انواع روش‌های جذب مشتری برای باشگاه و بهترین نمونه متن‌های تبلیغاتی

طبق آمار، درآمد صنعت ورزش، سلامت و تناسب‌اندام در سال ۲۰۲۳ به ۸۱/۵ میلیارد دلار می‌رسد. شما هم می‌خواهید از این بازار بزرگ سهمی داشته باشید؟

پس باید روش‌هایی برنامه‌ریزی‌شده برای جذب مشتری داشته باشید. در این مقاله قرار است با روش‌های جذب مشتری برای باشگاه ورزشی آشنا شویم و چند نمونه متن تبلیغاتی مناسب برای این کار را هم مرور کنیم.

چرا باید به فکر جذب مشتری برای باشگاه ورزشی باشیم؟

جذب مشتری برای باشگاه ورزشی یعنی همهٔ روش‌هایی که برای آگاه‌سازی مخاطبان هدف و متقاعدکردن آن‌ها به استفاده از خدمات باشگاه خود انجام می‌دهید.

بدون این اقدام‌ها به‌دست‌آوردن مشتری و چرخاندن چرخ‌های کسب‌وکار طوری که همواره در حال سودآوری باشید، مشکل است!

علاوه بر روش‌های سنتی که معمولاً باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند، شما می‌توانید از روش‌های نوین مثل بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و خدمات خود را نه‌فقط به مردم محلی، بلکه به افرادی که به شما دسترسی جغرافیایی هم ندارند، ارائه کنید. برای مثال، کلاس‌های آنلاین برگزار کنید و برنامه ورزشی و غذایی بدهید.

پس دید خود را گسترده کنید و از روش‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی هم برای جذب مشتریان محلی و غیر محلی استفاده کنید.

انواع روش‌های جذب مشتری برای باشگاه ورزشی

نگهداری و جذب مشتری برای باشگاه یکی از فاکتور‌های مهم برای زنده نگه‌داشتن کسب‌و‌کار شماست. چند ماه اول ورزش کردن برای افراد سخت است و ممکن است پس از گذراندن یک یا دو دوره اصطلاحا به فکر پیچاندن ورزش بیفتند. پس شما علاوه بر مشتری‌های جدید همیشه باید به فکر ورزشکاران قدیمی هم باشید.

در این بخش، چند روش جذب مشتری برای باشگاه را با هم بررسی می‌کنیم که کمک می‌کند همیشه مشتری جدید جذب کنید و درآمد خود را افزایش دهید.

ثبت لوکیشن باشگاه در Google Maps

آمارها می‌گوید از هر ۵ نفری که جست‌وجوی محلی انجام می دهند، ۴ نفر از گوگل استفاده می کنند.بنابراین ثبت نکردن باشگاه ورزشی در گوگل مثل این می‌ماند که در محبوب‌ترین دفتر آدرس دنیا، نشانی از شما نباشد.
همچنین آمار دیگری می‌گوید ۷۶ درصد از کسانی که جست‌وجوی محلی انجام می دهند در عرض ۲۴ ساعت به صورت فیزیکی از مکان بازدید و ۲۸ درصد از این جست‌وجوها منجر به خرید می‌شود. پس این مسئله را جدی بگیرید.
وقتی باشگاه خود را در گوگل‌مپ ثبت کنید، افرادی که «باشگاه ورزشی + نام مکان» یا افرادی که در محدوده شما عبارت «باشگاه ورزشی» را جست‌وجو می‌کنند، نام شما را در نتایج جست‌وجو می‌بینند، برای مثال در تصویر زیر نتیجه جست‌وجوی عبارت «باشگاه ورزشی» در تهران را می‌بینید:

لوکیشن باشگاه ورزشی در گوگل مپ

در گوگل مپ

  • حواستان باشد شماره‌تماس و آدرس روی گوگل‌مپ به‌روز باشد
  • از مشتریان خود بخواهید نظر خود را زیر لوکیشن شما ثبت کنند
  • به نظرات حتماً پاسخ دهید
  • اطلاعاتی مثل ساعت‌های کاری و سانس‌های زنانه و مردانه را وارد کنید
  • همچنین می‌توانید لوکیشن را به سایت و پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام خود اضافه کنید تا افراد راحت‌تر شما را پیدا کنند.

