تأثیر مشاوره تبلیغات اینستاگرام در افزایش فالوور و فروش

اگر شما هم جزو کسانی باشید که تابه‌حال کسب‌وکارشان را در اینستاگرام تبلیغ کرده‌اند، حتما متوجه شده‌اید که برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی پر بازده در اینستاگرام، لازم است نکات جزئی و مهمی در نظر گرفته شود؛ اما کسب تجربه در راه انجام تبلیغات اینستاگرامی و یافتن فوت کوزه‌گری به زمان زیادی نیاز دارد که فرایند تبلیغات را طولانی می‌سازد. یک راه بهتر و سریع‌تر برای طراحی کمپین تبلیغاتی، استفاده از خدمات مشاوره اینستاگرام است؛ مشاوران تبلیغاتی افرادی هستند که به اصول بازاریابی و تبلیغات مسلط هستند و با طراحی کمپین‌های مختلف برای کسب‌وکارهای متعدد تجربه زیادی کسب کرده‌اند و می‌توانند با تدوین برنامه تبلیغاتی مناسب به شما برای انجام تبلیغات کمک کنند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره مشاوره تبلیغات اینستاگرام در اختیار شما قرار دهیم.

وظایف مشاور تبلیغ اینستاگرام چیست؟

حال که با مشاوران تبلیغاتی آشنا شدید، در قدم اول لازم است با وظایف آنان نیز آشنایی پیدا کنید تا برای انتخاب یک مشاور تبلیغات اینستاگرام مجرب، این معیارها را مد نظر قرار دهید:

 بررسی آماده بودن پیج شما برای شروع تبلیغات

یکی از موارد بسیار ضروری که حتما لازم است قبل از تبلیغات انجام شود، آنالیز پیج است که از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تبلیغات توصیه می‌شود پیج شما یک سری ویژگی‌ها را داشته باشد تا تبلیغات آن دیده شود که بررسی و تایید این شاخص‌ها وظیفه مشاور تبلیغاتی شماست:

  •  ویژگی‌های ظاهری پیج مانند نام، بایو، عکس پروفایل
  • درج راه‌های مختلف برقراری ارتباط در بیو پیج مانند شماره تماس، آدرس  محل کار، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند کانال تلگرام و..
  •  داشتن یک کال تو اکشن (call to action) یا دعوت به اقدام مناسب. به طور مثال از آن‌ها بخواهید هایلایتی خاص از پیج شما را دنبال کنند. 
  •  داشتن حداقل تعداد پست استاندارد و با کیفیت حدود ۳۰ تا
  • داشتن حداقل تعداد فالوور ارگانیک حدود ۲ هزار تا 
  • تایید کیفیت پست‌ها و استوری‌های پیج از نظر محتوایی و بصری

در مطلب «نکات مهم قبل از انجام تبلیغات در اینستاگرام» درباره جزئیات موارد فوق بیشتر صحبت کرده‌ایم.

 انتخاب بهترین اینفلوئنسر متناسب با کالا یا خدمات شما

پیدا کردن یک اینفلوئنسر مناسب برای انجام تبلیغات بسیار مهم است و رابطه مستقیمی با بازدهی تبلیغات شما دارد. مشاوران تبلیغاتی با تسلط کامل به اصول اینفلوئنسر مارکتینگ و آنالیز و بررسی پیج‌ اینفلوئنسرهای مختلف، مناسب‌ترین رسانه‌ را در زمینه کاری شما پیدا می‌کنند و تبلیغات را به آن‌ها می‌سپارند. اگر تابه‌حال برای تبلیغات به اینفلوئنسرها پیام داده‌باشید، قطعا می‌دانید که برقراری ارتباط با آن‌ها از طریق دایرکت اینستاگرام برای هماهنگی تبلیغات و آگاهی از تعرفه و شرایطشان فرایندی زمان‌بر است. مشاوران تبلیغاتی به واسطه شغلشان بیشتر با اینفلوئنسرها در ارتباط هستند و این باعث می‌شود تا کمپین شما سریع‌تر اجرا شود.

تحلیل پیج‌ رقبا

مشاوران تبلیغاتی باید قبل از تدوین استراتژی برای تبلیغات، پیج کسب‌وکارهای رقیب را بررسی کرده و فعالیت‌های آن‌ها را تحلیل کنند تا از این روش بتوانند به نقاط قوت و ضعف آن‌ها دست پیدا کنند و از این نکات در برنامه‌ریزی تبلیغاتی برای پیج شما استفاده کنند.

 ارائه زمان‌بندی مناسب برای انجام تبلیغات

برای افزایش کارایی و اثربخشی تبلیغات، لازم است در زمان درستی کمپین اجرا شود. معمولا مشاوران تبلیغاتی بر اساس ساعت‌های پربازدید در اینستاگرام، اهداف کمپین و مخاطب هدف، یک زمان به‌خصوص را برای اجرای تبلیغات انتخاب می‌کنند.

