اشتباهات رایج در اینستاگرام

افزایش بازدید اینستاگرام با روش‌های کاربردی

دوست دارید پست‌ها و ریلز‌هایتان بازدید میلیونی داشته باشند؛ ولی با وجود ساعت‌ها زحمتی که برای هر محتوا می‌کشید، در نهایت ویوی خوبی نمی‌گیرید؟

شما تنها نیستید. این قصه مشترک خیلی از تولیدکننده‌های محتوا در اینستاگرام است؛ ولی نگران نباشید. چاره کار شما اینجاست.

برای افزایش بازدید اینستاگرام باید به آن مثل یک بازی نگاه کنید و قوانین آن‌ را به خوبی بدانید. اگر دوست‌دارید رمز‌های کاربردی برای برای بالا بردن بازدید اینستاگرام را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

افزایش بازدید در اینستاگرام

برای اینکه پست و استوری‌های پربازدیدی داشته باشید، اول باید پیج خوبی داشته باشید و یک‌سری نکات کلی را رعایت کنید تا بازدیدکننده‌های پیج اینستاگرامتان بیشتر شود و به‌دنبال آن هر کدام از محتواهایتان بازدید بیشتری بگیرد.

رعایت نکات زیر باعث افزایش کلی بازدید پیج اینستاگرام شما می‌شود:

در ساعت درست پست بگذارید

بهترین زمان برای پست‌گذاشتن ساعتی است که فالوور‌های پیج شما آنلاین هستند.ساعات ابتدایی آپلود پست حیاتی است؛ زیرا در آن مدت، محتوا فقط به قسمتی از فالوور‌های شما نشان داده می‌شود و اگر اینگیجمنت بالایی داشت، به بقیه فالوور‌ها هم نشان داده می‌شود.

نکته مهم در ساعت طلایی اینستاگرام این است که نمی‌شود یک نسخه را برای همه پیچید؛ زیرا فالوور‌های هر پیج منحصر‌به‌فرد هستند.

حالا چطور بهترین ساعت را پیدا کنیم؟ کلید این کار داده‌های Insight است.

ابتدا به Insight وارد شوید.

برای پیداکردن ساعت درست پست گذاشتن در اینستاگرام وارد اینسایت شوید

گزینه Total followers را انتخاب کنید.

گزینه Total followers را انتخاب کنید

حالا به پایین صفحه اسکرول کنید تا آمار دقیق فعالیت فالوور‌هایتان را ببینید.

آمار فالوورها را در پایین صفحه می‌بینید

یک راه دیگر برای فهمیدن بهترین ساعت برای پست‌گذاری که باعث افزایش بازدید اینستاگرام می‌شود، سعی‌وخطا است. روز‌ و ساعت‌های مختلف را تست کنید و ببینید در چه زمانی واکنش بیشتری می‌گیرید.
حواستان باشد الگوی ثابتی در فعالیت نداشته باشید، مثلا همیشه شنبه صبح پست نگذارید. ممکن است فالوور‌‌هایی که در این ساعت مشغول‌اند، هر شنبه محتوا را از دست بدهند.

اگر در مکان خاصی هستید، از لوکیشن استفاده کنید

اگر فروشگاه یا دفتری در محل خاصی دارید، از لوکیشن استفاده کنید. لوکیشن باعث می‌شود محلی‌ها شما را به‌راحتی شما را پیدا و از خدمات شما استفاده کنند.

برای پست‌های خود از لوکیشن استفاده کنید

از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌ها برای بالا بردن بازدید اینستاگرام است که افراد مرتبط را به پیج‌تان سرازیر می‌کند.

نکته مهم در استفاده از هشتگ‌ها انتخاب درست آن‌هاست. اگر پیج کوچکی دارید، سعی کنید از هشتگ‌های که تعداد پست کمتری دارند، استفاده کنید تا در شلوغی هشتگ‌های میلیونی گم نشوید. با توجه به تعداد فالور‌هایتان، چند هشتگ کوچک، بزرگ و متوسط انتخاب کنید.

برای پیدا‌کردن هشتگ مناسب، پیج رقیب را چک کنید و کلمه کلیدی‌های مرتبط را بنویسید. حواستان به جدا یا روی‌هم بودن و املا درست هشتگ‌ها باشد.
اینستاگرام توصیه می‌کند که ۳ تا ۵ هشتگ استفاده کنید؛ اما استفاده از حداکثر ۳۰ هشتگ مجاز است.

