چگونه تبلیغات لوازم خانگی موثری داشته باشیم؟

لوازم خانگی بازاری با سود عالی است؛ حدود ۶۴۶ میلیارد دلار حجم بازار جهانی فقط در سال ۲۰۲۲! (منبع: fortunebusinessinsights) به‌علاوه مشتری‌های این حوزه در قشر خاصی خلاصه نمی‌شوند. در واقع هر کسی که خانه‌ای دارد، لوازم آن را هم نیاز دارد.

اما این بازار داغ رقبای سرسختی هم دارد که باید با آن‌ها سروکله بزنید تا سهمی در بازار پیدا کنید.

تبلیغ لوازم خانگی در این رقابت، بهترین سلاح شماست؛ ولی قبل از این که سراغ آن بروید، باید با قوانین و روش‌های استفاده از آن آشنایی داشته باشید.

در این مقاله یاد می‌گیریم اسلحه تبلیغاتمان را با چه گلوله‌ای پر کنیم، چگونه بازده بیشتری بگیریم و در آخر چند متن تبلیغاتی لوازم خانگی موثر را بررسی می‌کنیم.

بهترین روش‌های تبلیغ لوازم خانگی

خانه بدون لوازمش، جای مناسبی برای زندگی نیست. این موضوع را همه افراد جامعه با درآمد‌های مختلف درک می‌کنند و تقریبا همه افراد با توجه به توانشان همیشه در حال تکمیل لوازم خانه هستند.

پس در این حوزه اصلا نیاز نیست نگران کمبود مشتری باشید؛ چون به‌اندازه تک تک خانه‌هایی که وجود دارد، به‌علاوه جوان‌هایی که به‌زودی زندگی مستقلی را شروع می‌کنند، فرصت جذب مشتری دارید.

اما اینکه چگونه این افراد را مجاب کنید تا از شما خرید کنند و رقبایتان را انتخاب نکنند، به این بستگی دارد که باید آستین بالا بزنید و کسب‌و‌کارتان را با صدای بلند به تمام مشتری‌های بالقوه معرفی کنید. تبلیغ لوازم خانگی این صدای بلند را برای شما فراهم می‌کند.

جذب مشتری از طریق کانال‌های تلگرامی

تلگرام یکی از پر‌طرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین ایرانی‌هاست. کانال‌های تلگرام از هزاران تا میلیون‌ها مخاطب دارند که حتی مسدودشدن این پیام‌رسان در طولانی‌مدت باعث ریزش آن‌ها نشده است؛ به همین دلیل تلگرام یک شبکه مناسب برای تبلیغات لوازم خانگی شماست.

در این شبکه معمولا با توجه به توافقی که با مدیر کانال می‌کنید، پیام تبلیغ لوازم خانگی شما به مدت مشخصی که معمولا بین ۱۲ ساعت تا یک روز است، به‌عنوان جدید‌ترین محتوای کانال نمایش‌ داده می‌شود.

نکته مهم در این شبکه این است که کانال مرتبطی را انتخاب کنید. به زبان دیگر، کانال انتخابی شما باید مشتری احتمالی لوازم خانگی را بین دنبال‌کنندگانش داشته باشد. برای مثال کانال‌هایی که مخاطب خانوم دارند، مثل آشپزی و خانه‌داری، گزینه‌هایی عالی برای نمایش تبلیغ لوازم خانگی شما هستند.

البته پیداکردن چنین کانالی ممکن است به همین راحتی‌ها هم نباشد! اگر دنبال یک لیست از کانال‌های تلگرامی می‌گردید که هم دسته‌بندی آن‌ها مشخص باشد و هم تعرفه‌ها را در اختیارتان بگذارد، از خدمات تبلیغات در تلگرام جریان استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: کامل‌ترین آموزش تبلیغات در تلگرام


فروش با همکاری اینفلوئنسر‌ها

دقت کرده‌اید که بعضی افراد مورد توجه عده زیادی هستند و کار‌هایشان روی سلیقه گرفته تا سبک زندگی دیگران تاثیر می‌گذارد؟ به این افراد اینفلوئنسر می‌گوییم.