تدوین استراتژی برای تبلیغات بازدیدی متناسب با بودجه شما

استراتژی مهم‌ترین بخش فرایند تبلیغات کسب‌وکار شما در اینستاگرام است؛ بدون ترسیم یک استراتژی مناسب، چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت، پیج شما با سرعت‌ کمی رشد خواهد کرد. وظیفه مشاور اینستاگرام طراحی و تدوین استراتژی برای پیج بر اساس اهداف و ترجیحات شما است. یکی دیگر از مواردی که به شدت توصیه می‌شود در جلسه مشاوره اینستاگرام به آن اشاره کنید، بحث بودجه‌بندی برای کمپین تبلیغاتی است. به قول ضرب‌المثل «جنگ اول به از صلح آخر»، بهتر است همان ابتدا میزان دقیق بودجه خود را به مشاور تبلیغاتی بگویید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در واقع بحث میزان هزینه در تبلیغات اینستاگرامی بسیار مهم است زیرا مشاور باید میزان بودجه شما را بداند تا متناسب با آن یک قیمت تخمینی برای اجرای تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام به شما ارائه کند. تعرفه تبلیغات اینستاگرامی به عوامل متعددی مانند موضوع پیج تبلیغ‌کننده، تعداد فالوور، میزان تعامل، قالب محتوا (پست یا استوری) و… بستگی دارد.

شناخت درست مخاطب هدف

شناخت دقیق مخاطبین هدف به مشاوران تبلیغاتی کمک می‌کند تا کمپینی متناسب با علاقه و سلیقه مخاطبان شما طراحی کنند. برای این کار کافیست شما اطلاعات کافی درباره مشتریان خود در اختیار آن‌ها قرار دهید. اطلاعاتی که شامل موارد زیر هستند:

  • موقعیت جغرافیایی مخاطبان
  •  محدوده سن
  • جنسیت
  •  میزان تحصیلات
  •  عنوان شغلی
  • علایق کاربران بر اساس پست‌های لایک شده، کامنت‌ها، تعداد سیو پست و..

درک صحیح از اهداف تبلیغاتی و توانایی پیاده‌سازی نیازهای شما

در جلسه مشاوره تبلیغات اینستاگرام شما به عنوان صاحب کسب‌وکار باید به‌صورت کاملا واضح و شفاف دغدغه‌های خود را با مشاور تبلیغاتی در میان بگذارید و در واقع به او بگویید که با انجام تبلیغ می‌خواهید به چه دستاوردی برسید. هرچه بتوانید مفهوم شفاف‌تری از اهدافتان در اختیار مشاوران تبلیغاتی قرار دهید، کمپین تبلیغاتی شما دقیق‌تر طراحی خواهد شد. معمولا اهداف کمپین‌های تبلیغاتی به شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  •   آگاهی از برند به منظور جذب مخاطب بیشتر
  • افزایش فالوور
  •    افزایش فروش
  •  اعلام و رونمایی از محصولات و خدمات جدید
  •  افزایش نصب اپلیکیشن (به طور مثال نصب اپلیکیشنی مثل کرفس)
  •  افزایش لید یا سرنخ (لید در واقع افرادی هستند که با کسب‌‌و‌کار شما آشنا هستند و ممکن است قصد داشته باشند به مشتری تبدیل شوند). مثلا برند «علی بابا» با برگزاری مسابقات، به افزایش لید می‌پردازند.
  • جذب ترافیک برای وب‌سایت و افزایش بازدید

در آخر مشاور اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که چه کمپینی برای دستیابی به اهداف شما مناسب‌تر است و هم‌چنین درباره لحنی که باید در تبلیغ خود از آن استفاده کنید به شما ایده می‌دهد.

ارائه گزارش کامل از تبلیغات

یک مشاور تبلیغات اینستاگرامی کاربلد با استفاده از ابزارهای آنالیز پیج مانند insight اینستاگرام و… از تمامی مراحل اجرای کمپین مرتبا گزارش می‌گیرد و در اختیار شما قرار می‎‌دهد؛ هم‌چنین اگر در مرحله‌ای تبلیغات دچار مشکل شود، لازم است با ارائه راهکارهای مناسب، روند تبلیغات را بهبود دهد و دوباره آن را اجرا کند.

