌هایی از کمپین‌های UGC موفق

 

۱. AIRBNB (اصالت برند)

Airbnb با نمایش تصاویری با وضوح‌ بالا از عکس‌های خیره‌کننده‌ی مکان‌هایی که در آن‌ها اقامتگاه دارند، به طرز درخشان از تجربیات مشتریان راضی خود استفاده می‌کند.

محتوای اصلی اینستاگرام Airbnb در واقع نمونه کارهایی از مهمانان و محل‌های اقامتی بی‌نظیر آن‌ها است. پست‌هایی از مکان‌ها در سراسر جهان که در آن‌ها مردمی هستند که در اتاقک‌های چوبی و فضاهای بسیار عالی و دل‌انگیز اقامت دارند. Airbnb از آن برندهایی است که مشتریان به‌ صورت ارگانیک برای آن دست به تولید محتوا می‌زنند و حتی نیازی به برگزاری کمپین ندارد. آن‌ها فقط راهی را برای مسافران فراهم می‌کنند تا مکان‌های جالب برای اجاره پیدا کنند و با داستان‌سرایی بصری جذاب (در کپشن‌های خود) افراد را ترغیب می‌کنند.

مسافران با استفاده از هشتگ #airbnb عکس‌های زیبای خود را ارسال می‌کنند.

AIRBNB

ایده بگیرید:

اگرچه AirBNB محصولی فیزیکی ندارد ولی اینستاگرام آن‌ها اساساً یک تجربه را به فروش می‌رساند.

به یاد داشته باشید: عکس‌های مشتری بیشتر از عکس‌های سلفی و تبلیغات، می‌تواند اثرگذار باشد. عکس‌هایی مانند عکس بالا انگیزه کامل کاربران برای قرار گرفتن در چنین مکانی را فراهم می‌کند.

اگر برند شما هم محصولی فیزیکی ندارد، ببینید چطور می‌توانید با کمی خلاقیت و تحریک دید بصری مخاطب، نه‌تنها ارزش خود را بفروشید، بلکه آن‌ها را به‌صورت غیرمستقیم به UGC دعوت ‌کنید.

۲. GOPRO

GoPro قدرت بازاریابی را به دست مشتریان خود سپرده است و دائماً کمپین‌ها، مسابقات و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند تا کاربران خود را تشویق به ایجاد UGC ارزشمند و تأثیرگذار برای کمپین‌های هشتگ خود کند.

هشتگ‌هایی مانند #gopro و #milliondollarchallenge بیشتر توسط کاربران برای به اشتراک گذاشتن عکس‌هایشان استفاده می‌شود یا حتی می‌توانند مطالب خود را در وب‌سایت نیز ارسال کنند.

نه‌ تنها در یک کمپین بازاریابی، بلکه تمام پروفایل‌های دیجیتالی آن‌ها چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در وب‌سایت‌ها، توسط محتوای خارق‌العاده توسط کاربر پرشده است. وب‌سایت آن‌ها حتی یک مسابقه باقیمت 1 میلیون دلار دارد که از کاربران می‌خواهد بهترین محتوای تصویری خود را با استفاده از GoPro ارسال کنند.

با این کمپین‌ها، آن‌ها حس ماجراجویانه، تعامل با کاربر، جامعه‌ی آنلاین وفادار و رضایت مشتری را کاملاً به نمایش می‌گذارند.

نمونه کمپین ugc

۳. STARBUCKS: (به چالش کشیدن)

استارباکس رسماً یک شرکت رسانه‌ای است و شاید کمپین نمادین آن‌ها را از سال 2014 به خاطر داشته باشید. استارباکس با راه‌اندازی مسابقه‌ای، مخاطبان و مشتریان خود را ترغیب کرد که طرح‌های هنری خود را بر روی کاپ‌های سفید، تحت هشتگ Whitecupcontest# ارسال کنند که بهترین آن‌ها به‌عنوان الگوی بعدی برای طراحی کاپ استارباکس به‌صورت محدود استفاده شود.

این مسابقه علاقه‌ی زیادی را در ذهن مشتری ایجاد کرد. فقط در عرض 3 هفته، 4000 کاپ نقاشی شده توسط کاربران ارسال و طرح برنده به‌عنوان کاپ استارباکس ارائه شد.

بنابراین، آن‌ها علاوه بر محتوای تولیدشده‌ی بسیار جذاب توسط کاربر برای صفحه اینستاگرام خود، کلی اثر هنری برای طراحی محصول بعدی جمع‌آوری کردند.

این کمپین UGC به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز و بدون صرف هزینه‌ی زیاد بود و برای استارباکس مانند یک جادو عمل کرد. تمام این محتوای تولیدشده توسط کاربر که توسط استارباکس ارزش‌گذاری شده است نیز ثابت کرد که از بازخورد مشتری قدردانی می‌کند.

دلیل دیگر موفقیت چنین کمپین UGC این است که شرکت در آن برای هرکسی بسیار آسان است و چیزی است که ارتباط مستقیمی با محصول موردعلاقه‌ی مشتری دارد.

نمونه کمپین برای ugc

ایده بگیرید:

از این مسابقه به‌عنوان الگوی تبلیغاتی دیگر UGC استفاده کنید. از مشتریان بخواهید برای محصول بعدی شما ایده یابی کنند یا شعار تبلیغاتی جدیدی برای برند شما بسازند و آن را با شما به اشتراک گذارند. اجازه دهید مشتری تأثیر مستقیمی بر ایده‌ها و افکار شما و طراحی آن داشته باشد. اگر شما بخواهید، هر بخش از کمپین می‌تواند توسط مشتری طراحی شود.

