چرا جریان

۱۲ دلیل برای استفاده از پلتفرم جریان

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کار حساسی است؛ چرا که هزینۀ آن کم نیست و ما اگر نتوانیم بودجه‌مان را هدفمند خرج کنیم، دیر یا زود شکست می‌خوریم.

همین چند وقت پیش یکی از دوستان نزدیک من، شاکی از این بود که کلی هزینه برای تبلیغات پیج لباسش کرده ولی نتیجهٔ خوبی عایدش نشده و میزان فروشش تغییری نکرده است. به نظر شما مشکل کجاست؟

تبلیغ در جای اشتباه و در زمان اشتباه، می‌تواند یکی از دلایل شکست پیج دوست من باشد؛ اما شاید بپرسید که تبلیغ در جای درست و زمان درست را چگونه تشخیص دهیم؟

فوتِ کوزه‌گریِ این کار کسب اطلاعات کامل و دقیق از پیج‌های مختلف، سابقۀ آن‌ها، هزینه‌شان، دایره مخاطبان، تعامل پیج و … است. 

پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان برای این کار و فراتر از آن ساخته شده و دستِ راست شما در اجرای تبلیغات پربازده و سودآور خواهد بود.

در این مقاله، می‌خواهیم دربارۀ قابلیت‌ها و مزایایی که جریان دارد صحبت کنیم. اگر کنجکاوید که با این ابزار فوق‌العاده آشنا شوید، شروع کنیم.

 

پلتفرم جریان چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

جریان در سال ۹۸ و برای پاسخگویی به دغدغه‌های آن مخاطبانی ایجاد شد که می‌خواستند از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی نتایج خوبی بگیرند.

شاید بپرسید که جریان چه کمکی به رفع دغدغه‌های مخاطبان می‌کند؟

اولاً، با استفاده از لیست اینفلوئنسرهای جریان، می‌توانید به هزاران پیج پربازدید در اینستاگرام دسترسی داشته و از بین آن‌ها، پیج‌های مناسب و پربازده را برای تبلیغات انتخاب کنید.

ثانیاً، می‌توانید در پنل، کمپین تبلیغاتی مدنظرتان را با پیج‌هایی که انتخاب کرده‌اید، تعریف کنید و بعد اجرای آن را به جریان بسپارید.

به‌طور خیلی خلاصه خدماتی که جریان به شما ارائه می‌کند عبارتند از:

  • تبلیغات بازدیدی: در تبلیغات بازدیدی شما می‌توانید تعیین کنید تبلیغاتتان چند بار در شبکه اجتماعی (اینستاگرام-تلگرام) مورد نظر دیده شود؛ سپس به‌ازای تعداد بازدید هزینه می‌پردازید.
  • تبلیغات تعرفه‌ای: در تبلیغات تعرفه‌ای، هر پیج با تعرفه‌ای مشخص، تبلیغ شما را منتشر خواهد کرد. در این نوع تبلیغات، معمولاً خودتان باید محتوا یا بنر تبلیغ را آماده کنید.
  • تبلیغات اینفلوئنسری: در تبلیغات اینفلوئنسری شما در پیج اشخاصی که به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند، تبلیغ می‌کنید. محتوای شما هم می‌تواند توسط اینفلوئنسر مورد نظر تولید شود. 

البته این مواردی که گفتیم، تنها به انواع تبلیغات در جریان اشاره دارند؛ در بخش بعدی با مزایا و قابلیت‌های جریان، بیشتر آشنا می‌شوید.

۱۲ دلیل قانع‌کننده برای استفاده از جریان

قبل از هر چیز لازم است بگوییم که ما در اینجا به ویژگی‌هایی از جریان پرداختیم که برای شما ملموس‌تر هستند و این پلتفرم را از رقبا متمایز می‌سازند. 

۱. اتصال به یک بانک اطلاعاتی مفید و به‌روز

فرض کنید می‌خواهید کسب‌وکارتان را در اینستاگرام تبلیغ کنید. اولاً که باید ساعت‌ها زمان بگذارید که پیج‌ یا اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکارتان را جستجو کنید؛ بعد از اینکه لیستی از آن‌ها را انتخاب کردید باید با آن‌ها ارتباط بگیرید و در مورد هزینه‌ای که بابت پست یا استوری دریافت می‌کنند و زمانی که می‌توانند برای شما تبلیغات کنند، اطلاعات کسب کنید. 

