تبلیغ و تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام

اینستاگرام یک صحنه‌ی رقابتی برای عکاس‌های حرفه‌ای و تازه‌وارد است. خیلی از هنرجوهای عکاسی در ابتدای مسیر یادگیری‌ پیج اینستاگرام درست می‌کنند و عکس‌هایشان را در آنجا می‌گذارند. عکاس‌های حرفه‌ای هم در اینستاگرام حضور دارند و آثار هنری خودشان را در پروفایلشان به نمایش می‌گذارند. بسیاری از عکاس‌ها از طریق اینستاگرام مشتری پیدا می‌کنند و به کسب‌وکارشان رونق می‌دهند. 

با این اوصاف، اینستاگرام صحنه‌ای پر از رقابت برای عکاس‌ها است و برای برنده‌شدن در این عرصه به تبلیغات عکاسی در اینستاگرام و برنامه‌ی تولید محتوا برای پیج عکاسی احتیاج دارید. در این مطلب راجع به روش‌های تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام صحبت می‌کنیم. اگر شما هم برای هنر عکاسی خودتان دنبال مشتری هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اصول تولید محتوا برای پیج عکاسی

قبل از اینکه فرایند تبلیغات عکاسی در اینستاگرام را شروع کنید، باید برنامه‌ی منظمی برای تولید محتوا بچینید و هر مرحله را به‌درستی انجام دهید. در این بخش، با معرفی برخی از اصول، تولید محتوا برای پیج عکاسی را برای شما آسان‌تر می‌کنیم.

۱. راجع به یک موضوع مشخص عکاسی کنید

در فرایند تولید محتوا برای پیج عکاسی در اینستاگرام، موضوع و سبک عکاسی شما اهمیت دارد. سعی کنید حول یک موضوع خاص عکاسی کنید. مثلا عکاسی در سفر، عکاسی از غذاها، عکاسی از مردم و عکاسی از معماری شهرهای مختلف. 

سبک عکاسی شما هم مهم است. دوست دارید عکس‌های شما سیاه و سفید باشند یا عکس‌های رنگی می‌پسندید؟ فالوورهای شما بر اساس سبک و موضوع عکاسی شما پیج را دنبال می‌کنند و به ۹ پست آخر بیشتر توجه می‌کنند؛ پس انسجام موضوعی صفحه‌تان را حفظ کنید.

۲. بهترین کارتان را به نمایش بگذارید

اگر می‌خواهید در تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام، عملکرد موفقی داشته باشید، به اینستاگرام مثل یک پورتفولیو نگاه کنید و بهترین تصاویرتان را پست کنید. پست‌های شما باید یک ویژگی خاص و منحصربه‌فرد داشته باشند و مخاطب را درگیر کنند؛ بنابراین مطمئن شوید که هر تصویری که پست می‌کنید، یک تصویر شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است. 

زیبایی پیج را در موضوع، رنگ و سبک عکاسی نشان دهید. اگر از یک مکان، غذا یا ساختمان تصاویر مختلفی گرفته‌اید و نمی‌دانید کدام تصویر را پست کنید، پست اسلایدی مناسب است. با توجه به موضوع صفحه، یک تصویر را در اسلاید اول بگذارید و بقیه‌ی تصاویر را در اسلایدهای بعدی پست کنید.

۳. کمی از زندگی شخصی و پشت‌صحنه عکاسی را نشان دهید

در تقویم تولید محتوا برای پیج عکاسی، حتما چند تا از پست‌ها را به پشت‌صحنه و تصاویری از زندگی روزمره‌تان اختصاص دهید. دنبال‌کنندگان شما دوست دارند پشت‌صحنهٔ کار شما را ببینند و کمی هم با مهم‌ترین لحظه‌های زندگی‌تان آشنا شوند. 

سعی کنید قانون ۸۰/۲۰ را در تقویم تولید محتوا برای پیج عکاسی رعایت کنید. ۸۰٪ از تصاویر پیج را به موضوع اصلی عکاسی و تمرین‌های عکاسی اختصاص دهید. ۲۰٪ باقی‌مانده هم برای عکس‌های شخصی و پشت‌صحنه بگذارید.

۴. گوشی هوشمند را کنار بگذارید

اگر تا الان با گوشی هوشمندتان عکس می‌گرفتید، دیگر وقت آن است که کنارش بگذارید. برای اثربخشی تبلیغات عکاسی در اینستاگرام و کیفیت بیشتر تولید محتوا برای پیج عکاسی باید سطح عکاسی‌تان را هم ارتقا دهید. دوربین‌های DSLR یا دوربین‌های بدون آینه در حرفه‌ای شدن به شما کمک می‌کنند. 

با کمک این دوربین‌ها می‌توانید تصاویر باکیفیت بگیرید و جزئیات تصویر را تنظیم کنید. بهتر است که از فیلترهای اینستاگرام استفاده نکنید و از برنامه‌های تخصصی ویرایش عکس کمک بگیرید. با این برنامه‌ها می‌توانید خطوط و سایه‌های عکس را ویرایش کنید.

۵. به طور منظم پست بگذارید

وقتی مردم از طریق تبلیغات عکاسی در اینستگرام وارد پیج شما می‌شوند، انتظار دارند که طبق قاعده‌ی مشخصی پست بگذارید. قانون اینستاگرام ساده است. هرچقدر بیشتر پست بگذارید، بیشتر دیده می‌شود. 

