بهترین زمان تبلیغ در اینستاگرام

آشنایی با تبلیغات بیمه و بهترین کانال‌های تبلیغاتی آن

صنعت بیمه برای رشد و بقا، همیشه به مشتریان جدید نیاز دارد. بیمه هم خدمتی است که همه از هر قشری که باشند به آن نیاز دارند. این وسط فقط جای خالی تبلیغ حس می‌شود که بیمه‌گر و مشتری را به هم وصل کند.

اگر شما هم به‌دنبال تبلیغ کسب‌وکار بیمه خود هستید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله قرار است با بهترین روش‌های تبلیغ بیمه آشنا شویم و چند متن تبلیغ بیمه خوب و موثر را بررسی کنیم.

تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش فروش

صنعت بیمه یک فرق اساسی با دیگر صنعت‌ها دارد:مشتری همان لحظه چیزی را که خریده است، حس نمی‌کند. در واقع در ازای پولی که پرداخت می‌کند، چیزی قابل لمسی دریافت نمی‌کند. برای مثال وقتی لباسی می‌خریم، می‌توانیم آن‌ را بپوشیم و لمس کنیم یا وقتی خدمتی مثل تور گردشگری می‌خریم، از آن استفاده می‌کنیم؛ اما بیمه برای روز‌ پر‌استرس مبادا است که کسی به آن فکر نمی‌کند!

تازه در برخی بیمه‌ها اگر خوش‌شانس باشید (که امیدواریم باشید) و دعاهایتان مستجاب شود، در بهترین حالت ممکن است هیچ‌وقت از بیمه‌ای که خریده‌اید، استفاده نکنید.

در واقع گاهی باید مشتری‌ها را راضی به خرید چیزی کنید که امید‌وارند هیچ‌وقت از آن استفاده نکنند! و این چالش کار است.

در صنعتی که بقا و جریان مالی آن به پیداکردن مشتریان جدید بستگی دارد، تبلیغات درست و جذب افراد جدید از راه‌های مختلف اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در ادامه مقاله، چند روش موثر برای تبلیغات در صنعت بیمه را که قبلا جواب خود را پس‌داده‌اند، بررسی خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از تبلیغات در حوزه بیمه

قبل از اینکه دست در جیبمان برای هزینه‌های سنگین تبلیغات بیمه کنیم، اول باید با «چرایی» این کار آشنا شویم. همه کسب‌و‌کار‌ها -به‌خصوص بیزینس‌های کوچک‌تر- به دنبال راه‌هایی برای افزایش ثبات، کاهش ریسک و تضمین رشد هستند. مجله podium پنج مزیت داشتن استراتژی و تبلیغ بیمه را موارد زیر می‌داند:

فروشتان را افزایش می‌دهید

بازاریابی و تبلیغ بیمه به شما کمک می کند تا به جامعه بزرگ‌تری دسترسی پیدا کرده و مشتریان زیادی جذب کنید. با استفاده تبلیغات بیمه هدفمند، به مشتریان بالقوه‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که به دنبال خدمات شما هستند.

با توجه به ماهیت بعضی بیمه‌ها که مربوط به وقوع اتفاقی بد یا حادثه است، برای بهره‌بردن از خدمات آن باید از حادثه پیشگیری کرد؛ چیزی که بیشتر افراد پشت گوش می‌اندازند. هیچکس به‌دنبال بیمه آتش‌سوزی نیست تا وقتی که برای او پیش بیاید.

با آگاه کردن و آموزش درست و به‌موقع افراد، علاوه بر کمک به آن‌ها، مشتریان کسب‌و‌کارتان را بیشتر می‌کنید. پس بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به افزایش آگاهی مردم از اهمیت بیمه‌های مختلف اختصاص دهید.

آگاهی افراد از برند شما بیشتر می‌شود

می‌خواهید کسب‌و‌کارتان میان رقبا متمایز باشد؟ تبلیغات بیمه با یک استراتژی درست این کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

در تبلیغات با هدف شناخته‌شدن برندتان روی مزیت رقابتی خود تمرکز کنید. شما چه تفاوتی با رقبا دارید که باعث می‌شود افراد شما را ترجیح دهند؟ این مسئله باید موضوع تبلیغ‌هایتان باشد.

محتوای این تبلیغ باید روی برند شما متمرکز باشد تا تصویری دقیق از آن نزد مخاطبان ایجاد کند. افزایش آگاهی از برند به معنای این است که تعداد بیشتری از مردم کسب‌و‌کار شما را شناخته و به آن اعتماد خواهند کرد و در نهایت به فروش بیشتر می‌رسید.

