روش‌های اجرای تبلیغات ویدیویی اینستاگرام یکی از روش های مهم برای معرفی کسب و کار خدمتا است

صفر تا صد اجرای تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی شروع به فعالیت کرد، تنها امکان به اشتراک‌گذاری تصویر در آن وجود داشت. سپس محتوای ویدیویی را نیز به امکانات خود اضافه کرد. بعد از مدتی اینستاگرام متوجه شد که مردم بیشتر به محتوای ویدیویی علاقه دارند. به همین خاطر روز به روز امکانات بیشتری به قسمت ویدیو اختصاص داد تا جذابیت این بخش افزایش یابد. در ادامهٔ این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر دربارۀ اهمیت تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام صحبت کنیم.

اگر می‌خواهید مخاطب با پیج اینستاگرام شما بیشتر درگیر شود، از محتوای ویدیویی استفاده کنید. زیرا محتوای ویدیویی نسبت به متن و تصویر جذابیت بیشتری دارد و باعث می‌شود مخاطب راحت‌تر مطالب را دریافت کند. همچنین اگر محتوای ویدیویی همراه با کیفیت بالا، موسیقی خوب و جلوه‌های ویژه نیز باشد، مخاطب تعامل بیشتری با محتوای شما برقرار خواهد کرد.

 

اهمیت و مزایای تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

تا به اینجا تقریباً متوجه شدیم که چرا محتوای ویدیویی برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارد. حالا می‌خواهیم دربارهٔ دلایل استفاده از تبلیغات ویدیویی اینستاگرام و اهمیت آن صحبت کنیم.

مخاطب زیاد و بالقوه

اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر دارد که روزانه 80 میلیون پست و استوری به اشتراک می‌گذارند. نکتهٔ مهم دیگر اینکه اینستاگرام تنها شبکهٔ اجتماعی در ایران است که فیلتر نشده است و کاربران ایرانی روزانه زمان زیادی را در آن می‌گذرانند. همین آمار و ارقام می‌تواند ثابت کند که چقدر مشتری بالقوه در اینستاگرام وجود دارد و باعث شود ما به اهمیت تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام پی ببریم.

 

تأثیرگذاری بیشتر

معمولاً افراد قبل از خرید محصول در اینترنت جستجو می‌کنند. نظرات موافق و مخالف افراد دیگری که از این محصول استفاده کرده‌اند را می‌خوانند. ولی هیچ کدام جای محتوای ویدیویی را نمی‌گیرد. به همین دلیل فروشندگان روش دیگری را برای تبلیغ محصول خود در پیش گرفتند.
طبق تحقیقاتی که بر روی خریداران چند فروشگاه اینترنتی صورت گرفته، تبلیغات ویدیویی 50% تأثیر بیشتری در ترغیب مشتریان برای خرید آن محصول داشته است.
به عنوان مثال در این چند سال اخیر، ویدیوهای آنباکسینگ محصول، بسیار رواج یافته است. زیرا مخاطب در این ویدیو می‌تواند نحوهٔ کارکرد محصول را ببیند و بهتر متوجه کیفیت آن شود. به همین دلیل اگر شما نیز از این نوع تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام انجام دهید، باعث افزایش تعامل کاربر با پیج شما خواهد شد.

جذابیت بصری

شما به دو شکل می‌توانید در اینستاگرام محصول خود را معرفی کنید. یکی به صورت محتوای تصویری و دیگر محتوای ویدیویی. در محتوای تصویری دست شما کمی بسته است و با آن محتوا خیلی نمی‌توانید روی مخاطب تأثیر بگذارید. ولی در محتوای ویدیویی این‌گونه نیست. زیرا مخاطب می‌تواند در ویدیو تصویر یا محصولتان را ببیند و صدای شما را نیز بشنود.

