آموزش تبلیغ در تلگرام

کامل‌ترین آموزش تبلیغات در تلگرام 

تلگرام تبدیل به یکی از بهترین پلتفرم‌های اطلاع‌رسانی و ارتباط اینترنتی شده و حالا به عنوان یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی قوی و کارآمد مطرح است. حالا و به ویژه در ایران با وجود محدودیت‌های اینترنت، تبلیغات در تلگرام یک گزینه عالی برای کسب‌وکارها است.

اگر تا حالا در تلگرام فعالیت چندانی نداشته‌اید، بهتر است کمی تجدید نظر کنید!

برای شروع کار، بهتر است ابتدا در خصوص راه‌وروش تبلیغ در تلگرام اطلاعاتی کسب کنید و سپس جدی‌تر فعالیت خود را شروع کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین‌ روش‌ها آشنا کنیم!

پیش از پرداختن به اصل موضوع، ابتدا اجازه دهید مزیت‌های تبلیغات در تلگرام را بیان کنیم.

تبلیغات در تلگرام چه مزایایی دارد؟

وقتی به‌دنبال پلتفرم‌های مختلف برای بازاریابی و تبلیغات هستید، گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد. مثلا فیس‌بوک و توییتر دو مورد از معتبرترین پلتفرم‌ها هستند؛ اما تبلیغات در آن‌ها برای ایرانی‌ها فیلتر است و موانع زیادی دارد. 

طبق آخرین اطلاعات تقریبا 50 میلیون ایرانی از برنامه تلگرام استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر برای بازاریابی کسب‌وکار خود به‌دنبال یک برنامۀ پیشرفته با امکانات فوق‌العاده هستید، استفاده از تلگرام را در اولویت قرار دهید.

اما شاید این سوال را بپرسید با اینکه تلگرام هم فیلتر است، چرا انتخاب مناسب‌تری است؟ به این دلایل:

۱) نرخ فوق‌العاده تعامل در تلگرام

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ماهانه بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر دنیا از تلگرام استفاده می‌کنند، هر روز 1/5 میلیون کاربر جدید به این برنامه اضافه و 70 میلیارد پیام از طریق این پلتفرم روزانه منتقل می‌شود. این آمار فوق‌العاده است!

البته شاید این تصور را داشته باشید که نرخ تعامل در اینستاگرام بیشتر از تلگرام است، در صورتی که این‌طور نیست. طبق تحقیقات موثق و معتبر، نرخ تعامل را در تلگرام، اینستاگرام و فیس‌بوک به‌ترتیب 20، 4 و 3 درصد تخمین زده‌اند.

 

۲) در تلگرام از محدودیت تشکیل گروه خبری نیست

در تبلیغات به‌دنبال این هستید که محصولات و خدمات برند خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید و طبیعتاً از برنامه‌ای که بخواهد کسب‌وکارتان را محدود کند، دل خوشی ندارید.

در واتساپ هر گروه فقط می‌تواند 200 عضو داشته باشد. این در حالی است که برای تلگرام چنین محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید برند خود را به کاربران بیشتری نشان دهید.

کانال‌ها و گروه‌های زیادی در تلگرام وجود دارد که تعداد کاربر میلیونی دارند؛ در نتیجه می‌توانید برای تبلیغ و بازاریابی بیشتر، از آن‌ها استفاده کنید. در مطلب کانال‌‌های پربازده تلگرام، می‌توانید لیست کاملی از کانال‌های تبلیغاتی بزرگ و پرمخاطب را شاهد باشید و برای پیشرفت کسب‌وکار خود از آن‌ها کمک بگیرید.

۳)‌ ربات‌های تلگرام، قدرتمندترین ابزار بازاریابی

یکی دیگر از بهترین امکانات این پلتفرم قدرتمند، ربات‌های آن است که می‌توانید برای مقاصدی مثل تعامل با کاربران، نظرسنجی، ارسال یادآوری و ارسال پست‌های زمان‌بندی شده از آن‌ها کمک بگیرید. در واقع کسب‌وکارها می‌توانند برای تسریع و تسهیل امور مربوط به بازاریابی و تبلیغات از آن‌ها استفاده کنند. 