مشهور‌تر می‌شوید

شهرت بیمه یکی از ارزشمندترین دارایی‌های آن است. وقتی استراتژی تبلیغاتی بیمه به‌خوبی اجرا شود، می‌تواند تصویر شرکت‌تان را تقویت و تخصص‌تان را به نمایش بگذارد. این اعتبار اعتماد ایجاد می‌کند و می‌توانید کسب‌و‌کار‌ها، سرمایه‌گذارها و افراد بیشتری را جذب کنید.

رابطه شما با مشتریان قوی‌تر می‌شود

در عصر دیجیتال و تعاملات سوشال مدیا که مردم همه چیز را در اینترنت بررسی و نقد می‌کنند، حفظ روابط قوی با مشتریان بیشتر از همیشه حیاتی است.
با تولید محتوای موثر و فعالیت هدفمند به‌راحتی می‌توانید رابطه‌ای قویی با مشتریانتان بسازید و حتی وفاداری آن‌ها را جلب کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین روش تبلیغات موثر کسب‌وکار


انتخاب بهترین نوع تبلیغات برای بیمه

روش‌های زیادی برای تبلیغات در صنعت بیمه وجود دارد، اما این به معنی موثر بودن همه آن‌ها نیست! برای همین بهتر است از روش‌هایی استفاده کنیم که قبلا خود را ثابت کرده‌اند.

روش‌های زیر برای تبلیغات بیمه مناسب هستند:

از تبلیغات پیامکی استفاده کنید

خوبی این نوع تبلیغات این است که می‌توانید یک گروه خاص از مخاطبان را هدف‌گیری کنید. برای مثال می‌توانید به افرادی که در نزدیکی دفتر شما هستند، پیامک بفرستید و از آن‌ها را برای استفاده از خدماتتان دعوت کنید. مهم‌ترین مسئله در تبلیغات پیامکی، متن است.

در ادامه چند متن تبلیغ جالب بیمه عمر و دیگر انواع بیمه را بررسی می‌کنیم.

استفاده از لینکدین برای مارکتینگ

لینکدین را از قلم نیندازید. این شبکه اجتماعی می‌تواند در هدف‌گیری درست شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد به شما کمک کند. ماهیت لینکدین برای ایجاد ارتباط یا همان کانکشن کاری با افراد است و محفل بحث‌های بیزینسی داغ است. از این شبکه اجتماعی برای فروش و تبلیغ بیمه‌تان استفاده کنید.

از جست‌و‌جو در گوگل استفاده کنید

فرض کنید سوالی در ذهنتان دارید، احتمالا اولین جایی که به‌دنبال جواب آن می‌گردید، گوگل است. حالا اگر سایت شما در صفحه اول باشد، کسانی که کلیدواژه مورد نظر را جست‌و‌جو می‌کنند، اول شما را می‌بینند. برای مثال هر کسی که بیمه عمر سرچ می‌کند، شما را در نتایج اول می‌بیند و احتمالا روی آن کلیک کرده، وارد سایت شما می‌شود.

برای رسیدن به صفحه اول گوگل دو راه دارید:

راه اول: روی محتوا و سئوی وبسایت خود کار کنید تا در جست‌و‌جو‌های ارگانیک گوگل بالا بیاید. این کار ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد.

برای مثال تصویر نتایج ارگانیک جست‌وجوی واژه «بیمه عمر» را نشان می‌دهد:

نتایج ارگانیک جست‌وجوی بیمه عمر

راه دوم: از گوگل ادز استفاده کنید و با پرداخت مقداری پول در ازای کلیک کاربران مستقیم به صفحه اول گوگل پرتاب شوید.

در تصویر زیر تبلیغی که با دارای حامی مالی مشخص شده مربوط به گوگل ادز است:

نتیجه گوگل ادز برای جست‌وجوی بیمه عمر

شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنید

اگر در گوگل مپ نام بیزینس خود را ثبت نکرده باشید مثل این است که در شلوغ‌ترین دفتر تلفن جهان وجود خارجی نداشته باشید! با ثبت شرکت بیمه‌تان در گوگل به‌راحتی و رایگان در جست‌و‌جو‌ها نمایش داده‌ می‌شوید.