طبق تحقیقاتی که در آخر سال 2021 میلادی انجام شد، بیش از 80 درصد از ترافیک وب به محتوای ویدیویی اختصاص دارد. به همین خاطر محتوای ویدیویی، کلیدی برای تعامل بیشتر با مخاطب است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد احتمال به اشتراک گذاری ویدیو و نظر دادن در مورد آن 10 برابر بیشتر از محتوای متنی است.

امروزه معرفی محصول به صورت ساده و به دور از افکت های تصویری دیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم به دنبال دیدن تبلیغات سرگرم کننده و جذاب هستند. به همین دلیل امروزه بیشتر شرکت‌های بزرگ بر روی تبلیغات ویدیویی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب سرمایه گذاری می‌کنند.

اگر تبلیغات ویدیویی شرکت‌های پپسی، کوکاکولا، نایک و آدیداس را دیده باشید، منظور از جذابیت را متوجه خواهید شد. به عنوان مثال این تبلیغ شرکت پپسی را مشاهده کنید که گروه وان دایرکشن در آن بازی کرده‌اند و باعث شده کلی در شبکه های اجتماعی دیده شود.

روش‌های اجرای تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام

به روش‌های مختلف در اینستاگرام می‌توان تبلیغات ویدیویی انجام داد. هر کدام نیز مزایا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد که می‌توانید مدل مناسب با کسب‌وکارتان را با توضیحاتی که ادامه می‌خوانید انتخاب کنید.

 

انتشار تبلیغ ویدیویی در پیج‌های پرمخاطب

در سال‌های دورتر نمایش تبلیغات ویدیویی تنها در تلویزیون امکان‌پذیر بود. ولی کار کردن با تلویزیون نیز هزینه‌ و دردسرهای خاص خودش را داشت. این تبلیغات به این شکل بود که شما یک فیلم تبلیغاتی چند ثانیه‌ای به آن‌ها تحویل می‌دادید تا آن‌ها آن را بین برنامه ها پخش کنند.

دلیل انتشار تبلیغ در همچنین پلتفرم‌هایی مانند تلویزیون، پر مخاطب بودن آن‌ها است. ولی از زمانی که شبکه‌های اجتماعی وارد کار شدند و قدرت گرفتند، تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام طرفداران زیادی پیدا کرده است. به این شکل که شما می‌توانید ویدیو تبلیغاتی مدنظر خود را به پیج‌های پر مخاطب دهید تا آن‌ها محتوای‌تان را منتشر کنند.

ولی معمولاً کار کردن با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی کمی سخت است. مخصوصاً اگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید. زیرا باید ابتدا پیج‌هایی را پیدا کنید که مناسب تبلیغ ویدیویی شما در اینستاگرام هستند. همچنین فنون مذاکره را بلد باشید، نرخ‌های پیج‌های مشابه را بدانید و کلی اطلاعات دیگر.

اگر اطلاعات شما در این زمینه کافی نیست، نگران نباشید. شما به راحتی در سایت جریان می‌توانید بدون هیچگونه زحمتی تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. شما کافی است در پلتفرم جریان ثبت نام و سپس نوع کمپین و پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید. در آخر نیز محتوایی که قصد دارید توسط پیج‌های پر مخاطب (اینفلوئنسر) منتشر شود را بارگذاری کنید.

اگر می‌خواهید با روش ساخت تبلیغات اینفلوئنسری بیشتر آشنا شوید، مقالهٔ «نکات تبلیغات با اینفلوئنسرها که باید بدانید» را مطالعه کنید. به عنوان مثال در ویدیوی زیر می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی که پیج سوریلند برای برند زودفود ساخته است را مشاهده می‌کنید.

 

انتشار تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام به صورت گسترده

در بعضی از مواقع شما نیاز پیدا خواهید کرد که به صورت گسترده تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام انجام دهید. به عنوان مثال یک کمپین بزرگ راه انداخته‌اید و قصد دارید به صورت سراسری محتوای‌تان در اینستاگرام سر و صدا به پا کند. این محتوا می‌تواند تبلیغ محصول یا خدمت شما باشد. در این شرایط شما باید به طور همزمان با چند پیج بزرگ و پر مخاطب اینستاگرام کار کنید تا بیشتر دیده شوید.