 

 

۴) امنیت تلگرام با هیچ اپلیکیشن دیگری قابل مقایسه نیست

از آن جایی که امنیت اطلاعات در تلگرام بسیار بالا است، کاربران بسیاری به استفاده از این اپلیکیشن روی می‌آورند و در نتیجه بستر خوبی برای کسب‌وکارهاست در جهت بازاریابی محصولات و خدماتشان است. 

۵)‌ تلگرام، بهترین جایگزین برای اینستاگرام

در بخش‌های بالا به این موضوع اشاره کردیم که نرخ تعامل در پلتفرم تلگرام حتی در مقایسه با اینستاگرام بیشتر است؛ اما ناگفته هم نماند که کسب‌وکارهای زیادی در اینستاگرام همچنان فعال هستند و دلیل عمدهٔ آن‌ها ماهیت بصری اینستاگرام است که برایشان مثل ویترین فروشگاه عمل می‌کند. با این حال در زیر یک مقایسه انجام شده است که ویژگی‌های بارز تلگرام را نمایان می‌کند: 

 

تلگرام اینستاگرام
امکان تشکیل کانال و گروه عدم امکان تشکیل کانال
امکان ارسال لینک عدم امکان ارسال لینک
هزینه تبلیغات ارزان هزینه تبلیغات گران
امکان ساخت ربات عدم امکان ساخت ربات
امکان انتقال فایل‌ با حجم حداکثر 2 گیگابایت عدم امکان ارسال فایل
نرخ تعامل 20 درصد نرخ تعامل 3 درصد 

 انواع روش‌های تبلیغات در تلگرام

حتما شما هم هنگام گشتن در تلگرام، شاهد پیام‌های تبلیغاتی بوده‌اید و به‌دنبال این هستید که بدانید با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان در تلگرام تبلیغ کرد و عضو گرفت.

اگر می‌خواهید با چگونگی تبلیغات در تلگرام آشنا شوید و تعداد بازدیدکننده‌های بیشتری داشته باشید، توجه‌تان را به خواندن ادامه مطلب جلب می‌کنیم. 

۱. تبلیغات گسترده یا انبوه (بازدیدی)

با انتخاب شیوۀ درست برای تبلیغ، مخاطبان هدف خود را هوشمندانه جذب کنید! 

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات، به‌خصوص برای کسب‌وکارها با بودجهٔ محدودتر، تبلیغات گسترده در تلگرام است.

همان‌طور که از نام این روش تبلیغاتی مشخص است، فقط باید به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از تبلیغ‌تان هزینه بپردازید؛ 

برندهای زیادی از جمله علی‌بابا، ایرانسل، دیوار، بازار، بانک گردشگری، شهر فرش و بسیاری از موارد دیگر با تبلیغات گستردۀ جریان میلیون‌ها مخاطب جذب کرده‌اند؛ بنابراین وقت آن رسیده است که در کنار بهترین‌ها قرار بگیرید و دیده شوید!

برای اجرای کمپین تبلیغات گسترده یا بازدیدی در جریان می‌توانید طبق مراحل ساخت کمپین تبلیغات تعرفه‌ای عمل کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم.

 

۲. تبلیغات تعرفه‌ای

در این روش تبلیغات، شما باید کانال‌هایی را که می‌خواهید در آن‌ها تبلیغ کنید تعیین کرده و بعد از پرداخت هزینه، ادمین تبلیغ شما را در یک ساعت مشخص در کانال خود منتشر می‌کند. هزینه‌ٔ تبلیغات در هر کانال برحسب تعداد اعضا و میزان تعامل متفاوت است. 

معمولا این روش از تبلیغات در تلگرام به‌صورت ۱۲ یا ۲۴ ساعته انجام می‌شود و بعضی از کانال‌ها که بازدید شبانهٔ خوبی دارند، پست تبلیغاتی شما را به‌صورت شبانه در کانال خود قرار می‌دهند. 