همین روند که شاید ساده به‌نظر برسد، کلی وقت‌تان را می‌گیرد و حتی گاهی هم به هیچ همکاری‌ای منجر نمی‌شود. اینجاست که جریان می‌تواند کمک‌تان کند. چطور؟

 جریان، با ارائه لیست کاملی از اینفلوئنسرها و پیج‌هایی که مناسب تبلیغات شما هستند، اطلاعات مفیدی دربارهٔ وضعیت پیج، مخاطبانشان و حتی اثرگذاری تبلیغات قبلی‌شان به‌ شما نشان می‌دهد.

لیست اینفلوئنسرهای جریان

۲. فیلترکردن و اولویت‌بندی نتایج

با جریان، نیازی نیست که هزاران پیج را بررسی کنید و ببینید که کدامیک به دردتان می‌خورد؛ چون تعرفه هر پیج و حوزه فعالیت آن مشخص است و شما می‌توانید با انتخاب موضوع و تعیین محدوده قیمت، نتایج را فیلتر کنید.

همچنین با استفاده از سیستم مرتب‌سازی (Sorting) جریان، می‌تواند پیج‌ها را به ترتیب قیمت یا دیگر ویژگی‌ها مرتب کنید تا سریع‌تر به هدف مدنظرتان برسید.

در تصویر بالا هم می توانید این قسمت را ببینید.

۳. بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تحلیل داده

جریان با سیستم هوشمند بر اساس تحلیل داده‌های ده‌ها هزار کمپینی که قبلاً اجرا کرده و نتایج این کمپین‌ها، مناسب‌ترین پیج‌ها/کانال‌ها را به شما نمایش می‌دهد. این پیج‌ و کانال‌ها با تگ «مناسب شما» پیشنهاد می‌شوند وهمان‌هایی هستند که بر اساس دیتا و آماری که جریان از آن‌ها دارد، تشخیص داده شده که خوب و به‌صرفه عمل کرده‌اند. 

چرا جریان

نکتۀ مهم: ممکن است شما پیجی را خودتان انتخاب کنید و جریان به شما هشدار «نامناسب برای شما» دهد. این‌ها پیج‌هایی هستند که قبلا کسب‌وکارهای مشابه شما با آن‌ها تبلیغ کرده‌اند، ولی نتیجه‌ٔ خوبی نگرفته‌اند. 

چرا جریان

۴. ارائه گزارش تصویری کامل

بعد از اجرا شدن تبلیغاتتان، یک کار مهم و ضروری را باید انجام دهید: بررسی گزارش‌های کمپین تبلیغاتی و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت. 

گزارشی که جریان بعد از اجرای تبلیغات به شما ارائه می‌دهد بسیار کامل است و تمام شاخص‌های مهم، از جمله بازخوردی که تبلیغتان از پیج‌ها/کانال‌ها داشته را در بر می‌گیرد.

ناگفته نماند که برای راحتی شما و ساده‌کردن تحلیل، گزارش‌ها بیشتر روی نمودار و به‌شکل بصری هستند.

گزارش جریان

۵. مشاوره و پشتیبانی رایگان

به محض ثبت‌نام در پنل جریان، مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت تا بتوانید کمپین خود را بدون عیب‌و‌نقص اجرا کنید.

جدا از این، اگر به هر دلیلی مشکلی در حین اجرای کمپین پیش بیاید، از طریق پیام پشتیبانی می‌توانید آن را با کارشناسان جریان در میان بگذارید تا در کمترین زمان، اقدامات لازم را انجام دهند.

در هر مرحله تیم جریان در کنار شما خواهند بود تا تجربیات خود را برای ساخت بهترین کمپین در اختیارتان قرار دهند.  

۶. وجود ناشرهای باکیفیت 

معیاری که جریان برای ارزیابی کیفیت ناشرها (پیج‌/کانال‌هایی که تبلیغات را نمایش می‌دهند) دارد، این است که در تبلیغات قبلی نتیجه‌ای که به مشتریان داده‌اند، به‌صرفه و مناسب باشد. 

