قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام

قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام در سال 2021

همان‌طور که می‌دانید رعایت نکردن قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام می‌تواند حساب شما را مسدود کند و میزان تعاملات اینستاگرام شما را کاهش دهد. اگر می‌خواهید بدانید اینستاگرام در هر روز چند بار اجازه استفاده از فعالیت‌هایی مانند لایک، فالو، آنفالو و کامنت‌گذاری را به کاربران می‌دهد تا از بلاک شدن جلوگیری کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

در این نوشته در مورد محدودیت‌های روزانه اینستاگرام در سال 2021 به طور مفصل صحبت می‌شود تا کاربران اینستاگرام بتوانند از وقت گذرانی در این شبکه اجتماعی لذت ببرند و از آن به درستی استفاده کنند. آگاهی از این قوانین و محدودیت‌ها، خطر از دست دادن و مسدود شدن حساب شما را به حداقل می‌رساند.

محدودیت اینستاگرام چیست؟

همیشه قوانین و محدودیت‌هایی برای هر شبکه اجتماعی وجود دارد که برای کاربران امکان تجربه فضای اجتماعی سالم‌تری را فراهم می‌کند. به کمک مجموعه‌های مختلفی از محدودیت‌های اینستاگرام، می‌توان حساب‌ کاربری را ایمن نگه داشت و از مشکلات احتمالی بن یا مسدود شدن پیشگیری کرد.

انواع بن یا مسدودی در اینستاگرام

اهمیت سیاست‌های بن و بلاک اینستاگرام کمتر از محدودیت‌های اینستاگرام نیست. برای استفاده از قابلیت‌های اجتماعی، باید بدانید چه فعالیت‌هایی باعث نابودی اکانت اینستاگرام شما شده و انواع مسدودی، بن و غیرفعال شدن هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد.

خرید و فروش لایک و فالوئر اینستاگرام

این مورد از مهمترین قسمت‌های قوانین و ممنوعیت‌های اینستاگرام است. خرید و فروش لایک‌های اینستاگرام و فالوئرها می‌تواند به حساب اینستاگرام شما ضربه بزند. متاسفانه تعداد زیادی از برندهای اینستاگرام برای بهبود عملکرد بازاریابی خود لایک‌ها و حساب‌های جعلی خریداری می‌کنند. البته با گذشت زمان، اینستاگرام به تعداد کل فعالیت‌ها و جستجوها مشکوک می‌شود و هم اکانت مربوطه و هم آن اکانت‌های جعلی را مسدود می‌کند.

خرید و فروش کالاها و خدمات ممنوع در اینستاگرام

خرید و فروش بعضی از انواع کالاها و خدمات در اینستاگرام مجاز نیست. اگر کاربری مرتکب این کار شود، اینستاگرام می‌تواند حساب او را به راحتی بن (مسدود) کند.

اکشن بلاک در اینستاگرام

مهم‌ترین مسأله‌ای که منجر به اکشن بلاک اینستاگرام می‌شود، سعی برای کسب تعداد زیادی لایک و فالوئر است. اکشن بلاک کامل، منجر به کاهش اسپم‌ها می‌شود که به صورت دستی یا توسط اپلیکیشن‌های دیگر و بات‌های اینستاگرام انجام شود. برای رشد صفحه اینستاگرام خود به طور ارگانیک از فالو، آنفالو و لایک سریع خودداری کنید و حداکثر در هر ساعت 60 اکشن انجام دهید.

شادوبن (shadowban) اینستاگرام

شادوبن از رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام است که قابلیت مشاهده محتوای شما را محدود می‌کند و باعث عدم نمایش هشتگ‌ها در صفحه اکسپلور اینستاگرام می‌شود. در اصطلاح سایه‌هایی روی پست‌ها قرار می‌گیرد و از دیده شدن آنها توسط دیگران جلوگیری می‌کند. دلایل مختلفی مانند استفاده از هشتگ‌های ممنوع یا مجموعه خاصی از هشتگ‌های اینستاگرام برای مدت طولانی، غلبه بر محدودیت‌های روزانه اینستاگرام و گزارش توسط دیگران باعث شادوبن می‌شود.

