اولین پست پیج کاری برای اینستاگرام

ایده برای اولین پست اینستاگرام در پیج کاری

شروع در هر کاری سخت است. حالا چه می‌خواهد یک عادت خوب باشد یا گذاشتن اولین پست در پیج کاری‌تان. در شروع فعالیت در اینستاگرام چیزی که بیشتر از همه ممکن است برایمان دغدغه باشد، فکر کردن راجع به این است که: خب چطور و از کجا شروع کنیم؟ چه پستی مناسب‌تر است؟ و سوالاتی این‌چنینی!

احتمالاً شما هم که به این مقاله رجوع کرده‌اید، یک پیج اینستاگرام راه انداخته‌اید و قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به معرفی محصولات یا خدمات خود بپردازید؛ اما هیچ ایده‌ای برای ساخت اولین پست اینستاگرام برای پیجتان ندارید. درست است؟ 

نگران نباشید! ما در این مقاله، ۹ نمونۀ خلاق برای اولین پست پیج کاری آماده کرده‌ایم تا از آن‌ها ایده بگیرید. 

اهمیت اولین پست پیج کاری 

افلاطون فیلسوف یونان باستان، دربارۀ شروع، این نظر را دارد:

آغاز، مهم‌ترین قسمت کار است.

به اولین پست اینستاگرام به چشم یک فرصت عالی نگاه کنید! فرصتی که به کمک آن می‌توانید به مخاطبانتان بگویید چه‌کسی هستید، چه کار می‌کنید، چرا باید شما را فالو کنند و چگونه می‌توانید به حل مشکل یا نیازشان کمک کنید. 

در واقع اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری، معرف شخصیت برند و کسب‌وکار شماست و باعث می‌شود در چشم و ذهن مخاطب اعتبار پیدا کنید. 

به همین دلیل باید در انتخاب اولین پست، سنجیده و اصولی رفتار کرد؛ چون هرگز در ایجاد احساس خوب در نگاه اول، شانس دومی نخواهید داشت! 

 

بهتر است نکات زیر را در اولین پست رعایت کنید:

  • اطلاعاتی که در پست گذاشته می‌شود، صادقانه و درست باشند؛
  • تصاویر با‌کیفیت و با رزولوشن بالا قرار داده شود؛
  • از هشتگ‌ درست یا اختصاصی استفاده شود؛ 
  • می‌توانید از لوکیشن هم استفاده کنید.

 

حال که نکات حائز اهمیت در انتخاب اولین پست اینستاگرام گفته شد برای شروع پرقدرت آماده هستید؟! برویم سراغ اید‌ه‌های خلاقانه.

 

قبل از اینکه به سراغ ایده‌ها برویم، یک نکته را مد نظر داشته باشید: 

دچار کمال‌گرایی نشوید. فقط کافیست شروع کنید!

۹ ایدۀ خلاقانه برای اولین پست پیج کاری 

 در این بخش می‌خواهیم به معرفی ایده‌هایی بپردازیم که برای اولین پست در پیج کاری‌تان مناسب‌تر هستند. 

این شما و این هم ۹ ایده جذاب برای اولین پست اینستاگرام:

ایدۀ اول؛ معرفی کسب‌وکارتان

در ابتدای فعالیت پیج، بهتر است اولین پست را به معرفی کسب‌وکارتان اختصاص دهید. برای این‌کار می‌توانید ویدئو بگیرید یا تصویری از خودتان یا گروه کاری‌تان را قرار دهید. در ویدئو یا کپشن پست، حتماً به موارد زیر اشاره کنید:

  • پیام خوشامدگویی؛
  • معرفی خود (اسم، تجربۀ کاری، اهل کجا هستید و…)؛
  • حوزه فعالیت و آنچه که قرار است مخاطبان از شما ببینند را معرفی کنید؛
  • خود را مشتاق و علاقه‌مند به کاری که دارید، نشان دهید؛
  • محصول یا خدمات خود را به‌طور کلی معرفی کنید.

نمونۀ زیر اولين پست اينستاگرام جريان است که در آن حوزۀ کاری معرفی شده است.

 

پست جریان برای اولین پست پیج کاری

ايدۀ دوم؛ داستان کسب‌وکارتان

داستان شکل گرفتن کسب‌وکارتان را به اشتراک بگذاريد. در اين نوع پست می‌توانید تصویر یا ویدئوی محل کار، کارگاه یا استودیو را بگذارید و در مورد مسیر رشد و پیشرفت خود با مخاطبان صحبت کنید (حتی می‌توانید تایم لپس بگیرید). در کپشن هم می‌توانید به موارد زیر اشاره کنید:

  • چه کسی الهام بخش شما برای راه‌اندازی این کسب‌وکار بوده؛
  • چگونه ایده گرفتید و شروع به کار کردید؛
  • چه چیزی یا چه کسی به شما انگیزه می‌دهد؛
  • اهدافتان چیست

 

 

ایدۀ سوم؛ سرنخی از کسب‌وکارتان بدهید

اگر محصول یا خدمتی را می‌خواهید عرضه کنید و دوست دارید اولین پست پیج برای مخاطب جالب باشد، از پست سرنخ‌دار استفاده کنید. یعنی چه؟

مثلاً یک عکس مبهم از محصول یا خدماتی که می‌خواهید عرضه کنید، منتشر کنید. در زیر تصویر هم یکی از جملات زیر را بنویسید:

  • آیا می‌توانید حدس بزنید به زودی چه چیزی در راه است؟
  • شما از آن محصول (مثلاً در آشپزخانه) استفاده می‌کنید. آیا می‌توانید حدس بزنید که آن چیست؟

به نظرتان این ایده به‌عنوان اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری برای مخاطب سرگرم‌کننده و جالب نیست؟ پیشنهاد می‌دهیم امتحان کنید. 