یک روش تبلیغات لوازم خانگی، استفاده از این افراد است که اتفاقا بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را دارد. یعنی، به‌جای اینکه شما به‌عنوان فروشنده سعی کنید خوبی‌های محصول و وجه تمایزتان را در گوش مشتری فرو کنید، این افراد با توجه به اعتماد و اعتباری که در زمان فعالیتشان کسب‌ کرده‌اند، مردم را به سمت خرید لوازم شما هدایت می‌کنند.

البته برای اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز نیست که حتما از بازیگران و فوتبالیست‌های مطرح با هزینه‌های بالا استفاده کنید، بلکه می‌توانید با اینفلوئنسر‌های شبکه اجتماعی همکاری کنید و با توجه به بودجه‌ای که دارید، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نکته مهم: اگر بودجه‌تان اجازه می‌دهد اجازه دهید، اینفلوئنسر‌ها خودشان برایتان محتوا بسازند. در این صورت احتمالا تاثیر بیشتری روی افراد خواهید گذاشت.

نکته مهم‌تر: حتما کسی را انتخاب کنید که به کسب‌و‌کار شما مرتبط باشد. برای مثال اینفلوئنسر‌های آشپزی قوی و خوبی در اینستاگرام وجود دارند که همکاری با آن‌ها، فروش شما را حسابی تکان می‌دهد.

نکته خیلی مهم‌تر: حواستان به نرخ تعامل اینفلوئنسر مورد نظر با کاربرانش باشد، هرچه نرخ تعامل بالاتر باشد، به‌نوعی تاثیرگذاری او بیشتر است.

اگر می‌خواهید موارد بالا را رعایت کنید و همزمان یک لیست از افراد به‌علاوه تضمین بهترین نرخ داشته باشید، از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید.

جریان افراد را در دسته‌بندی‌های مختلف برای شما قرار‌ داده تا راحت‌تر اینفلوئنسر مرتبط را پیدا کنید و با نشان‌دادن نرخ اینگیجمنت هر پیج، شما را از انتخابتان مطمئن می‌کند.

خدمات اینفلوئنسرمارکتینگ

استفاده از گوگل برای فروش

اولین جایی که اکثر ما در مواقع نیاز به چیزی، سراغ آن می‌رویم، گوگل است. با استفاده از گوگل می‌توانید بدون نیاز به بهینه‌سازی سایتتان، در مدتی کوتاه، رتبه اول گوگل را فتح کنید.

البته تبلیغات گوگل فقط به همین‌جا ختم نمی‌شود و شما می‌توانید در دیگر پلتفرم‌های مرتبط با گوگل مثل اپلیکیشن‌ها هم تبلیغ لوازم خانگی داشته باشید.

یکتانت گواهی‌نامه رسمی گوگل را دارد و می‌تواند در مدیریت و اجرای کمپین‌های گوگل ادز به شما کمک کند.

تبلیغات گوگل برای لوازم خانگی

استفاده از سایت‌های واسط

نیاز نیست که حتما خودتان ماه‌ها و حتی سال‌ها برای بالا آوردن یک سایت تلاش کنید، سایت‌های واسط این کار را برای شما انجام می‌دهند!

لوازم خانگی تقریبا خرید بزرگی هستند. وقتی بحث خرید بزرگ در میان باشد، بدون مقایسه فروشنده‌های مختلف تقریبا انجام نمی‌شود. حتما برای شما هم پیش آمده که برای خرید وسیله‌ای مثل یخچال یک لیست از تأمین‌کننده‌های مختلف به همراه مدل و قیمت آن‌ها تهیه کرده باشید.

خبر خوب این‌که سایت‌های واسط این کار را برای مشتری‌ها انجام می‌دهند و مطمئن می‌شوند شما جزو لیست آن‌ها هستید.