داشتن وب سایت

داشتن یک سایت کاربرپسند علاوه‌بر اینکه به باشگاه شما اعتبار می‌دهد، به جذب مشتری آنلاین هم کمک می‌کند.

در سایت می‌توانید با تولید محتوای مستمر و سئو مشتری جذب کنید. موضوعات ورزشی مثل محاسبه توده‌بندی یا تغذیه ورزشکاران برای مخاطبان شما جذاب است.
همچنین اگر کالاهای ورزشی می‌فروشید، سایت یک گزینه آنلاین خوب برای شماست.

اگر کلاس مجازی برگزار می‌کنید، بستر سایت جای مناسبی برای قراردادن ویدیوهاست.

نیاز به هزینه زیادی نیست و به راحتی می‌توانید با استفاده از وردپرس یک وبسایت برای خودتان بسازید.

نکته: لزومی ندارد حتماً یک سایت کامل داشته باشید، می‌توانید با کمک سرویس‌های لندینگ‌ساز یک لندینگ‌پیج بسازید و از آن برای جذب مشتری استفاده کنید.

در لندینگ پیج یا سایت حتماً خدمات خود را به‌طور واضح معرفی کنید، نظر مشتریان قبلی را به اشتراک بگذارید و برای کاربر مشخص کنید دقیقاً باید چه عملی انجام دهد.

برای مثال اگر نیاز است برای ثبت‌نام فرمی پر کنند، آن‌ها را به این کار دعوت کنید، اگر باید تماس بگیرند، به این کار اشاره کنید.

تصویر زیر لندینگ‌پیج یک باشگاه آنلاین را نشان می‌دهد:

لندینگ پیج برای باشگاه ورزشی آنلاین

بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی Referral Marketing یکی از مناسب‌ترین روش‌های جذب مشتری برای باشگاه است. با توجه به مطالعه انجام شده توسط Nielsen، احتمال عضویت مشتریان بالقوه در باشگاه شما زمانی که توسط دوستان یا خانواده‌شان توصیه می‌شوند، ۴ برابر بیشتر است.

برای این که مشتری شما را به دیگران توصیه کند دو شرط لازم است:

  • اولا آنقدر خوب باشید تا از شما رضایت داشته باشد
  • دوما پیشنهاد وسوسه‌انگیزی برای دعوت از دیگران ارائه دهید. مثل تخفیف در عضویت، برنامه ورزشی رایگان، هدیه لوازم باشگاه و …

باشگاه ورزشی من در روز مادر اعلام کرد که هر ورزشکاری که مادرش را ثبت‌نام کند، هزینه آن برای ماه اول رایگان است. این یک عامل تحریک‌کننده مناسب برای پیوستن مادرم به باشگاه ما بود.

می‌توانید پیشنهادهای خود را در صفحات اجتماعی باشگاه به اشتراک بگذارید.

همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، یکی دیگر از روش‌های تبلیغات باشگاه ورزشی است. در این روش برخلاف بازاریابی ارجاعی که با اشخاص سروکار دارید، کسب‌و‌کار‌ها طرف معامله شما هستند. به زبان ساده همکاری در فروش یعنی از کسب‌و‌کار‌هایی که مشتری احتمالی شما از آن استفاده می‌کند، به ازای هر مشتری که معرفی می‌کنند، درصدی کمیسیون بپردازید.

این کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند فروشگاه‌های لوازم ورزشی، فروشندگان مکمل‌های بدنسازی، استخر‌ها، فیزیوتراپی و … باشند.

