مشکلات کار با اینفلوئنسرها

مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین ها

کار با اینفلوئنسرها و ادمین پیج‌های مختلف، گاهی بسیار دشوار خواهد بود. اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و در برخی موارد کسب‌وکارها متضرر می‌شوند. بنابراین وجود یک راهکار اصولی و کاربردی نه تنها از بروز مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا همزمان با چند اینفلوئنسر یک همکاری حرفه‌ای و بدون اشکال داشته باشید. از آنجا که هر کسب‌وکاری حداقل یکبار طعم تلخ این مشکلات را چشیده است، در این مقاله قصد داریم تا علاوه‌بر تشریح این مشکلات، راهکاری اصولی و حساب‌شده به شما معرفی کنیم تا بتوانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کار خود بهترین نتیجه را بگیرید. 

برخی از مهمترین مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها

هر کسب‌وکاری که با اینفلوئنسرها و ادمین پیج‌ها همکاری داشته، با یکی از مشکلات زیر دست و پنجه نرم کرده است. بنابراین ما قصد داریم تا علاوه‌بر بازگو کردن انواع مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها، راهکارهایی را نیز به شما ارائه دهیم.

دیر پاسخ دادن به پیام شما و ارتباط سخت با اینفلوئنسر و ادمین

دیر جواب دادن به پیام‌ها یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که کسب‌وکارها در همکاری با یک اینفلوئنسر تجربه می‌کنند. در برخی موارد این عدم پاسخ به‌موقع منجر به بروز مشکلات جبران‌ناپذیری همچون گذشتن از زمان معرفی و تبلیغ یا تمام شدن فرصت کمپین خواهد شد. 

تعهد زمانی و پاسخگویی به موقع یکی از مهم‌ترین اَرکان همکاری با اینفلوئنسرها است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز چنین موردی و عدم ایجاد اختلال در روند کمپین تبلیغاتی کسب‌وکارتان، حتماً قبل از شروع همکاری، اینفلوئنسر را از نظر سرعت پاسخگویی ارزیابی کنید یا در صورت امکان با افرادی کار کنید که در اسرع وقت پاسخگو هستند.

با برخی از اینفلوئنسرها تنها از طریق مدیر برنامه‌‌ها می‌توان ارتباط گرفت و این موضوع نیز در شرایطی که مدیر برنامه‌ها یا ادمین پیج، پاسخ کامنت‌ها یا تماس‌ها را خیلی دیر بدهد، مشکل‌ساز خواهد شد.

مشکلات کار با اینفلوئنسرها

 

ارسال دیرهنگام ویدئوی تولید شده

فرض بگیرید شما ماه‌ها برای اجرای یک کمپین اینستاگرامی برنامه‌ریزی کرده‌اید، اما در روز موعود، ویدئوی مورد نظرتان به دست‌تان نرسیده و اینفلوئنسر مربوطه نیز پاسخگو نیست. در چنین شرایطی هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید. ارسال دیرهنگام یا عدم ارسال در موعد مقرر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که می‌تواند آینده بازاریابی کسب‌وکار شما را دچار مشکل کرده و هزینه زمانی و ریالی که برای چندین ماه صرف کرده‌اید را به باد دهد.

پیشنهاد می‌کنیم، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی همواره ۲ تا ۵ روز زودتر از موعد مقرر پلن بازاریابی خود برای اینفلوئنسر دِدلاین تعریف کنید. در این شرایط حداقل ۲ تا ۵ روز نیز فرصت دارید تا برای ادیت ویدئو فیدبک دهید و اینفلوئنسر نیز فرصت ادیت و ارسال به‌موقع ویدئوی تبلیغاتی شما را خواهد داشت.

عدم مسئولیت در قبال زمان انتشار تبلیغ یا عدم انتشار به موقع پست در موعد مقرر

کمپینی راه‌اندازی کرده‌اید که باید در روز و ساعت مشخصی، یکی یا همه اینفلوئنسرهایی که با آن‌ها کار می‌کنید، ویدئوی تبلیغاتی شما را منتشر کنند یا به معرفی محصول‌تان بپردازند. اما اینفلوئنسر بنا به هر دلیلی نمی‌تواند در روز و ساعت مقرر، محتوای مورد نظر شما را آماده کند. در این شرایط کمپین عملاً با تأخیری مواجه خواهد شد که نتیجه آن آسیب‌دیدن هویت برند و به‌هم ریختن برنامه‌های تبلیغاتی شما خواهد بود. 

