برای درآمدزایی در اینستاگرام به چند فالوئر نیاز دارید؟

برای درآمدزایی از اینستاگرام به چند فالوئر نیاز دارید؟

برای درآمدزایی از اینستاگرام باید یک برنامه منظم و حساب شده داشته باشیم همچنین این امر نیازمند محتوای قوی و زمان است. با گذشت زمان و به مرور می‌توان در اینستاگرام به نقطه‌ای که می‌خواهیم برسیم. اما این که بفهمیم چه زمانی حساب کاربری ما در اینستاگرام قابلیت پولسازی را به دست آورده کمی مشکل است و روش درآمدزایی از اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله به تعداد فالوور.

تعداد فالوور موردنیاز برای درآمدزایی از اینستاگرام

یکی از اولین معیارهایی که کاربران و برندها برای تعیین قدرت تاثیرگذاری یک حساب کاربری دارند تعداد دنبال‌کننده‌ها یا همان فالوورها است، آن هم به این دلیل که تعداد فالوورها اولین و مرکزی‌ترین چیزی است که به چشم می‌آید. با این وجود، هیچ عدد دقیقی برای تمام اینفلوئنسرها و در تمام زمینه‌های فعالیت وجود ندارد. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم نسبت به تعداد فالوورها بهتر است چه رویکردی داشته باشیم و چه زمانی باید از آنها درآمد کسب کنیم.

این اولین سوال تمام کسانی است که قصد دارند از اینستاگرام خود پول در بیاورند، اما هیچ جواب سرراست و سریعی برای آن وجود ندارد. متغیرهای زیادی وجود دارند که با فرستادن هرگونه پست اینستاگرامی در میزان پولی که کاربر می‌تواند کسب کند تاثیر می‌گذارند. متغیرهایی مانند زمینه خاص فعالیت یک حساب کاربری، نحوه پولسازی، کیفیت پست‌ها، تعداد فالوورها و میزان مشغولیت یا همان انگیجمنتی که هر پستی ایجاد می‌کند.

درآمدزایی اینفلوئنسرها از طریق جذب اسپانسر

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها (اگر نگوییم تنها راه محبوب) که برای اینفلوئنسرها درآمدزایی می‌کند انتشار پست‌هایی است که اسپانسر از آنها حمایت می‌کند. در این روش اینفلوئنسر نرخ خود را برای کار با یک برند و کسب‌وکار تعیین می‌کند و به این ترتیب باعث افزایش پتانسیل درآمد آنها و خودش می‌شود.

برای مثال، تصور کنید که یک حساب کاربری تصمیم می‌گیرد اینفلوئنسر مارکتینگ کند و برندی که قرار است از پست‌های او حمایت مالی ‌کند برای شروع در ازای هر پست پانصد هزار تومان به او پول می‌دهد. علاوه براین حساب‌های کاربری دیگری هم به عنوان اینفلوئنسر با داشتن ۳۰ هزار تا ۸۰ هزار فالوور وجود دارند که بابت هر پست چندی میلیون تومان از اسپانسر پول دریافت می‌کنند. با رسیدن تعداد فالوورها به ۱۰۰ هزار و بالاتر، عددی که حامی مالی صرف می‌کند بالا و بالاتر می‌رود.

برای ورود به مرحله کسب درآمد به چه تعداد فالوور نیاز دارید؟

جواب این سوال این است که؛ بستگی دارد!

وقتی برندی تصمیم به همکاری با یک اینفلوئنسر می‌گیرد می‌خواهد مطمئن شود که بودجه بازاریابی‌اش حیف و میل نمی‌شود. آنچه برندها دنبالش هستند، چگونگی و کیفیت سرگرم شدن مخاطب با پست‌های آن اینفلوئنسر است و دیگر فرقی ندارد تعداد فالوورها چقدر باشد. آنچه اهمیت دارد ایجاد آگاهی در مورد محصولشان و پتانسیل فروش است. سپس روند افزایش فالوورها و انگیجمنتی که زمینه خاص و کیفیت پست‌های شما ایجاد می‌کنند را در نظر می‌گیرند.