 

برای ساخت کمپین تبلیغات تعرفه‌ای در جریان، کافی است طبق روش زیر عمل کنید:

۱. بعد از ورود به سایت جریان، از منوی کشویی بالا گزینه خدمات و سپس تبلیغات در تلگرام را انتخاب کنید.

 

آموزش تبلیغات در تلگرام

 

۲. در این مرحله از بین انواع روش‌های تبلیغات در تلگرام، تبلیغات تعرفه‌ای را انتخاب می‌کنیم.

 

۳. بعد از انتخاب «می‌خواهم تبلیغات تعرفه‌ای انجام دهم» به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید بین سه گزینۀ تبلیغ‌کننده، نمایش‌دهنده و کاربر دیسکاور، یک کدام را انتخاب کنید. از آن جایی که قرار است یک کمپین تبلیغاتی بسازیم، پس گزینۀ اول یعنی تبلیغ‌کننده را انتخاب می‌کنیم.

 

آموزش تبلیغ در تلگرام

 

۴. سپس برای ساخت حساب، لازم است آدرس و نوع آدرس (اندروید، تلگرام، آی‌اواس، وب‌سایت یا اینستاگرام) را وارد کنید.

 

آمزش تبلیغ در تلگرام

۵. بعد از کلیک روی گزینه «ساخت حساب» به پنل داشبورد هدایت می‌شوید. برای ساخت کمپین می‌توانید روی گزینه «ایجاد کمپین جدید» کلیک کنید.

 

آموزش تبلیغ تعرفه‌ای در تلگرام

 

۶. بعد از شروع ساخت کمپین جدید، باید اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خود را وارد کنید. کسب‌وکارتان در چه حوزه‌ای است؟ و چه هدفی از ساخت کمپین دارید؟

 

تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام

 

۷. در این بخش، تبلیغ اینفلوئنسری و تعرفه‌ای را انتخاب می‌کنیم. 

 

 

اموزش تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام

 

۸. شبکه اجتماعی تلگرام را انتخاب کنید.

 

 

آموزش تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام

 

۹. در این مرحله از ساخت کمپین تبلیغاتی، باید برای نوع پست، یکی از دو گزینه ساخت پست جدید یا پست فورواردی را انتخاب کنید.

توجه: در مورد پست فورواردی در قسمت بعد توضیح خواهیم داد.  

 

آموزش تبلیغات در تلگرام

 

 

۱۰. در این بخش متناسب با نوع کسب‌وکارتان و هدفی که از ساخت کمپین دارید، با فهرستی از کانال‌های مختلف روبرو می‌شوید که می‌توانید نرخ بازدید هر کانال، تعداد اعضا و میانگین مشاهدۀ هر پست را مشاهده کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

اموزش تبلیغ در تلگرام

 

 

۱۱. بعد از انتخاب کانال‌های مدنظر برای انتشار محتوا، نوبت به ساخت محتوا می‌رسد. در این مرحله باید اطلاعات مربوط به پست محتوا را وارد کنید و برای راهنمایی بیشتر می‌توانید از فایل نمونه محتوا کمک بگیرید.

 

اموزش تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام

 

۱۲. در آخرین مرحلهٔ ساخت کمپین باید نام و زمان شروع و پایان کمپین را وارد کرده و سپس روی گزینۀ ادامه کلیک کنید.

بعد از پرداخت هزینه، بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت، کمپین شما اجرا خواهد شد!🙌

 

آموزش تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام

۳. تبلیغات فورواردی

اگر به‌دنبال تبلیغ کانال تلگرام کسب‌وکار خود هستید، تبلیغات فورواردی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در این روش شما می‌توانید پست تبلیغاتی خود را به کانال‌هایی با تعداد مخاطب بالا، فوروارد کنید. 

در حقیقت تبلیغات فورواردی با تعرفه‌ای مشابهت‌های زیادی دارد؛ چرا که در این سبک از تبلیغات نیز پست‌ها به‌صورت ۱۲ یا ۲۴ ساعته به‌ازای پرداخت هزینۀ مشخص در کانال‌های انتخابی قرار می‌گیرند.

