تبلیغات CPM یا بازدیدی چیست؟

تبلیغات cpm یا تبلیغات نمایشی که گاهی با نام تبلیغات بازدیدی نیز شناخته می شوند، در واقع حالتی از پرداخت هزینه‌ی تبلیغات هستند. CPM مخفف Cost Per Mile یا هزینه به ازای هزار بازدید است.

در این مقاله به بررسی این نوع از تبلیغات می‌پردازیم  و در نهایت نحوه‌ی اجرای این تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی به شما آموزش می‌دهیم.

تبلیغات CPM یا بازدیدی چیست؟

همان‌طور که گفتیم CPM مخفف cost per mile‌ به معنای هزینه به ازای هر هزار عدد است. این یعنی اگر شما تبلیغات خود را به صورت بازدیدی اجرا کنید، به ازای هر ۱۰۰۰ باری که تبلیغات شما دیده شود، هزینه پرداخت می‌کنید.
این تبلیغات در بازار دیجیتال مارکتینگ با اسم تبلیغات گسترده هم شناخته می‌شوند.

چطور می توان بهترین نتیجه را از تبلیغات CPM گرفت؟

برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغات CPM بگیرید، به نکات زیر توجه کنید:

  • مخاطب درست را هدف بگیرید: پیش از انجام هر تبلیغی باید بدانید برای چه کسی تبلیغ می‌کنید. مخاطب خود را شناسایی کنید و تبلیغات خود را در کانال‌هایی نمایش دهید که مخاطبتان در آن‌ها حضور دارد. برای مثال مشخص کنید مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند یا تلگرام یا دیگر رسانه‌ها و تبلیغات خود را در رسانه‌ای انجام دهید که مخاطب شما آن‌جا حضور داشته باشد.
  • تست A/B را فراموش نکنید: ممکن است تبلیغ A را بیشتر دوست داشته باشید اما مهم این است که مخاطبان شما کدام تبلیغ را می‌پسندند. ساده‌ترین راه برای فهمیدن سلیقه‌ی مشتری، انجام تست A/B است. اگر می‌خواهید درباره‌ی این تست بیشتر بدانید، حتما مقاله‌ی «تست A/B چیست» را مطالعه کنید.
  • ویژگی‌های جذاب به تبلیغات خود اضافه کنید: فرض کنید وارد یک گالری شده‌اید که تمام دیوار‌هایش پر از نقاشی‌های مختلف است. در میان آن شلوغی ناگهان به سمت یکی از تابلوها جذب می‌شوید. چه تابلویی ممکن است شما را به خود جذب کرده باشد؟ یک بوم معمولی که تصویر یک دایره‌‌ی مشکی بر آن نقش بسته است؟ یا یک نقاشی از منظره‌ای حیرت‌انگیز که با قاب زیبایی تزیین شده است و تمام عناصر آن با شما سخن می‌گویند؟
    فضای آنلاین این روزها بی شباهت به این گالری نیست، هر گوشه‌ای از آن پر از تبلیغات مختلف است. برای اینکه به چشم بیایید لازم است کمی متفاوت و خلاق باشید.

چطور می توان از تبلیغات نمایشی (بازدیدی) در استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؟

آشنایی ابتدایی مخاطبان با محصولات یا برند خود را به تبلیغات CPM بسپارید. استراتژی دیجیتال مارکتینگ برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند مسیر جامعی برای معرفی، اعتمادسازی و کسب درآمد از برند خود بچینید و مطابق آن پیش بروید.

تبلیغات بازدیدی راهی آسان و کم دردسر برای معرفی برندتان به دیگران است. این تبلیغات در ابعاد گسترده انجام می‌شوند و راهی مناسب برای آشنا شدن مخاطبان با شما یا محصول جدیدتان هستند.

اگر بخواهیم کمی مارکتینگی‌تر صحبت کنیم، این تبلیغات می‌توانند ورودی قیف فروش شما را افزایش دهند. در واقع می‌توان به آن‌ها به چشم استراتژی بالای قیف (Top Of Funnel) نگاه کرد.

تبلیغات CPM در اینستاگرام و تلگرام چقدر هزینه دارند؟

با توجه به تحریم‌ها و هزینه‌ی بالای ارز، برای استفاده از پلتفرم فیسبوک برای تبلیغات در اینستاگرام در ایران باید هفت دست عصا و کفش آهنی آماده کرد! اما تا راه‌های ساده‌تر وجود دارند چرا از آن‌ها استفاده نکنیم؟

با استفاده از پلتفرم جریان شما می‌توانید تبلیغات خود را در پربیننده‌ترین پیج‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی تبلیغ کنید.

در پنل جریان حداقل هزینه برای ۱۰۰۰ نمایش ۷۵۰۰ تومان است. یعنی شما به ازای هر هزار نفری که تبلیغاتتان را می‌بینند، تنها ۷۵۰۰ تومان پرداخت می‌کنید. این حداقل قیمت برای اینستاگرام و تلگرام یکسان است. البته شما می‌توانید قیمت بیشتری را در نظر بگیرید تا شانس نمایش خود را در پیج‌ها یا کانال‌های مورد نظرتان افزایش دهید.