برای مثال با جست‌وجوی «بیمه ایران نزدیک من» دفاتر بیمه ایران نزدیک به خود را در نقشه گوگل می‌بینید:

ثبت لوکیشن در گوگل مپ برای تبلیغ بیمه

فقط حواستان باشد که افراد با دیدن نام شما دنبال اطلاعاتی دقیق و درست از کسب‌و‌کار بیمه‌تان هستند، پس ازساعات ارائه خدمات گرفته تا عکس از فضا و شماره تلفن را فراموش نکنید و همه را ثبت کنید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که افراد سر‌زدن مجازی از دفترتان را به یک بازدید واقعی تبدیل می‌کنند، از مشتریان بخواهید نظرات خود را در لوکیشن شما در گوگل‌مپ ثبت کنند. این کار به آن‌ها این اطمینان را می‌دهد که انتخاب درستی انجام داده‌اند و می‌توانند به دفتر بیمه شما اعتماد کنند.

از بازاریابی ارجاعی استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های خوب تبلیغ بیمه رفرال مارکتینگ است. خودتان را جای مشتری بگذارید، حرف دوست و خانواده‌تان را درمورد خوب‌بودن یک دفتر بیمه بیشتر باور می‌کنید یا بیلبوردی در خیابان؟ جواب این سوال کاملا روشن است. پس کاری کنید افراد شما را به یکدیگر معرفی کنند، چگونه؟

در ابتدا باید یک پیشنهاد وسوسه انگیز برای مشتریانتان در نظر بگیرید. برای مثال با معرفی شما به دیگران برای آن‌ها درصدی تخفیف در نظر بگیرید.

دوم اینکه واقعا خدمات خوبی ارائه دهید. اگر خدمات شما خوب نباشد تمام جایزه‌های دنیا را هم که به پای افراد بنویسید، شما را به کسی معرفی نخواهند کرد! چون احساس رضایت ندارند.

همکاری در فروش

چه راهی بهتر از این‌که از اعتبار همکار‌هایتان برای تبلیغات بیمه شخص ثالث استفاده کنید؟ همکاری در فروش این فرصت را به شما می‌دهد. کافیست از قسمتی از سودتان بگذرید و آن‌ را با کسانی که برایتان مشتری می‌آورند شریک شوید.

بهترین مثال از این نوع بازاریابی همکاری با اینفلوئنسر‌هاست. از آن‌ها بخواهید که خدمات شما را برای فالور‌هایشان توضیح دهند و آن‌ها را به خرید بیمه تشویق کنند. برای مثال اگر بیمه عمر برای بچه‌های کوچک می‌فروشید، با بلاگر‌های خانواده همکاری و درخواست کنید که بین مطالبش بیمه شما را معرفی کند. احتمالا چند خانمی که تازه مادر شده‌اند، در پیج‌شان وجود دارد که مایلند از خدمات شما استفاده کنند.

اینستاگرام، یکی از بهترین کانال‌های جذب مشتری

اینستاگرام شلوغ‌ترین خیابان دنیاست. حتما در این خیابان که بیش از ۲.۳ میلیارد یوزر فعال ماهانه دارد، یک فروشگاه مجازی خوب باز کنید. به اطراف خود نگاه کنید، احتمالا تعداد افرادی که این سوشال مدیا را ندارند، از تعداد انگشتان دستتان نیز کمتر باشد!

در ادامه دو شاهراه اصلی استفاده از اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

برای تبلیغ بیمه از اینستاگرام استفاده کنید

از دل تنگتان محتوا تولید کنید

بهترین روش برای جذب توجه مخاطبان بیمه، تولید محتوایی است که علاوه بر توضیح مزایا و خدمات مختلف، نیاز مخاطب به بیمه را در او بیدار کند. اینستاگرام هم بهترین شبکه برای تولید این محتوا است. در تولید محتوا بیمه باید به نکات زیر دقت کنید:

