مسابقه اینستاگرامی

انواع مسابقات در شبکه‌های اجتماعی+ نمونه‌های مسابقه

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید روشی سریع و مطمئن برای ایجاد جذابیت و دسترسی به مخاطبان گسترده‌تر در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید؟

بهتر است به اجرای مسابقات در شبکه‌های اجتماعی فکر کنید!

هیچ‌چیز در مقایسه با هیجانی که مخاطبان شما هنگام برنده شدن در یک مسابقه کسب می‌کنند، قابل‌مقایسه نیست و این می‌تواند یک روش عالی برای برجسته شدن برند شما در بین مردم باشد.

برای دستیابی به اهداف موردنظر در اجرای مسابقه‌ها، باید علاوه بر اینکه خلاقیت به خرج می‌دهید، برای جوایز پیشنهادی مسابقه هم هزینه کنید.

 

احتمالاً کنجکاوید که چگونه یک مسابقه‌ی موفق در شبکه‌های اجتماعی که نرخ تبدیل شما را هم افزایش دهد، برگزار کنید؟

ما در این مقاله تمام مراحل و دستورالعمل‌های لازم را به شما خواهیم گفت تا بتوانید با مخاطبان آنلاین خود یک رابطه‌ی هیجان‌انگیز ایجاد کنید.

مسابقات در شبکه های اجتماعی

چرا باید از مسابقه‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به بررسی مسابقه‌ها بپردازیم، بیایید دلیل آن را بیان کنیم. فقط به دلیل اینکه برندهای دیگر این کار را انجام می‌دهند، مسابقات را برگزار نکنید. دلایل مشخص بسیاری وجود دارد که اثبات‌شده هستند:

  1. افزایش دنبال کننده‌ها

هنگامی‌ که یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کنید، می‌توانید از افراد بخواهید که شما را لایک و دنبال کنند. این اقدام به افزایش فالوورهای شما کمک می‌کند و درصد افرادی که ممکن است محتوای شما را ببینند، افزایش می‌یابد.

  1. ایجاد آگاهی از برند

هنگامی‌ که افراد محتوای شما را دوست دارند، درباره‌ی آن نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند. الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی این موضوع را تشخیص می‌دهند و افراد بیشتری احتمالاً آن را می‌بینند و درباره‌ی کسب‌وکار شما اطلاعات کسب می‌کنند.

  1. افزایش لیست ایمیل

یکی از روش‌های محبوب برای به دست آوردن ورودی‌های یک مسابقه یا بازی آنلاین، درخواست از افراد برای ثبت‌نام و واردکردن نام و آدرس ایمیل خود به‌عنوان فرم ورود است. زمانی که جزئیات موارد ثبت‌نام و شرایط و ضوابط خود را توضیح دهید، می‌توانید این ورودی‌ها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید.

  1. افزایش اینگیجمنت

مسابقه‌ها یک روش عالی برای افزایش سروصدا پیرامون برند شما و اینگیجمنت بیشتر مخاطبان با محتوای شما است. تقریباً هر مسیری برای اجرای یک مسابقه منجر به قرار گرفتن نام تجاری شما در معرض دید بیشتر مخاطبان می‌شود و تعداد افرادی که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند بیشتر از گذشته خواهد شد.

  1. افزایش فروش

 فروش شما متناسب با مخاطب بیشتری که جذب می‌کنید، افزایش می‌یابد. هرچه تعداد افرادی که می‌توانید با آن‌ها درگیر شوید و با آن‌ها خریدوفروش کنید بیشتر باشد، تبدیل‌های بیشتری انجام خواهید داد.

چگونه می‌توان یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی اجرا کرد؟

حالا که از مزایای مسابقه‌ها در شبکه‌های اجتماعی آگاه شدید، بیایید جدی‌تر به موضوع نگاه کنیم:

چند مرحله وجود دارد که باید زمان شروع مسابقه‌ی جدید و یا هدیه دادن، انجام دهید که ما در اینجا هرکدام از مراحل را شرح می‌دهیم تا بدانید دقیقاً چگونه می‌توانید شروع کنید.

مرحله ۱: اهداف خود را تعیین کنید.

اهداف شما باید SMART باشد؛ یعنی خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد.

