هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟ 

هشتگ در اینستاگرام از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان بیشتری را با استفاده از آن به سمت محصولات و خدمات خود بکشانند. می‌توانید به این برچسب کوتاه به چشم مسیر میان‌بری برای انتقال پیامتان نگاه کنید. 

با این حال، استفادهٔ بی‌رویه از هشتگ‌ها اشتباهی بزرگ و دردسرساز است. چنین کاری نه‌تنها ناراحتی و نارضایتی کاربران را به دنبال دارد، بلکه باعث خشم و غضب اینستاگرام هم می‌شود. به همین خاطر، شما قبل از هر چیزی باید بدانید هشتگ اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد.  

ما در این مقاله ابتدا به این دو سوال پاسخ می‌دهیم و سپس به شما نشان می‌دهیم که چرا باید از هشتگ‌های اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه با جریان همراه شوید. 

هشتگ در اینستاگرام چیست؟ 

بعید است هنگام گشت‌وگذار در اینترنت، به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی، با کلمه، ایموجی یا عددی همراه با نشانهٔ «#» برخورد نکنید. به این ترکیب هشتگ گفته‌ می‌شود که از آن برای دسته‌بندی محتواهایی با موضوع مشابه استفاده می‌شود. ما در واقع از این ترکیب زمانی استفاده می‌کنیم که می‌خواهیم محتوایمان در کنار محتواهای مشابه با آن دیده شود. 

هشتگ در اینستاگرام

 

وقتی کاربری روی هشتگ کلیک کند، به صفحهٔ دیگری هدایت می‌شود که در آن صفحه تنها محتواهایی نمایش داده می‌شوند که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند. شما در اینستاگرام می‌توانید از هشتگ‌ها در کپشن پست، استوری و ریلز استفاده کنید. 

هشتگ در پست، استوری و ریلز

 

استفاده از هشتگ اینستاگرام باعث می‌شود تا محتوای شما راحت‌تر پیدا شود. فرض کنید که فردی به‌دنبال خرید کفش مردانه باشد. او با کمک هشتگ #کفش_مردانه می‌تواند کفش‌های کسب‌وکارهای مختلف را در یک مکان بررسی کند تا از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند. آیا نمی‌خواهید محتوایتان هم یکی از آن پست‌هایی باشد که او بررسی می‌کند؟ 

 

هشتگ برای فروش کفش در اینستاگرام

شما برای استفاده از هشتگ‌ها ابتدا باید نشانهٔ «#» را تایپ کنید و پس از آن عبارت مورد نظر خود را بنویسید. به خاطر داشته باشید که نباید بین کلمه‌هایی که بعد از «#» می‌نویسید، فاصله‌ای بیفتد؛ بنابراین از نیم‌فاصله یا «_» برای جدا کردن کلمه‌ها استفاده کنید. 

برای مثال، فرض کنید که شما می‌خواهید از هشتگ مشاور املاک در کپشن پستتان استفاده کنید. نوشتن هشتگ به‌صورت «#مشاور املاک» باعث می‌شود پستتان در کنار محتواهایی که از هشتگ «#مشاور» استفاده کرده‌اند، قرار بگیرد. به همین خاطر، این پست در جایی نمایش داده می‌شود که هیچ سودی برایتان ندارد. این عبارت را باید به دو شکل زیر بنویسید: 

  • #مشاوراملاک 
  • #مشاور_املاک 

حال که می‌دانید هشتگ چیست، وقت آن شده است که به شما بگوییم این برچسب کوتاه چه کاربردی در اینستاگرام دارد: 

هشتگ‌ها در اینستاگرام چه کاربردی دارند؟ 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام از گذشته تا امروز راهی عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه و ریچ (تعداد کاربرانی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده‌اند) بیشتر است. برای اینکه بدانید هشتگ اینستاگرام چگونه به شما و مخاطب کمک می‌کند، فرض کنید با یکی از دو حالت زیر در فروشگاه کتاب مواجه شوید: 

  • کتاب‌های مختلف با موضوع‌های متفاوت در کنار یکدیگر و در چندین قفسه چیده شده‌اند. 
  • کتاب‌ها بر اساس موضوع در قفسه‌های مختلف چیده شده‌اند و کاغذ بزرگی بالای هر قفسه چسبانده شده است که موضوع کتاب‌های آن قفسه روی آن نوشته شده است. 

