استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

راهنمای تدوین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام 

مهم نیست در حال حاضر چه نوع پیجی در اینستاگرام دارید: فروشگاهی، خدماتی یا شخصی فرقی نمی‌کند. مهم اقداماتی است که برای رشد پیج باید انجام دهید. 

احتمالاً هم می‌دانید در اینستاگرام باید چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام اجرا کنید؛ اما با دانستن تمام این راه‌ها برای تبلیغات، باز وقتی دست بکار شویم یک جای کار لنگ می‌زند؛ یعنی نمی‌دانیم که به‌درستی باید در چه پیج‌هایی و به چه فاصله‌ای تبلیغ کنیم یا اینکه اصلا چه مدلی تبلیغ کنیم که اثرگذاری بیشتری داشته باشد!

اینجاست که حس می‌کنیم در جاده‌ای تاریک قدم گذاشته‌ایم که قدم بعدیمان اصلا واضح و مشخص نیست و نمی‌دانیم قرار است سر از کجا درآوریم. 

در اینجا داشتن استراتژی حکم همان چراغ قوه‌ای را دارد که راه را برایمان روشن می‌کند. حداقل کاری که استراتژي داشتن در موقع تبلیغات برایمان می‌کند این است که جلوی هدررفت بودجه و زمانمان را می‌گیرد و نتایج بهتری به بار می‌آورد. 

در این مقاله در قالب چند نکته ساده و تاثیرگذار به شما می‌گوییم که موقع تبلیغات حواستان به چه مواردی باشد تا نتیجهٔ بهتری عایدتان شود. 

 

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام (۷ مرحله کاربردی)

وقتی از استراتژي صحبت می‌کنیم یعنی قرار است دید تازه‌ای در روند انجام کاری داشته باشیم تا آن را به‌صورت بهینه عملی کنیم. در اینجا ۷ نکتهٔ مهم را به شما خواهیم گفت که در مسیر تبلیغات در اینستاگرام، قدم‌هایتان را محکم‌تر بردارید! بیایید شروع کنیم: 

 

بیشتر بخوانید: قبل و بعد از تبلیغات به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

 

۱. اول بودجه تبلیغات را مشخص کنید

تعیین میزان بودجه یکی از تصمیمات مهم در استراتژی اینستاگرام است و نشان می‌دهد که دست شما چقدر برای تبلیغات باز است؛ مثلا وقتی بودجه کمتری دارید، مسلما باید تبلیغات خود را محدود به تعداد پیج‌های کمتری کنید یا با میکرو اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید که هزینهٔ کمتری برای تبلیغات دریافت می‌کنند؛ ولی در صورتی که محدودیتی در بودجه تبلیغات ندارید دست شما باز است که تبلیغات خود را در پیج‌های بیشتری نمایش دهید و به‌جای میکرو با ماکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید. 

بنابراین در همان اول کار بهتر است میزان دقیق هزینه‌ برای تبلیغات را تعیین کنید و برحسب آن تصمیم‌‌های بعدی را بگیرید: مثل: تعداد پیج‌هایی که باید در آن‌ها تبلیغ کنید،‌ نوع اینفلوئنسرها و کمپین‌های تبلیغاتی دیگر.

 

۲. هدف‌گذاری کنید

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام بدون هدف‌گذاری بی‌معنی است. 

هدف از تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • افزایش فالوور
  •  افزایش فروش
  • آگاهی از برند
  •  جذب لید 

وقتی تکلیف شما از تبلیغات در اینستاگرام روشن باشد، با یک تیر دو نشان می‌زنید:

نشان اول: با داشتن هدف می‌دانید که در چه پیج‌هایی تبلیغات کنید، بهتر است؛ مثلا فرض کنید شما به‌تازگی یک پیج فروش ظروف سفالی زده‌اید و می‌خواهید افراد بیشتری شما را بشناسند. در واقع هدف شما از تبلیغات «آگاهی از برند» است.

بنابراین بهتر است در پیج‌هایی تبلیغات کنید که فالوورهای بیشتری دارند و عمومی هستند. مثل پیج‌های طنز و سرگرمی و خبری. با توجه به مخاطبان زیادی که این پیج‌ها دارند، تبلیغ شما به افراد زیادی نشان داده می‌شود و به این شکل به هدف خود می‌رسید.  

همین طور اگر هدف شما «افزایش فروش» باشد، باید پیج‌هایی را برای تبلیغات در نظر بگیرید که مخاطبان آن‌ها به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند باشند.