آفر‌های مناسبتی

یکی از روش‌های جذب مشتری برای باشگاه ورزشی، ارائه آفر‌های مناسبتی است. به عنوان مثال، شما می‌توانید به‌مناسبت روز ورزش، مادر، مرد و… تخفیف ویژه‌ای ارائه دهید.

نکته مهم در آفر‌ها این است که بتوانید آن‌ها را به‌خوبی به گوش همه برسانید. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تخفیف‌ها و آفرهای ویژه خود را به‌طور گسترده اطلاع‌رسانی کنید. با ساختن یک کمپین در جریان می‌توانید کاری کنید افراد بیشتری پیشنهاد شما را ببینند.

میزبانی ایونت‌ و مسابقات ورزشی

ایونت‌ و مسابقات ورزشی ایده مناسبی برای آشنایی افراد و ورزشکاران با کسب‌و‌کار شما است. این روش اعتبار باشگاه را بالا می‌برید. برای مثال می‌توانید مسابقات کاراته را میزبانی کنید یا ایونتی برای آشنایی ورزشکاران با یوگا ترتیب دهید و از این فرصت برای معرفی خدمات خود استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید جذب مشتری برای باشگاه خود را به حداکثر برسانید نباید از سوشال مدیا غافل شوید. سوشال مدیا بهترین راه برای تبلیغات باشگاه ورزشی است. در ادامه، به‌طور مفصل به چگونگی عضو گرفتن از طریق فضای مجازی می‌پردازیم.

جذب مشتری از طریق اینستاگرام و کانال سوشال مدیا

شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام بهترین بستر برای تبلیغات باشگاه ورزشی و جذب مشتری مشتری است؛ اما چگونه؟

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای جذب مشتریان جدید و تعامل با مشتریان فعلی است. با تولید محتوای جذاب و باکیفیت، می‌توانید توجه افراد علاقه‌مند به تناسب اندام را جلب کنید و در لابه‌لای پست‌ها باشگاه خود را معرفی کنید.

پیج اینستاگرام باشگاه ورزشی

برای حضور قوی در اینستاگرام نکته‌های زیر را به کار بگیرید:

تصاویر و ویدیوهای باکیفیت پست کنید

تصاویر و ویدیوهای باکیفیت به شما کمک می‌کنند تا باشگاه خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهید. از تجهیزات و امکانات باشگاه خود عکس بگیرید، از اعضا در حال ورزش فیلم بگیرید و موفقیت آن‌ها رابه اشتراک بگذارید.

برای مثال تصویر قبل از شروع ورزش در باشگاه و مدتی بعد برای کسانی که می‌خواهند ورزش را شروع کنند، بسیار انگیزه‌بخش است.

نقش ریلز را جدی بگیرید

ریلز در‌ حال حاضر پر‌طرفدار‌ترین نوع محتوا است. با ساختن ریلز‌های متفاوت می‌توانید افراد زیادی را جذب کنید. ریلز‌های خنده‌دار یا آموزشی گزینه مناسبی هستند. سعی کنید در چالش‌های ترند شرکت کنید و آن‌ها را به باشگاه ربط دهید.

از هشتگ‌ها به طور موثر استفاده کنید

هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. از هشتگ‌های مرتبط با تناسب اندام، باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید.

با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

به نظرات و سوالات پاسخ دهید و از آن‌ها برای مشارکت دعوت کنید. حتی می‌توانید از نظراتشان برای بهبود فضا و کلاس‌های ورزش استفاده کنید.

با مخاطبان خود در اینستاگرام تعامل داشته باشید


بیشتر بخوانید: آموزش جذب مشتری با استوری اینستاگرام


از اعضای باشگاه بخواهید تا شما را در استوری‌هایشان تگ کنند

این کار باعث می‌شود که افراد بیشتری که اتفاقا دوست و خانواده آن‌ها هستند و احتمال بیشتری برای عضویت در باشگاه دارند، با شما آشنا شوند.