کلید طلایی درآمدزایی از اینستاگرام، سرگرم کردن مخاطب است

برای پول درآوردن از اینستاگرام فرقی نمی‌کند ۱۰۰۰ فالوور داشته باشید یا یک میلیون، چیزی که خیلی اهمیت دارد انگیجمنتی است که برای فالوورها ایجاد می‌کنید. اگر دیده نمی‌شوید یا فالوورها با شما تعامل ندارند، دیگر تعداد آنها مهم نیست. کلید موفقیت در اینستاگرام تعداد فالوور نیست، بلکه داشتن یک انگیجمنت با کیفیت است. نرخ انگیجمنت به تعداد کلی لایک‌ها و کامنت‌‌ها روی تعداد مشخصی از پست‌ها، تقسیم بر تعداد پست‌ها، تقسیم بر تعداد فالوورها، ضربدر ۱۰۰ گفته می‌شود. (ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که این محاسبه را برای شما انجام می‌دهند.) بالا بودن نرخ انگیجمنت به برندها نشان می‌دهد که فالوئرها صدای شما را می‌شنوند و حتی به صدای گوش می‌دهند! سپس روی شما سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا این سرمایه‌گذاری منجر به فروش محصول آنها توسط دنبال‌کنندگان صفحه شما می‌شود.

Niche یا همان زمینه خاص شما، بسیار مهم است

آیا می‌دانستید از هر ۱۰ نفر، ۷ نفر برای این‌که در مورد خرید یک محصول تصمیم بگیرد روی شبکه‌های اجتماعی حساب می‌کند و تقریبا نیمی از آنها نظرات اینفلوئنسرها را کاملا باور دارند؟ باید به شما بگوییم که افراد مدام دنبال پیشنهادی هستند که از آن پیروی کنند و نظر شما هم یکی از آنها است. اگر به اندازه کافی مشتاق هستید و در niche خود که همان زمینه خاص فعالیت و جذابیت صفحه شما باشد دانش کافی داشته باشید می‌توانید تنها با انجام تبلیغ برای برندها و محصولاتی که واقعا عاشقشان هستید درآمد کسب کنید!

از سود آورترین زمینه‌های فعالیت می‌توان به موضوعات بهداشتی، سلامتی، تناسب اندام، مسافرت، مد، زیبایی، تجارت، ثروت و امور مالی، کالای لوکس و سبک زندگی اشاره کرد. کاربران این زمینه‌ها با برندهای مختلفی کار می‌کنند، طیف گسترده‌ای از مطالب را تولید می‌کنند و به موفقیت بزرگی در پولسازی از حساب اینستاگرامی خود می‌رسند.

در عین حال، برخی از این زمینه‌ها به موضوعات معین‌تری می‌پردازند، آنوقت است که دیگر به فالوور خیلی زیاد برای گرفتن اسپانسر نیازی نیست. مثلا «همبرگر» را در مقابل «غذا» تصور کنید، یا «ترمیم آکنه» در مقابل «زیبایی و آرایش صورت».

هرچه جلوتر می‌رویم برندها با «مایکرو اینفلوئنسرها» در زمینه‌های معین بیشتری همکاری می‌کنند زیرا کسانی که آنها را تعقیب می‌کنند خواسته‌های هدفمندتر و معین‌تری دارند.
با تولید محصولات خودتان پول بیشتری به دست آورید

تاکنون بهترین راه درآمدزایی از اینستاگرام فروش محصولات خودتان شناخته شده است. مثلا فروش کتاب الکترونیکی از طریق تبلیغ آن در اینستاگرام. فروش محصول در اینستاگرام آنقدر که به نظر می‌رسد سخت نیست و می تواند به راحتی نوشتن یک کتاب الکترونیکی و پیشنهاد آن به فالوورهایتان باشد.

حتی اگر عدد معینی برای تعداد فالوئرها وجود نداشته باشد هم باید به مرحله‌ای برسید که تبدیل به یک شخص تاثیرگذار شوید تا تاثیرگذاری شما برایتان درآمدزایی از اینستاگرام کند. بنابراین تعداد مخاطبان شما حتما باید رشد صعودی داشته باشد. رشد همیشه نشانه خوبی برای یک حساب کاربری موفق و پررونق و وقتی تعداد دنبال کنندگان شما ۱۰۰۰ نفر را رد کرد درهای زیادی برایتان باز می‌شود.

جذب فالوور و افزایش دنبال کنندگان اینستاگرام اگرچه موضوع مهمی است اما تنها مساله و نکته مهم برای کسب درآمد در اینستاگرام نیست. مهمترین نکته داشتن محتوای جذاب است که باید همواره به آن دقت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.