و به همین ترتیب برای موارد دیگر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

 

نشان دوم: با دانستن هدف از تبلیغات، جلوی هدررفت بودجه را می‌گیرید؛ چون می‌دانید که دقیقاً بودجه باید صرف چه اقدامی شود. دیگر به بیراهه نمی‌روید و بودجه را صرف آزمون‌و‌خطا نمی‌کنید؛ 

در واقع با توجه به مورد اول، شما بهتر می‌دانید که بودجه‌تان باید صرف تبلیغات در چه پیج‌هایی شود که برای شما مناسب‌تر هستند. 

 

۳. تبلیغ خود را بسازید

زیر ساخت یک تبلیغ خوب، محتوای خوب است. 

محتوای تبلیغاتی شما می‌تواند:

  •  پست؛
  • استوری یا رشته استوری؛
  • کروسل یا پست ورقی؛
  •  ویدیو یا ریلز باشد. 

 

❓حالا سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که چه نوع محتوایی برای تبلیغات آماده کنیم که بهتر و اثرگذارتر باشد؟

در ابتدای اجرای تبلیغات، شما هیچ دیدگاهی از اینکه کدام نوع محتوا برای پیج شما بهتر جواب می‌دهد، ندارید؛ بنابراین پیشنهادی که برایتان داریم این است که تبلیغتان را در دو یا چند مدل با سناریوهای مختلف مثلاً یکی به‌صورت طنز و دیگری جدی‌تر در فرمت‌های دلخواه (پست، استوری یا ریلز و ویدیو) آماده کنید.  

بعداً با این کار شما به یک سبک از محتوا می‌رسید که برای تبلیغاتتان بهتر جواب داده است و می‌توانید به‌جای آزمون‌وخطا،‌ به یک الگوی ثابت در نوع محتوا برسید.  

 

در کل شما باید انواع مختلف تبلیغ را امتحان کنید تا به محتوایی برسید که بیشترین اثرگذاری را برای شما خواهد داشت.

 

۴. پیج‌های مناسب خود را انتخاب کنید

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام در این مرحله کمی باید هوشمندانه‌تر عمل شود! شما حالا باید ببینید برحسب اهدافتان در چه پیج‌هایی تبلیغات خود را اجرایی کنید. 

این پیج‌ها می‌توانند عمومی باشند یا متناسب با کسب‌وکار شما. انتخاب با خودتان است. 

 

نکته: برای انتخاب پیج‌ها می‌توانید از پنل جریان کمک بگیرید.

پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل ساخت کمپین، لیست کاملی از پیج‌ها به همراه تعرفه‌هایی که برای پست یا استوری دارند در موضوعات متنوع، وجود دارد که با فیلترکردن آن‌ها، می‌توانید به پیج مورد نظر خود برسید!

پلتفرم جریان با طراحی این صفحه کارتان را برای پیدا کردن پیج‌های مناسب بسیار ساده کرده است. حالا می‌توانید از میان انبوه پیج‌های غیر مرتبط به کسب‌وکارتان، به بهترین گزینه‌ها برسید. 

 

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام-صفحه دیسکاور جریان

یادتان باشد حتماً قبل از تبلیغات، پیج‌هایی را که انتخاب کرده‌اید به مدت یک الی دو هفته زیر نظر بگیرید و این موارد را در رابطه با آن‌ها در نظر بگیرید:

  • میزان تعامل فالوورها با پیج
  • نوع تبلیغاتی که انجام می‌دهند
  • منطقی بودن نسبت لایک و کامنت به تعداد فالوورها
  • میزان رشد پیج‌های تبلیغ دهنده

با این اطلاعات می‌توانید از میان لیست منتخب، پیج‌هایی را که به اهداف شما نزدیک نیستند و بازدهی خوبی ندارند، حذف کنید.   

 

۵. تست اولیه انجام دهید

فرض کنید در مرحلهٔ قبل، مثلاً ۵۰ پیج را انتخاب کرده‌اید که در آن‌ها تبلیغات خود را انجام دهید. از میان این‌ها، تعدادی را به‌عنوان نمونهٔ اولیه انتخاب کنید و تبلیغات تستی در آن‌ها انجام دهید. 

در این تست قرار است به این موارد برسید:

  • محتوای مناسب
  • زمان‌بندی انتشار مناسب
  • نوع پیج مناسب

مثلا در دو سه تا پیج طنز و عمومی، یک پیج اینفلوئنسری و چند پیج همکار تبلیغات متنوعی (محتواهای مختلف) را انجام دهید؛ به طوری که زمان‌بندی انتشار هر کدام نیز متفاوت باشند. 

این آزمون بسیار به شما دید استراتژیک می‌دهد و مسیرتان را روشن‌تر می‌کند.

حالا آماده‌اید بریم برای تبلیغات اصلی؟!