هایلایت‌های کاربردی بسازید

در هایلایت‌ها نشانی و شماره‌تماس باشگاه، نظر و تجربه مشتریان قبلی، امکانات و خدمات باشگاه، محصولات، مربیان، بخش‌های مختلف باشگاه، رشته‌های ورزشی و… را معرفی کنید.

اما چه نوع محتوایی باید تولید کنید؟

  • داستان‌های موفقیت مشتریان خود را که با تغییرات بدنی مثبتی داشته‌اند، به اشتراک بگذارید. با این کار هم نشان می‌دهید کاربلد هستید، هم به افراد انگیزه می‌دهید.
  • آموزش‌ نحوه انجام حرکات ورزشی به‌صورت صحیح، نکات رژیم غذایی و تناسب اندام را به اشتراک بگذارید. این محتوا می‌تواند برای مشتریان بالقوه شما ارزشمند باشد و آن‌ها را به عضویت در باشگاه شما تشویق کند.
  • ویدیوهای پشت صحنه باشگاه خود را به اشتراک بگذارید. این به مردم کمک می‌کند تا ببینند باشگاه شما چگونه کار می‌کند و ببینند که اعضای شما چگونه ورزش می‌کنند.
    برای مثال گوشه‌ای از تمرین‌های ورزشی اعضا یا کلاس‌های ورزشی به‌خوبی نشان می‌دهد افراد پس از ثبت‌نام قرار است با چه چیزی روبرو شوند.

نکته: برای تبلیغ در اینستاگرام لزومی ندارد که حتماً پیج داشته باشید. می‌توانید از پیج‌های تبلیغ‌کننده بخواهید شماره تماس باشگاه یا آدرس لندینگ‌پیج شما را به اشتراک بگذارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر‌ها کسانی هستند که مردم از آن‌ها تاثیر می‌گیرند و حرفشان برو دارد. همین دلیل باعث می‌شود گزینه مناسبی برای تبلیغات باشگاه ورزشی باشند.

اینفلوئنسر‌های ورزشی و سلامتی گزینه مناسبی هستند. از آن‌ها بخواهید که شما را در پیج خود معرفی کنند یا ایده بهتر این است که از آن‌ها دعوت کنید در باشگاه شما تمرین کنند.

تصویر زیر پیج یک اینفلوئنسر حوزه ورزش را نشان می‌دهد:

اینفلوئنسر حوزه ورزش

اگر می‌خواهید حسابی وایرال شوید با کمک یک اینفلوئنسر چالشی به نام باشگاه خودتان راه بی‌ندازید؛ مثلا چالش حذف ۷ روزه شکر.

البته استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ قلق‌های خاص خودش را هم دارد. از پیدا کردن یک فرد مناسب که به کسب‌و‌کار شما همخوانی داشته باشد تا هماهنگی با او، مراحلی هستند که جریان برای شما آسان می‌کند.

با استفاده از این پلتفرم یک لیست بلندبالا از بلاگر‎‌ها با مناسب‌ترین نرخ تعرفه دارید که علاوه بر صرفه‌جویی در بودجه، در پایان کمپین یک گزارش کامل از عملکرد آن دریافت می‌کنید که کمک زیادی به بهبود عمل‌کرد شما در آینده می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: راهنمای تدوین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام


بهترین نوع تبلیغات برای باشگاه‌های ورزشی

بهترین نوع تبلیغات برای باشگاه‌های ورزشی عبارت‌اند از:

تبلیغات پیامکی

یکی از روش‌های تبلیغات باشگاه ورزشی پیامک است. این نوع بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که هم مشتریان قبلی خود را برای بازگشت تحریک کنید و هم مشتریان جدیدی ثبت‌نام کنید.

برگ برنده این نوع تبلیغات توانایی هدف‌گیری افرادیست که در محدوده باشگاه شما زندگی می‌کنند.

