به ازای ۱ میلیون تومان چقدر فالوور به دست می‌آورم؟

این روزها جمع کردن فالوور و افزایش آن برای کسانی که سایت فروشگاهی و یا کسب‌وکار اینترنتی دارند به مسئله‌ی مهمی تبدیل شده‌است. همان طور که می‌دانید، با گسترش کرونا و کم رونق شدن کسب‌وکارها، افراد زیادی برای فروش و کسب درآمد به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. به همین دلیل، رقابت شدیدی بین فروشگاه‌ها و پیج‌‌های اینترنتی به وجود آمده‌است. یکی از مواردی که کسب‌وکارهای اینترنتی در آن با یک‌دیگر رقابت می‌کنند، تعداد فالوور در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. فرقی نمی‌کند اینستاگرام باشد یا توییتر یا تلگرام و …، مهم این است که بتوان با کمترین بودجه، بیشترین تعداد مخاطب و دنبال کننده را به دست آورد. اگر شما هم یکی از صاحبان پیج‌های اینترنتی هستید و می‌خواهید با ۱ میلیون تومان تعداد فالوورهای پیجتان را افزایش دهید، این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله سعی کردیم به سوالات شما دربار‌ه‌ی جذب فالوور پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

اول از همه لازم است بدانید که جذب فالوور به عوامل مختلفی بستگی دارد و بودجه‌ی تبلیغاتی تنها یکی از این عوامل است.

پیج‌هایی هستند که با بودجه‌ی محدود، تعداد فالوئر بسیار زیادی به دست می‌آورند و همین طور برعکس، کسب‌وکارهایی هستند که با وجود بودجه‌ی تبلیغاتی زیاد، کمپینشان شکست می‌خورد و فالوور کمی به دست می‌آورند. به نظر شما ایراد کار از کجاست؟ دلیل شکست کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی چیست؟ در ادامه‌ی مطلب به سوالات بالا و تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، جذب فالوئر به فاکتورهای مختلفی وابسته است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

جذب فالوور تنها به پیجی که در آن تبلیغات انجام می‌شود‌ ارتباط ندارد

پیج تبلیغ کننده تنها یکی از عوامل موثر در افزایش فالوور است. در قدم اول باید پیج خودتان مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.اگر پیج شما کامل و خوب نباشد، تعداد فالوور کمی به پیج شما اضافه می‌شوند.پس لازم است قبل از انجام تبلیغات، پیجتان را برای نشان دادن به مخاطبان آماده کنید.توصیه می‌کنیم قبل از تبلیغات، اقدامات زیر را برای پیجتان انجام دهید:

  •   نام مناسب و جذاب انتخاب کنید.
  •   بایوی (Bio) پیجتان را دست کم نگیرید؛ در بایوی پیج باید نشان دهید که چه محصول و خدماتی ارائه می‌کنید و مخاطب را برای فالو کردن پیج قانع کنید.
  •  یک ساختار منظم و سازمان‌دهی شده برای پیجتان داشته باشید. طوری که وقتی مخاطب صفحه‌ی شما را می‌بیند، حس کند که همه چیز سر جای خودش است و به راحتی می‌تواند به چیزی که دنبال آن می‌گردد، برسد. مثلاً می‌توانید برای پست‌هایتان یک قالب پستی جذاب طراحی کنید.
  •  هایلایت‌های خوبی برای پیجتان درست کنید؛ از عکس‌های جذاب استفاده کنید، عنوان خوب و واضحی برای هایلایت‌ها بنویسید. حتماً یک هایلایت رضایت مشتری داشته باشید.
  • قبل از انجام تبلیغات برای پیجتان، سعی کنید تعداد قابل قبولی فالوور داشته باشید؛ زیرا معمولاً مخاطبان به پیجی اعتماد می‌کنند که تعداد دنبال کننده‌ی بالا داشته باشد.
  •  به پست‌هایتان به شدت اهمیت دهید. از عکس‌های جذاب و زیبا استفاده کنید، کپشن مختصر اما مفید بنویسید. به دنبال ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام باشید.
  •   با دنبال کننده‌ها تعامل برقرار کنید. برای مثال می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف مسابقه برگزار کنید و جایزه دهید، به کامنت‌ها جواب بدهید و..
  •   از هشتگ‌های معروف مرتبط با موضوع پیجتان استفاده کنید؛ اما حواستان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید. هم‌چنین می‌توانید یک هشتگ خاص برای کسب‌وکار خودتان درست کنید و از آن استفاده کنید.
  •  به صورت منظم و پیوسته و در ساعت‌های مناسب پست بگذارید؛ برای انتشار پست، ساعت‌های مختلف را آزمایش کنید تا ساعت مطلوب پست گذاری را پیدا کنید.
  •  از استوری غافل نشوید. داستان‌های مرتبط با موضوع پیجتان را بنویسید و مخاطب را با خود همراه کنید.
  •  در کپشن، بایو و پست‌هایتان از مخاطبین بخواهید با شما ارتباط برقرار کنند؛ مثلاً به  آن‌ها بگویید به پیجتان سر بزنند، کامنت بگذارند، دوستانشان را تگ کنند و غیره.

اینفلوئنسر یا پیج مناسب برای تبلیغ پیجتان پیدا کنید

همیشه کار را به کاردان بسپارید!