تماشای این ویدیو را از دست ندهید!

ویدیو

۶. تبلیغات را به‌صورت گسترده‌تر انجام دهید

در این مرحله از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام، وارد فاز عملیاتی گسترده‌تر می‌شویم. 

از نتایجی که از مرحلهٔ قبل از تست تبلیغات به دست آورده‌ایم، در اینجا باید استفاده کنیم. 

  • چه نوع محتوایی بازخورد بهتری برایتان داشت؟
  • در چه زمان‌هایی تبلیغات شما بیشتر دیده شد؟

حالا می‌توانید با اطمینان بیشتری جواب این سوال‌ها را روی ۵۰ پیجی که در مراحل پیش برگزیدید، اجرا کنید!

یعنی قرار است تبلیغات خود را به‌صورت گسترده‌تر (روی ۵۰ پیج) اجرایی کنید؛ منتها با این دیدگاه که حالا می‌دانید چه نوع محتوا و چه زمان‌بندی‌ای برایتان بهتر بوده و همان را روی تبلیغاتتان پیاده‌سازی می‌کنید. 

 

 

یکی از روش‌های تبلیغاتی که می‌توانید به صورت انبوه در پیج‌ها انجام دهید، تبلیغات بازدیدی است.  در تبلیغات بازدیدی شما به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید که از تبلیغ شما می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید. هزینهٔ این تبلیغات بسیار به‌صرفه است!

 

 

اما چطور باید تبلیغات بازدیدی را اجرا کرد؟ ما به شما می‌گوییم! 

جریان پلتفرمی است که در آن می‌توانید انواع تبلیغات در اینستاگرام از جمله تبلیغات بازدیدی، تعرفه‌ای و اینفلوئنسری را به‌راحتی اجرا کنید. این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که به بیش از هزاران پیج دسترسی داشته باشید و با آن‌ها کمپین خود را بسازید. از ابتدا تا انتهای ساخت کمپین هم تیم پشتیبان جریان همواره در کنار شماست تا بتوانید عملکرد خوبی از تبلیغاتتان داشته باشید. بعد از اجرای کمپین، گزارشی از روند تبلیغات در پیج‌ها به شما داده خواهد شد تا در جریان زیروبم تبلیغات خود باشید. برای ساخت کمپین آماده‌اید! برای اجرای تبلیغات بازدیدی در اینستاگرام در جریان ثبت‌نام کنید.

 

تبلیغات بازدیدی جریان

 

نکته مهم: بهتر است تبلیغات را به صورت هم‌زمان در تعداد زیادی پیج انجام ندهید. یک زمان‌بندی منظم مثل یک هفته‌ای یا یک ماهه تعیین کنید و در تعداد کمی پیج، به‌صورت هم‌زمان تبلیغ بروید. با این کار بهتر می‌توانید تحلیل کنید که کدام پیج‌ها برای شما نتیجه داشته‌اند و کدام پیج‌ها نتایجشان خوب نبوده است.

 

۷. حالا وقت تحلیل و بهینه‌سازی است!

حالا وقتش رسیده که نتایج را تحلیل و بررسی کنید. 

نتایج حاصله از هر تبلیغ در پیج‌های مختلف را با زمان‌بندی آن ثبت کنید؛ مواردی مثل تعداد فالووری که بعد از تبلیغ به شما اضافه شده یا میزان فروشی که نصیبتان شده است همه آمار و ارقامی هستند که به شما دید مارکتینگی می‌دهند و شما را برای تبلیغات بعدی آماده می‌سازند. 

نکته مهم: بهتر است برای هر تبلیغی که انجام می‌دهید، آمار یا همان اینسایت پست یا استوری تبلیغ منتشر شده را از اینفلوئنسر یا پیجی که تبلیغ را انجام داده است، بگیرید تا بتوانید بر اساس آن تبلیغ‌های بعدی خودتان را برنامه‌ریزی کنید.

همان طور که دیدید این موارد نکات ساده‌ای هستند؛ ولی در هنگام تبلیغات به شما کمک می‌کنند که تمام جوانب را زیر نظر داشته باشید و تبلیغاتتان را  اثرگذارتر از قبل انجام دهید.  

 

چند قدم اساسی برای استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

استراتژي در تبلیغات است که مسیر را برایمان روشن می‌کند و به ما می‌گوید که از کدام طرف حرکت کنیم که به نفعمان باشد. 

در این مقاله سعی کردیم که نکات و تجربیاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که مسیر تبلیغات در اینستاگرام را برایتان هموارتر کرده و شما را زودتر به مقصد برساند. 

خوشحال می‌شویم تجربیات خود را از تبلیغات در اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید. 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.