تبلیغات پیامکی برای باشگاه ورزشی

پیج‌های محلی پرفالوور

تبلیغات در پیج‌های محلی با فالوور بالا در رشد تعداد ورزشکاران باشگاه شما موثر است. پیج‌های بومی به شما در معرفی باشگاه به هم‌شهری‌ها و هم‌محله‌ای‌هایتان کمک می‌کنند. اگر نمی‌دانید از کجا این پیج‌ها را پیدا کنید کافیست اسم شهرتان را در اینستاگرام جست‌و‌جو کنید یا هشتگ‎‌های مربوط به آن را دنبال کنید.

برای مثال با جست‌و‌جو شهر اصفهان نام پیج‌های پربازدید این شهر نمایش‌داده شده که بین آن‎‌ها گزینه مناسب را باید انتخاب کرد:

تبلیغ در پیج‌های پرفالوور محلی

تبلیغات چاپی

شاید فکر کنید تبلیغات چاپی دیگر از مد افتاده است؛ اما در اشتباهید. این تبلیغات هنوز هم می‌تواند محلی‌ها را به ورزش تشویق کند.

از یک تیتر خوب استفاده کنید و رنگ‌های مناسب در طراحی استفاده کنید در صورت لزوم این کار را به حرفه‌ای ها بسپارید.

تصویر زیر یک نمونه تراکت باشگاه ورزشی است:

تبلیغات چاپی باشگاه ورزشی

 

تبلیغات کلیکی

با استفاده از تبلیغات کلیکی در سایت‌های مختلف می‌توانید ترافیک وب‌سایتتان را بالا برده و خدمات آنلاین و آفلاین بفروشید. توجه داشته باشید که لندینگ پیج (صفحه فرود) مناسبی طراحی کنید تا شانس فروش را بالا ببرید.

یکتانت کامل‌ترین خدمات تبلیغات در اینترنت ایران را ارائه می‌دهد و اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید حتما این پلتفرم را بررسی کنید.

اگر نمی‌دانید برای تبلیغات چه متنی بنویسید در انتهای مقالهِ چند نمونه متن تبلیغات باشگاه ورزشی را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات در سوشال مدیا

فضای مجازی شلوغ‌ترین جایی است که می‌توانید تبلیغ خود را در آن قرار دهید. اگر می‌خواهید مشتری‌های آنلاین و آفلاینتان را باهم افزایش دهید؛ از سوشال مدیا مخصوصانکته مهم در تبلیغات اینستاگرامی انتخاب درست پیج است. باید بدانید مخاطب شما کیست، چه علایقی دارد و کدام پیج‌ها را بیشتر فالو می‌کند. اگر این مرحله را به‌درستی انجام ندهید عملا پولتان را هدر می‌دهید؛ اما چگونه از این مرحله به درستی عبور کنیم؟

خبر خوش این که جریان این گام را به‌خوبی برای شما انجام می‌دهد. کافی است در این پلتفرم تبلیغاتی ثبت‌نام کنید تا لیست پر‌و‌پیمان جریان را ببینید و از بین پیج‌هایی که با دسته‌بندی مشخص و نرخ مشارکت engagement rate مشخص شده‌اند، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نگران هزینه هم نباشید. جریان به شما تضمین می‌دهد تا مناسب‌ترین تعرفه را در اختیارتان بگذارد.

تبلیغات در جریان به سه روش زیر انجام می‌شود:

اینفلوئنسر مارکتینگ: اینفلوئنسر مارکتینگ با بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مناسب‌ترین روش برای تبلیغ در فضای مجازی است. به کمک جریان دیگر نیاز نیست تلاش زیادی برای پیدا کردن فرد مناسب و ارتباط گرفتن با او انجام دهید، ما این کار را برای شما انجام می‌دهیم.