چه عواملی قیمت تبلیغات CPM در اینستاگرام و تلگرام را تعیین می‌کند؟

هزینه‌ی تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام و تلگرام به عوامل زیادی بستگی دارد. این‌ که رقابت برای نمایش تبلیغات در آن پیج یا کانال چقدر است، تعداد اعضای یک کانال یا فالوورهای یک پیج، قیمتی که شما به ازای هر بازدید تعیین می‌کنید، میزان بازدید مورد نظر شما و مسائلی از این قبیل می‌توانند در تعیین قیمت تبلیغات شما نقش داشته باشند.

چطور تبلیغات CPM خود را در اینستاگرام و تلگرام شروع کنیم؟

اگر شما هم تازه کسب‌وکار خود را راه‌ندازی کرده باشید یا بخواهید یک محصول جدید را به کسب‌وکار خود اضافه کنید، حتما بسیار کنجکاو هستید که چطور می‌توان این تبلیغات را اجرا کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

ما در جریان به تازگی تبلیغات CPM را با نام «تبلیغات بازدیدی» به شما عزیزان تبلیغ‌کننده ارائه داده‌ایم. کافی است مراحل زیر را طی کنید و تبلیغات بازدیدی خود را راه‌اندازی کنید.

 

۱. وارد پنل جریان شوید. اگر تا به حال با جریان کار نکرده‌اید حساب کاربری خود را بسازید و وارد حساب خود شوید. پیش از ساخت هر گونه کمپینی، اطلاعات کاربری خود را تکمیل کنید.
۲. از منوی سمت راست دکمه‌ی آبی رنگ «ساخت کمپین+» را انتخاب کنید.

۳. در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود گزینه‌ی تبلیغات بازدیدی را انتخاب کنید.

 

۴. سپس مشخص کنید که می‌خواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید یا در تلگرام. برای مثال ما در اینجا تبلیغ در اینستاگرام را انتخاب می‌کنیم.

 

۵. در بخش بعد از شما پرسیده می‌شود می‌خواهید تبلیغ شما به صورت پست باشد یا به صورت استوری؟ ما در این قسمت «پست» را انتخاب می‌کنیم و به مرحله‌ی بعد می‌رویم. (اگر تبلیغات تلگرام را انتخاب کرده باشید، این مرحله برای شما نمایش داده نمی‌شود)

۶. در این مرحله باید هزینه‌ی موردنظرتان را برای هر هزار بازدید مشخص کنید. این هزینه باید بین ۷۵۰۰ تومان و ۱۵۰۰۰ تومان باشد. همچنین با توجه به شرایطی که مشخص کرده‌اید، خود پنل به شما یک قیمت معقول پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید برای تست کمپین خود با همان قیمت پیشنهادی شروع کنید و به مرور زمان آن‌ را بهینه‌سازی کنید.  در این قسمت با بخش بازدید درخواستی هم مواجه می‌شوید. اینجا باید مشخص کنید می‌خواهید تبلیغتان در کل چقدر بازدید بگیرد (و شما تا چه حد می‌خواهید به تبلیغتان بودجه اختصاص دهید) برای مثال ما اینجا ۶۰۰k بازدید با هزینه‌ی ۹۰۰۰ تومان به ازای هر هزار بازدید تنظیم کرده‌ایم.

پس از مشخص کردن این دو گزینه، دو دسته اطلاعات در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • هزینه‌ی کل کمپین. که در اینجا برای ما ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شده است.
  • تعداد پیج‌هایی که شما می‌توانید با این شرایط در آن‌ها تبلیغ کنید. جریان این پیج‌ها را برای شما انتخاب می‌کند و لازم نیست شما تک به تک این پیج‌ها را به لیست نمایش‌دهندگان خود اضافه کنید. همچنین با کلیک روی دکمه‌ی نمایش‌ پیج‌ها، می‌توانید این پیج‌ها را مشاهده کنید و اگر پیجی به نظر شما مناسب نیست،‌ آن را از لیست خود حذف کنید.

 

۷. در مرحله‌ی بعد می‌توانید اطلاعات تبلیغ خود را وارد کنید. عکس یا ویدیویی که می‌خواهید نمایش دهید، کپشن و وضعیت کامنت‌ها را مشخص کنید. حتی می‌توانید در صورت تمایل، یک آیدی را برای تگ کردن روی محتوای تبلیغ انتخاب کنید.

 

۸. در این مرحله‌ اطلاعات کمپین خود را تکمیل کرده و تبلیغ خود را بار دیگر بررسی و تایید کنید.

جمع‌بندی:
اگر به دنبال این هستید که بیشتر در معرض دید افراد قرار بگیرید و به دسته‌ی گسترده‌تری از کاربران شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید، تبلیغات بازدیدی می‌توانند راه خوبی برای تحقق این هدف باشند.

چنانچه‌ درباره‌ی این تبلیغات سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.