برنامه‌ریزی و تولید محتوا برای پیج عکاسی به‌صورت منظم به شما کمک می‌کند که مخاطب بیشتری پیدا کنید و به هدف نهاییتان از پیج عکاسی برسید؛ بنابراین، برنامه‌ی مشخصی برای تولید محتوا و ارتباط با فالوورها در نظر بگیرید.

۶. از کپشن‌های جذاب غافل نشوید

تصاویر فوق‌العاده و باکیفیت کافی نیستند و به کپشن‌های جذاب احتیاج دارند. برای عکس‌هایتان داستان بنویسید و مفهوم آن را برای مخاطب شرح دهید. با استفاده از قدرت کپشن و تصویر، ذهن مخاطب را درگیر کنید. کپشن فرصتی است که ارتباط شخصی‌تری با مخاطب ایجاد کرده و احساساتش را تحریک می‌کند. 

کپشن‌های جذاب و گیرا

یک تصویر زیبا و باکیفیت باعث می‌شود که مردم روی گزینه More کلیک کنند و کپشن را بخوانند. با خواندن کپشن هم وقت بیشتری در صفحه‌ی شما می‌گذرانند. یک تکنیک دیگر برای افزایش تعامل، پرسیدن سوال در کپشن است. کپشن‌هایتان را با یک سوال تمام کنید. با این کار مخاطب‌ها به کامنت‌گذاشتن ترغیب می‌شوند.

۷. هشتگ‌ها را فراموش نکنید

در فرایند تبلیغات عکاسی در اینستاگرام، هشتگ‌ها را فراموش نکنید. هشتگ‌ها ابزاری رایگان برای تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام هستند؛ پس برای پست‌ها از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. هشتگ‌های خاص و محبوب باعث دیده‌شدن پیج شما می‌شوند. 

استفاده از هشتگ‌ها در صفحه عکاسی

هشتگ‌های مربوط به عکاسی را دنبال کرده و از آن‌ها در عکاسی استفاده کنید. اسم لوکیشن، برندها، مشتری‌ها، کسب‌وکارها و موضوع‌های عکاسی همگی می‌توانند بخشی از هشتگ‌های پیچ شما باشند. در نهایت می‌توانید یک هشتگ خاص و منحصر برای خودتان خلق کنید.

۸. در پیج‌های عکاسی تبلیغ کنید

یکی از راه‌های رشد در اینستاگرام تبلیغ در پیج‌های دیگر است. این روش در مورد صفحه‌های عکاسی هم صدق می‌کند. برای این کار باید صفحه‌های مربوط به تبلیغات عکاسی در اینستاگرام را پیدا کنید. صفحه دیسکاور سایت جریان در این مسیر به شما کمک می‌کند.

تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام با جریان

تبلیغات عکاسی در اینستاگرام با لیست اینفلوئنسرهای جریان راحت‌تر انجام می‌شود. پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل ساخت کمپین، می‌توانید پیج‌های مناسب تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام را پیدا کنید و اطلاعاتشان را ببینید. علاوه‌ بر این، قیمت تبلیغات در هر پیج هم کاملا مشخص است. 

همین‌ طور که در تصویر می‌بینید، می‌توانید در بخش دسته‌بندی موضوعی، عکاسی و فیلم‌‌سازی را انتخاب کنید. نوع تبلیغ، تعداد فالوور و بودجه تبلیغی هم در بخش فیلترها قابل تنظیم هستند. با استفاده از خدمات جریان می‌توانید صفر تا صد فرایند تبلیغات عکاسی در اینستاگرام را به ما بسپارید.

پیج‌های انتشار عکس

برخی از صفحه‌های اینستاگرامی از عکاس‌ها و آثارشان حمایت می‌کنند. آن‌ پیج هامثل یک گالری آنلاین هستند و آثار بقیه را منتشر می‌کنند. بعضی از این پیج‌ها رایگان هستند و برخی هم برای تبلیغ پول می‌گیرند. شما می‌توانید این پیج‌ها را دنبال کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید.

۹. با مردم در ارتباط باشید

مشتری‌ها و کسب‌وکارها مخاطب‌های شما هستند. با آن‌ها در ارتباط باشید و یک رابطه‌ی دوستانه با عکاس‌ها و سازمان‌های همکار ایجاد کنید. اگر در حوزه عکاسیِ فشن فعالیت می‌کنید، عکاس‌های فشن، مدل‌ها و برندهای لباس را دنبال کرده و شبکه‌ی خودتان را گسترش دهید.

۱۰. به کامنت‌ها پاسخ دهید

کامنت‌ها هم جزئی از تعامل در پیج عکاسی هستند؛ بنابراین در فرایند تولید محتوا برای پیج عکاسی، پاسخ‌دادن به کامنت‌ها را فراموش نکنید. کامنت‌ها و سوال‌های مردم را جواب دهید و از آن‌ها برای بازخوردشان تشکر کنید.

 جمع‌بندی

تولید محتوا برای پیج عکاسی و انجام تبلیغ پیج عکاسی در اینستاگرام می‌تواند محبوبیت شما را در جایگاه عکاس افزایش دهد. به کمک اینستاگرام و تبلیغ در پیج‌های مناسب عکاسی دیده می‌شوید و مردم بیشتری شما را می‌شناسند. صفحه‌ی دیسکاوری سایت جریان به شما کمک می‌کند که پیج‌های مناسب تبلیغات عکاسی در اینستاگرام را بشناسید و مشخصات آن‌ها را ببینید.

منابع

canva

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.