در جریان می‌توانید آمار پیج اینفلوئنسرها را ببینید و با چشم باز کسی را انتخاب کنید که بیشترین کمک را به شما می‌کند.
قسمتی از لیست جریان را در عکس زیر می‌بینید:

اینفلوئنسرهای جریان برای تبلیغ باشگاه ورزشی

تبلیغات تعرفه‌ای: اگر خودتان از قبل محتوایی برای تبلیغ دارید، می‌توانید آن را با کمک تبلیغات تعرفه‌ای جریان در پیج‎‌های مختلف نشان دهید و در پایان گزارش دقیقی از عملکرد کمپین دریافت کنید.

تبلیغات بازدیدی: می‌خواهید فقط به اندازه بازدیدی که می‎‌گیرید پول پرداخت کنید؟ تبلیغات بازدیدی مناسب شماست. به‌صورت همزمان در چند پیج نمایش داده می‌شوید و به اندازه بازدید که داشتید هزینه می‎کنید.


بیشتر بخوانید: نحوه اجرای تبلیغات مؤثر برای جذب مشتری در اینستاگرام


نمونه متن تبلیغات باشگاه ورزشی

متن تبلیغاتی باید طوری باشد که در ذهن مشتری بماند، او را برای عضویت در باشگاه شما تحریک و پیام شما را منتقل کند. در ادامه چند نمونه متن تبلیغات باشگاه ورزشی را برای ایده گرفتن بررسی می‌کنیم.

اگر به دنبال متن تبلیغ باشگاه بانوان هستید می‌توانید از جمله‌های زیر برای تبلیغ در استوری اینستاگرام استفاده کنید:

  • هیچی به اندازه رو فرم بودن مزه نمیده. توی {اسم باشگاه} روی فرم میای و سلامتی و ظاهر خوب رو با هم به‌دست میاری.
  • ورزش، یک سرمایه‌گذاری برای آینده است. باشگاه ورزشی {اسم باشگاه} به شما کمک می‌کنه عمر طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید. [شماره تماس – آدرس]

نمونه زیر متن تبلیغ برای کلاس ایروبیک در استوری است:

  • سلام [نام مخاطب]، وقتشه که اندامت رو بسازی!🔥 [اسم باشگاه] شما رو به [کلاس ایروبیک] در [تاریخ] دعوت می‌کنه. برای رزرو بله رو ریپلای کن.

متن افتتاحیه باشگاه ورزشی مناسب اطلاع‌رسانی در استوری پیج اینستاگرام باشگاه است:

  • تو پیر نمیشی، مگر اینکه ورزش نکنی! باشگاه [اسم باشگاه] میزبان جدید شماست. 20 درصد تخفیف ویژه افتتاحیه تا [تاریخ]. [آیدی پیج]
  • هم شنبه است، هم باشگاه [اسم باشگاه] توی محلتون افتتاح شده! پس زودتر ورزش رو با تخفیف افتتاحیه شروع کن. [شماره تماس – آدرس]

این نمونه‌ها هم متن تبلیغ باشگاه بدنسازی در استوری اینستاگرام هستند:

  • اگر می‌خوای تو پیری هم در شیشۀ خیارشور رو راحت باز کنی، باید زورت رو زیاد کنی. پاشو وزنه بزن. باشگاه ورزشی [نام باشگاه] ثبت‌نام ترم جدید رو شروع کرده [آیدی پیج باشگاه]
  • دیگه وقتشه هرچی توی تعطیلات اضافه کردی، آب کنی! باشگاه [نام باشگاه] برای بهار عضو جدید می‌پذیره. [آیدی پیج باشگاه]

با تبلیغ اصولی برای باشگاه خود، مشتری جذب کنید

برای نتیجه‌گرفتن از تبلیغات روش‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با اهداف و بودجه شما داشته باشد.

در این مقاله روش‌های مختلف تبلیغات باشگاه و نمونه متن‌های تبلیغاتی را مرور کردیم. اگر نکته یا سؤالی دارید، خوشحال می‌شویم نظر شما را بخوانیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.