برگزاری مسابقات غیرقانونی

مسابقات اینستاگرامی روشی بسیار مؤثر برای رشد صفحه است. مسابقات باعث افزایش تعداد فالوئرها، شناخت بیشتر نسبت به برند و بالا بردن میزان تعاملات در اینستاگرام می‌شوند. نکته مهم این است که از چگونگی برگزاری مسابقه بدون نقض قوانین اینستاگرام (مانند محدودیت‌های سنی و اقامتی) آگاهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک مسابقه اینستاگرامی موفق و پربازده راه‌اندازی کنیم؟

قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام و راه‌های رفع آنها

در این بخش با محدودیت‌ها و قوانین اینستاگرام در سال 2021 آشنا می‌شوید.

محدودیت فالو در اینستاگرام

 «درخواست فالو اینستاگرام» دارای محدودیت 200-150 درخواست است. همچنین پیشنهاد می‌شود که در هر ساعت بیشتر از 10 درخواست ارسال نکنید. محدودیت‌های اینستاگرام برای آنفالو نیز مشابه با فالو است.

محدودیت کپشن (متن) در اینستاگرام

برای به حداکثر رساندن تعاملات پست‌های اینستاگرام، طول کپشن‌های شما باید ایده‌آل باشد. طول ایده‌آل 138 تا 150 کاراکتر است، اما حد مجاز کپشن در اینستاگرام تا 2200 کاراکتر می‌رسد.

محدودیت لایک در اینستاگرام

در سال 2021 هر کاربر می‌تواند حداکثر 1000 پست در روز لایک کند. گرچه ممکن است این محدودیت برای برخی از اکانت‌ها 800 لایک در روز باشد. بهتر است حساب‌های جدید با رعایت 10 لایک در هر ساعت حساب خود را ایمن نگاه دارند.

محدودیت پست در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام محدودیتی در تعداد پست‌های ارسالی ندارند. نکته اصلی در مورد پست‌های اینستاگرام آگاهی راجع‌ به بهترین زمان ارسال پست و در نتیجه افزایش تعاملات اینستاگرام است.

محدودیت‌های دایرکت مسیج (DM) در اینستاگرام

بازاریابان اینستاگرام برای رشد اینستاگرام و فروش محصولات، به بازاریابی دایرکت نیاز دارند. در واقع هیچ قانون ثابتی برای محدودیت‌های دایرکت اینستاگرام وجود ندارد. هر چند امکان فرستادن 50 تا 100 دایرکت مسیج اینستاگرام در روز وجود دارد اما برای کاربران جدید اینستاگرام این عدد حداکثر بین 20 تا 50 است.

محدودیت کامنت‌ در اینستاگرام

کامنت‌های اینستاگرام روشی عالی برای درخشیدن در میان رقبای اینستاگرام است. هر کاربر می‌تواند 180 تا 200 کامنت در روز بنویسد. هرچه کاربری زمان بیشتری را در اینستاگرام بگذراند، تعداد بیشتری کامنت می‌تواند بنویسد.

محدودیت آنلایک در اینستاگرام

گاهی اوقات به طور تصادفی چندین پست اینستاگرام را لایک می‌کنید. توجه کنید که می‌توانید عکسی را لایک کنید‌، 10 ثانیه صبر کنید و بعد آن‌ را آ‌نلایک کنید. محدودیت اینستاگرام برای آنلایک پست‌ها، 100 پست در هر ساعت است.

محدودیت‌های هشتگ اینستاگرام

هشتگ‌های اینستاگرام به دیده شدن هرچه بیشتر پست‌های شما در اینستاگرام کمک می‌کنند. برای استفاده مناسب از هشتگ‌ها باید با استراتژی هشتگ‌گذاری اینستاگرام آشنا باشید. شما می‌توانید حداکثر از 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید.

محدودیت‌های بیو اینستاگرام

بیو اینستاگرام می‌تواند پروفایل شما را به بهترین شکل تعریف کند. محدودیت کاراکترهای بیو اینستاگرام، 150 کاراکتر است.

