12 ایده تولید محتوا برای پیج رستوران و فست فود

در سال 2021 چیزی حدود 43 میلیون ایرانی در اینستاگرام حضور داشتند؛ این عدد تا کنون افزایش هم پیدا کرده است. این آمار بسیار وسوسه کننده است! زیرا نشان‌دهنده‌ٔ این است که ما به‌عنوان یک کسب‌و‌کار می‌توانیم به 43 میلیون نفر ایرانی دسترسی داشته باشیم و از طریق بازاریابی محتوایی در اینستاگرام مشتریان زیادی را جذب کنیم.

اگر صاحب یک رستوران هستید و قصد دارید تولید محتوا در اینستاگرام را آغاز کنید، ما در این مقاله 10 ایده تولید محتوا برای رستوران شما آماده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر نیاز به ایده تولید محتوا برای فست فود یا رستوران دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

اهمیت تولید محتوا برای رستوران

تولید محتوا و بازاریابی محتوایی برای رستوران یا فست‌فود از چند جهت مورد اهمیت هستند. تولید محتوا یک روش بسیار ارزان و پر بازده است و شما می‌توانید با صرف هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها، جذب مشتری داشته باشید؛ همچنین شما با استفاده از بازاریابی محتوایی می‌توانید مشتریان وفادار برای رستورانتان جذب کنید. 

احتمالا شما سر آشپز نصرت را می‌شناسید، یا دست کم ویدیو‌های او را در حال پاشیدن نمک بر روی غذا در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید. نصرت یکی از افرادی‌ است که توانسته به خوبی از تولید محتوا استفاده کندو با استفاده از ویدیو‌های خلاقانهٔ خود، تعداد زیادی مشتری از سراسر دنیا جذب کند. 

 

عکسی از نصرت که پیج معروفی در اینستاگرام دارد و در حوزه رستوران فعالیت میکند.

ایده‌های تولید محتوا برای رستوان و فست‌فود

 

حال که اهمیت تولید محتوا برای پیج‌های رستورانی و فست‌فود برای شما روشن شد، بیایید با هم ایده هایی را بررسی کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید به بهترین شکل برای پیج خود تولید محتوای کاربر پسند انجام دهید. 

 

۱. عکس غذا‌های خود را به اشتراک بگذارید

قاعدتا مهم‌ترین نقطهٔ تمایز هر رستوران، غذا‌های آن است؛ پس شما باید از غذا‌های رستوران خود تولید محتوا کنید. اشتراک‌گذاری عکس‌های با کیفیتِ غذا‌های منو، یکی از مهمترین ایده‌های تولید محتوا برای رستوران است؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا مخاطبانی که عکس‌های شما را می‌بینند مشتاق شوند غذا‌های شما را امتحان کنند. برای این کار لزومی به استخدام کردن عکاس ندارید و فقط با چند تکنیک ساده می‌توانید عکس‌های قابل قبول و با کیفیتی را ثبت کنید. 

نکات عکاسی از غذا:

  • کادر درستی انتخاب کنید و از زوایای مختلف عکاسی کنید.
  • صحنهٔ عکاسی را طراحی کنید.
  • از نور طبیعی استفاده کنید. 
  • با استفاده از یک رفلکتور نور، سایه‌های شدید را رفع کنید.
  • از فلاش استفاده نکنید.

 

نمونه ای از تولید محتوا از عکس غذا برای پیج رستوران و فست فود

۲. از فضای داخل رستوران عکس بگذارید

داشتن یک فضای آرام و مناسب برای میل غذا، می‌تواند معیاری برای انتخاب رستوران باشد. اگر رستوران شما دارای یک فضای داخلی مناسب و دلنشین است، می‌توانید با تولید محتوا دربارهٔ آن و اشتراک گذاری عکس‌ها اقدام به جذب مشتری از اینستاگرام کنید. 