سایت‌های مختلفی وجود دارد که اجناس را که در فروشگاهای مختلفی هستند، یکجا جمع و به مشتری‌ معرفی می‌کنند.یکی از روش‌های تبلیغ لوازم خانگی، پرداخت مبلغی پول به این سایت‌هاست تا شما را زودتر از بقیه، مثلا در ۳ گزینه اول به مشتری معرفی کند.

تبلیغ لوازم خانگی در سایت‌های واسط

تبلیغات محیطی، راهی برای نفوذ به مردم شهر

تبلیغات محیطی هنوز هم جوابگو است و می‌تواند توجه عده زیادی از مردم شهر را به خودش جلب کند. با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید از بیلبورد‌های نقاط حساس شهر گرفته تا بنر‌های چراغ برق را برای تبلیغ لوازم خانگی استفاده کنید.

نکته: از آن‌جایی که افراد فرصت کمی برای دقت به تابلو دارند، متن تبلیغات لوازم خانگی را با‌دقت بنویسید. متن شما باید در عین کوتاه‌بودن، جلب توجه کند.

بیلبورد تبلیغ لوازم خانگی

استفاده از تلویزیون و رادیو

تلویزیون بخش زیادی از زمان خانم‌های خانه‌دار را پر می‌کند و یک فرصت خوب برای تبلیغ لوازم خانگی است. با توجه به بودجه‌ای که دارید، بین دو روش زیر تصمیم بگیرید:

  • روش اول: می‌توانید اسپانسر برنامه‌های مورد توجه خانوم‌ها مثل برنامه‌های آشپزی شوید. برای مثال، اگر قابلمه خوبی دارید می‌توانید از کارکنان برنامه بخواهید که آن را معرفی یا حتی در تهیه برنامه آشپزی خود، از آن استفاده کنند.
  • روش دوم: می‌توانید یک تبلیغ لوازم خانگی خوب درست کنید و از شبکه‌‌ها بخواهید آن را پخش کنند. اگه بودجه زیادی ندارید می‌توانید از شبکه‌هایی با مخاطب کمتر مثل استانی‌ها استفاده کنید.

رادیو و پادکست را هم فراموش نکنید. هنوز خیلی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند بجای موزیک، پادکست و رادیو گوش کنند. یک برنامه مرتبط پیدا کنید و مثل روش‌های تبلیغ در تلویزیون، تبلیغ لوازم خانگی‌تان را انجام دهید.

ویدیو زیر تبلیغ ایران رادیاتور را در تلویزیون نشان می‌دهد:

تبلیغات پیامکی، بهترین راه هدفگیری هم‌شهری‌هایتان

۸۰ درصد از مردم در ۵ دقیقه اول، پیامک تبلیغاتی را می‌خوانند. این یعنی فرصتی فوق‌العاده برای دیده‎‌شدن! (منبع: simpletexting)

این تبلیغات یک ویژگی خوب دارد؛ اینکه می‌توانید افراد منطقه خاصی، مثل اطراف مغازه‌تان را هدف‌ بگیرید.

در این روش، متن تبلیغات لوازم خانگی تیر آخر را می‌زند و باید هوشمندانه عمل کنید. پس یک متن عالی بنویسید.

در ادامه متن، چند متن تبلیغات لوازم خانگی برای شما آماده کرده‌ایم تا از آن‌ها ایده بگیرید.

اگر دنبال پنل پیامکی کاملی هستید که بانکی پر از شماره تلفن داشته باشد، از پنل پیامکی یکتانت استفاده کنید.

تصویر زیر یک نمونه تبلیغ پیامکی لوازم خانگی را نشان می‌دهد:

پیامک تبلیغ لوازم خانگی

تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام

اینستاگرام بیش 45 میلیون کاربر ایرانی دارد. همین تعداد افراد مهر تاییدی بر ضروری‌بودن تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام است. نمی‌شود یک استراتژی تبلیغاتی نوشت و اینستاگرام را در آن جا نداد. شما هم نباید این شبکه را چه برای تبلیغات و چه تولید محتوا دست‌کم بگیرید.

تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام، علاوه بر اینفلوئنسر مارکتینگ که بالاتر بررسی کردیم، با دو روش‌ زیر می‌تواند فروش شما را چند برابر کند.

تبلیغات بازدیدی

با تبلیغات بازدیدی فقط به ازای تعداد افرادی که از پیج شما دیدن می‌کنند، هزینه پرداخت می‌کنید و نه بیشتر! این تبلیغات فرصت مناسبی است تا همزمان در تعداد زیادی پیج تبلیغ شما نشان داده شود و مخاطبین زیادی جذب کنید.

جریان در این نوع تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام در کنار شماست تا بهترین نتیجه را بگیرید.

با توجه به ماهیت مشتریان لوازم خانگی و به‌صورت کاملا هوشمند برای شما چندین پیج انتخاب می‌شود و تبلیغاتتان در آن پیج‌ها نمایش داده می‌شود. البته نگران خط قرمز‌های کسب‌و‌کارتان نباشید، شما مجازید که پیج‌های اینستاگرامی را که تمایل ندارید تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام شما در آن نمایش داده شود، در بلک لیست‌ بگذارید.

کافی است بودجه خود را انتخاب کنید تا تیم جریان بقیه کار را برای شما انجام دهد.

تبلیغ بازدیدی لوازم خانگی در اینستاگرام

تبلیغات تعرفه‎‌ای

پیج خاصی برای تبلیغات در نظر دارید؟ می‌خواهید بنر تبلیغاتی لوازم خانگی اینستاگرام را که آماده کرده‌اید، مدت‌زمان خاصی نمایش داده شود؟ از تبلیغات تعرفه‎ای استفاده کنید.

ابتدا پیج‌هایی را که به کسب‌و‌کارتان مرتبط هستند، انتخاب کنید. پیج‌هایی که خانوم‌ها در آن حضور دارند، انتخاب بهتری برای شما هستند.

در مرحله بعد اینگیجمنت را در نظر بگیرید تا سرتان کلاه نرود. بعد با ادمین پیج در تماس باشید و تعرفه‌ها را باهم مقایسه کنید تا پیجی که به بودجه‌تان می‌خورد، انتخاب کنید.

البته اگر می‌خواهید تمام این‌کار‎ها را به‌سادگی انجام شود و لیست کامل و گروه‌بندی شده‌ای در دست داشته باشید که تعرفه‌های آن بهترین تعرفه ممکن است، از جریان استفاده کنید.

با کمک جریان حتی دیگر نیاز نیست روز‌ها منتظر جواب مدیر‌های پیج باشید و خودتان نرخ تعامل را محاسبه کنید؛ زیرا ما تمام این کار‌ها را برای شما می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: آشنایی با اینستاگرام مارکتینگ و کاربردهای آن


نکات داشتن تبلیغات لوازم خانگی موثر و پربازده

برای اینکه تبلیغ لوازم خانگی بترکاند، نیاز است هوشمندانه پیش بروید و نکاتی را رعایت کنید:

هدف خود را مشخص کنید

نورمن وینسنت پیل، نویسنده کتاب‌های پر‌فروش، می‌گوید: «همه افراد موفق هدف دارند. هیچ کس نمی‌تواند به جایی برسد مگر اینکه بداند به کجا می‌خواهد برود.»

این سخن برای تبلیغات هم صدق می‌کند. اول از همه باید بدانید با تبلیغات چه چیزی را می‌خواهید به دست آورید. می‌خواهید فالوور جذب کنید؟ فروش را بالا ببرید؟ لید جذب کنید؟

در قدم بعد هدف خود را قابل اندازه‌گیری کنید؛ برای مثال تارگت فروش بگذارید یا تعداد فالوور‌هایی را که می‌خواهید، دقیق بنویسید.

