افزایش لایک اینستاگرام با ۹ روش کاربردی

شما هم شاید با این نظریه موافق باشید که تا قبل از آمدن اینستاگرام، کاربران دیگر شبکه های اجتماعی تا به این اندازه به تعداد لایک پست‌هایشان توجهی نداشتند. تعداد لایک در اینستاگرام، یکی از فاکتورهایی است که صاحبان پیج‌های اینستاگرامی برای بالا بردن آن تلاش می‌کنند و هرچقدر تعداد آن بالاتر باشد، به این معنی است که کاربران آن پست را بیشتر از همه می‌پسندند. 

 

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، هرچقدر فالوورهای یک پیج، تعامل بیشتری با محتوای آن پست داشته باشند، اینستاگرام آن محتوا را کم‌کم به افراد بیشتری نمایش می‌دهد و صاحب پیج می‌تواند بازدید خیلی خوبی را تجربه کند. اگر شما نیز در این شبکۀ اجتماعی مشغول به فعالیت و تولید محتوا هستید ولی نتیجه آن‌طور نیست که انتظار دارید، حتماً به این راه‌های افزایش لایک اینستاگرام که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

 

۱. استفاده از هشتگ

 

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های افزایش لایک اینستاگرام، استفاده از هشتگ در متن کپشن است. شما با قرار دادن هشتگ در زیر پست‌های اینستاگرامتان می‌توانید به‌راحتی بازدید طبیعی به‌دست بیاورید؛ اما ابتدا باید قواعد استفاده از هشتگ را یاد بگیرید.

 

  • در هر پست بهتر است بیشتر از 9 هشتگ قرار ندهید؛ هر چند اجازه دارید تا ۳۰ هشتگ در هر پست استفاده کنید. 
  • از هشتگ‌های تکرای در تمام پست‌ها استفاده نکنید.
  • هشتگ‌های مرتبط و پربازدید پیجتان را پیدا کنید.
  • از هشتگ‌های ترند و موضوعات روز غافل نشوید.
  • هشتگ‌های شخصی مربوط به برندتان بسازید و از آن‌ها در پست‌هایتان استفاده کنید. 

استفاده از هشتگ برای افزایش لایک اینستاگرام

یکی از اشکالات رایج کاربران اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های پربازدید ولی نامرتبط است. به‌عنوان ‌مثال اگر پیجتان در حوزۀ فروش لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت می‌کند، نباید از هشتگ‌های پربازدید مانند #استقلال، #پرسپولیس و #دیجیتال_مارکتینگ استفاده کنید؛ زیرا کاربرانی که با استفاده از این هشتگ به پست شما می‎رسند، علاقه‌ای به محتوای پیجتان ندارند و آن بازدید هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و احتمال ریپورت کردن پیجتان توسط آن‌ها نیز وجود دارد.

۲. استفاده از تگ لوکیشن

 

یکی از ترفندهای افزایش لایک در اینستاگرام، استفاده از لوکیشن مناسب هنگام انتشار پست است. شما با این کار به مخاطبان نشان می‌دهید که هنگام انتشار پست در چه مکان جغرافیایی بوده‌اید یا این عکس مربوط به کدام منطقه می‌شود. این ترفند برای کسب‌وکارهایی که نیاز به جذب فالوور و بازدیدکننده محلی دارند یا خدمات حضوری به کاربرانشان ارائه می‌کنند، بسیار مناسب است.

 

فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید و در پیجتان عکس‌های جذابی از رستورانتان با لوکیشن شهر خود منتشر کرده‎اید. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر فردی پست شما را دید، با دیدن آن متوجه بودن مکان رستوران در شهرتان شود. 

به‌ عنوان‌ مثال اگر کسی به بناهای تاریخی مانند تخت‌جمشید علاقه‌مند است با جستجو کردن تگ لوکیشن «تخت جمشید»، می‌تواند تمام پست‌هایی را که افراد دیگر در این مورد منتشر کرده‌اند مشاهده کند. اگر شما نیز عکسی از این بنا در پیج خود گذاشته باشید، به طور خودکار آن پست شما نیز در بین بقیه پست‌ها نشان داده می‌شود.

استفاده از تگ لوکیشن برای افزایش لایک اینستاگرام

۳. با برنامه پست گذاری کنید

اگر دنبال بهترین ترفند افزایش لایک در اینستاگرام هستید، باید به‌صورت حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنید و حضوری مستمر در این شبکۀ اجتماعی داشته باشید تا مخاطبانتان شما را از یاد نبرند. 