می‌دانیم که گاهی ممکن است برخی از این پیج‌ها فالوور فیک داشته باشند؛ برای همین جریان علاوه‌بر تعداد فالوور به خیلی از معیارهای دیگر مثل نرخ تعامل پیج هم توجه دارد. 

با این اوصاف، خیالتان از بابت پیج‌هایی که جریان پیشنهاد می‌دهد، راحت است. اگر ناشری واقعا کیفیت بدی داشته باشد، اصلا در کمپین‌های بعدی در انتخاب‌ها قرار نگرفته و پیشنهاد نمی‌شود. 

۷. بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی

نتایجی که از ساخت یک کمپین حاصل می‌شوند، تنها وابسته به پیج‌های ناشر نیستند. در این فرآیند فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند که موفقیت کمپین شما را تضمین می‌کنند.

یکی دیگر از کارهای جریان این است که کل فرآیند اجرای یک کمپین را بررسی کرده و تمام مراحل آن را بهینه‌سازی کند. گاهی محتوای شما باید بهتر شود تا بازخورد خوبی بگیرید گاهی سایتی که می‌خواهید به آن لینک دهید، باید بهینه شود و … . 

جریان، تمام این موارد را زیر نظر دارد و به شما نکات مهم را برحسب تجربیات خود در اجرای کمپین، آموزش می‌دهد. 

۸. مجهز به سیستم «تایید انتشار» 

با سیستم تایید انتشار جریان می‌توانید مطمئن باشید که تبلیغات شما در زمان معین و همان طور که می‌خواهید منتشر می‌شوند. این سیستم می‌تواند بفهمد که لینک و منشن و کپشن پست دقیقا درست کار گذاشته شده است یا نه. 

اگر کپشن پست‌ها فقط ۲۰ درصد هم با کپشن درخواستی شما متفاوت باشد، جریان تاییدش نمی‌کند. 

۹. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

با استفاده از جریان، جدای از زمان، در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی می‌کنید. 

مثلاً پلتفرم جریان در کمپین‌های بازدیدی بسیار دست‌ودلباز عمل می‌کند. به این شکل که سعی دارد تبلیغ شما را به شکلی در پیج‌ها توزیع کند که از حد تعیین شده بازدید بیشتری نصیب شما شود. 

هزینه‌ای هم که شما برای کمپین بازدیدی پرداخت می‌کنید برحسب ریچ است، نه ایمپرشن و ویو. اگر تعداد بیشتری بازدید گرفتید، هیچ هزینهٔ اضافی از شما دریافت نخواهد شد؛ ولی اگر بازدید کمتری بگیرید فقط به اندازهٔ بازدیدی که گرفته‌اید، از پنل کسر شده و مابقی به حساب شما برمی‌گردد. 

۱۰. بازدیدهای واقعی و بدون تقلب

تیم پشتیبانی جریان، با نظارت همه‌جانبه بر کمپین‌های بازدیدی، خیال شما را از واقعی بودن تعداد بازدیدها راحت می‌کند.

بررسی صحت اینسایت‌های تبلیغات بازدیدی توسط ۳ فرد و ۱ سیستم انجام می‌شود و تمامی مراحل زیر به ترتیب صورت می‌گیرد:

  • دریافت اینسایت ویدیویی از ناشران (جهت جلوگیری از ویرایش گزارش به کمک فتوشاپ)
  •  بررسی اینسایت توسط دو نفر 
  •  بررسی اینسایت توسط سیستم جریان و مقایسهٔ داده‌ها 

 در صورتی که در مراحل بالا تشخیص تقلب داده شود، اینسایت برای بررسی بیشتر برای نفر سوم ارسال می‌شود و در صورت تایید، ناشر از سیستم حذف و پول مشتری به پنل بازگشت داده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ناشرهای جریان بوسیلهٔ یک سیستم خودکار ردیابی می‌شوند. اگر ناشر دیر یا اشتباه چیزی را منتشر کند، از پی‌وی برای ناشر پیامی مبنی بر اینکه اصلاحات را انجام دهد و بعد دوباره آن را منتشر کند، ارسال می‌شود.