برای پست‌های خود هشتگ بگذارید

به نظر فالوور‌هایتان احترام بگذارید

نظر فالوورهایتان درباره بهترین محتوایتان را بپرسید و محتواهای جدید را متناسب با سلیقه آن‌ها تولید کنید. برای مثال اگر یک استوری از ست‌کردن لباس‌هایتان می‌گذارید و مخاطب از آن استقبال می‌کند، این کار را تکرار کنید. اجازه دهید فالوور‌ها مسیر موضوعات محتوا را مشخص کنند.

می‌توانید از میزان بازدید و واکنش پست‌های مختلف هم این موضوع را بفهمید.

اینسایت، گنج پیج شما

می‌خواهید استراتژی پیج‌تان را بهینه کنید؟ از Insight غافل نشوید! با حدس و گمان پیش‌نروید و بگذارید دیتا با شما حرف بزند. این قسمت اطلاعات باارزشی در‌مورد فالوورها مانند سن، جنسیت، لوکیشن، ساعات، روز‌های فعالیت و عملکرد حساب‌تان به شما می‌دهد.

با این اطلاعات مخاطب را بهتر بشناسید و محتوایی متناسب با علاقه کاربر تولید کنید.

از اطلاعات اینسایت استفاده کنید

کاربر را پاس‌کاری کنید

برای افزایش بازدید اینستاگرام تا جایی که می‌توانید کاربر را در پیج خود نگه دارید و از قسمتی به قسمت دیگر راهنمایی کنید. برای مثال در تصویر زیر فرد حین تعریف یک خاطره، فالوور‌ها را برای اطلاع از پس‌زمینه آن ماجرا، به هایلایت‌‌ها ارجاع داده است.

کاربر را پاس‌کاری کنید

تداوم، تداوم و تداوم

بهترین روش افزایش بازدید اینستاگرام چیست؟ یک کلمه: تداوم.

هرچه فعالیت شما منسجم‌تر باشد، هم رفتار فالوور‌هایتان را بیشتر می‌شناسید، هم آن‌ها به شما اعتماد بیشتری می‌کنند.

فعالیت در این شبکه کار یک روز و دو روز نیست. بلکه باید مستمر باشد. فکر نکنید اگر یک هفته پر‌کار باشید و هفته بعد پیج را خالی بذارید، پیشرفتی می‌کنید.

برای این که تداوم خود را حفظ کنید، تقویم محتوایی بچینید تا پست و استوری روز‌های پیش‌رو را مشخص کنید.

بایوی مناسب بنویسید

بایو اینستاگرام ۱۵۰ کلمه است، پس باید آن را هوشیارانه انتخاب کنید.سعی کنید اطلاعات مهم خود یا کسب‌وکارتان، شعار و تگ لاینتان را در بایو جا دهید.
موقع نوشتن بایو به لحن، هدف و شعارتان دقت کنید، همچنین یادتان باشد که به وجه تمایزتان اشاره کنید.

اگر انتظار دارید تا فالور‌ها با ورود به پیج‌تان کار خاصی انجام دهند آن را اضافه کنید. برای مثال اگر مربی ورزشی هستید و در کمپین فروش برنامه قرار‌دارید، می‌توانید در بایوی خود بنویسید: «برای دریافت برنامه دایرکت دهید».

فراموش نکنید آدرس فروشگاه و لینک وب‌سایت خود را به بایو اضافه کنید.

ویترین پیجتان را بچینید

برای کسی که اولین بار وارد پیج شما می‌شود، عکس پروفایل حرفه‌ای، هایلایت‌های منظم و طراحی‌شده، قالب و هارمونی موجود در پیج چشم‌گیر است و باعث جلب اعتماد و افزایش بازدید اینستاگرام می‌شود. پس آستین بالا بزنید و به تمام این موارد رسیدگی کنید.

تبلیغ کنید

تبلیغات مثل بلندگویی است که صدای شما را به افراد دیگر می‌رساند. پس اگر می‌خواهید افزایش بازدید اینستاگرام را سریع تجربه کنید، تبلیغ کنید.

مسئله مهم در تبلیغات این است: صدای خود را به کسانی برسانید که به احتمال زیاد، خریداران شما هستند. پس بی‌گدار به آب نزنید؛ چون در این صورت سرمایه‌تان را در جوب ریخته‌اید.