تعیین کنید دقیقا هدف شما از اجرای مسابقه چیست؟ آیا می‌خواهید فالوورهای شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید یا هدف شما رسیدن به نقطه عطفی مانند ۱۰۰۰۰ فالوور اینستاگرام (مثلاً برای اینکه به ویژگی swipe up در Stories دست پیدا کنید) هست؟

هر یک از این‌ها می‌تواند به انواع مختلفی از مسابقات منجر شود، بنابراین شما باید با دانستن آنچه می‌خواهید به دست آورید، شروع کنید.

مرحله ۲: نوع مسابقه خود را مشخص کنید.

پس از دانستن اهداف خود، می‌توانید نوع مسابقه را بر اساس نتیجه‌ای که دنبال آن هستید، تعیین کنید.

انواع مختلفی از مسابقات در شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب وجود دارد، اما همه آن‌ها به مخاطبان و اهداف شما بستگی دارد. در ادامه به تفکیک انواع آن را توضیح خواهیم داد.

مرحله ۳: بودجه و جوایز خود را مشخص کنید.

شما باید بدانید که بخش بازاریابی شما قادر است چه بودجه‌ای را برای مسابقه و جوایز اختصاص دهد.

اگر قصد دارید که به‌طور منظم مسابقه را برگزار کنید، باید با استراتژی‌ای هدفمند و عالی برای ایجاد هیجان در مخاطبان، بودجه‌ای سالانه برای آن پیش‌بینی کنید.

وقتی دانستید که چقدر می‌توانید در این قسمت هزینه کنید، تصمیم بگیرید که جوایز شما به چه صورت باشند: محصول، جایزه نقدی یا چیز دیگری را به عنوان هدیه در نظر می‌گیرید.

مرحله ۴: مخاطبان خود را بشناسید.

شما باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در رابطه با چه موضوعاتی می‌گذرانند. پس از درک این موضوع، می‌توانید تعیین کنید که باید مسابقه‌ی خود را بر روی کدام پلتفرم‌ها ایجاد کنید…

شناخت و درک مخاطبان همچنین می‌تواند در تعیین نوع جایزه یا مسابقه بهتر کمک کند.

چه چیزی مخاطب شما را برای ورود به یک قسمت تبلیغاتی متمایل می‌سازد؟ آن‌ها مایل به انجام چه نوع اقداماتی هستند؟

مرحله ۵: پلتفرم‌های مختلف را آزمایش کنید.

هر زمان که استراتژی جدیدی را امتحان می‌کنید، باید همیشه آن را به روش‌های مختلف آزمایش کنید.

در اینجا شما باید در حال آزمایش پلتفرم‌های مختلف باشید تا ببینید کدام‌یک بیشترین تعداد شرکت‌کننده را برای شما دارد.

بفهمید که آیا توییتر، اینستاگرام یا پلتفرم دیگری بهترین نتیجه را دارد یا خیر، سپس روی آن پلتفرم تمرکز کنید تا مسابقه‌ی آینده خود را در بستر آن برگزار کنید.

مرحله ۶: قوانین مسابقه را درک کنید.

هر پلتفرم قوانین مشخصی برای مسابقات دارد که برای رعایت قوانین باید به آن‌ها پایبند باشید. اطمینان حاصل کنید که هر یک از قوانین مربوط به بستر انتخابی خود را خوانده، درک کرده و از آن پیروی کرده‌اید.

در اینجا چند مورد از مهم‌ترین قوانین برای مسابقات در هر شبکه اجتماعی آورده شده است

  • توییتر

مهم‌ترین نگرانی برای مسابقات توییتر متوقف کردن اکانت‌های جعلی و انتشار توییت‌های تکراری در سراسر اکانت‌ها است.

به همین دلیل است که دستورالعمل‌های توییتر متمرکز بر این است که کاربران در حال برگزاری مسابقه و تبلیغات، شرکت‌کنندگان خود را از ایجاد چندین اکانت و توییت کردن دقیقاً همان مورد به‌صورت تکراری منصرف ‌کنند.

  • فیس‌بوک

قبل از شروع مسابقه در فیس‌بوک، مطمئن شوید که واقعاً می‌توانید آن را به‌صورت قانونی اجرا کنید. فیس‌بوک به دلیل مشکلات مسئولیتی در مسابقات بسیار سختگیر است، برخی از این قوانین عبارت‌اند از:

-وظیفه شما این است که شرایط مسابقه را اعلام کنید.

-شما باید تصدیق کنید که فیس‌بوک از این مسابقه حمایت مالی نکرده و مسئولیتی در قبال آن ندارد.