۴. MINT (اهدای جایزه)

Mint یک برنامه‌ی مالی شخصی است که برای کمک به اتصال مشتریان به محصول خود، از UGC استفاده کرده است. آن‌ها یک مسابقه را برگزار کردند که کاربران تشویق می‌شدند لحظاتی از زندگی خود را با هم‌ترازی اهداف و دارایی خود به اشتراک بگذارند. با استفاده از هشتگ #MyMintMoment و به اشتراک‌گذاری در اینستاگرام خود، آن‌ها می‌توانند 1000 دلار جایزه بگیرند.

تصاویر ارسالی شامل همه‌چیز از خرید قهوه تا فارغ‌التحصیلی دانشگاه بود. هر تصویر گویای این بود که بین رسیدن به اهداف و مدیریت موفقیت‌آمیز امور مالی، یک رابطه وجود دارد. پول واقعاً بر همه‌ی جنبه‌های زندگی شما تأثیر می‌گذارد.

نمونه از کمپین های ugc

ایده بگیرید:

اگر امکان ارائه‌ی یک جایزه‌ی ملموس را دارید این کار را انجام دهید. این یک روش ثابت‌شده برای ایجاد انگیزه در کاربران برای تولید محتوای عالی است. حتی اگر در حال حاضر توانایی پرداخت جایزه پولی کلان را ندارید، می‌توانید خلاق باشید. هدیه‌ی شما می تواند مثلاً یک بلیت سیرک یا حتی ارائه‌ی پک محصولات به صورت رایگان باشد.

۵. کاله (استفاده از هشتگ)

برند کاله در یک کمپین UGC هشتگی تحت عنوان #سولاته_باهامه را انتخاب کرد که این همان شعار تبلیغاتی سولاته، محصول جدید کاله، است.

کاله از کاربرانش درخواست کرد با سولاته‌ هایشان عکس بگیرند و آن را در اینستاگرام خودشان با هشتگ #سولاته_باهامه پست کنند. کاله عکس‌های زیبا را انتخاب می‌کند و با تگ کردن صاحب عکس، آن را در اینستاگرامش پست می‌کند و با این کار برای مشتریانش ارزش‌گذاری می‌کند.

نمونه کمپین ugc

ایده بگیرید:

یک هشتگ برای برندتان انتخاب کنید. از مخاطبان خود درخواست کنید با محصول‌ شما عکس بگیرند و در پروفایل شخصی‌شان پست کنند و هشتگ برند شما را زیر پست‌شان تگ کنند. سپس وارد آن هشتگ شوید و پست‌های زیبا را انتخاب کنید و در پیج برندتان پست کنید. فراموش نکنید که صاحب آن عکس را نیز تگ کنید.

۶. پریل (مسابقه)

برند پریل هم چند وقتی است که با هشتگ #باهم_لذت_ببریم، طرفداران خود را وارد چالشی می‌کند که باید در حین آشپزی با همدیگر یا از غذایی که باهم پخته‌اند عکس بگیرند و با افزودن این هشتگ، در پروفایل خود به اشتراک بگذارند. پریل از بین بهترین عکس‌های ارسالی، قرعه‌کشی می‌کند و جوایزی مثل ماشین ظرف‌شویی یا پک محصولات خود را اهدا می‌کند.

نمونه کمپین پریل

 

ایده بگیرید:

این مرسوم‌ترین روشی است که برندها می‌توانند از آن برای فرصتی جهت جذب فالوورهای جدید و پروموت محصول خود استفاده کرده و کاربران را به تولید محتوای جذاب برای برند خود، ترغیب کنند.

نتیجه‌گیری:

ممکن است اجرای یک کمپین UGC در ابتدا کار سختی به نظر برسد ولی بازدهی‌ که برای برند شما دارد، قطعاً ارزشمند است.

ماهیت UGC این است که شما نمی‌توانید استراتژی شخص دیگری را کپی کنید زیرا شما مخاطبان متفاوتی با دیدگاه‌های مختلف دارید که آن را منحصربه‌فرد می‌کند. بنابراین محدودیتی برای امکاناتی که می‌توانید با یک کمپین UGC داشته باشید، وجود ندارد.

اکنون کمپین UGC خود را شروع کنید. مخاطبان خود را به چالش بکشید و نتایج را مشاهده کنید.

اگر قصد تبلیغات در شبکه های اجتماعی را دارید می توانید آن را به جریان بسپارید . جریان علاوه بر تبلیغات تعرفه ای خدمات تبلیغات بازدیدی تلگرام و اینستاگرام را نیز ارائه می کند و شما می توانید با تبلیغات اثربخش و موثر با جریان بازگشت سرمایه خود را چندین برابر کنند.

منابع:

https://taggbox.com/blog/create-successful-ugc-campaign/#first1

https://www.theshelf.com/the-blog/user-generated-content-examples

https://www.sellbrite.com/

https://rafflepress.com/best-ugc-campaign-examples/

https://www.theshelf.com/the-blog/user-generated-content-examples

https://blog.hubspot.com/marketing/best-user-generated-content-campaigns?toc-variant-a

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.