شما کتاب خودتان را در کدام‌یک از حالت‌های بالا زودتر پیدا می‌کنید؟ کتاب مورد نظر در کدام‌یک از حالت‌ها شانس بیشتری برای دیده‌شدن دارد؟ بله، حق با شماست! حالت دوم برای شما و صاحب فروشگاه نفع بیشتری دارد. به هشتگ در اینستاگرام به چشم همان کاغذی نگاه کنید که صاحب فروشگاه کتاب بالای هر قفسه گذاشته است. 

از طرفی، کاربران اینستاگرام می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند. این بدان معنا است که می‌توانند پست‌های هشتگ‌دار شما را بدون اینکه دنبالتان کنند، ببینند. 

فالو کردن هشتگ در اینستاگرام

 

همچنین می‌توانید از هشتگ در اینستاگرام برای برگزاری مسابقه یا برجسته‌کردن رویدادهای خود استفاده کنید. از مخاطبان و مشتریانتان در چنین شرایطی می‌خواهید که از یک هشتگ اختصاصی در استوری‌ها یا پست‌هایشان استفاده کنند. درج هشتگ باعث می‌شود محتواهای آن‌ها در یکجا جمع شود؛ بنابراین ارزیابی آن‌ها برای شما راحت‌تر و آسان‌تر می‌شود. 

شاید از خودتان بپرسید که چه لزومی دارد از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟ چه دردی از ما دوا می‌کند؟ با ما در بخش زیر همراه شوید تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید.  

چرا استفاده از هشتگ در اینستاگرام مهم است؟ 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام مزیت‌های فراوانی برای صاحبان کسب‌وکارها دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱. بیشتر دیده‌شدن  

اغلب افراد امروزه از هشتگ اینستاگرام برای پیدا کردن مطالب مختلف دربارهٔ موضوعی مشخص استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، کاربری که به سئو علاقه دارد، هشتگ #سئو را دنبال می‌کند؛ زیرا از پیداکردن و دنبال‌کردن پیج‌های مختلف راحت‌تر است و سریع‌تر به محتوایی که نیاز دارد، دست پیدا می‌کند. آیا می‌خواهید چنین مخاطبانی را از دست دهید؟  

 

هشتگ سئو در اینستاگرام

در واقع، شما می‌توانید با استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان جلوی چشم مخاطبی ظاهر شوید که به محصول یا خدمتتان علاقه یا نیاز دارد. به همین خاطر، هشتگ در اینستاگرام به شما در ایجاد و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند.  

عدم استفاده از هشتگ در اینستاگرام باعث می‌شود که محتوایتان در میان هزاران پست گم شود. به همان فروشگاه کتابی فکر کنید که هزاران کتاب با موضوع‌های متفاوت را در کنار هم به شما ارائه می‌کند. پیداکردن کتاب مورد نظرتان در چنین شرایطی آسان است؟ بی‌شک، خیر! به همین خاطر، سعی کنید مخاطب هدفتان را با استفاده از هشتگ به سمت خود هدایت کنید. 

۲. تجزیه‌وتحلیل بازار 

شما باید بدانید رقیب شما کیست، چه چیزی ارائه می‌کند و چگونه تبلیغ می‌کند. با تجزیه‌وتحلیل رقبا متوجه می‌شوید که برای رسیدن به هدفتان باید چه مسیری را انتخاب کنید. هشتگ‌ به شما کمک می‌کند تا بازار را راحت‌تر رصد کنید و شکاف‌های موجود را شناسایی کنید. 

کافی است روی هشتگ‌های مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان کلیک کنید و برترین پست‌ها را بررسی کنید. تجزیه‌وتحلیل پست‌های برتر هر هشتگ به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا رقبایتان توانسته‌اند به نیاز مخاطب هدفتان پاسخ دهند یا خیر. از طرفی، اغلب هشتگ‌ها عمر کوتاهی دارند و پس از مدتی از دور خارج می‌شوند. با بررسی هشتگ‌ها متوجه می‌شوید که در حال حاضر، استفاده از چه هشتگی به نفع کسب‌وکارتان است. 