-به‌طورکلی، شما باید مسئولیت بخش‌های حقوقی و پشتیبانی مسابقه خود را بر عهده بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین مسابقه Facebook، از دستورالعمل‌های صفحه آن‌ها بازدید کنید.

  • اینستاگرام

اینستاگرام متعلق به فیس‌بوک است، بنابراین بسیاری از دستورالعمل‌های آن‌ها مشابه هستند. به‌عنوان‌مثال، باید به مخاطبان خود اطلاع دهید که اینستاگرام به‌هیچ‌وجه مسابقه‌ی شما را حمایت مالی، اداره و تأیید نمی‌کند.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید پیجی را به‌ طور نادرست تگ کنید یا مخاطبان خود را به این کار تشویق کنید. به‌عنوان‌ مثال، اگر کاربران در آن عکس نیستند، در عکس تگشان نکنید.

  • پینترست

-نگویید که مسابقه شما توسط Pinterest تأیید می‌شود.

-کاربران نیازی نیست یک تصویر خاص را ذخیره کنند.

-هر نفر فقط یک‌بار حق شرکت در مسابقه را دارد.

به‌طور خلاصه، Pinterest کاربران را به احترام و اصالت ترغیب می‌کند. برای درک دقیق‌تر قوانین آن‌ها، به دستورالعمل‌های آن دسترسی پیدا کنید.

مرحله ۷: مسابقه خود را اجرا کنید.

وقت آن است که مسابقه را شروع کنید. آن را در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کنید، برای اطلاع‌رسانی‌های بیشتر تبلیغات انجام دهید و آن را در پلتفرم‌های دیگر، خبرنامه ایمیل و حتی وب‌سایت خود پروموت کنید تا افراد بیشتری از آن اطلاع پیدا کنند.

جوایز خود را اعلام کنید، مدت‌زمان مسابقه خود را تعیین کنید و به تماشای آن بنشینید.

مرحله ۸: نتایج خود را اندازه بگیرید

پس از پایان مسابقه، برنده خود را اعلام کرده و جایزه‌ی خود را ارسال کنید و نتایج مشخص را بررسی نمایید.

 

ایده‌هایی برای اجرای مسابقه در شبکه‌های اجتماعی

برای اجرای مسابقه علاوه بر خلاقیت، نیاز به کمی الهام گرفتن دارید. در ادامه چندین ایده را باهم بررسی می‌کنیم که بسته به اهداف خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سعی کردیم مسابقات در تمام شبکه‌های اجتماعی Facebook،Instagram ،Twitter ،YouTube ، Pinterest، LinkedIn،Snapchat  و حتی TikTok را با این ایده‌ها پوشش دهیم.

برای سهولت استفاده از ایده‌ها، آن‌ها را برحسب اهداف زیر مرتب کرده‌ایم:

۱) افزایش تعامل

۲) تبلیغ برند

۳) افزایش لید

۴) افزایش اینگیجمنت و ایجاد سروصدا

 

۱) ایده‌های مسابقه برای افزایش تعامل

  • برای برنده شدن لایک، Follow و Tag کنید.

«لایک، تگ کردن افراد و فالو کردن شما برای برنده شدن» یک روش امتحان شده و واقعی برای افزایش تعامل و جذب فالوور بیشتر است و تقریباً در هر بستر اجتماعی از LinkedIn گرفته تا Instagram قابل برگزاری است.

به‌سادگی یک پست با کپشن ایجاد کنید، مهلت شرکت در مسابقه و دستورالعمل‌های ساده را بنویسید و برای گسترش بهتر خبر می‌توانید پست را در  استوری‌های اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

ایده های مسابقه در اینستاگرام

 

برای تگ کردن افراد می‌توانید از این ایده استفاده کنید که از فالوورهای خود بخواهید دوستانی را که می‌خواهند در جوایز با آن‌ها شریک شوند را تگ کنند و هر هدف دیگری که مدنظر شماست آن‌ها را به آن سمت سوق دهید. این کار ورودی‌های متعددی را به اکانت شما هدایت می‌کند.

 

مسابقه اینستاگرامی

 

  • از آن‌ها بخواهید نظر خود را به اشتراک بگذارند و پست شما را share کنند.

برای شرکت‌کنندگان یک سوال در نظر بگیرید و سپس از آنان بخواهید که به سوال جواب داده و آن را در استوری خود منتشر کنند. این کار علاوه براینکه، آن‌ها را وادار می‌کند تا در مورد موضوعی مربوط به برند شما فکر کنند، باعث می‌شود تا از تعاملی که در نتیجه اتفاق می‌افتد، بهره‌مند شوید.