به احتمال زیاد یکی از مشکلاتی که سر راه شما سبز می‌شود، مذاکره با پیج‌های بزرگ اینستاگرام و تعرفه‌های مختلف آن‌ها است. به عنوان مثال یک پیج برای انتشار ویدیو تبلیغاتی شما در استوری اینستاگرام خود مبلغ 200 هزار تومان می‌گیرد، یک پیج دیگر ممکن است مبلغ خیلی بیشتر از این را درخواست کند.
اگر تجربهٔ کافی در این زمینه ندارید، بهتر است با شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی که در این حوزه کار می‌کنند همکاری کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید در پلتفرم جریان ثبت نام کرده و محتوای مدنظر خود را در پنل بارگذاری کنید. سپس هدف تبلیغ، پرسونای مخاطبین و میزان مبلغی که می‌خواهید برای کمپین تبلیغاتی‌تان بپردازید را مشخص کنید.

فرض کنید قصد دارید تبلیغ‌تان 100 هزار بار در فضای اینستاگرام دیده شود. اگر خودتان به تنهایی این کار را انجام دهید ممکن است در بررسی آمار و اطلاعات دچار اشتباه شوید. ولی اگر با پلتفرم جریان تبلیغات بازدیدی را انجام دهید، شما به راحتی می‌توانید تمام آمار و اطلاعات تبلیغتان را بررسی کنید. همچنین شما تنها به ازای تعداد بازدید مشخص، پول پرداخت می‌کنید و با این کار در سرمایه و وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

نکتۀ مهم دیگری که باید خیلی به آن توجه کنید، پیج‌هایی است که می‌خواهید تبلیغات ویدیویی اینستاگرامتان در آن‌ها نمایش داده شود. قبل از این کار شما باید محتوای پیج و پرسونای خودتان را مشخص کنید. سپس به دنبال پیج‌هایی بگردید که با هدف و محتوای پیج شما ارتباط دارد.

به عنوان مثال اگر شما یک پیج فروش کیک خانگی در اینستاگرام دارید، باید در پیج‌هایی تبلیغ کنید که مخاطب آن‌ها مرتبط با کار شما باشد. مانند پیج گل فروشی‌ها، فروش اسباب بازی، خدمات آرایشی بهداشتی و… . ولی اگر در پیج‌هایی تبلیغات ویدیویی انجام دهید که پرسونای فالوورهای آن‌ها با پیج شما غیر مرتبط باشد، تبلیغ شما بی‌تأثیر خواهد شد. به همین خاطر انتخاب پیج هدف برای تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.

پلتفرم جریان این کار را برای شما آسان می‌کند. در هنگام پروسه تکمیل کمپین خود، در سایت جریان می‌توانید پیج‌های بزرگ به همراه زمینه کاری‌های شان را مشاهده کنید. همچنین می توانید تعدادی از پیج‌هایی که به نظرتان نامرتبط هستند را از فرایند تبلیغ خارج کنید. این اطلاعات مفید باعث می‌شود تا شما بهترین تصمیم را برای تبلیغات پیج خود بگیرید.

یکی از روش های موثر برای معرفی کسب‌وکار و محصولات تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام است که تاثیر زیادی بر روی بازدید و فروش شما خواهد داشت

 

تولید ویدیوی تبلیغاتی توسط پیج پرمخاطب یا اینفلوئنسر

از ابتدای مقاله تا به الان دربارهٔ اهمیت روش‌های اجرای تبلیغات ویدیویی صحبت کردیم. در دوره‌ای که روز به روز دنیای تبلیغات جذاب‌تر می‌شود، دیگر کمتر کسی برای تبلیغات متنی هزینه می‌کند. زیرا افراد خیلی حوصله و علاقه‌ای به خواندن متن ندارند. یکی دیگر از روش‌های تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام، تولید محتوای تبلیغاتی توسط خود اینفلوئنسرها است. به این نوع تبلیغات، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گویند.