محدودیت تعداد کاراکترهای نام کاربری

نام کاربری شما می‌تواند حداکثر 30 کاراکتر داشته باشد.

محدودیت منشن‌ها در اینستاگرام

تعداد افرادی که می‌توانید در هر پست منشن کنید، 10 نفر است.

محدودیت تگ‌ها در اینستاگرام

شما می‌توانید حداکثر 20 نفر را تگ کنید.

محدودیت هایلایت‌های استوری در اینستاگرام

خوشبختانه هیچ محدودیتی برای تعداد هایلایت‌ها وجود ندارد.

حذف تعداد انبوه پست‌های اینستاگرام

شما می‌توانید همه پست‌های اینستاگرام را به طور هم زمان حذف کنید. اگر در اکانت اینستاگرام خود فقط تعداد کمی عکس دارید، به راحتی می‌توانید همه آنها را به صورت جداگانه حذف کنید. در غیر این صورت بهتر است از اپلیکیشن دیگری استفاده کنید که برای حذف یکباره تعداد زیادی از پست‌ها مناسب است.

محدودیت آنفالو گسترده اینستاگرام

برای پیشگیری از اسپم‌های اینستاگرام باید از همان ابتدا نسبت به فالو و آنفالو کردن اکانت‌های اینستاگرام دقت کنید. بهتر است از تعداد کم شروع کنید و هفته به هفته آن‌ را افزایش دهید.

محدودیت تعداد عکس‌های هر پست اینستاگرام

در هر پست می‌توانید حداکثر از 10 عکس و فیلم استفاده کنید.

محدودیت تعداد فعالیت‌های اینستاگرام

یکی از بزرگترین محدودیت‌های روزانه اینستاگرام، انجام حداکثر 500 فعالیت در روز است. فعالیت‌ها دربرگیرنده اقدامات مختلفی مانند فالو، آنفالو و لایک است. اگر حساب کاربری شما جدید است، فعالیت‌های خود را به 100 اقدام محدود کنید.

محدودیت ورود (لاگین) به اینستاگرام از طریق چند دستگاه

اینستاگرام به شما اجازه ورود چند باره از چندین دستگاه به طور هم زمان را می‌دهد. اما نکته مهم این است که برای ورود نباید از VPN استفاده کنید. زیرا آدرس IP شما مدام تغییر میکند و این موضوع خلاف سیاست‌های اینستاگرام است.

محدودیت ویدئوی اینستاگرام

طول ویدئوهای اینستاگرام می‌تواند تا 60 ثانیه باشند. در مورد محدودیت‌های استوری‌ در اینستاگرام معمولا شما می‌توانید تا 100 استوری به اشتراک بگذارید و مدت زمان هر کدام می‌تواند تا 15 ثانیه باشد. در مورد محدودیت‌های لایو اینستاگرام، لایوها می‌توانند تا 4 ساعت ادامه داشته باشند. همچنین ویدئوهای IGTV نیز می‌توانند حداکثر 60 دقیقه‌ای باشند.

انتشار چه محتوایی در اینستاگرام ممنوع است؟

حتما تصور شما این است که قوانین اینستاگرام در مورد محتوا، مربوط به محتوای کپی یا برخی از موارد نامناسب است. در صورتی‌که اینستاگرام محدودیتی برای این موارد ندارد، بلکه لیست بلندی از محدودیت‌های محتوایی دارد که در زیر مشاهده می‌کنید.

انتشار چه محتوایی در اینستاگرام ممنوع است

  • خرید و فروش سلاح گرم
  • فروش حیوانات زنده
  • خرید و فروش الکل
  • خرید و فروش دخانیات
  • داروی تجویزی غیرقانونی (حتی اگر در منطقه شما قانونی است)
  • قمار آنلاین
  • محتوای جنسی
  • سخنان تنفرآمیز
  • باج‌گیری یا اذیت و آزار شخصی
  • تشویق به خشونت
  • تهدید به صدمه جسمی، خسارت مالی، خرابکاری
  • تشویق مردم به آسیب رساندن به خود
  • فیلم‌های خشونت آمیز

عوامل مؤثر بر محدودیت‌های اینستاگرام

قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام به چندین عامل بستگی دارد. نکته مهم این است که هر نوع اکانت اینستاگرام دارای قوانین و محدودیت‌های خاصی است و محدودیت‌های یکسان برای انواع حساب‌ها وجود ندارد. با توجه به نوع اکانت شما، این محدودیت‌ها بر اساس عوامل مختلفی تعریف می‌شوند. لیستی از مهم‌ترین عومل تعیین کننده قوانین اینستاگرام در ادامه معرفی می‌شود.