  • ریلز تولید کنید: ریلز در حال حاضر طرفداران زیادی دارد و خوب جواب می‌دهد. در تولید این محتوا به موضوعات پرطرفدار، چالش‌ و ترند‌های روز توجه کنید.
  • مخاطب را بشناسید: برای ارتباط بهتر با مخاطبان، باید آن‌ها را به‌خوبی بشناسید و نیازها و مشکلاتشان را درک کنید. این کار را می‌توانید با تحلیل اطلاعات Insight پیج و بررسی نظرات و پیام‌های فالوور‌هایتان انجام دهید.
  • تقویم محتوایی با اطلاعات دقیق داشته باشید: برای تولید محتوای موثر، باید یک تقویم محتوایی با اطلاعات دقیق و جامع داشته باشید. این تقویم باید شامل موضوعات و تاریخ‌های انتشار محتوا باشد.
  • تعامل را بالا نگه‌دارید: هم برای پیشرفت پیج و هم برای داشتن مشتریانی وفادار کلید کار تعامل است. نظر‌سنجی‌های متفاوت بگذارید، کامنت‌ها و دایرکت‌هایتان را جواب و نظر فالوور‌ها را در تمام برنامه‌هایتان محور اصلی قرار دهید.
  • از هشتگ‌ها استفاده کنید: اگر به دنبال جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل با آن‌ها هستید، حتما از هشتگ‌های مرتبط با موضوعات بیمه استفاده کنید.
    استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار، می‌تواند به بهبود بازدید پست‌های شما و جذب بیشتر مخاطبان کمک کند.

از هشتگ برای تبلیغ بیمه درا ینستاگرام استفاده کنید


بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به‌صورت خلاقانه


تبلیغ کنید

تبلیغ بیمه در اینستاگرام می‌تواند صدای بیزینس شما را به گوش هزاران نفر برساند. با استفاده از تبلیغات می‌توانید راه صد ساله را یک‌شبه طی کنید و صد‌ها لید جدید در مدت زمانی کم جمع آوری کنید. برای تبلیغ بیمه در اینستاگرام ۳ روش اصلی وجود دارد:

از نفوذ اینفلوئنسر‌های اینستاگرام استفاده کنید

چرا خو‌دتان خدمات و مزایا بیمه را داد بزنید؟ این کار را به یک اینفلوئنسر حرفه‌ای بسپارید تا مزایای شما را به گوش کسانی که روی آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد، برساند.

این افراد برای مردم جالب هستند و توانایی تاثیرگذاری بالایی دارند، البته به یک شرط! فرد مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید بیمه تبلیغات بیمه بدنه انجام دهید، یک اینفلوئنسر آموزش رانندگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر پروسه انتخاب را به خوبی انجام ندهید، هزینه‌ زیادی را برای تبلیغات خرج کرده‌اید، در واقع در جوی آب ریخته‌اید. البته از نوع تو نیکی می‌کن و در دجله انداز نیست و فقط به کسب‌و‌کارتان لطمه وارد می‌کند! بنابراین، بهتر است از کمک حرفه‌ای‌ها استفاده کنید

با کمک خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ پلتفرم جریان می‌توانید در لیست بلند بالای اینفلوئنسر‌ها که اتفاقا اطلاعاتی مثل نرخ اینگیجمنت ، تعرفه‌ و دسته‌بندی‌ افراد مختلف را برای شما به نمایش گذاشته است، بهترین گزینه را برای تبلیغ بیمه‌تان انتخاب کنید.

فهرست اینفلوئنسرهای جریان

تبلیغات تعرفه‌ای در اینستاگرام انجام دهید

از قبل محتوایی آماده دارید و می‌خواهید به افراد زیادی نمایش دهید؟ تبلیغات تعرفه‌ای مناسب شماست.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام یک عدد ثابت نیست و به عوامل متعددی مثل دسته‌بندی پیج، تعداد فالوورها، نرخ تعامل پیج و … بستگی دارد.

با استفاده از پلتفرم جریان می‌توانید اطلاعات کامل پیج‌ها اعم از دسته‌بندی، تعداد فالوور، نرخ تعامل و تعرفه‌های آنان مشاهده کنید و بهترین گزینه را برای تبلیغ‌تان انتخاب کنید.

به‌صورت گسترده دیده شوید

اگر میخواهید فقط به ازای بازدید‌ تبلیغ بیمه‌تان پول پرداخت کنید جریان اینجاست! در تبلیغات بازدیدی به‌صورت همزمان در چند پیج مختلف نمایش داده می‌شوید و فقط به ازای بازدید‌ها پول می‌پردازید، نه کمتر و نه بیشتر!

جریان به‌صورت کاملا هوشمند پیج‌های مربوط به کسب‌و‌کار شما را انتخاب می‌کند. اگر خط قرمزی در انتخاب پیج برای تبلیغات دارید ما آن‌ها را رعایت کرده و به شما می‌توانید به‌راحتی پیج‌هایی را از لیست تبلیغاتتان حذف کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش تبلیغات در اینستاگرام | صفر تا صد نحوه سفارش تبلیغات


خلاقیت در تبلیغات بیمه

چه چیزی باعث می‌شود شما در لشکری از رقبا به چشم بیایید؟ جواب این سوال قطعا خلاقیت است. نه‌تنها در تبلیغ بیمه بلکه در تمام کسب‌و‌کار‌ها، خلاقیت همان کیمیای معروف است که مس را به طلا تبدیل می‌کند. همان طور که قبلا گفتیم صنعت بیمه روی روز مبادا مانور می‌دهد پس افراد تمایل دارند آن را نادیده بگیرند. با استفاده از خلاقیت در تبلیغ بیمه می‌توانید اثر تبلیغات را در افراد چند برابر کنید.