 بنابراین خیالتان راحت باشد که تیم جریان از همان لحظهٔ انتشار محتوا، تمام موارد را زیر نظر می‌گیرد و اگر چیزی اشتباه شده باشد، همان موقع اصلاح شده و دوباره محتوا بازنشر می‌شود. 

۱۱. اطلاع‌رسانی در تمام مراحل

جریان وضعیت هر مرحله از کمپین را به مشتریان اطلاع‌رسانی می‌کند:

  • لحظه‌ای که شما کمپین خود را تکمیل می‌کنید، پیامکی برایتان فرستاده می‌شود و در صورت نیاز کارشناسان جریان با شما تماس می‌گیرند.
  • وقتی پیج ناشرها هم تایید شدند باز به شما پیامک می‌دهیم تا اطلاع‌رسانی کنیم.
  • در آخر بعد از ۵ روز که کمپین راه‌اندازی و اجرا شد، لینک مشاهدهٔ گزارش کمپین را با پیامک برای شما می‌فرستیم. 
  • علاوه بر موارد بالا وقتی اینفلوئنسری محتوا را فرستاده و منتظر تایید شماست، با یک پیامک به مشتری اطلاع می‌دهیم که محتوای اینفلوئنسر را تایید کند.
  • همچنین به‌محض پاسخگویی به هر تیکت نیز به شما پیام می‌دهیم که تیکت پاسخ داده شده است. 

۱۲. امکان گذاشتن UTM اختصاصی

یوتی‌امی که به‌صورت پیش‌فرض برای شما تنظیم می‌شود، این قابلیت را دارد که شخصی‌سازی شود. ما به‌ازای هر پیج، utm جداگانه ست می‌کنیم و بعد کوتاه‌سازی لینک انجام می‌شود. با این روش برخلاف اینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند در ردیابی برای آنالیتیکس مشکلی بوجود می‌آید، ولی چنین اتفاقی نمی‌افتد.  این لینک کوتاه کمک می‌کند که آمار کلیک لحظه‌ای را داشته باشیم. 

بیشتر بخوانید: utm چیست؟

خب، تا اینجا با دوازده‌تا از قابلیت‌های جریان آشنا شدید؛ اما مطمئن باشید که تا با این پلتفرم کار نکنید، از تمام پتانسیل‌های آن خبردار نمی‌شوید. برای همین هم پیشنهاد می‌کنیم اگر کارشناس شبکه‌های اجتماعی هستید یا می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید، همین امروز در جریان ثبت‌نام کنید.

همین حالا در جریان ثبت‌نام کنید

قطعا تمام موارد و ویژگی‌هایی که تا به اینجا بررسی کردیم، از همان روز اول شکل نگرفته‌اند. جریان در طی این سال‌ها با تلاش مداوم سعی بر این داشته که با افزودن امکانات جدید و بهینه‌تر کردن فرآیندها، سرویسی عالی ارائه دهد. 

با جریان، آسان، بهینه و به‌صرفه تبلیغات کنید

جریان از همان روز اول شکل‌گیری بر این اصل آگاه بود که فقط در کنار شما و پاسخ به دغدغه و نیازتان است که می‌تواند پیشرفت کند و اولویتش قبل از هر چیزی این بوده که  فرآیند طراحی و اجرای کمپین برای شما راحت شود. 

در اواخر سال 1400 تا 1401 تصمیم بر این شد که علاوه بر این ارزش، کاری کند که مشتریان نتیجهٔ بهتری نیز از کمپین‌ها داشته باشند. مسلماً وقتی شما نتیجه‌ٔ بهتری از کمپین‌هایتان داشته باشید، پلتفرم جریان جزء انتخاب‌هایتان خواهد بود.

اینکه بتوانید کمپین‌های به‌صرفه‌تر و هدفمندتر راه‌اندازی کنید و هر روز شاهد نتایج بهتر باشید، از اهداف جریان است. 

حالا با خیال راحت می‌توانید با جریان، تبلیغات اینستاگرام و تلگرام خود را راه‌اندازی کنید بدون اینکه نگران هدررفت هزینه‌هایتان باشید.  

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.