شیر کردن پست در مسابقه اینستاگرامی

 

  • اشتراک‌گذاری یا RT (Retweets)

برای به اشتراک‌گذاری، توییتر بهترین بستر را برای این‌گونه مسابقات فراهم می‌کند. با مرتبط سازی مسابقه با نیاز به اشتراک یا RT، می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

مسابقه توییتری

 

  • کپشن نویسی برای عکس

کپشن‌نویسی روشی جالب برای تشویق مخاطبان برای نظر دادن درباره عکس شما و تعامل با نام تجاری شما است.

این مسابقه به کاربران این امکان را می‌دهد که کپشن و عنوان پیشنهادی خود را برای یک تصویر ایجاد کنند و شما می‌توانید بهترین کپشن را به‌عنوان برنده انتخاب کنید یا به‌طور تصادفی برنده‌ای را اعلام کنید.

ایده‌ی خوبی است که روش‌های دیگر برای ورود به مسابقه و به اشتراک‌گذاری را نیز در کنار آن ذکر کنید.

به‌عنوان‌مثال، سباستین و شرکت از کاربران خواستند تا آن‌ها را در اینستاگرام دنبال کرده و کپشن خود را برای برنده شدن عنوان کنند.

کپشن نویسی عکس در مسابقات اینستاگرامی

 

  • یک بازی برای برنده شدن ایجاد کنید.

روش منحصربه‌فرد دیگر برای درگیر کردن مخاطبان و تأمین آن دسته از اهداف مهم، تبدیل مسابقه به یک بازی است. برای شانس پیروزی، از کاربران بخواهید بازی را انجام دهند و مشخصات خود را وارد کنند تا نام برنده را به آن‌ها اطلاع دهید.

این همان کاری است که ترایدنت با مسابقه Chew Tunes انجام داد.

کاربران مجبور بودند با آدرس ایمیل خود ثبت‌نام کنند و هر رکورد را بازی کنند و به نفر موردعلاقه برای ورود رأی دهند.

انواع مسابقات در شبکه های اجتماعی

 

  • برای برنده شدن رأی دهید.

برنده‌ی مسابقه‌ی رأی‌گیری، کاربری است که بیشترین رأی را دارد. این روش دیگری برای گسترش آگهی تبلیغاتی شماست زیرا شرکت‌کنندگان، این مسابقه را با دوستان و خانواده‌ی خود به اشتراک می‌گذارند تا رأی بیشتری کسب کنند.

می‌توانید از کاربران بخواهید که در بخش نظرات پست به یک برنده رأی دهند.

رای دادن در مسابقات شبکه های اجتماعی

 

۲) ایده‌هایی برای تبلیغ پیرامون شبکه‌های اجتماعی و افزایش فالوور

با این ایده‌های مسابقه‌ای می‌توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

  • دنبال کنید تا برنده شوید.

همین‌که از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند، آن‌ها این کار را نخواند کرد ولی با برگزاری یک مسابقه و درخواست «follow کنید تا برنده شوید»، به‌راحتی شما را دنبال می‌کنند.         

   

مسابقه تپسی

  • قرعه‌کشی هفتگی یا ماهانه

حتماً می‌دانید که از دست دادن سریع فالوورها در شبکه‌های اجتماعی امری انکارناپذیر است. بااین‌وجود اگر به‌طور منظم در کانال‌های اجتماعی خود مسابقاتی را برگزار کنید، می‌توانید پیروان وفاداری را جذب کنید که مدت‌زمان بیشتری با شما همراه باشند و فالوورهای شما در حال افزایش باشد.

برند Costello’s Bakery، هفته‌ای یک نمایش تبلیغاتی با تأثیر قابل‌توجه در اینستاگرام اجرا می‌کند.

هر چهارشنبه، آن‌ها یکی از جعبه‌های کیک کوچک خود را به یک برنده‌ی تصادفی خوش‌شانس هدیه می‌دهند. شرایط ورود به مسابقه این است که افراد باید یک کامنت بگذارند و پیج آن‌ها را دنبال کنند.

پست‌های منتخب آن‌ها درحالی‌که به رشد فالوورهای خود کمک می‌کنند، تعداد زیادی لایک و تعامل را دریافت می‌کنند.

