چگونه کانال تلگرام خود را در اینترنت تبلیغ کنیم؟

امروزه صاحبان مشاغل از کانال تلگرامی برای معرفی کسب‌وکارشان به مشتریان استفاده می‌کنند. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه میتوان تعداد اعضای کانال را افزایش داد و آن را به افراد زیادی معرفی کرد؟ اینجاست که اهمیت انجام تبلیغات برای کانال مشخص می‌شود. بدانید و آگاه باشید که اولین اقدام پس از راه‌اندازی کانال تلگرامی،  تبلیغ آن در اینترنت است. اگر شما نیز برای کسب‌وکارتان یک کانال تلگرامی ساختید و به دنبال افزایش تعداد اعضای آن هستید اما نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید، این مطلب برای شماست. در این مقاله از بلاگ جریان قصد داریم انواع روش‌های تبلیغ کانال در اینترنت را به شما معرفی کنیم.

اقدامات لازم برای کانال تلگرام قبل از انجام تبلیغات

همه ما در طول روز با تبلیغات زیادی مواجه می‌شویم؛ از تبلیغات تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی گرفته تا تبلیغات اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و تبلیغات کانال‌های تلگرام. آیا تمامی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی توجه ما را به خود جلب می‌کنند؟ خیر!

واقعیت آن است که هر تبلیغ و یا پیشنهادی نمی‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد. اگر می‌خواهید که تبلیغات موفقی داشته باشید لازم است اقدامات متعددی را انجام دهید. موارد زیر اقدامات لازم برای کانال تلگرام قبل از انجام تبلیغات هستند:

  • داشتن عکس پروفایل و نام کانال مناسب
  • داشتن حداقل 100 پست و معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکار
  • داشتن تعداد قابل قبولی دنبال‌کننده
  • مشخص کردن مخاطبین هدف
  • مشخص کردن روتین روزانه پست‌گذاری برای کانال (برای مثال می‌توانید یک روز را به معرفی محصول جدید اختصاص دهید، یک روز را به نظرسنجی از افراد و…)

برای آن که درباره هر کدام از اقدامات بالا اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب اقدامات لازم برای کانال تلگرام قبل از انجام تبلیغات را مطالعه کنید. در این مقاله جزئیات هر یک از موارد بالا به خوبی توضیح داده شده و حال نوبت انتخاب یک رسانه مناسب برای تبلیغ کانال در اینترنت است.

انواع روش‌های تبلیغ کانال در اینترنت

تبلیغ از طریق موتور جستجوی گوگل

گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان بهترین منبع برای جذب مخاطب و شناخته شدن است. هر روز میلیاردها انسان از گوگل برای خرید محصول و پاسخ به نیازهایشان استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغ کانال در اینترنت محسوب می‌شود. اما چگونه می‌توانیم کانال خود را در گوگل تبلیغ کنیم؟

در ابتدا لازم است یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان راه‌اندازی کنید. شما می‌توانید برای ساخت وبسایت از وردپرس استفاده کنید یا راه‌اندازی آن را به‌صورت پروژه‌ای برون‌سپاری کنید. پس از آن نوبت افزایش ورودی و ترافیک است. بهترین روش برای جذب ترافیک و هدایت کاربران به وب‌سایت، کمک گرفتن از تکنیک‌های سئو است. در واقع بهینه‌سازی سایت یعنی انجام فرایندی برای نشان داده شدن سایت شما در صفحات اول جستجوی کاربران. زمان‌بر بودن این روش از معایب آن است اما مطمئن باشید که با انجام پیوسته‌ی کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌سازی اصولی، تولید محتوای مفید و کاربر پسند و… حتما ترافیک سایتتان افزایش پیدا می‌کند و وب‌سایت شما توسط مشتریان دیده می‌شود. پس از افزایش ورودی وب‌سایت، می‌توانید کانال و کسب‌وکار خود را در آن تبلیغ کنید.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید! امروزه اکثر افراد از شبکه‌های اجتماعی برای خرید محصول و پیدا کردن خدمات مورد نیازشان استفاده می‌کنند و در نتیجه تبدیل به بستری مناسب برای تبلیغ کانال در اینترنت شده است. اینستاگرام و تلگرام دو شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران هستند که افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما تبلیغات در هر کدام از آن‌ها نکات خاص خود را دارد. برای انجام تبلیغات اصولی و پربازده به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات پلتفرم جریان بهره ببرید. با استفاده از پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان لیستی از کانال‌های پربازدید، اینفلوئنسرهای معروف و پیج‌های پرطرفدار را به همراه تعرفه و دیگر اطلاعات موردنیاز در اختیار شما قرار می‌گیرد، سپس شما می‌توانید از میان آن‌ها رسانه مورد نظرتان را انتخاب و شروع به ساخت کمپین تبلیغاتی کنید.