اگر نمی‌دانید چطور یک پیج مناسب انتخاب کنید، پلتفرم جریان با لیستی بلندبالا اینجاست تا به شما کمک کند. کافیست از تبلیغات تعرفه‌ای استفاده کرده و در دسته‌بندی‌های جریان، حوزه مورد‌نظرتان را انتخاب کنید تا پیج‌های مرتبط را ببینید.

اگر می‌خواهید فقط به اندازه بازدیدی که می‌خورید، هزینه پرداخت کنید، از خدمات تبلیغات بازدیدی جریان استفاده کنید. در این روش تبلیغات در چند پیج مختلف نمایش داده می‌شود و شما فقط به‌اندازه ویوی گرفته‌شده پول پرداخت می‌کنید.

از اینفلوئنسر‌ها استفاده کنید

تاثیر‌گذار‌ترین افراد در شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر‌ها هستند. این افراد از هر روشی، برای افزایش بازدید اینستاگرام مؤثرتر عمل می‌کنند. نرخ بازگشت سرمایه اینفلوئنسر مارکتینگ (ROI) بیشتر از تمام روش‌های دیگر است.

البته این کار به همین سادگی‌ها هم نیست. از انتخاب یک اینفلوئنسر خوب گرفته تا مذاکره با او، مراحلی وجود دارد که باید به‌درستی و با‌دقت طی کنید. این تبلیغات نسبتا گران‌تر از بقیه روش‌ها هستند، پس اشتباه در آن‌ها می‌تواند به بودجتان صدمه بزند.

اگر می‌خواهید تمام مراحل را به‌درستی طی کنید، از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید. جریان به شما کمک می‌کند تا با بهترین افراد، با تعرفه‌ای مناسب کار کنید.

اینفلونسرهای جریان


بیشتر بخوانید: آموزش تبلیغات در اینستاگرام


چرا افزایش بازدید در اینستاگرام مهم است؟

کسب‌و‌کار‌ها همیشه در حال جست‌و‌جوی روش‌ها و نکاتی برای افزایش بازدید در اینستاگرام هستند: اما چرا این مسئله حیاتی است؟
بالا بردن بازدید اینستاگرام مساوی است با گرفتن فالوورهای بیشتر که می‌توانند مخاطبان پول‌ساز شما باشند؛ حالا یا به‌صورت مستقیم با خرید شما یا به‌صورت غیر مستقیم با بهبود پیج شما. فالوورها شما را به اهداف خود از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نزدیک می‌کنند.

ترفندهای افزایش بازدید اینستاگرام

ترفند‌هایی برای بالا افزایش بازدید در هر قسمت اینستاگرام به تنهایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

افزایش بازدید پست اینستاگرام

اگر می‌خواهید افزایش بازدید اینستاگرام را تجربه کنید باید در مرحله اول بازدید پست‌هایتان را زیاد کنید. چند روش افزایش بازدید پست اینستاگرام را در ادامه بررسی می‌کنیم.

کپشنی جذاب بنویسید

همیشه یک نکته جذاب را برای کپشن کنار بگذارید تا افراد برای خواندن آن کنجکاو شوند.خط اول کپشن را با دقت بنویسید؛ زیرا قلاب کار است.
در کپشن از کاربران سوالی بپرسید که آن‌ها را به کامنت‌گذاشتن نوشتن تشویق کند.

گاهی می‌توان کپشن را طوری نوشت که مخاطب به دیدن محتوا تا آخر تحریک شود. در مثال زیر با «نوشتن کی فکرش رو می‌کرد آخرش اینجوری شه» مخاطب را برای دیدن محتوا تشویق می‌کند.

البته وقتی از این ترفند استفاده کنید که واقعا آخر ویدیو چیز جالبی وجود داشته باشد!

کپشن جذابی بنویسید

ریلز را فراموش نکنید

در حال حاضر ریلز پر‌طرفدار‌ترین محتوا در اینستاگرام است. پس اگر می‌خواهید افزایش بازدید در اینستاگرام را تجربه کنید، حتما ریلز بسازید.

برای افزایش بازدید ریلز اینستاگرام از ترند‌ها استقبال کنید و آن‌ها را به کسب‌و‌کارتان ربط دهید. تمپلیت‌های آماده به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به برنامه خاصی، ریلز‌های با کیفیت تولید کنید.


بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به‌صورت خلاقانه


کیفیت بصری را بالا ببرید

اینستاگرام یک شبکه بصری است. هرچه تصاویر شما کیفیت بالاتری داشته باشند، احتمال افزایش بازدید پست اینستاگرام شما بیشتر است.