۳. شناسایی ایده‌های جدید 

از تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن بهترین کلمه‌های کلیدی در سئو استفاده می‌شود. از هشتگ هم می‌توانید برای شناسایی ایده‌های جدید برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بهره ببرید. هشتگ‌های محبوب و پرکاربرد را لیست کنید و سپس پست‌های برتر هر کدام را بررسی کنید. 

شما با بررسی نتایج تحقیق خود متوجه خواهید شد که مخاطبتان از چه محتوایی بیشتر استقبال می‌کند. از طرفی، می‌فهمید که بهتر است محتوایتان را در چه قالبی ارائه کنید. به‌عنوان مثال، ممکن است مخاطب هدفتان بیش از هر چیزی به محتواهای ویدیویی واکنش نشان دهد. 

شما همچنین می‌توانید هشتگ‌های مشابه و مرتبط را هنگام بررسی پست‌های برتر شناسایی کنید. این هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف دست پیدا کنید.  

۴. افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی 

این روزها، اغلب کمپین‌های تبلیغاتی به یک هشتگ گره خورده‌اند؛ زیرا هشتگ‌ها به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهند تا کمپینی موفق و هدفمند را تجربه کنند. هشتگ را می‌توان تا حدودی تبلیغات دهان‌به‌دهان در نظر گرفت؛ زیرا هنگامی که شما کمپین خود را همراه با هشتگ مشخصی اجرا می‌کنید، فالوورهایتان آن را در پست‌هایشان به کار می‌برند و پس از آن فالوورهای آن‌ها از کمپینتان مطلع می‌شوند و از همان هشتگ استفاده می‌کنند.  

نمی‌توان پیش‌بینی کرد این زنجیره در چه نقطه‌ای قطع می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید پیامتان را با کمک هشتگ به‌راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست کنید. 

از هشتگ‌ها در مکان و زمان مناسب استفاده کنید 

هشتگ‌ اینستاگرام کارکرد اصلی خود را از دست داده است؛ زیرا کاربران از این ابزار متاسفانه سوءاستفاده کرده‌اند. به همین خاطر، اینستاگرام قوانین سفت و سختی برای برگرداندن هشتگ به جایگاه واقعی خود در نظر گرفته است. از هشتگ‌ها در جای درست استفاده کنید تا به آن چیزی که می‌خواهید برسید. 

استفادهٔ نادرست از هشتگ‌ها در اینستاگرام مشکلات زیادی را به دنبال دارد؛ بنابراین سعی کنید سه قانون زیر را هرگز فراموش نکنید: 

  • هشتگ‌های خودتان را در کامنت‌ها پست نکنید؛ زیرا هیچ فایده‌ای ندارد و تنها وقت خودتان را تلف می‌کنید. 
  • از هشتگ اختصاصی فقط برای برندینگ و کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید؛ بنابراین اگر برنامه‌ای برای برندینگ یا اجرای کمپین ندارید، لزومی ندارد هشتگ اختصاصی بسازید. 
  • از هشتگ‌ها در تمام پست‌های خودتان استفاده نکنید؛ زیرا اینستاگرام به پست‌هایتان به چشم پست نامناسب (اسپم) نگاه می‌کند. 

زیاده‌روی در استفادهٔ از هشتگ‌ها باعث می‌شود که ریچ و ایمپرشن پست‌هایتان به‌مرور زمان کاهش پیدا کند. فراموش نکنید که کاربران می‌توانند به اینستاگرام اطلاع دهند که پست‌های شما هیچ ربطی به هشتگی که استفاده کرده‌اید، ندارند.  

نحوهٔ ریپورت هشتگ در اینستاگرام

 

با هشتگ‌ها به مخاطبان خود در اینستاگرام راحت‌تر دست پیدا کنید 

با استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌توانید صدای خود را به گوش تعداد زیادی از مخاطبانتان برسانید. شما می‌توانید از هشتگ‌ها برای ایجاد و افزایش آگاهی از برندتان یا معرفی محصول جدیدتان بهره ببرید. از طرفی، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بازار خود را بهتر بشناسید تا جای خالی رقبا را با شناسایی نقاط ضعف آن‌ها پر کنید. 

ما در این مقاله سعی کردیم به شما نشان دهیم هشتگ اینستاگرام چیست، چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنید. اگر چیزی از قلم افتاده است، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

منابع: 

Sproutsocial | newbirddesign | Later | sendle

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.