عدم ارسال اینسایت

اینسایت اینستاگرام یکی از مهمترین مواردی است که می‌توانید میزان تعامل مخاطبان یک پیج را ارزیابی کنید. اما در برخی موارد اینفلوئنسرها از ارسال اینسایت پیج خود سر باز می‌زنند. بنابراین کسب‌وکارها نمی‌توانند پیش‌بینی درستی از میزان بازخورد تبلیغ توسط اینفلوئنسر داشته باشند. وقتی ندانید مخاطبان اینفلوئنسر مورد نظر شما با چه نوع محتوایی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند امکان طراحی سناریویی اثرگذار و کارآمد وجود نخواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر  دریافت اینسایت پس از اجرای کمپین، پیش از شروع همکاری با هر اینفلوئنسر نیز، دریافت اینسایت پیج را یکی از موارد اصلی همکاری قرار دهید.

اینسایت

 

ارائه اطلاعات فیک

متأسفانه در بعضی موارد، برخی از اینفلوئنسرها اطلاعات درستی از میزان بازخورد آگهی شما ارائه نمی‌کنند به‌عنوان مثال تعداد ورودی‌ها خیلی کمتر از آن چیزی باشد که اینفلوئنسر ادعای آن را دارد. 

فراموش کردن موارد و نکات مهم یا عدم پایبندی به بریف ارسال شده توسط مشتری

برای ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی، وجود بریف و سناریو امری ضروری است، اما با وجود اینکه ساعت‌‌ها صرف تهیه بریف و سناریویی کامل کرده‌اید، در زمان فیلم‌برداری، اینفلوئنسر آن‌ها را فراموش کرده و به نکات و موارد مهم مورد نظر شما اشاره نمی‌کند. فرض بگیرید که برای استوری لایو با اینفلوئنسر همکاری می‌کنید، در چنین شرایطی ابداً امکان ادیت محتوای منتشر شده وجود نخواهد داشت.

زمانی‌که پست منتشر شود اما منشن و آدرس سایت مورد نظر شما را شامل نباشد، گویی تبلیغی صورت نگرفته و مبلغی که پرداخت کرده‌اید، تماماً تبدیل به هزینه شده است.

 

اشتباه تایپی در متن کپشن یا ویدئو

وجود اشتباهات تایپی در ویدئو یا کپشن پست اینستاگرامی، یکی دیگر از مواردی است که ممکن است، رخ دهد. در چنین شرایطی به دلیل یک سهل‌انگاری ساده، وجهه برند‌ شما خدشه‌دار خواهد شد. شاید بتوان کپشن را ادیت زد اما ادیت ویدئو قطعاً هزینه زمانی و ریالی زیادی برای شما در پی خواهد داشت. اینفلوئنسرها بازدیدهای بالایی در ثانیه دارند و ارائه محتوای اشتباه به مفهوم ارائه اطلاعات غلط به جمع کثیری از مخاطبان خواهد بود. 

شفاف نبودن تعرفه‌ها و دریافت مبالغ نامتعارف

شفاف نبودن تعرفه‌ها و نبود علت منطقی برای مقدار آن، از جمله مشکلاتی است که کسب‌وکارها برای همکاری با یک اینفلوئنسر با آن مواجه هستند. در برخی موارد با وجود اینکه اینسایت پیج اینفلوئنسر مقدار قابل توجهی از تعامل مخاطب را نشان نمی‌دهد، اما اینفلوئنسر اصرار بر دریافت مبالغ نامتعارفی دارد. در اصل عدم وجود تعرفه مشخصی برای این نوع از تبلیغات، برای بسیاری از کسب‌وکارها دردسرساز شده است. 

وجود اینفلوئنسرهایی با تجربه کاری متفاوت و حوزه کاری گسترده

با توجه به اینکه یک اینفلوئنسر می‌تواند مبلغ قابل توجهی برای هر استوری یا پست دریافت کند، بسیاری از افرادی که در حوزه‌های دیگر چهره هستند نیز می‌خواهند وارد دنیای اینفلوئنسری شوند. غافل از اینکه این کار یک فرآیند زمان‌بر بوده و عملاً فرد باید توانایی تأثیرگذاری روی مخاطبان شبکه‌ اجتماعی چون اینستاگرام را داشته باشد. صرف اینکه فردی در یک فضای دیگر تأثیرگذار و شناخته‌ شده است، به مفهوم تبدیل شدن وی به اینفلوئنسر اینستاگرام نخواهد بود.