 

اولین پست برای پیج کاری

ایدۀ چهارم؛ گفتن مشکل و ارائۀ راه‌حل

اگر کسب‌وکار شما مشکلی از مخاطب را حل می‌کند به آن اشاره کنید؛ یعنی ابتدا راجع‌به مشکل صحبت کنید و بعد راه‌حل یا نحوۀ کمکتان به مخاطب را معرفی نمایید. اگر این ایده برای اولین پست اینستاگرام را انتخاب کرده باشید، مطمئن باشید همان اول مسیر همراهان زیادی خواهید داشت.

مثلاً اولین پست پیج ایران تلنت را ببینید. ارسال رزومه به شرکت‌ها، مشکل خیلی از کارجویان است و در اولین پست به آن اشاره کرده‌اند.

 

پست برای راه حل مشکل به عنوان اولین پست پیج کاری در اینستاگرام

ایدۀ پنجم؛ مزیت خود را بیان کنید

این ایده در بین صاحبان مشاغل طرفدار زیادی دارد. در اولین پست پیج، می‌توانید از مزیت خود صحبت کنید. چه چیزی شما را از رقبا متمایز می‌کند یا چه ویژگی‌های بهتری دارید؟ حتماً راجع‌به این موارد در کپشن توضیح کنید. به‌عنوان مثال پيج تريبون در اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری، به مزایای رپورتاژ آگهی اشاره کرده است.

 

بیان مزیت برای اولین پست پیج کاری

 

ایدۀ ششم؛ از شمارش معکوس کمک بگیرید

به تصویر زیر نگاه کنید. استفاده از شمارش معکوس آن هم با استفاده از تصاویر جالب و مرتب با موضوع کسب‌وکار، می‌تواند گزینۀ بسیار خوبی باشد. 

اگر زمان زیادی تا آماده شدن پست‌های اینستاگرام نیاز دارید، می‌توانید از این ایده استفاده کنید. فقط حواستان باشد که پست‌ها زیاد کسل‌کننده نباشند و مخاطب را خسته نکنید. به‌عنوان مثال در تصویر زیر قبل از معرفی بالم لب، تعدادی پستِ شمارش معکوس‌دار گذاشته شده است. هر یک از عکس‌ها نشانگر ویژگی همان بالم لب است، مثل آبرسانی، نرمی و رطوبت.

 

شمارش معکوس برای اولین پست اینستاگرام

ایدۀ هفتم؛ انتشار تصاویر مرتبط با حوزه کاری

اگر که در حال حاضر نمی‌خواهید پست محصولات را بگذارید؛ اما دوست دارید در اینستاگرام فعالیت کنید، این ایده برای شماست. می‌توانید عکس‌های مرتبط با حال‌وهوای حوزۀ کاریتان را پست کنید. به‌عنوان مثال اگر لباس شنا می‌فروشید می‌توانید تصاویر ساحل و دریا را منتشر کنید و پیجتان را برای فروش در آینده آماده کنید.

 

بیشتر بخوانید:  ایده راه‌اندازی پیج کسب‌ درآمد در اینستاگرام 

 

ایدۀ هشتم؛ پشت صحنه

از پشت‌صحنۀ بسته‌بندی، انجام کار یا آماده‌سازی‌ها فیلم بگذارید. این نوع پست‌ها برای مخاطب همیشه جذاب است. حتی می‌توانید نحوۀ شروع هر روز خود را پست کنید.

 

پشت صحنه برای اولین پست پیج کاری

ایدۀ نهم؛ پست مناسبتی

می‌توانید انتشار اولین پست خود را با مناسبت خاصی تنظیم کنید. به‌عنوان مثال اگر لباس مردانه می‌فروشید، در روز پدر یک پست تبریک منتشر کنید و روی اجناس مردانۀ فروشگاهتان، تخفیف بگذارید.

 

پست مناسبتی برای اولین پست پیج کاری اینستاگرام

 

نکتۀ مهم: موارد گفته شده صرفاً برای ایده گرفتن، مطرح شدند. شما بر اساس اینکه کدام پست برای پیجتان مناسب است یا آماده کردن کدام ایده راحت و سریع خواهد بود، اولین پست اینستاگرامتان را انتخاب کنید.

 

اولین قدم را محکم بردارید!

به کمک اولین پست اینستاگرام برای پیج کاری می‌توانید در همان اولِ مسیر، مخاطبان زیادی را با خود همراه کنید. برای آگاهی از برند یا معرفی محصول و خدمات خود از آن بهره ببرید و از طرفی برای پیج، فالوور جذب کنید. 

ما در این مقاله ۹ ایده جالب و کاربردی را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن بتوانید پیچ خود را افتتاح کنید. از این ایده‌ها برای درست کردن اولین پست استفاده کنید و بعد از اینکه محتوای پیجتان پربار شد با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام جریان، تعداد فالوور و فروش را افزایش دهید.

اگر ایدهٔ خلاق و جالبی برای اولین پست به ذهنتان رسید حتماً در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

Thepreviewapp، skedsocial

2 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.