فقط یک تفاوت بین این دو روش از تبلیغات در تلگرام وجود دارد، آن هم این‌که محتوا مستقیماً از کانال شما در کانال‌های منتخب فوروارد می‌شود و آن کانال‌ها هیچ پستی را منتشر نمی‌کنند. 

برای پروموت پست‌های مهم کانال خود، تبلیغات فورواردی بهترین گزینۀ انتخابی است؛ برای معرفی محصول یا خدمات جدید و ارائۀ پیشنهادهای شگفت‌انگیز، توجه مخاطبان زیادی را با این روش تبلیغ در تلگرام جلب کنید.

برای مثال اگر یک کانال آموزشی دارید و دوره برگزار می‌کنید، می‌توانید برای اطلاع‌رسانی دوره‌ها از این روش کمک بگیرید.

تبلیغات فورواردی در کنار این‌که به افزایش بازدید از پست‌ها و جذب اعضای جدید کانال کمک می‌کند، احتمال کلیک روی لینک و هدایت مخاطب به سایت را نیز افزایش می‌دهد.

 

نمونه تبلیغات فورواردی

۴. استفاده از ربات تلگرام

اگر به‌دنبال آسان‌ترین روش تبلیغ در تلگرام هستید، استفاده از ربات‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طراحی و ساخت ربات‌ها، کار را برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در تلگرام تسهیل کرده‌اند.

از ربات‌ها می‌توانید به دو صورت برای تبلیغات استفاده کنید: 

  • عضویت اجباری اعضا در کانال 

در این روش می‌توانید ربات‌هایی طراحی کنید تا برای کانال و گروه شما، عضو جدید بگیرند و با افزایش تعداد کاربران، در افزایش بازدهی تبلیغات تاثیرگذار باشند.

معمولا سازوکار ربات‌های تلگرامی به این صورت است که برای شروع استفاده از آن‌ها، ابتدا باید در یک یا چند کانال عضو شوید و این به افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها از کانال کمک می‌کند.

 

ربات تبلیغاتی برای تلگرام

 

بیشتر بخوانید: آموزش افزایش ممبر واقعی کانال و گروه تلگرام 

 

  • ربات‌های تبلیغ‌کننده 

 این‌ها ربات‌هایی هستند که در بین خدماتی که ارائه می‌دهند، تبلیغات هم می‌کنند. برای تبلیغات هم باید با اکانت ربات ارتباط برقرار کرده و تبلیغات خود را ثبت کنید. 

تبلیغات در تلگرام با ربات‌های تبلیغ کننده

قبل از تبلیغات در تلگرام به چه مواردی توجه کنیم؟

تا این بخش از مطلب در مورد روش تبلیغ در تلگرام و مزیت‌های استفاده از این پلتفرم صحبت کردیم؛ اما برای این‌که بتوانید تبلیغات هدفمندتری داشته باشید، لازم است پیش از شروع تبلیغات و بازاریابی، اقدامات زیر را برای کانال یا گروه کسب‌وکار خود انجام دهید:

۱. توجه به مخاطبان هدف

شناسایی مخاطب هدف، یکی از موثرترین راه‌ها برای اجرای تبلیغات هدفمند است.

 با شناسایی مخاطبان هدف، می‌توانید نوع تبلیغات و حتی زمان مناسب برای اجرای تبلیغات را به‌درستی انتخاب کنید.

این را به‌خاطر داشته باشید که هیچ چیزی در ایندا مهم‌تر از جذب مخاطبان هدف برای موفقیت در بازاریابی نیست. سعی کنید در کنار تبلیغ کانال تلگرام، استراتژی‌های هوشمندانه‌ای بچینید تا کاربران را به مشتریان وفادار و همراهان همیشگی برندتان تبدیل کنید.

۲. هدف از تبلیغات در تلگرام

یکی دیگر از موضوعات اصلی که باید پیش از شروع تبلیغات در تلگرام به آن بپردازید، تصمیم‌گیری درخصوص هدف از تبلیغات در تلگرام است.