در ادامه تبلیغات چند شرکت بزرگ بیمه ایرانی را بررسی می‌کنیم.

تبلیغ بیمه رازی

برای مثال تصویر زیر بیلبورد تبلیغاتی بیمه رازی را نشان می‌دهد که با یک کار خلاقانه کوچک چندبرابر بیشتر توجه جلب می‌کند:

تبلیغ خلاقانه بیمه رازی

تبلیغات بیمه بازار

در ویدیوی زیر تیزر تبلیغاتی بیمه بازار را می‌بینید. در این تبلیغ شعر و موسیقی و عناصر تصویری آشنا مثل ابرقهرمان‌ها برای اثرگذاری بیشتر تبلیغ استفاده شده است:

تبلیغات بیمه پاسارگاد

در تصویر تبلیغات بیمه پاسارگاد را می‌بینید که روی امنیت موتورسواری با بیمه دست گذاشته است:

تبلیغات پیامکی برای بیمه

تبلیغات بیمه ایران

گفتیم که خلاقیت تاثیر تبلیغات را افزایش می‌دهد. ویدیوی زیر تبلیغ بیمه بدنه خودروی بیمه ایران است که به‌خوبی از عنصر خلاقیت استفاده کرده است:

ایده نمونه متن تبلیغات بیمه

متن تبلیغات یک نسخه کلی ندارد که با فرمولی بتوانیم سر و ته آن را هم بیاوریم؛ اما تمام این متون باید ساده، رسا و با اطلاعات کافی باشند. در ادامه چند مثال برای شما آورده‌ایم تا بتوانید با الهام گرفتن از آن‌ها متن خوبی برای خود بنویسید:

نمونه متن استوری برای تبلیغ بیمه

ایده متن تبلیغ بیمه

ایده متن تبلیغ بیمه خودرو

متن برای تبلیغ بیمه خودرو

متن برای تبلیغ بیمه

ایده متن تبلیغ بیمه

جملات کلیدی در تبلیغات بیمه

از آن‌جایی که فعال کردن احساس نیاز به بیمه عنصر اصلی تبلیغات در این صنعت است، باید توجه داشته باشید که با تبلیغات خود بتوانید روی احساسات زیر تاثیر بگذارید و احساس امنیت، امید و حتی ترس را در آن‌ها بیدار کنید:

  1. حفاظت از آینده
  2. امنیت مالی
  3. پوشش در مواقع بحرانی
  4. حمایت از خانواده
  5. مسئولیت پذیری
  6. آرامش خاطر
  7. پوشش در برابر خسارات
  8. حفاظت از دارایی‌ها
  9. پوشش در برابر بیماری‌ها و صدمات
  10. اطمینان درمورد آینده
  11. میل و آرزو‌ها

برای مثال جملات کلیدی در تبلیغات بیمه عمر باید حول آرامش و اطمینان، حفاظت از آینده و خانواده، پوشش در مواقع اضطراری و بیماری، و اهمیت برنامه‌ریزی مالی و مسئولیت‌پذیری در قبال خانواده نوشته شود.

مثال‌های زیر با دست‌گذاشتن روی این احساسات نوشته شده‌اند:

  • بیمه عمر [نام بیمه]، حمایتی برای آینده شما. برای اطلاعات بیشتر عدد 1 را ارسال کنید.
  • با بیمه عمر [نام بیمه]، آینده خانواده‌تان را تضمین کنید.
  • فردا دیر است! از امروز به فکر آینده فرزندتان باشید. [نام بیمه]

رشد کسب‌و‌کار بیمه‌تان را با اینستاگرام بیمه کنید!

شبکه‌های اجتماعی را در استراتژی‌های تبلیغاتی خود جا دهید؛ چون هیچ جایی مثل شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام نمی‌توانید با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و تعامل کنید.

در این مقاله با روش‌های مختلف تبلیغات بیمه و چند متن تبلیغ بیمه آشنا شدیم. اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در بخش نظرات بنویسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.