یکی از ترفند‌های قابل توجه تولید محتوا از فضای داخل رستوران، استوری کردن هر روز اتفاقات جالب فضای رستوران است. برای مثال حضور افراد مشهور یا اتفاقاتی که در آشپزخانه رخ می‌دهند موارد مناسبی برای تولید محتوا هستند. اگر خلاق باشید می‌توانید هزاران ایده تولید محتوا از فضای رستوران کشف کنید.

 

عکسی از فضای یک رستوران که با مخاطبان در پیج رستوران به اشتراک گذاشته شده است.

۳. داستان بگویید!

هر چقدر بخواهیم درباره اهمیت داستان سرایی بگویم، در نهایت نمی‌توانیم ارزش آن را به‌خوبی  منتقل کنیم. مطالعات زیادی درباره تاثیر داستان بر مغز انسان انجام شده است؛ بر اساس یکی از مطالعات، دانشمندان نتیجه گرفتند که 75 درصد افرادی که داستانی را شنیده‌اند، آن را به یاد می‌آورند. در صورتی که تنها 5 درصد افراد آمار و ارقام در ذهن‌شان مانده است. شما در چند بخش می‌توانید از داستان سرایی استفاده کنید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. 

  • داستان کارکنان خود را به اشتراک بگذارید

یکی از مهمترین کار‌هایی که در بحث داستان سرایی می‌توانید انجام دهید، داستان سرایی درباره کارکنانتان است. این کار باعث انسان محور شدن برندتان می‌شود و این موضوع به‌صورت مستقیم بر محبوبیت شما و جذب مشتری تاثیر می‌گذارد.

 

پشت صحنه رستوران در پیج اینستاگرام

 

  • داستان رستوران خود را به اشتراک بگذارید

یکی از کار‌هایی که کسب‌و‌کار‌ها در رابطه با داستان گفتن انجام می‌دهند بازگو کردن داستان شکل‌گیری کسب‌و‌کارشان است. این کار در رابطه با رستوران هم قابل انجام است؛ زیرا شما با بیان کردن داستان خود، ارزش خاصی در ذهن مخاطبتان ایجاد می‌کنید. 

 

۴. دستور پخت برخی از غذا‌ها را آموزش دهید

ویدیو‌هایی با عنوان «چگونه»  که چگونگی انجام یک کار را آموزش می‌دهند، جزء محبوب‌ترین پست‌های اینستاگرام هستند. موضوع بعدی که شما می‌توانید درباره آن تولید محتوا کنید چگونگی پخت غذا‌های مختلف است. 

برای مثال «بوراک» یکی از آشپز‌هایی‌ست که با تولید محتوا درباره پخت غذا توانسته به یک آشپز و رستوران محبوب تبدیل شود. 

 

ایده دستور پخت غذا در پیج اینستا

 

۵. محتوای تولید شده توسط کاربران را بازنشر کنید

احتمالا برای شما پیش آمده که از یک رستوران استوری بگذارید و از خدمات و غذای آنجا تعریف کنید. این کار باعث می‌شود تا رستوران‌ها بدون صرف کردن هزینه‌ای تبلیغ شوند. شما هم می‌توانید با دادن جایزه و تخفیف از مشتریان خود بخواهید تا رستوران شما را در اینستاگرام تبلیغ کنند.

همچنین شما می‌توانید استوری‌ها و پست‌های مشتریان خود را در پیج رستورانتان، دوباره اشتراک گذاری کنید.

 

۶. از لایو غافل نشوید

یکی دیگر از ایده‌های تولید محتوا، استفاده از پخش زنده یا لایو اینستاگرام است که با استفاده از این ویژگی می‌توان پویایی محیط رستوران خود را با مشتریان به اشتراک گذاشت. 