انواع تبلیغات در پنل جریان:

تعرفه‌ای:

برای اجرای این نوع تبلیغ در تلگرام و اینستاگرام، ادمین پیج یا کانال موردنظر بر اساس موضوع تبلیغ، تعداد دنبال‌کنندگان، نوع محتوای شما و.. تعرفه‌ای را برای انجام تبلیغات مشخص می‌کند. به‌طور مثال برای تبلیغ در اینستاگرام اگر شما برای تبلیغات محتوای آماده به پیج بدهید، تعرفه‌اش با زمانی که پیج برای شما تولید محتوا انجام دهد متفاوت خواهد بود.

بازدیدی:

در این روش شما تنها به ازای تعداد بازدیدی که از تبلیغتان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ:

اینفلوئنسرها افرادی تاثیرگذار در میان مردم هستند که به دلیل محبوبیت و نفوذ بالا بر روی مخاطبانشان، تبلیغات توسط آن‌ها باعث ترغیب بیشتر افراد می‌شود. با استفاده از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ جریان، شما تبلیغ کانال خود را به اینفلوئنسر مورد نظرتان می‌سپارید و بر اساس معیارهایی مانند تعداد فالوئر، نوع تبلیغ و.. هزینه‌ پرداخت می‌کنید.

اگر برای انتخاب روش تبلیغاتی به مشاوره احتیاج دارید و قصد دارید که با روش‌های تبلیغات در پلتفرم جریان بیشتر آشنا شوید، از طریق شماره تلفن 45195000 دغدغه‌ها و سوالاتتان را با مشاوران با تجربه‌ی جریان به اشتراک بگذارید.

تولید و انتشار ویدیو

اگر اهل دیدن فیلم و ویدیو در اینترنت باشید، حتما افرادی را دیده‌اید که در کلیپ‌های خود کانال تلگرامیشان را معرفی می‌کنند و از بینندگان می‌خواهند که در آن عضو شوند. بنابراین از دیگر روش‌های تبلیغ کانال در اینترنت میتوان به تولید محتوای ویدیویی اشاره کرد. امروزه محتوای ویدیویی در میان افراد بسیار محبوب واقع شده و طرفداران خودش را پیدا کرده است. البته به خاطر داشته باشید که هر نوع ویدیو و کلیپی دیده نمی‌شود و برای تولید یک ویدئو با محتوای خوب و با کیفیت باید نکات متعددی را رعایت کرد. یوتیوب و آپارات، دو پلتفرم تماشای ویدیو محبوب در ایران هستند. شما می‌توانید بر حسب نیاز و مخاطبینتان یکی از پلتفرم‌ها را انتخاب کرده و در کنار تولید محتوای ویدیویی، کانالتان را نیز تبلیغ کنید.

جمع‌بندی: 

کانال‌های تلگرامی یکی از بهترین رسانه‌ها برای افزایش مخاطب و معرفی محصولات هستند. زیرا افراد زیادی در ایران از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند. از دیگر مزایای کانال تلگرامی میتوان به رایگان بودن استفاده از آن اشاره کرد. شما با هر کسب‌وکاری می‌توانید یک کانال تلگرامی بسازید و آن را در فضای مجازی تبلیغ کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر درباره روش‌های تبلیغ کانال در اینترنت سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه از ما بپرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.