تبلیغات پوشاک در تلگرام

جامع‌ترین راهنمای تبلیغات پوشاک در تلگرام

گذشت آن زمانی که تنها کاربرد تلگرام، چت‌کردن و اطلاع‌رسانی اخبار مهم فامیل در گروه‌های خانوادگی بود!

الان دیگر تلگرام یک پیام‌رسان معمولی نیست؛ خزانه‌ای از مشتریان بالقوه و یکی از مهم‌ترین کانال‌های تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف است؛ البته روی صحبت ما در این پست‌بلاگ، با صاحبان صنعت پوشاک است.

بیش از ۵۰‌میلیون نفر کاربر ایرانی در این برنامه حضور دارند؛ فکر کنید چند درصد آن‌ها می‌توانند مشتریان بالقوهٔ شما باشند!
اگر بتوانید از این فرصت استفاده کنید و روش درستی را برای تبلیغات پوشاک در تلگرام انتخاب کنید، فروش‌تان بیشتر می‌شود و بی‌پرده بگویم: نان‌تان در روغن است!

در این مقاله چند ایدهٔ عالی برای تولید محتوا در تبلیغات پوشاک را با هم می‌بینیم، بعد هم بهترین روش‌های تبلیغات لباس در تلگرام را بررسی می‌کنیم.
در آخر هم چند نمونه کانال پوشاک را در تلگرام به شما معرفی می‌کنیم تا زودتر کار تبلیغات تلگرامی‌تان را استارت بزنید.

اگر موافق باشید، اول چندکلمه‌ای دربارهٔ مزایای تبلیغات در تلگرام صحبت کنیم، بعد هم برویم سر اصل مطلب!

 

مزایای تبلیغات پوشاک در تلگرام 

به ۵ دلیل تبلیغات در تلگرام برای کسب‌وکارهای فروش لباس به‌شدت توصیه می‌شود:

 

۱. کانال‌های تلگرامی می‌توانند ویترین یا فروشگاه دوم شما باشند.
شما می‌توانید بدون محدودیت خاصی یک کانال تلگرامی ایجاد کنید و از مشتریان فعلی (مشتریان حضوری) خود بخواهید به آن کانال جوین شوند. بعد هم از محصولات‌تان عکس و فیلم تهیه کنید، محصولات جدید یا تخفیف‌دار را معرفی کنید و اخبار کسب‌وکارتان را در آن کانال به اشتراک بگذارید.

 

۲. ربات‌های تلگرامی دست راست‌تان هستند!
ربات‌های تلگرامی واقعاً معجزه‌اند! آن‌ها دقیقاً مثل یک دستیار می‌توانند کارهای ساده و روزمره مثل رسیدگی به سفارش مشتریان،‌ جواب‌دادن به سؤالات پرتکرار مخاطبان و انتشار پست‌های زمان‌بندی‌شده و حتی تبلیغات را برای شما انجام دهند. 

 چی بهتر از اینکه یک یار کمکی داشته باشید که ۲۴‌ساعت شبانه‌روز در دسترس باشد و در کارها به شما کمک کند؛ آن هم مجانی!

 

۳. در تلگرام می‌توانید ارتباط و تعامل‌تان را با مخاطب افزایش دهید.
تلگرام ابزارهای مفید مختلفی را در خود جای داده که ابزارهای نظرسنجی (polls) یکی از آن‌ها است. شما می‌توانید هرازگاهی یک نظرسنجی دربارهٔ کیفیت محصولات، علایق مشتریان و هر سؤالی که به شناخت بیشتر مشتری و ارتباط بهتر با او منجر شود، ایجاد کرده و از این راه تعامل‌تان را با آن‌ها بیشتر کنید.

بد نیست بدانید که طبق گزارشی معتبر، نرخ تعامل در تلگرام ۵‌برابر اینستاگرام است!

