بهترین زمان تبلیغات در تلگرام

ساخت یک کانال تلگرامی و تبلیغات در آن می‌تواند در کسب‌وکار شما بسیار تاثیرگذار باشد و باعث افزایش درآمد شما شود. برای تبلیغات در کانال تلگرامی نوشتن یک متن مناسب و تبلیغاتی که مخاطبان شما را به خود جذب کند، بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر، زمان انتشار تبلیغ است. اکثر مردم نمی‌دانند که بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن تبلیغات در کانال تلگرام چه زمانی است. در این مقاله از بلاگ جریان، ما در مورد بهترین زمان برای تبلیغات در تلگرام و مشاهده جدول زمانی برای محبوب ترین ساعات صحبت می کنیم.

بهترین زمان تبلیغ در تلگرام

تلگرام با قابلیت‌های فراوان و ویژگی‌هایی که در هر بار آپدیت ارائه می‌دهد، تبدیل به یک پیام‌رسان بسیار محبوب شده‌است. مردم در زمان‌های مختلف از تلگرام استفاده می‌کنند، اما ساعات خاصی در طول روز وجود دارد که معمولا در این ساعات تعداد بیشتری از کاربران تلگرام به این برنامه سرمی‌زنند. در نتیجه، اگر در این ساعات تبلیغات کسب‌وکارتان را در کانال تلگرامی خود منتشر کنید، احتمالا بازخورد بیشتری دریافت خواهید کرد و افراد زیادی تبلیغ شما را خواهند دید.

برای داشتن یک کانال موفق در تلگرام، لازم است که برای انتشار تبلیغاتتان یک برنامه مناسب روزانه و تقویم محتوایی تنظیم کنید. باید بدانید که چه زمانی را به تبلیغات اختصاص می‌دهید و چه زمانی را برای به اشتراک گذاشتن محتوا و.. در نظر گرفته‌اید. هم‌چنین لازم است از قبل بدانید که در یک روز می‌خواهید چند تبلیغ در کانالتان منتشر کنید. زیرا تعداد زیادی از تبلیغات در یک روز باعث خروج افراد از کانال شما و آزردگی خاطر مخاطبانتان می‌شود.

قبل از پیدا کردن ساعات مناسب برای گذاشتن تبلیغ در تلگرام، لازم است نکته مهم زیر را حتما به یاد داشته باشید:

بهترین زمان برای انتشار تبلیغ در تلگرام با شناخت مخاطبین هدف شما ارتباط مستقیم دارد. یعنی ساعات طلایی تبلیغات در تلگرام ممکن است برای هر برند و کسب‌وکاری متفاوت باشد. برای مثال اگر کانال شما مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان است، باید بدانید که در صبح و ظهر این قشر از مردم مشغول درس و دانشگاه و مدرسه هستند و نمی‌توانند تلگرام یا شبکه‌های اجتماعی را چک کنند. پس نباید در این زمان تبلیغاتی به اشتراک بگذارید. بنابراین، شناخت مخاطب را در اولین مرحله از کار خود قرار دهید؛ زیرا همه چیز به مخاطبین هدف شما بستگی دارد. البته بعد از چندین بار انتشار تبلیغات در بازه‌های زمانی مختلف نیز می‌توانید زمان مناسب برای تبلیغات در کانال اختصاصی خودتان را پیدا کنید.

بهترین زمان برای تبلیغات در کانال‌های تلگرامی

طبق تجربه، به‌طور عمومی ساعاتی در طول روز وجود دارد که بسیار مهم هستند. ساعاتی که اکثر کانال‌های معروف شروع به پست گذاشتن و تبلیغات می‌کنند معمولا ساعات 14 تا 17 و ساعات 20 تا 24 هستند. مردم در این ساعات معمولا استراحت می‌کنند و غذا می‌خورند. بنابراین بیشتر از سایر اوقات به تلگرام و شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند. توصیه می‌شود که در ساعات اداری و ساعاتی که افراد مشغول انجام کارهایشان هستند در کانالتان تبلیغ منتشر نکنید زیرا افراد فرصتی برای دیدن آن‌ها ندارند.

بهترین زمان برای تبلیغات تلگرامی

بهترین زمان برای تبلیغات در کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه زنان

بانوان معمولا در طول روز وقت آزاد بیشتری دارند و زمانی که در تلگرام می‌گذرانند بیشتر است. برای کانال‌هایی که اکثریت مخاطبان زن را دارند، مانند مد، جواهرات، آشپزی، تربیت کودک و.. بهتر است تبلیغاتتان را در ساعات 10 تا 11، 16 تا 18 و 21 تا 24 ارسال کنید.
بهترین زمان تبلیغات برای کانال‌هایی با موضوع سرگرمی

کانال‌هایی با موضوعات سرگرمی مثل جک، میم، توییت و.. معمولا در کل طول روز مخاطب دارند و افراد در هر زمانی آن‌ها را چک می‌کنند. بنابراین اکثر پست‌ها و تبلیغات آن‌ها با نرخ بالایی مشاهده می‌شوند. اما بهترین زمان 14 تا 17 و 20 تا 23 است. این ساعات معمولا ساعات استراحت افراد است و پیش‌بینی می‌شود در این ساعات تبلیغات شما مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد.

بهترین زمان برای تبلیغات در کانال‌های آموزشی و هنری

این نوع از کانال‌ها چون موضوع اختصاصی دارند، معمولا تعداد مخاطبین کمتری دارند و نرخ تعامل نیز در این کانال‌ها کمتر است. بنابراین برای انتشار تبلیغ باید دقت زیادی به خرج دهید. ساعت 10 تا 12 صبح و 20 تا 22 شب بهترین زمان‌ها برای تبلیغات در این کانال‌ها است.

بهترین زمان تبلیغات در کانال‌های خبری

نرخ تعامل در این کانال‌ها معمولا به شدت بالاست و تعداد مخاطب زیادی دارند. بنابراین در هر ساعتی از شبانه روز بیننده‌ی خاص خودشان را دارند. اما به‌طور کلی ساعات 11 تا 1 صبح و 19 تا 21 شب بهترین ساعات برای نمایش تبلیغات در کانال‌های خبری است.

ساعات مناسب تبلیغات در کانال فروشگاهی

تبلیغات در این کانال‌ها در ساعات 11 تا 13، 15 تا 17، 19 تا 22 بازدهی بهتری دارند.
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، هیچ زمان مقرری برای انتشار پست و تبلیغ در تلگرام وجود ندارد و نمی توان یک نسخه را برای تمامی کانال‌ها پیچید.
به نظر شما چه زمانی برای انتشار تبلیغات در کانال‌های تلگرامی مناسب‌تر است؟

 

شما می توانید با مراجعه به بخش دیسکاور جریان لیست کانال های تلگرامی را مشاهده و از آنجا کانال مناسب برای تبلیغات خود را پیدا کنید.جریان علاوه بر تبلیغات تعرفه ای تلگرام خدمات تبلیغات بازدیدی تلگرام را نیز ارائه می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.