همچنین تولید محتوای منظم و داشتن یک تقویم محتوا از نظر الگوریتم اینستاگرام بسیار مهم است و اگر متوجه شود که فعالیتتان منظم و طبق قاعده و قانون است، کم‌کم پست‌هایتان را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد و همین مسئله باعث افزایش لایک اینستاگرام برای پیجتان می‌شود.

 

برای نوشتن تقویم محتوایی ماهانه یا هفتگی، شما ابتدا باید برای خود تعداد دفعات تولیدمحتوای پیجتان را در هفته مشخص کنید. 

 

به‌عنوان مثال تولید محتوای پیجتان نباید به شکلی باشد که یک هفته ۲ بار پست بگذارید، هفته دیگر ۵ بار. ساعت پست گذاری نیز بسیار مهم است. باید ساعتی از شبانه‌روز را انتخاب کنید که اکثر فالوورهایتان آنلاین باشند تا در کمترین زمان ممکن بعد از انتشار، پست پیجتان دیده شود و با آن تعامل برقرار کنند. 

 

معمولاً ساعت ۲ تا ۴ ظهر و ۸ تا ۱۰ شب که مردم بیشتر در حال گشت‌وگذار در اینستاگرام هستند، زمان مناسبی است. البته ساعت‌های پست گذاری برای همۀ پیج‌ها یکسان نیست و شما باید طبق زمان آزاد مخاطبان هدف خود این کار را انجام دهید. فراموش نکنید زمانی که برنامۀ خود را تعیین می‌کنید باید به انجام آن وفادار و متعهد باقی بمانید.

 

۴. کپشن جذاب و مرتبط باشد

 

اینستاگرام یک شبکۀ اجتماعی تصویر محور است. شما بدون انتشار عکس یا فیلم نمی‌توانید محتوایی منتشر کنید و مانند فیسبوک یا توییتر امکان پست کردن متن را به‌صورت مجزا به شما نمی‌دهد.

 

 تصویر تأثیر به سزایی در جذابیت پست دارد ولی نباید از قدرت کپشن نیز غافل شوید. نوشتن یک کپشن خوب می‌تواند به بیشتر دیده‌شدن پستتان کمک بسیاری کند و باعث تکمیل آن محتوا شود. شما می‌توانید عکس یا فیلمی را به‌عنوان پست منتشر کنید و توضیحات اضافی را در قسمت کپشن برای فالوورهایتان بنویسید تا منظورتان را بهتر به آن‌ها رسانده باشید.

 

برای کپشن، کوتاه و مختصر و مفید بنویسید. سعی کنید متنی که می‌نویسید حالت داستانی داشته باشد و مخاطب با دیدن آن به خواندن ادامۀ متن ترغیب شود. 

 

همچنین از فالوورهایتان به‌خصوص در انتهای کپشن سؤال بپرسید یا از متن‌هایی استفاده کنید که ویژگی دعوت به اقدام (Call to action) داشته باشند. مانند «لایک یادتان نرود»، «دوستان خود را زیر این پست تگ کنید»، «این پست را برای بقیه نیز ارسال کنید». این کار باعث می‌شود که تعامل بین شما و فالوورهایتان بیشتر شود. به‌طور کلی خلاق یا حتی کمی بانمک باشید. از ایموجی‌ها هم حتماً استفاده کنید تا جذابیت کپشنتان بیشتر شود.

نونه کپشن‌های مرتبط برای افزایش لایک در اینستاگرام

۵. با دیگران تعامل داشته باشید

 

شما به‌عنوان صاحب پیج به‌غیر از تولید محتوا، باید با پیج‏‏‌های دیگر نیز تعامل داشته باشید. تعامل به این معنی است که پیج‌های همکاران خود را فالو کنید. پست‌هایشان را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. در بحث‌هایی که در زیر برخی پست‌ها ایجاد می‌شود مشارکت داشته باشید و نظر خود را بنویسید. اگر هوشمندانه این کار را انجام دهید و کامنتی بگذارید که به پست مربوط باشد تأثیرش چندین برابر خواهد بود. همچنین از نوشتن کامنت‌هایی مانند «از پیج من دیدن کنید» پرهیز کنید؛ زیرا این کار هیچ سود و فایده‌ای برای پیجتان نخواهد داشت.