 تایید کیفیت محتوای کمپین تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی ابزاری است که شما را به مخاطبان متصل می‌کند. ایجاد محتوای ضعیف باعث می‌شود تا مخاطبان با تبلیغ شما ارتباط برقرار نکرده و در نهایت کمپین شما با شکست مواجه شود و بودجه‌ی شما هدر رود؛ بنابراین از دیگر وظایف مشاور تبلیغاتی، تایید کیفیت محتوای تبلیغات است. در اینجا دقت کنید که تولید محتوای تبلیغاتی وظیفه یک مشاور نیست؛ مشاور در حقیقت نقش مهمی را ایفا می‌کند و در طراحی المان‌های مختلف تبلیغات اعم از شعار، فرمت محتوایی (عکس یا ویدیو)، کال تو اکشن، تعیین قالب محتوا (پست یا استوری) و.. ایده‌های خود را بیان کرده و بر نحوه تولید آن‌ها نظارت می‌کند. افراد تیم‌ تبلیغات مانند کپی‌رایتر، گرافیست و.. نیز لازم است با مشاور تبلیغاتی نهایت همکاری را داشته باشند.

مهم‌ترین مزایای مشاوره تبلیغات در اینستاگرام

انجام کارهای تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام شاید کار آسانی به نظر برسد، اما در عمل پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. تعداد پیج‌ها و رقبای شما در اینستاگرام مدام در حال افزایش است؛ پس بهتر است که با آگاهی کامل مراحل تبلیغات کسب‌وکار خود را در پیش بگیرید و بی‌گدار به آب نزنید! اگر تجربه کافی در زمینه تبلیغات و بازاریابی ندارید، توصیه می‌شود کار را به کاردان سپرده و هر چه سریع‌تر همکاری خود را با یک مشاور تبلیغاتی حرفه‌ای شروع کنید. این کار باعث می‌شود تا تبلیغات شما با بازدهی بالا انجام شود و در تمام طول اجرای کمپین، یک مشاور مجرب بر روند انجام تبلیغات نظارت داشته باشد. از دیگر مزایای داشتن مشاور تبلیغاتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ارتباط راحت‌تر با اینفلوئنسرها و اجرای سریع‌تر کمپین 
  • دسترسی به تعداد زیادی پیج و اینفلوئنسر
  • انتخاب مناسب ترین زمان به کمک مشاور
  •   تحلیل اصولی گزارش‌های کمپین تبلیغاتی و استفاده از نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف
  •   کمک به تهیه محتوای تبلیغاتی مطابق سلیقه کاربر با رویکرد رسیدن به اهداف کمپین . 

با استفاده از پلتفرم جریان و راهنمایی مشاوران، ارتباط راحت‌تری با اینفلوئنسرها واجرای سریع‌تر کمپین ها خواهید داشت. 

معایب اجرای کمپین های تبلیغاتی بدون مشاوره اینستاگرام

در صورت نداشتن همکاری با مشاور تبلیغاتی، ممکن است با صرف هزینه بالا، تبلیغتان بازدهی خوبی نداشته باشد و حتی مشکلات دیگری برای پیج شما به‌جود آید:

  •   همکاری با اینفلوئنسر نامناسب با تبلیغ و کسب‌وکار شما
  •   نقض اصول تبلیغات صحیح بدون داشتن آگاهی
  •   شکل گرفتن وجهه‌ی نامناسب از کسب‌وکار شما در ذهن مخاطب با نداشتن محتوای تبلیغاتی درست

برای پیشگیری از تمامی مشکلات بالا، حتما به شما توصیه می‌کنیم که برای تبلیغات کسب‌وکارتان در اینستاگرام با یک مشاور تبلیغاتی حرفه‌ای همکاری کنید. پلتفرم جریان به تنهایی خدمات مشاوره اینستاگرام مارکتینگ ندارد اما مشاوره تبلیغات اینستاگرام رایگان برای مشتریان خود ارائه می‌دهد و آن‌ها را در تمامی مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی مانند انتخاب اینفلوئنسر و.. راهنمایی می‌کند. در واقع شما با دریافت خدمات تبلیغات از پلتفرم جریان، می‌توانید از مشاوره تبلیغات اینستاگرام نیز به‌صورت رایگان بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی:

اینستاگرام یک بستر مناسب برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و افزایش فروش است که به وسیله آن می‌توانید محصولات و خدماتتان را به مشتریان خود معرفی کنید. چه بهتر است که در این معرفی به بهترین نحو ظاهر شوید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. مشاوران تبلیغاتی شما را راهنمایی می‌کنند که چگونه تبلیغات درستی در اینستاگرام انجام دهید. آن‌ها با بررسی و آنالیز شرایط پیج و درک هدف شما از انجام تبلیغات و شناخت مخاطب هدف، بهترین روش تبلیغاتی را پیشنهاد می‌دهند تا شما به نتیجه مطلوبتان دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که اهداف و نیازهای شما یک سرنخ با ارزش برای مشاوران تبلیغاتی محسوب می‌شوند. پس با توضیحات کاملی دغدغه‌هایتان را در جلسه مشاوره اینستاگرام بیان کنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهید.

اگر در مورد مشاوره اینستاگرام و موضوعات مربوط به آن سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: socialpros.co

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.