عمر اکانت

عمر اکانت اینستاگرام شما نشان دهنده میزان اعتبار حساب است. حداقل باید سه ماه از ساخت اکانت شما سپری شده باشد تا اینستاگرام آن را اکانتی قدیمی در نظر بگیرد. عمر اکانت تأثیر مستقیمی بر قدرت قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام دارد.

تعداد فالوئرها

هرچه تعداد فالوئرهای شما بیشتر باشد، با محدودیت‌های کمتری از جانب اینستاگرام مواجه می‌شوید. توجه کنید که این عامل اصلی به تعامل واقعی در اینستاگرام، استفاده مداوم و همچنین قدیمی بودن حساب بستگی دارد.

فعالیت‌های اکانت

فعالیت اکانت اینستاگرام به معنای تعامل اینستاگرام است. می‌توان گفت آنچه واقعا در اینستاگرام مهم است، میزان فعالیت‌ها و تعاملات است. در نتیجه اگر روی رشد اکانت اینستاگرام خود کار کنید، موفقیت بیشتری به دست می‌آورید. مطمئن باشید تعامل ارگانیک با تعداد زیاد لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری و ذخیره باعث کاهش محدودیت‌های روزانه اینستاگرام می‌شود.

چگونه در محدودیت‌های اینستاگرام گرفتار نشویم؟

بدون شک باید روش‌های مناسب برای عبور از محدودیت‌های اینستاگرام وجود داشته باشد. غلبه بر محدودیت‌ها و قوانین اینستاگرام نکته مهمی است که نباید به سادگی از آن گذشت. در این بخض دو روش برای کسب موفقیت در رفع محدودیت‌های اینستاگرام معرفی می شود.

استفاده از ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام

اگر چندین اکانت اینستاگرام دارید و در پی بهبود عملکرد بازاریابی خود هستید، به دلیل محدودیت‌های لایک و فالو اینستاگرام ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. با استفاده از بهترین ابزارهای اینستاگرام نه تنها می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و رابطه قابل اعتمادتری ایجاد کنید، بلکه امکان غلبه بر محدودیت‌های اینستاگرام را نیز پیدا می کنید.

دنبال کردن استراتژی عملی بازاریابی اینستاگرام

رشد ارگانیک پروفایل اینستاگرام با کارهایی مانند اشتراک‌گذاری ویدئوها، مشاهده استوری‌ها و بازدید از اکانت‌های اینستاگرام باعث ایجاد استراتژی بازاریابی عالی خواهد شد. این موضوع به معنی صرف وقت برای فعالیت‌های مختلفی نظیر کامنت‌گذاری زیر پست‌های فالوئرها، پاسخ به سؤالات و انتشار پست‌های دیگران است. همچنین باید تعداد کامنت‌های روزانه خود را مرحله به مرحله افزایش دهید.

نتیجه‌‌گیری

با توجه به این‌که نقض قوانین اینستاگرام باعث مسدود شدن حساب شما به طور موقت می‌شود و بازیابی آن در حالت عادی دو هفته طول می‌کشد، آشنایی با قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام برای هر فردی لازم است.
در این نوشته با مهمترین قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام در سال 2021 آشنا شدید. رعایت این قوانین و مقررات برای رشد حساب کاربری شما و ایمن نگه داشتن آن ضروری است.
منابع:

https://blog.ainfluencer.com/how-tos/instagram-limitation-and-rules
https://instazood.com/blog/instagram-rules-restrictions-and-limits

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.