اگر در زمان‌های خاصی برنامه‌های مختلفی در رستوران برگزار می‌کنید، مثل موسیقی زنده، شعبده‌بازی و… می‌توانید به صورت لایو این برنامه‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

۷. از اینفلوئنسر‌ها کمک بگیرید

ایده‌ی دیگری که در سال‌های اخیر محبوب شده است؛ استفاده از فود بلاگر‌ها یا اینفلوئنسر‌های حوزه غذا برای تبلیغات رستوران در اینستاگرام است. اینفلوئنسر‌ها، بخاطر قدرت تاثیرگذاری‌شان می‌توانند از چند جهت برای شما مفید باشند؛ آن‌ها می‌توانند با هزینه کم، محتوای با کیفیت برای شما تولید کنند و برای برند شما اعتبار ایجاد کنند. 

اما استفاده از اینفلوئنسر‌ها مسائل خاص خودش را دارد؛ برای مثال روش ارتباط گرفتن یا انتخاب صحیح آن‌ها برای تبلیغات، می‌تواند شما را سردرگم کند. شما با استفاده از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان، می‌توانید به‌راحتی با اینفلوئنسر‌های مورد نظرتان ارتباط بگیرید و از طریق لیست اینفلوئنسر‌های اینستاگرام، اینفلوئنسر مناسب برای رستورانتان را انتخاب کنید.

 

لیست اینفلوئنسرها برای رستوران

۹. پشت صحنه را با مخاطبان به اشتراک بگذارید

احتمالا شما هم وقتی به یک رستوران می‌روید، کنجکاو می‌شوید تا ببینید در پشت صحنه چه اتفاقی رخ می‌دهد. شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری پشت صحنه‌ها مثل: آماده‌سازی مواد اولیه، پخت غذا و… برای پیج خودتان تولید محتوا کنید. 

 

پشت صحنه

۱۰. نظرات مشتریان را به اشتراک بگذارید

شاید برای شما پیش آمده که به پیشنهاد یکی از دوستانتان تصمیم بگیرید برای شام به یک رستوران بروید. در واقع نظر افراد در تصمیمات خرید ما بسیار تاثیرگذار هستند و ما را ترغیب به استفاده از محصولات و برند‌های مختلف می‌کنند. به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت مشتریان در پیج شما نیز می‌تواند یک ایده تولید محتوا برای رستوران باشد.

 

۱۱. تخفیف‌ها و اطلاعیه‌های خود را منتشر کنید

اگر قصد دارید مکان خود را تغییر دهید یا در روز خاصی رستوران خود را تعطیل کنید بهتر است این موضوع را در اینستاگرام با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. 

همچنین می‌توانید تخفیفات ویژه رستوران را در اینستاگرام اعلام کنید و حتی برای دنبال‌کنندگان پیج خود تخفیف‌های ویژه در نظر بگیرید. البته، ارائه تخفیف به مشتریان باید بر اساس قواعد و اصول انجام شود تا شما دچار ضرر نشوید. 

 

تولید محتوا با تخفیف‌های ویژهٔ رستوران

۱۲. مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید

برگزاری مسابقات ساده در اینستاگرام می‌تواند هم یک ایدهٔ تولید محتوا برای رستوران باشد هم باعث افزایش تعامل مخاطبان و وفاداری آن‌ها نسبت به رستوران شما شود. دقت کنید که نیاز نیست این مسابقات را پیچیده و با هدایای گران قیمت برگزار کنید؛ مسابقات ساده و هدایای جزئی مانند تخفیف ویژه اما مستمر و مداوم باعث می‌شود تا شما مخاطبان زیادی جذب کنید. 

برای مثال بسیاری از رستوران‌ها مسابقات ساده‌ای برگزار می‌کنند که هدایای آن سرو یک غذای مخصوص برای مشتریان است. 

 

نتیجه‌گیری

پیدا کردن ایدهٔ تولید محتوا برای پیج رستوران، شاید برای کمی دشوار باشد و وقت زیادی از شما بگیرد؛ اما در این مقاله سعی کردیم تا برای راحتی کار شما، ۱۲ ایدهٔ تولید محتوا برای رستوران را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر ایدۀ جدیدی برای تولید محتوا دارید که جزء موارد گفته شده نبود، می‌توانید در بخش دیدگاه‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

restaurantsrestaurant

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.