 

۴. تلگرام می‌تواند دروازهٔ ورود کاربران به سایت شما باشد.
اگر سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید لینک صفحات فرود (لندینگ پیج) سایت‌تان را در کانال یا گروه‌های تلگرامی به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید برای انجام عمل خاصی (مثلاً پرداخت یا خرید لباس از طریق سایت، رونمایی از کالکشن جدید و… ) روی آن لینک‌ها کلیک کنند؛ این‌طوری هم ترافیک سایت‌تان بالا می‌رود، هم لیدهای بیشتری جذب می‌کنید.

 

۵. تلگرام ۵ هیچ از اینستاگرام جلو است!

آخرین مزیت تبلیغات پوشاک در تلگرام، ویژگی‌هایی است که اینستاگرام ندارد. به جدول زیر نگاه کنید:

 

مقایسه تلگرام با اینستاگرام

 

تا اینجا فهمیدیم که چرا تبلیغ لباس در تلگرام به نفع شماست؛ حالا بیایید چند ایدهٔ محتوایی خوب برای تبلیغ لباس را با هم ببینیم.

ایده‌های محتوای تبلیغات پوشاک

 برای تبلیغ کانال فروش لباس در تلگرام، تولید محتوایی جذاب، باکیفیت و مخاطب‌پسند حرف اول را می‌زند. اگر محتوای تبلیغاتی شما به دل مخاطب بنشیند و رضایت او را جلب کند، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کند و احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک به مشتری شما تبدیل شود بالا می‌رود!

پس تاثیر محتوای خوب در تبلیغات لباس را جدی بگیرید و به‌دنبال ایده‌های خلاقانه و جدید برای پروموت کانال تلگرامی و تبلیغ پوشاک باشید.

اگر احساس می‌کنید خلاقیت‌تان ته کشیده و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، ما اولین جرقه‌ها را در ذهن شما روشن می‌کنیم و چند پیشنهاد جذاب برای محتوای تبلیغات پوشاک معرفی می‌کنیم:

 

✔️ روش‌های جدیدتری را برای معرفی محصولات انتخاب کنید؛ مثلاً به جای ویدئوهای معمولی معرفی محصول، از کلیپ‌های چالشی تیک‌تاک با لباس کمک بگیرید!

 

✔️ عکاسی از محصول خیلی مهم است؛ عکس‌های جذاب و باکیفیتی از محصول بگیرید؛ مثلاً به‌جای عکس‌های ژورنالی، یک صحنهٔ عکاسی ساده با پس‌زمینه زیبا و چند اکسسوری مرتبط با لباس آماده کنید و خودتان از محصول عکاسی کنید.
دقت کنید که تمام جزئیات لباس مثل رنگ، جنس پارچه، قد لباس در عکس‌ها مشخص باشد.

 

✔️ برای پست‌های کانال خود تم داشته باشید؛ مثلاً در فصل بهار از اکسسوری‌های بهاری در کنار لباس‌تان استفاده کنید یا مثلاً برای تبلیغ لباس در شب‌ِ یلدا، تم یلدایی را به پست‌ها اضافه کنید. 

 

✔️ بهترین لباس‌ها برای موقعیت‌های خاص را معرفی کنید؛ مثلاً بهترین لباس برای بله‌برون، بهترین لباس‌های پاییزی برای کودکان زیر ۶ سال.

 

✔️ محتوای تبلیغ شما می‌تواند نکات جالبی دربارهٔ نحوهٔ ست‌کردن لباس‌ها باهم باشد؛ مثلاً اگر محصول شما شلوار جین است، بگویید با چه پیراهن یا کفشی چه مدل شلوار جینی بهتر ست می‌شود.

 

اگر شما هم ایده‌های دیگری به ذهن‌تان می‌رسد، در بخش نظرات بنویسید.