قرعه کشی هفتگی یا ماهانه در مسابقات اینستاگرامی

  • تبلیغات مشترک

یکی دیگر از راه‌های عالی برای افزایش مخاطبان آنلاین، مشارکت با مشاغل دیگر است. بسیاری از مشاغل برای معرفی محصولات با دیگران به‌صورت اشتراکی عمل کرده و شما را به مخاطبانشان معرفی می‌کنند.

افرادی که ممکن است قبلاً به محتوای شما برخورد نکرده باشند، از طریق مسابقه، شما را بهتر خواهند شناخت. با مشارکت با برند‌های مختلف یا اینفلوئنسرهای مختلف و درخواست از مخاطبان برای follow کردن همه شرکای تبلیغاتی، به مخاطبان کاملاً جدیدی می‌رسید و آگاهی از نام تجاری خود را افزایش می‌دهید. (خواهشا این نوع مسابقات را با مسابقاتی که از مخاطب درخواست می‌کنند تا بیش از ۱۵ فالووینگ آن‌ها که هیچ تناسبی با پیج آنان ندارند را دنبال کنند، اشتباه نگیرید)

تبلیغات مشترک در مسابقات اینستاگرامی

 

  • مسابقه جهت رسیدن به موفقیت‌های خاص

رسیدن به تعداد ایده‌آلی از فالوورها در مدت‌زمان معینی، فرصتی عالی برای تشکر از مخاطبان و هدیه دادن به آن‌ها است.

با تشکر از همه‌کسانی که شما را دنبال می‌کنند، پستی ایجاد کنید. سپس تأکید کنید که در حال اجرای یک قرعه‌کشی برای هدیه دادن هستید. برای کمک به گسترش این خبر، از کاربران بخواهید برای شرکت در قرعه‌کشی، شما را  follow و لایک کنند یا نظر بدهند.

 

۳) ایده‌هایی برای جمع‌آوری لید

  • برای برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها، مشخصات (مثلاً ایمیل، شماره تلفن) را وارد کنید.

در این مسابقه، کاربران می‌توانند اطلاعات خود را برای برنده شدن جایزه وارد کنند. برنده معمولاً به‌صورت تصادفی قرعه‌کشی می‌شود تا رقابت عادلانه پیش رود.

این یک روش عالی برای تولید لید برای نام تجاری شما است و از آنجا که شرکت در آن آسان است، افراد زیادی در آن شرکت کرده و با آدرس ایمیل خود ثبت‌نام می‌کنند.

Universal Studios مثالی عالی از چگونگی قرعه‌کشی است که می‌تواند سرگرم‌کننده، پرجنب‌وجوش و در عین‌ حال ورود به آن آسان باشد. در این مسابقه برای برنده شدن در سفر به هالیوود یا اورلاندو، همه کاربران باید اطلاعات تماس خود را در صفحه فرود هدایا وارد کنند.

جمع آوری لید در مسابقات شبکه های اجتماعی

  • ارسال ویدیو جهت شرکت در مسابقه

مشابه مسابقه عکس، در مسابقات ویدیویی از کاربران خواسته می‌شود درازای ثبت‌نام، ویدیویی را ارسال کنند. می‌توانید برای افزایش مشترکین در کانال YouTube خود از یک مسابقه ویدیویی استفاده کنید.

از کاربران بخواهید مسابقه ویدیویی را با دوست خود به اشتراک بگذارند، یک ویدیوی خاص را تماشا کنند و موارد دیگر. این به شما کمک می‌کند تا میزان دسترسی خود را گسترش داده و شرکت‌کنندگان بیشتری را به خود جلب کنید.

 

  • مسابقه‌هایی از نوع Scavenger hunt

این مسابقات به این دلیل Scavenger hunt (شکار لحظات خاص) نامیده می‌شوند که راه‌های برنده شدن در آن خیلی مستقیم نیست و موضوعی که مخاطبان باید به آن برسند یا به‌ اصطلاح آن را شکار کنند، به‌طور غیرمستقیم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و هنگام اجرای چنین مسابقه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی باید سرنخ‌ها را از طریق همه پلتفرم‌های مختلف خود به‌عنوان عکس، فیلم و موارد دیگر مخفی کنید.

این مسابقه‌ها راهی عالی برای جذب کنجکاوی مردم و تبلیغ هم‌زمان برند شما هستند.

به‌عنوان‌مثال می‌توانید یک سری سوال بپرسید و از کاربران بخواهید پاسخ‌ها را در پست‌های پراکنده در کانال شما پیدا کنند. البته باید برای این مسابقات بودجه‌ی خوبی را در نظر بگیرید که در مخاطبان انگیزه‌ی کافی برای شرکت در مسابقه ایجاد کنید.