از تلفن‌های همراه با دوربین خوب و نورپردازی مناسب استفاده کنید.

هرچند وقت یکبار ری‌پست کنید

هر‌چند وقت یک‌بار داستانی مرتبط با پست‌های قبلتان بسازید و آن‌ها را در استوری ری‌پست کنید. برای مثال اگر فالووری از شما راجع‌به بهترین حرکات شکم می‌پرسد و شما قبلا پستی درمورد آن ساخته‌اید، در استوری سوال او را منتشر و پست خود را در ادامه ری‌پست کنید.

جواب کامنت پست‌های قدیمیان را بدهید

هرچند وقت یکبار سراغ پست‌های قدیمی بروید و جواب کامنت‌های آن را بدهید. افراد با دیدن پیام شما دوباره به پست‌تان سر می‌زنند.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

استوری یکی از سرگرم‌کننده‌ترین محتوا‌ها در اینستاگرام است. برای بعضی از فالوور‌ها بیشتر از پست، استوری‌ها جذاب هستند. در ادامه نکاتی برای بالا‌بردن بازدید این محتوا را بررسی می‌کنیم.

منشن کردن افراد و برند‌ها

برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام، افراد و برند‌ها را منشن کنید. اگر آن‌ها استوری شما را پیجشان منتشر کنند (که معمولا این طور می‌شود)، افراد زیادی به پیج‌تان سرازیر می‌شود. البته سعی کنید افراد و برند‌هایی را تگ کنید که به بیزینس شما مرتبط هستند.


بیشتر بخوانید: نحوه تبلیغ پیج در استوری اینستاگرام


افراد را برای دیدن استوری بعدی‌تان کنجکاو کنید

یکی از راه‌های افزایش بازدید اینستاگرام کنجکاوسازی فالوورها برای دیدن ادامه استوری‌ها ‌است. برای مثال یک سوال بپرسید و به فالوور‌هایتان بگویید اگر می‌خواهند جواب را بدانند، استوری‌ها را دنبال کنند.

دست شما باز است تا خلاقیت داشته باشید و به روش‌های مختلف افراد را به این کار تشویق کنید.

افراد را برای دیدن استوری بعدی‌تان کنجکاو کنید

از هایلایت‌ها استفاده کنید

استوری‎‌های اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌روند. اگر می‌خواهید یک استوری را برای همیشه در پیچ‌تان داشته باشید، می‌توانید آن را هایلایت کنید.

کاور و عنوان مناسبی برای هایلایت‌ها استفاده کنید. اطلاعاتی را که فکر می‌کنید نیاز است سریعا در اختیار کاربران بگذارید، در هایلایت‌ها بنویسید. مثلا اگر کالایی که می‌فروشید، شرایط خاصی دارد و نیاز است افراد سریع به آن دست پیدا کنند، در هایلایت بنویسید.

از هایلایت‌ها استفاده کنید

از داستان‌های شخصی‌تان بگویید

همان طور که از اسم Story پیداست، باید برای موضوعات مختلف داستان‌سرایی کنید.

برای مثال اگر قصد دارید در استوری نکته‌ای مثل «بازاریابی دهان‌به‌دهان چیست» را توضیح دهید، آن را این‌گونه تعریف کنید:

دیروز توی شرکت یکی از همکارام که ورزش می‌کنه؛ ولی شیرینی هم خیلی دوست‌داره، دیدم یه شیک دستشه! گفتم رژیمت رو شکستی؟ گفت نه از پرو شیک ورزشکاری کاله‌ست، فرداش که توی فروشگاه بودم پروشیک کاله خیلی بیشتر به چشمم اومد. به این نوع بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌گن.

ویدئو را طوری بگیرید که چند ثانیه صبر کنند

هرچه افراد تایم بیشتری روی محتوا بگذارند، اینستاگرام آن را ارزشمند‌تر می‌داند و در‌ نتیجه به افراد بیشتری نشان می‌دهد.پس شما باید با هوشیاری چند‌ ثانیه برای خودتان ایجاد کنید.

برای مثال قبل از شروع به صحبت اگر کتابی در دستتان دارید، در چند ثانیه اول ویدئو آن را کنار بگذارید، و بعد شروع به صحبت کنید.


بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش بازدید استوری


افزایش بازدید لایو اینستاگرام

همان طور که از نام لایو پیداست، به‌صورت زنده برگذار می‌شود. پس اگر بتوانید بازدید این محتوا را بالا ببرید، مخاطب‌ها با شما رابطه نزدیک‌تری احساس می‌کنند. نکات زیر برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام به شما کمک می‌کند.

لایو مشترک بگذارید

برای افزایش بازدید لایو اینستاگرام، لایو مشترک بگذارید و با افراد مرتبط با حوزه خودتان در ارتباط باشید. برای مثال اگر در حوزه رشد شخصی کار می‌کنید، از یک فرد یا یک مدیر موفق دعوت کنید تا با شما در لایو مشترک برگزار کند.

جواب سوالات مهم را در لایو بگویید

چه سوالی را فالوور‌هایتان از شما زیاد پرسیده‌اند؟ آن را در یک لایو جواب دهید. این کار باعث می‌شود افراد برای حضور در لایو شما تحریک و در نتیجه افزایش بازدید اینستاگرام را تجربه کنید. برای مثال اگر موسسه مهاجرتی هستید و افراد زیادی در رابطه با گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا از شما می‌پرسند، این موضوع را در یک لایو کاملا باز کنید.

برای شرکت‌کنندگان در لایو جایزه تعیین کنید

به کسانی که تا آخر لایو شما می‌مانند جایزه دهید. قرعه کشی در انتهای لایو انگیزه خوبی برای افراد است تا پایان لایو شما بمانند.

کار جدیدی در لایو انجام دهید

کاری را به‌صورت معمول انجام نمی‌دهید، برای اولین بار در لایو به اشتراک بگذارید. برای مثال اگر بلاگر آرایشی هستید؛ ولی تا امروز با مواد آرایشی ارزان قیمت آرایش خلیجی انجام نداده‌اید، این کار را با اعلام قبلی در لایو انجام دهید.

آیا برای افزایش بازدید اینستاگرام از ربات استفاده کنیم؟

استفاده از ربات برای بالا‌بردن بازدید اینستاگرام شاید برای چند ثانیه ایده خوبی به‌نظر برسد؛ اما اگر اینستاگرام به راز شما پی ببرد (که معمولا هم این اتفاق می افتد)، پیج‌ شما مسدود شده و هرچه رشته بودید، پنبه می‎‌شود. در مواردی حتی ممکن است دیگر نتوانید پیج‌تان را برگردانید.

با خود صادق باشید، بازدید فیک برای شما مشتری واقعی نمی‌آورد. علاوه بر اینستاگرام، مردم هم هر‌ روز هشیار‌تر می‌شوند. پس اگر پیج شما تقلبی به‌نظر بیاید، حتما آن را آنفالو می‌کنند و از خدمات یا محصولاتتان استفاده نخواهند کرد. یک پیج با هزار فالوور و بازدید واقعی، بهتر از پیجی 20 هزارتایی با دو‌ هزار فالوور و ریچ واقعی است.

اگر از ربات استفاده کنید ممکن است با پیام‌های زیر رو‌به‌رو شوید و حساب شما بلاک شود:

اگر از ربات استفاده کنید پیج شما بلاک می‌شود

سعی کنید به‌جای خرید ربات برای افزایش بازدید اینستاگرام، روی ارزش محتوای پیج خود کار کنید یا تبلیغاتی اصولی با کمک جریان انجام دهید تا افراد واقعی را به پیج راهنمایی کنید. افرادی که مایلند هم از خدمات شما استفاده کنند و هم از محتوای پیج‌تان لذت می‌برند.

آخرین کلام

تبلیغات بلندگویی است که صدای شما را به گوش افراد زیادی می‌رساند. پس مطمئن شوید بلندگویی خوب و صدایی ارزشمند دارید. یکی از راه‌های اطمینان از این موضوع کار کردن با پلتفرم جریان است.

روش‌هایی که در این مقاله معرفی شد به شما کمک می‌کنند تا بازدید‌ پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید. نقش خلاقیت را در این پروسه جدی بگیرید. نکات بالا تنها فرمول‌هایی موثر هستند که اگر با خلاقیت ترکیب شوند، اثر‌گذاری‌شان صد‌برابر می‌شود.

یادتان باشد اگر محتوایی ارزشمند باشد، بازدید می‌خورد. پس پیج خود را از محتوای زرد خالی کنید و با بالا‌بردن دانش‌تان، چیزی ارزشمند در پیج به نمایش بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.