بعد از اینکه محتوای تبلیغاتی خود را آماده کردید، نوبت اجرای تبلیغات است. چند روش تبلیغ در تلگرام مرسوم است که در بخش بعدی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع روش‌های تبلیغات پوشاک در تلگرام

تبلیغ لباس در تلگرام معمولاً به چهار روش انجام می‌شود:

 

۱. تبلیغات گسترده یا انبوه (بازدیدی)

اگر دقت کرده باشید، پایین پست‌های تلگرام یک آیکون کوچک چشم و یک عدد کنار آن وجود دارد. این عدد تعداد بازدیدهای یک پست را نشان می‌دهد و تبلیغات بازدیدی تلگرام بر اساس همین عدد جلو می‌رود.

در تبلیغات بازدیدی یا همان انبوه، محتوای تبلیغاتی‌ شما – که می‌تواند عکس، ویدئو و هر محتوای دیگری باشد – در یک یا چند کانال‌ قرار می‌گیرد و شما فقط بابت تعداد آدم‌هایی که تبلیغ را دیده‌اند، هزینه پرداخت می‌کنید.

این تبلیغات معمولاً برای آگاهی از برند و جذب ممبرهای بیشتر کاربرد دارد.

 خوبی تبلیغات گسترده این است که:

  •  بودجهٔ تبلیغاتی شما کاملاً هدفمند مصرف می‌شود و تک‌تک اسکناس‌هایی که خرج می‌کنید، در ازای دیده‌شدن واقعی تبلیغ‌تان است و هیچ هزینه اضافه‌ای نمی‌پردازید.
  • مهم نیست چقدر پول برای تبلیغات دارید؛ حتی اگر بودجهٔ محدودی داشته باشید، می‌توانید بر اساس همان مقدار، تعداد بازدیدهای محدودتری در نظر بگیرید و تبلیغ‌تان را نمایش دهید. در این صورت بعد از رسیدن به تعداد موردنظر، تبلیغ شما از آن کانال حذف می‌شود.

 

۲. تبلیغات تعرفه‌ای در کانال‌های پربازدید

یکی دیگر از بهترین روش‌های تبلیغ لباس در تلگرام، تبلیغات تعرفه‌ای در تلگرام است. در این روش شما فقط باید کانال‌های پربازدیدی که موضوع‌شان به کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما نزدیک‌ است را پیدا کنید.

مثلاً اگر در تلگرام کانال فروش لباس زنانه دارید، کانال‌هایی که عمدهٔ مخاطبان آن‌ها خانم‌ها هستند، بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند. (در بخش آخر این مقاله، لیستی از این کانال‌ها که برای تبلیغ لباس مناسب‌اند را معرفی می‌کنیم)

بعد از اینکه کانال موردنظرتان را انتخاب کردید، هزینهٔ تبلیغات را – که بر اساس تعداد و میزان تعامل ممبرها و موضوع کانال تعیین شده – پرداخت می‌کنید و پست تبلیغ شما برای مدت زمان مشخصی (12 یا 24 ساعت یا در ساعات مشخصی از شبانه‌روز) در کانال منتشر می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحهٔ تبلیغات در تلگرام، لیست کاملی از کانال‌ها را در دسته‌بندی‌ها و تعداد اعضای مختلف، تعرفه تبلیغات و میزان مشارکت اعضا با تبلیغات، ببینید و با توجه به بودجه و نیاز خودتان مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید و یک کمپین تلگرامی ایجاد کنید.

 

تبلیغات تعرفه‌ای

 

۳. تبلیغات فورواردی 

تبلیغات فورواردی مثل تبلیغات تعرفه‌ای است و فقط یک تفاوت با آن دارد؛ یعنی شما کانال‌های تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید و آن‌ها به‌صورت ۱۲ یا ۲۴ ساعته یا در ساعات مشخص (مثلاً از ساعت 10 شب تا 1 بامداد) و در ازای پرداخت مبلغ مشخصی، تبلیغ شما را منتشر می‌کنند.

تنها تفاوت آن‌ها این است که در تبلیغات فورواردی، محتوای تبلیغاتی مستقیماً از کانال شما به کانال‌هایی که اعضای زیادی دارند، ارسال (فوروارد) می‌شود.