برای فهم این موضوع، به مسابقه‌ای که اسنپ ترتیب داده دقت کنید.

 

۴) ایده‌هایی برای ایجاد سروصدا (BUZZ) و اینگیجمنت

  • مسابقات عکس خلاق

محتوای تولیدشده توسط کاربر راهی مطمئن برای ایجاد سروصدا است.

می‌توانید از عکس‌ها به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از مسابقات در فیس‌بوک، اینستاگرام و Pinterest استفاده کنید. مفهومی منحصربه‌فرد ارائه دهید که مشتریان شما را به خلاقیت با محصول شما ترغیب می‌کند و از آن برای نمایش ویژگی‌های محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

برای جمع‌آوری طیف وسیعی از محتوا از جمله عکس‌های مشتریان با کالای خود، فیلم‌های مربوط به کالای مورد استفاده یا سایر عکس‌های مربوط، می‌توانید از کاربران بخواهید عکس‌ها و فیلم‌های خود را برای شما ارسال کنند و به‌ قید قرعه جوایزی را به آن‌ها اهدا کنید.

برند gopro همیشه در اجرای این مسابقه‌ها پیشتاز بوده است.

مسابقه gopro در اینستاگرام

 

  • ایجاد یک چالش هشتگ

باوجود رشد پلتفرم‌هایی مانند TikTok که بیشتر از همیشه محبوب شده است، ایجاد هشتگی که کاربران را درگیر کند و سفیران برند شما شوند، آسان‌تر است.

Chipotle یک نمونه عالی برای این مورد است. Chipotle برای جشن Cinco de Mayo و استفاده از برنامه آن‌ها برای سفارش‌ها، یک چالش هشتگ ایجاد کرد.

فقط پس از ۶ روز از اجرای زنده چالش، ۱۱۰،۰۰۰ ویدیو به چالش ارسال شد و درنتیجه ۱۰۴ میلیون بازدید ویدیو انجام شد.

چالش هشتگ

 

قابل ذکر است که چالش هشتگ در سایر پلتفرم‌های دیگری مثل اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک نیز قابل اجراست.

  • برای برنده شدن از یک فیلتر استفاده کنید.

روش خلاقانه دیگر برای تبلیغ برند و جذب مخاطب، ایجاد چالش فیلتر برای برنده شدن جایزه است.

بسیاری از شرکت‌ها فیلترهایی را برای تبلیغ محصولات خود و افزایش آگاهی از برند ایجاد کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، نمایش عروس Kiss The Brides یک مسابقه فیلتر برگزار کرد تا بلیت‌های نمایش بعدی خود را به دست آورد.

برای ورود، شرکت‌کنندگان باید این نمایش را در Snapchat دنبال می‌کردند و با استفاده از فیلتر خود برند، عکس سلفی می‌گرفتند و آن را در یک استوری برای آن‌ها می‌فرستادند.

ugc در مسابقه اینستاگرامی

  • یک برد Pinterest برای برنده شدن ایجاد کنید

استفاده از قدرت Pinterest برای جلب مخاطبان آسان است و منجر به رشد تجارت شما می‌شود. به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های محتوای بصری، مکان مناسبی برای جذب مخاطب با محصولات شما است.

یکی از راه‌های اجرای مسابقه Pinterest این است که از کاربران بخواهید با استفاده از محصولات شما یک بورد Pinterest در پیج خود ایجاد کنند.

 

مثلا شرکت‌های مسافرتی می‌توانند از کاربران بخواهند تصاویری را از تعطیلات رویایی خود، Pin کنند.

مسابقه در سوشال مدیا

 

نتیجه‌گیری:

امیدواریم با خواندن این مقاله ایده‌های عالی برای اجرای مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و نمونه‌هایی را که می‌توانید برای فعالیت‌های خود استفاده کنید، پیدا کنید.

 

 

منابع:

https://rafflepress.com/social-media-contest-ideas/

https://blog.hootsuite.com/social-media-contest/

https://gleam.io/blog/giveaway-ideas/?kw=run-competitions&gclid=CjwKCAjwwqaGBhBKEiwAMk-FtCi-Hp0ewGurJGvNtHJYqQPZdtedrqRuXDf50rRrtMkLliKr1hxbIhoCJmYQAvD_BwE

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/33352/everything-you-need-to-run-a-successful-social-media-contest.aspx

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.