 

به‌عنوان مثال اگر کار شما فروش کیک‌های خانگی است، می‌توانید در پیج‌هایی که تعداد فالوور بسیاری زیادی دارند فعالیت کنید. صاحبان این نوع پیج‌ها معمولاً به‌خاطر دریافت تعداد زیادی کامنت و نداشتن وقت، سؤالات زیادی از فالوورهایشان را بدون جواب باقی می‌گذارند. در این شرایط شما می‌توانید با پاسخ دادن صحیح به سؤالات آن‎ها، خود را به‌عنوان یک فرد با دانش معرفی و آن‌ها را جذب پیجتان کنید.

 

شما همچنین می‌توانید نوع دیگری از همکاری را با پیج‌های دیگران داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید به پیج‌هایی که از نظر تعداد فالوور به شما نزدیک هستند و فالوورهای مرتبطی با شما دارند، پیام دهید و همدیگر را در استوری معرفی کنید. این مواردی که گفته شد زمان‌بر هستند و به‌مرور زمان باعث دیده‌شدن بیشتر پیجتان و افزایش لایک پست‌هایتان می‌شود.

 

۶. از استوری کمک بگیرید

زمانی که کاربری وارد اینستاگرام می‌شود معمولاً ابتدا استوری‌ها را مشاهده می‌کند و سپس سراغ دیدن پست‌ها می رود. استفاده از استوری نه‌ تنها محتوای شما را برای تعداد بیشتری از مخاطبان پخش می‌کند، بلکه می‌تواند بازدید و لایک‌های پست‌های اخیر پیجتان را نیز افزایش دهد. برای افزایش لایک اینستاگرام از طریق استوری دو راه وجود دارد:

 

  • استوری قبل از انتشار پست: 

در این روش شما به‌عنوان مثال می‌توانید در استوری اعلام کنید که قرار است یک پست ویژه امشب ساعت ۹ در پیجتان منتشر شود. حتی می‌توانید از استیکر شمارشگر (count down) نیز کمک بگیرید تا کاربران با کلیک کردن روی آن نوتیفیکیشن برایشان ارسال شود.

 

  • استوری بعد از انتشار پست: 

گذاشتن استوری باعث می‌شود که مخاطب بیشتر با پیجتان تعامل برقرار کند. خیلی اوقات اتفاق می‌افتد که فالوورهایمان پست‌ها را مشاهده نمی‌کنند ولی هیچ استوری را از دست نمی‌دهند. در این شرایط شما می‌توانید یک یا دو روز بعد از بارگذاری پست آخرتان، آن را در استوری منتشر کنید و از فالوورهایتان بخواهید اگر این پست را ندیدند روی آن کلیک کنند.

 

۷. پست مشترک اینستاگرام (Collabs)

 

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام برای ترغیب کاربرانش به تعامل و فعالیت هر چه بیشتر در قسمت پست ارائه کرده است، امکان پست مشترک اینستاگرام (Collabs) یا به عبارتی دیگر پست دو نفره اینستاگرام است. در صورت گذاشتن پست اشتراکی در اینستاگرام، به‌ جای نمایش یک عکس پروفایل به‌عنوان منتشرکنندهٔ پست، عکس پروفایل هر دو پیج نمایش داده می‌شود و دیگر نیازی به‌اشتراک‌گذاری یک پست از دو حساب جداگانه ندارید و در عین‌ حال به شما امکان می‌دهد که به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

پست مشترک برای افزایش لایک در اینستاگرام

 

آموزش فعال‌سازی پست مشترک:

  • عکس یا فیلمی را که می‌خواهید با پیج دیگران آپلود کنید، انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که قابلیت تگ کردن یک اکانت فراهم می‌شود، گزینهٔ Tag People را انتخاب کنید.
  • روی گزینۀ Invite Collaborator ضربه بزنید و از کادر جست‌وجویی که ظاهر می‌شود، پیج موردنظرتان را انتخاب کنید.
  • سپس پستتان را منتشر کنید تا همزمان در هر دو پیج نشان داده شود.

آموزش پست مشترک اینستاگرام برای افزایش لایک

۸. تگ کردن افراد

 

یکی دیگر از راه‌های افزایش لایک اینستاگرام، تگ کردن پیج‌های دیگران روی عکس یا فیلمی است که می‌خواهید منتشر کنید. با استفاده از این روش، پست پیجتان در بخش Tagged Posts اکانت مربوطه نمایش داده خواهد شد. 

 

بدین ترتیب دیگران خواهند توانست از طریق اکانت‌های دیگر، به پیجتان دسترسی داشته باشند. البته این نکته را فراموش نکنید که تگ کردن بدون برنامه و بیش از حد، باعث افت شخصیت پیجتان می‌شود و پیجتان در نظر دیگران یک پیج آماتور خواهد بود که برای افزایش لایک اینستاگرام هر کاری انجام می‌دهد.