فرض کنید که شما یک آژانس هواپیمایی دارید و می‌خواهید پیجتان را تبلیغ کنید.مناسب‌ترین افرادی که می‌توانند پیج شما را تبلیغ کنند، اینفلوئنسرهایی هستند که در زمینه‌ی سفر و گردشگری فعالیت دارند.حتی می‌توانید از پیج‌هایی استفاده کنید که مطالبی در زمینه‌ی سفر و معرفی مناطق گردشگری مختلف دارند.معمولاً این پیج‌ها و اینفلوئنسرها را افردی دنبال می‌کنند که به سفر علاقه دارند و مخاطب هدف شما هستند. اگر تبلیغتان را به یک فود بلاگر بسپارید، ممکن است تعداد فالوور کمی نصیبتان شود و نتیجه‌ی خوب و مطلوبی از تبلیغتان نگیرید. پس باید از پیج یا اینفلوئنسری استفاده کنید که در حوزه‌ی کسب‌وکار شما فعالیت می‌کند.برای این که بتوانید اینفلوينسر موردنظرتان را پیدا کنید، ابتدا در پنل جریان ثبت‌نام کنید. پس از آن، هنگام ساخت کمپین، می‌توانید لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام را بررسی کنید.

از طرف دیگر، حواستان باشد که فقط تعداد فالوورهای اینفلوئنسر یا پیج مورد نظرتان مهم نیست.آن چه که مهم‌تر است، نرخ تعامل (engagement rate) آن‌ها است. نرخ تعامل به شما نشان می‌دهد که فالوورهای هر پیج، چقدر با آن پیج ارتباط برقرار می‌کنند. محاسبه‌ی نرخ تعامل کار خیلی سختی نیست و یک فرمول ساده دارد: کافیست تعداد لایک و کامنت پیج موردنظرتان را با هم جمع کنید و بر تعداد فالوورهای آن تقسیم کنید. این کار را برای چند پست آخر رسانه‌ی موردنظرتان انجام دهید؛ هم‌چنین با استفاده از این فاکتور، می‌توانید اینفلوئنسرهای موردنظرتان را با یک‌دیگر مقایسه کنید. البته برای محاسبه‌ی نرخ تعامل می‌توانید از سایت ninjalitics هم استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با نرخ تعامل، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نرخ تعامل در اینستاگرام را مطالعه کنید

بنر یا سناریو تبلیغاتی خوبی داشته باشید

یکی از عواملی که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان زیادی به دست آورید، درست تبلیغ کردن است. در واقع بنر تبلیغاتی شما باید طوری باشد که مخاطب با دیدن آن ترغیب شود و تصمیم به دنبال کردن شما بگیرد.سعی کنید با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر عکس و فیلم، برای تبلیغتان یک بنر جذاب طراحی کنید. هم‌چنین شعار تبلیغاتی مناسب و توضیحات کافی و ترغیب کننده درباره‌ی پیجتان، بازدهی تبلیغ را چندین برابر می‌کند. حتی می‌توانید از اینفلوئنسر یا پیج موردنظرتان بخواهید که بنر تبلیغاتی شما را طراحی کند. حتماً شما هم اینفلوئنسرهایی را دیده‌اید که در تبلیغشان از تکنیک قصه گویی (story telling) استفاده می‌کنند؛ این تکنیک واقعاً معجزه می‌کند!در این تکنیک رسانه‌ها وقتی می‌خواهند یک محصول جدیدی را معرفی کنند، آن را با داستان تعریف می‌کنند. مثلاً برای تبلیغ یک فروشگاه آرایشی، از داستان مهمانی رفتن شروع کرده و در آخر تبلیغ محصول را انجام می‌دهند. با این کار مخاطب متوجه نمی‌شود که در برابر تبلیغ قرار گرفته است.

در زمان مناسبی تبلیغ را منتشر کنید

در هر کسب‌وکاری که باشید، دوست دارید که تبلیغ پیجتان را افراد زیادی ببینند و جذب شوند. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بازدید تبلیغتان بالا برود، در نظر گرفتن زمان مناسب برای تبلیغات است. برای یافتن زمان مناسب، در ابتدا لازم است مخاطبانتان را شناسایی کنید. در واقع شما باید متوجه شوید که مخاطب پیج شما در چه ساعتی بیشتر به اینستاگرام سر می‌زند. یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا با مخاطبین پیجتان بیشتر آشنا شوید، اینسایت اینستاگرام است. با کمک این ابزار اینستاگرام، می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی درباره‌ی فالوورهایتان به دست بیاورید. مثلاً می‌توانید سن، جنسیت و مکان دنبال کننده‌هایتان را بررسی کنید و با استفاده از این اطلاعات، بهترین زمان انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی را به دست آورید.

نتیجه‌گیری:

جذب و افزایش فالوئر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای این که بتوانید یک تبلیغ خوب داشته باشید و تعداد فالوور زیادی جمع کنید، باید تمامی این فاکتورها را در نظر بگیرید.همان طور که مشاهده کردید، این عوامل بسیار متغیر هستند و برای هر پیجی تغییر خواهند کرد؛ پس در آخر نمی‌توان به صورت دقیق گفت که با ۱ میلیون تومان چقدر فالوور به دست می‌آورید.برای آن که فرایند انجام تبلیغات برای شما راحت‌تر شود، می‌توانید تبلیغات پیجتان را به جریان بسپارید.با این کار دیگر نیاز نیست که برای تبلیغات به چندین پیج یا اینفلوئنسر مختلف پیام دهید و در اینستاگرام سردرگم شوید. هم‌چنین در پلتفرم جریان، به صدها رسانه دسترسی دارید و می‌توانید آن‌ها را از لحاظ قیمت، تعداد فالوور و.. با یک‌دیگر مقایسه کنید. ما در جریان به شما کمک می‌کنیم تا تبلیغ خوب و پر بازدهی داشته باشید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفیده بوده باشد و جواب سوال‌هایتان را گرفته باشید. از همراهی شما متشکریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.