سراغ هدف‌های غیر قابل دست‌یابی نروید؛ اما همزمان حواستان باشد که آن قدر دست‌پایین هدف‌گذاری نکنید که برای رسیدن به آن تلاش زیادی نیاز نباشد.

برای مثال اگر یک پیج ۱۰هزارتایی دارید، نمی‌توانید در یک فصل ۵۰۰هزارتایی شوید؛ اما ۱۱هزارتایی‌شدن هم برای شما هدف کوچکی است.

ذره‌بین به دست بگیرید تا مخاطب را بشناسید.

اگر می‌خواهید دل کسی را برای خرید لوازم خانگی‌تان به دست بیاورید، باید اول او را بشناسید تا بتوانید راضی‌اش کنید. قبل از اینکه اقدامی انجام دهید، پرسونا مشتری‌هایتان را بنویسید.

اگر از قبل فروشگاه دارید، می‌توانید از دفتر فروشتان اطلاعات استخراج کنید. پیج اینستاگرام هم می‌تواند اطلاعات مفیدی درمورد مخاطب‌هایتان به شما بدهد.
سن تقریبی مشتری‌ها، دغدغه‌هایشان، سطح درآمد و جنسیت مواردی هستند که باید آن‌ها را حتما در نظر بگیرید.

با جیبتان صادق باشید

بودجه تبلیغات خیلی مهم است، اگر پول کمی دارید باید قید روش‌های گران تبلیغ، مثل بیلبورد‌ها را بزنید. پس با خودتان صادق باشید و قبل از اینکه برنامه‌هایتان نقش بر آب شوند، برنامه‌ریزی مالی انجام دهید.

به یک روش تبلیغ لوازم خانگی بسنده نکنید

تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نچینید! فقط سراغ پیامک نروید یا اینکه فقط از بیلبورد استفاده نکنید. بودجه‌تان را بین چند روش تبلیغاتی تقسیم کنید تا مخاطب‌های بیشتری شما را ببینند و در نتیجه شانس فروش بالا رود.

شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام را جدی بگیرید

از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرید. این شاید مهم‌ترین نکته‌ای باشد که باعث بالا‌رفتن تاثیر تبلیغ شما شود. تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام را حتما در برنامه خود قرار دهید و به روش‌های مختلف از این بستر استفاده کنید.

نمونه متن تبلیغاتی لوازم خانگی

یک متن خوب می‌تواند مردم را برای خرید از شما حسابی تشویق کند. اینجاست که نقش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لوازم خانگی پر‌رنگ می‌شود. در ادامه چند متن آماده کرده‌ایم تا از آن ایده بگیرید.

اول چند متن تبلیغات لوازم خانگی در اینستاگرام بخوانیم. بعضی از آن‌ها متن تبلیغ سرویس آشپزخانه هستند.

نمونه تبلیغ لوازم خانگی در اینستاگرام

نمونه تبلیغ لوازم خانگی در اینستاگرام

نمونه تبلیغ لوازم خانگی در اینستاگرام

نمونه تبلیغ لوازم خانگی در اینستاگرام

جای چند متن تبلیغات لوازم خانگی پیامکی هم خالی بود:

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگینمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگینمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

نمونه پیامک تبلیغ لوازم خانگی

پلتفرم تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی جریان

خوشبختانه پلتفرم جریان برای شما این فرصت را ایجاد کرده تا بتوانید از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام بهترین استفاده را ببرید.

پس اگر فروش خوبی ندارید، دیگر معطل نکنید و یک متن تبلیغات لوازم خانگی با جلوه بصری مناسب آماده کنید و به دل شبکه‌های اجتماعی بزنید. نگران نتیجه هم نباشید چون این‌بار، تیم جریان در تمام مراحل در کنار شماست.

اگر برای تبلیغ لوازم خانگی‌تان در شبکه‌های اجتماعی به ایده نیاز دارید، در بخش نظرات بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.