گذاشتن چند تبلیغ با مضمون متفاوت در یک روز

یکی از مشکلاتی که در کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها با آن مواجه خواهید شد، گذاشتن چند تبلیغ در طول روز آن هم با مضمونی متفاوت و عملاً بی‌ربط به موضوع شماست. هر چند که رفتن تبلیغ مرتبط با کسب‌وکار شما در همان روز نیز خود مشکلی جداگانه خواهد بود. تبلیغات سلسله‌وار از برندهای مختلف، عملاً بازدهی تبلیغ را به شدت کاهش خواهد داد. 

عدم ایجاد تغییر در ویدئو پس از تولید

برخی از اینفلوئنسرها پس از گرفتن ویدئو، یا ادیتی روی آن نمی‌زنند یا نهایتاً یک الی دو بار این‌ کار را انجام می‌دهند. این در شرایطی است که گاهی ویدئوی آماده شده، ایرادات بسیاری دارد و باید در چندین مرحله بازبینی و ادیت شود. خروجی نیز تولید محتوایی ناقص و با ایرادات فراوان خواهد بود که مناسب معرفی و تبلیغ نیست.

عدم ویرایش ویدیو توسط اینفلوئنسرها

 

عدم توجه به بایدها و نبایدهای کسب‌وکار

هر کسب‌وکاری بایدها و نبایدهایی دارد که در تبلیغات باید رعایت شوند. برخی از اینفلوئنسرها فقط از فیلتر برای گرفتن ویدئو استفاده می‌کنند و زمانی‌که از آن‌‌ها می‌خواهید از فیلتر استفاده نکنند با یک جواب منفی قاطع مواجه خواهید شد. این موضوع تنها یکی از بایدها و نبایدهایی است که هر کسب‌وکاری دارد که عدم رعایت آن می‌تواند ناقض قوانین و رویکرد تبلیغ‌دهنده باشد. 

بهترین راهکار برای نیفتادن در دام مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها

همان‌طور که خواندید، همکاری با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها در کنار مزایای فراوانی که برای کسب‌وکار شما دارد، ساده نیست. البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که این مشکلات همیشگی نیستند و بسیاری از اینفلوئنسرها هستند که به تعهدات خود پایبندند و تبلیغات شما را باکیفیت بالا و در زمان تعیین شده، منتشر می‌کنند. اما برای اینکه اطمینان حاصل کنید که با این مشکلات مواجه نخواهید شد، یا باید از ابتدای امر روی تمامی موارد توافق کرده و قرارداد کاری امضا کنید که باز هم نمی‌توان روی نتیجه مثبت آن اظهار نظر کرد، یا اینکه با یک مجموعه واسط کار کنید که به نوعی رابط میان شما و اینفلوئنسر باشد و تا حد مناسبی کار را برای شما ساده کند.

به عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید تبلیغات خود را از طریق پلتفرم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی جریان انجام دهید و با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها در ارتباط باشید. جریان شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان اینفلوئنسرهای ایرانی حوزه‌های مختلف داشته باشید. با استفاده از پلتفرم جریان می‌توانید با رسانه مورد نظرتان در زمان کمی ارتباط گرفته و تبلیغات خود را منتشر نمایید.

در این مطلب با انواع مشکلات کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌ها آشنا شدید، اینکه چطور یک اشتباه ساده یا فراموش کردن یک موضوع می‌تواند هزینه‌ای که برای تبلیغات خود کرده‌اید را هدر دهد. همانطور که مطالعه کردید، پلتفرم جریان فرصتی را فراهم کرده تا بتوانید با خیالی آسوده همزمان با چند رسانه کار کنید و ریسک روبه‌رو شدن با این مشکلات را کاهش دهید. اگر تاکنون با مشکلاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، روبرو شده‌اید، وقت آن رسیده تا ساخت کمپین اینستاگرامی یا تلگرامی را در جریان تجربه کنید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.