آیا می‌دانید از گذشته تا به الان، تبلیغات کلامی هنوز در صدر تأثیرگذارترین تبلیغات در دنیا شناخته می‌شود؟ اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده خود، محصولی را به شما معرفی کند، معمولاً بدون هیچ گونه مقاومتی توصیه او را قبول می‌کنید. تولید ویدیوی تبلیغاتی توسط یک اینفلوئنسر نیز همین نتیجه را در پی خواهد داشت. اگر افراد مشهور از زبان خود محصول یا خدمات شما را معرفی کنند، چون در بین عموم مردم محبوب هستند، تأثیر گذاری تبلیغ شما چندین برابر خواهد شد.

کسب‌و‌کارها، برای معرفی محصول یا خدمت خود با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند و از طریق آن‌ها، پیام خود را به گروه بزرگی از مخاطبانشان که در اینستاگرام فعال هستند می‌رسانند. به نظر شما چرا انتشار ویدیو تبلیغاتی توسط اینفلوئنسرها توصیه می‌شود؟ زیرا استفاده از افراد مشهور در تبلیغات ویدیویی باعث تأثیرگذاری چهره در ذهن مخاطب می‌شود و همان‌طوری که می‌دانیم ارتباط انسانی از طریق ویدیو برای تبلیغات، به مراتب کارآمدتر خواهد بود. به همین دلیل روز به روز انجام این نوع تبلیغات توسط کسب‌وکارها در حال افزایش است.

یکی از بهترین روش تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام تولید ویدیوی تبلیغاتی توسط پیج پرمخاطب یا اینفلوئنسر است

نتیجه گیری:

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به مشتریان هدفتان معرفی کنید، اینستاگرام می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد. زیرا مخاطبان ایرانی بسیاری شبانه روز در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین اگر دنبال بهترین روش برای معرفی کسب‌وکار خود هستید، تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

ساخت ویدیو تبلیغاتی با هدف جذب مخاطب و تعامل بیشتر با آن‌ها صورت می‌گیرد و با این روش شما می‌توانید تأثیرگذاری تبلیغتان را افزایش دهید. زیرا در حال حاضر یکی از مهم ترین روش‌های انتقال پیام، تولید ویدیو و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی است.

اگر تا به حال تجربه انجام تبلیغات در فضای اینستاگرام را ندارید و نگران این هستید که هزینه و سرمایه شما به هدر رود، می‌توانید تبلیغات اینستاگرامی خود را در پنل جریان انجام دهید تا بیشتر بازخورد را دریافت کنید. در پایین چند نمونه از پیج های پرمخاطب و اینفلوئنسری که پتلفرم جریان با آن‌ها همکاری دارد را می‌توانید مشاهده کنید.

 

اگر به دنبال انتشار ویدیویی تبلیغاتی در اینستاگرام هستید می‌توانید با همکاری با اینفلوئسرهای معروف بیشتر دیده شوید

انتشار ویدیو تبلیغاتی اینستاگرام در پیج های پر مخاطب باعث معرفی برند و افزایش فروش شما خواهد شد

تبلیغات اینستاگرامی در پیج های پر مخاطب

 

منابع:

https://www.combin.com/blog/5-effective-reasons-why-you-need-to-use-video-marketing-on-instagram/#:~:text=Instagram%20enables%20you%20to%20advertise,attract%20and%20engage%20your%20audience.

https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-trends/#:~:text=Influencer%20marketing%20is%20becoming%20a,%2Dbased%20deals%2C%20and%20more.

https://adespresso.com/blog/instagram-video-ads-guide/

https://later.com/blog/influencer-marketing-trends/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.