تبلیغات فورواردی معمولاً در اطلاع‌رسانی و افزایش فروش محصول کاربرد دارد و در سه حالت بازدهی خیلی خوبی دارد:

  • برای پروموت پست‌های مهم کانال، مثل معرفی کسب‌وکار؛
  • معرفی محصول یا خدمات جدید؛
  •  اطلاع‌رسانی پیشنهادهای شگفت‌انگیز و تخفیف‌ها.

تبلیغات فورواردی در کنار افزایش بازدید پست، به جذب اعضای جدید برای کانال هم کمک می‌کند. در ضمن اگر می‌خواهید در تبلیغ از لینک استفاده کنید و مخاطب را به سایت هدایت کنید، استفاده از این روش احتمال کلیک بر روی لینک را افزایش می‌دهد. 

 

۴. تبلیغات کلیکی در تلگرام

گزینهٔ آخر هم برای تبلیغ کانال پوشاک در تلگرام، تبلیغات کلیکی است. در این روش هم، تبلیغ شما در کانال‌های مختلف منتشر می‌شود و شما فقط بابت هر کلیکی که روی تبلیغ می‌شود، پول می‌دهید.
مثلاً ممکن است هزار نفر تبلیغ شما را ببینند؛ اما فقط صد نفر روی آن کلیک کنند. شما فقط بابت همین صد کلیک مکلف به پرداخت هزینه هستید نه نمایش آن.

در این روش برای دانستن تعداد کلیک‌های تبلیغ، به سامانه‌های تبلیغات کلیکی در تلگرام نیاز دارید. 

این نوع تبلیغات در تلگرام، بیش از هر چیزی در پروموت سایت‌ها کاربرد دارند؛ پس اگر یک سایت فروشگاه اینترنتی لباس دارید می‌توانید برای تبلیغ آن در تلگرام استفاده کنید.

و اما…

معرفی نمونه کانال‌های پوشاک در تلگرام 

 ما لیستی از بهترین کانال‌های پوشاک تلگرام را برای شما جمع کردیم تا آن‌ها را ببینید و برای راه‌اندازی کانال خودتان از آن‌ها ایده بگیرید:

  • کانال پوشاک بابونه (Sheeekop@)
  • پوشاک لباس کودکانه (lbaskodakane@)
  • کانال درتا آنلاین‌شاپ (dorta_online_shop)
  • کانال لباس آسابست (asabest@)
  • کانال ویتا استایلیش (vitastylish@)
  • کانال لباس مردانه موتیکا بوتیک (modicabotik@)
  • کانال پوشاک سامی سلکت (samy_select@)

اگر شما هم نمونه‌های دیگری از کانال‌های تلگرامی پوشاک می‌شناسید، در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

 

با تبلیغ لباس در تلگرام فروش‌تان را تکان دهید!

در تلگرام به طیف وسیعی از کاربران دسترسی دارید که جمعیت بزرگی از مخاطبان هدف شما را در خود جای داده است؛ از طرفی کانال‌های پربازدیدی در تلگرام وجود دارد که بستر بسیار مناسبی برای انتشار تبلیغات هستند. تست

اگر به همهٔ این‌ها، ارزان‌بودن تبلیغات تلگرامی، اجرای سریع و عدم نیاز به زیرساخت‌های پیچیده و فنی را هم اضافه کنیم، آن وقت می‌بینید که زیر سایهٔ تبلیغات تلگرامی، می‌توانید با کم‌ترین هزینه جلوی چشم مخاطبان بیشتری باشید و فروش‌تان را افزایش دهید.

 راستی! با کمک جریان می‌توانید خیلی حساب‌شده‌ و هدفمندتر تبلیغات پوشاک در تلگرام را اجرا کنید و بازدهی تبلیغ‌تان را افزایش دهید. اگر دراین‌باره به راهنمایی یا مشاوره نیاز دارید، کارشناسان جریان منتظر تماس شما هستند! 

 

منابع: sendpulse | tslmedia

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.