دقت داشته باشید زمانی از این روش استفاده کنید که محتوایی که منتشر کرده‌اید واقعاً با آن پیجی که در پستتان تگ کرده‌اید، همخوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال:

  • تگ کردن رستورانی که در آن غذا خورده‌اید و عکسش را پست کرده‌اید
  • تگ کردن افراد مشهوری که با آن‌ها عکس گرفته‌اید
  • تگ کردن پیج فروشگاه لباسی که از آن خریدی انجام داده‌اید

 

مراحل تگ کردن در پست:

مراحل تگ کردن افراد در پست

۹. پست با‌کیفیت و جذاب

محتوایی که شما به‌ عنوان پست منتشر می‌کنید باید همان چیزی باشد که مخاطب انتظارش را دارد. اگر تمام مواردی را که در بالا گفته شد انجام دهید ولی روی کیفیت و جذابیت محتوایتان کار نکنید، تمام تلاشتان به هدر خواهد رفت. 

 

به‌عنوان مثال اگر پیجتان در مورد آموزش آشپزی است، باید غذاهایی آموزش دهید که فالوورهایتان واقعاً بتوانند آن‌ها را درست کنند یا ترفندهایی را آموزش دهید که در زندگی واقعی کمکشان کند. اگر این روند را ادامه دهید نه‌تنها شاهد افزایش لایک اینستاگرام خواهید بود، بلکه آن‌ها پست‌هایتان را برای دوستانشان نیز ارسال می‌کنند.

 

هرچه یک پیج در اینستاگرام مفیدتر باشد، فالوورهای بیشتری جذب می‌کند. این نکته را فراموش نکنید که عکس‌های باکیفیت بالا، جذابیت ویژه‌ای برای کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دارند. بنابراین، در تهیۀ عکس‌های باکیفیت و جذاب دقت کنید.

 

همچنین می‌توانید در تصاویری که پست می‌کنید، از رنگ‌های متضاد و جذاب استفاده کنید. به‌عنوان مثال دو رنگ زرد و مشکی متضاد هم هستند که استفاده از آن‌ها در کنار هم می‌تواند باعث شود کاربران هنگام اسکرول کردن پست‌ها روی پستتان بیشتر مکث کنند. می‌توانید از رنگ مشکی برای پس‌زمینه و از رنگ زرد برای تیتر استفاده کنید تا محتوایتان جلب‌ توجه بیشتری برای مخاطب داشته باشد.

 

استفاده از ترندهای روز و موضوعاتی که در جامعه داغ می‌شوند نیز بسیار به دیده‌شدن پست‌هایتان کمک کند. در اصطلاح انگلیسی به آن‌ها «meme» نیز می‌گویند. این موضوعات به‌خاطر اینکه به‌سرعت اکثر جامعه با خود درگیر می‌کنند، معمولاً بازدیدهای خوبی می‌گیرند و اگر شما بتوانید محتوای پستتان را به آن‌ها ربط دهید برایتان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

آخرین «meme» که بسیار ترند شد، واکنش ایرج طهماسب (آقای مجری) قبل از اکران مجموعۀ «مهمونی» بود که بسیاری از کسب‌وکارها توانسته‌اند از آن برای تولید محتوای پیج اینستاگرامشان استفاده کنند.

استفاده از meme برای افزایش لایک در اینستاگرام

سخن آخر:

لایک، یکی از پارامترهای مهم الگوریتم اینستاگرام در سنجش موفقیت یا عدم موفقیت یک پست محسوب می‌شود. در واقع، هرچقدر که تعداد لایک‌های یک پست بیشتر باشد، به این معنی است که کاربران به آن محتوا علاقۀ بیشتری دارند. اکثر ما نیز معمولاً پیجی را دنبال می‌کنیم که تعداد فالوور بیشتری دارد و توانسته است تعداد لایک بیشتری را نیز در پست‌های خود جمع‌آوری کند.

به همین خاطر تمام تلاش صاحبان پیج‌های اینستاگرامی این است که فالوورهای خود را ترغیب به لایک کردن پست هایشان کنند. 

 

شما نیز اگر در اینستاگرام می‌خواهید به‌طور جدی فعالیت کنید، باید روش‌های افزایش لایک اینستاگرام را فرا بگیرید و آن‌ها را در پیجتان اجرایی کنید. اگر به فکر روش زودبازده‌تری هستید و می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغاتی با هزینۀ پایین در عین حال با راندمان بالا انجام دهید، می‌توانید از پلتفرم جریان نیز استفاده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.