هر کسب‌وکاری هدف خاص خود را (آگاه‌سازی مخاطبان از برند، افزایش دنبال‌کننده، فروش بیشتر محصولات و غیره) از اجرای تبلیغات در این پلتفرم دارد.

با تعیین هدف نهایی، می‌توانید مسیر را با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهید و با اشراف به نقاط ضعف و قوت، در کمپین‌های تبلیغاتی بعدی هوشمندانه‌تر عمل کنید!

۳. زمان تبلیغات

بیایید برای چند لحظه یک شرایط را تصور کنیم؛ ساعت‌های زیادی برای طراحی پست کانال آشپزی خود زحمت کشیده‌اید و یک پست فوق‌العاده درست کرده‌اید؛ اما برای تبلیغ آن، زمان درستی را انتخاب نمی‌کنید. وقتی زمان درستی برای انتشار پست تبلیغاتی انتخاب نکنید، پس دیگر مخاطبی پست شما را نمی‌بیند و تمام زحمت‌هایتان به‌هدر می‌رود.

کاربران در ساعت‌های خاصی در شبانه‌روز بیشتر از تلگرام استفاده می‌کنند. اگر این ساعت‌ها را به تبلیغات و بازاریابی کسب‌وکار خود اختصاص دهید، بازخورد بیشتری خواهید گرفت.

در حالت کلی بهترین زمان برای انتشار محتواهای تبلیغاتی ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و ۷ عصر تا ۱۰ شب است. 

۴. میزان بودجه

در بخش روش تبلیغ در تلگرام به این موضوع پرداختیم که روش‌های زیادی برای تبلیغات در این برنامه وجود دارد. ازاین‌رو، کسب‌وکارها باید ابتدا بودجه‌ای را برای این کار درنظر بگیرند، سپس متناسب با بودجه، ببینند کدام یک از روش‌های تبلیغاتی برایشان به‌صرفه‌ و بهتر است.

۵. بنر تبلیغاتی

حتما در کانال‌های تلگرامی دیده‌اید که در اغلب موارد بنرهای تبلیغاتی تلگرام، توجه و نظر شما را به خود جلب می‌کنند و می‌توانند یک عامل تاثیرگذار در جذب مخاطبان به‌شمار بیایند.

شما می‌توانید با طراحی بنرهای تبلیغاتی جذاب، کسب‌وکار خود را به میلیون‌ها نفر دیگر معرفی کنید و بیشتر دیده شوید!

برای طراحی بنر کسب‌وکارتان باید سعی کنید با انتخاب رنگ، سایز و فونت مناسب، طراحی‌های زیبا بدون هر شلوغ‌کاریِ اضافه، خلق کنید!

 

 

تبلیغات تلگرام را به جریان بسپارید!

شاید بازاریابی و تبلیغات در تلگرام از دیدگاه بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها، خیلی ایدهٔ درستی نباشد، به‌خصوص در شرایطی که این برنامه برای کاربران ایرانی مسدود است.

اما با توجه به قابلیت‌های فوق‌العاده این برنامۀ قدرتمند و تعداد کاربران بسیار بالا، سعی کنید با یادگیری روش تبلیغ در تلگرام، کسب‌وکار خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید؛ یادتان باشد برای موفقیت برندتان لازم است جایی حضور داشته باشید که مخاطبانتان بیشتر در آنجا حضور دارند.

تنها با کمی استراتژی و به‌کارگیری خلاقیت، مخاطبان جدیدی جذب کنید و کسب‌وکار خود را از طریق پلتفرم تلگرام توسعه دهید! 

اگر سوالی دربارۀ نحوهٔ تبلیغ در کانال تلگرام دارید و می‌خواهید به اطلاعات بیشتری در این باره برسید، از طریق دیدگاه با ما در تماس باشید. 

همچنین مشاوران ما برای هر نوع آموزش تبلیغ در تلگرام از طریق پلتفرم جریان به شما عزیزان، آماده هستند تا بتوانید کمپین‌هی موفق و پربازده بسازید.  

 

منبع: aventislearning

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.