افزایش ممبر تلگرام

تصور کنید لباس فروشی موردعلاقه‌تان که تمامی اجناس آن مطابق با سلیقه شما است، به محله‌ای دیگری نقل مکان کرده و دسترسی‌ شما به آن کمی دشوار می‌شود؛ مثلا ممکن است مسافت شما برای رسیدن به مغازه، یک چهارراه بیشتر شود. آیا برای همیشه قید خرید از آن مغازه را می‌زنید؟ آیا مغازه دیگری را جایگزین آن می‌کنید؟ شاید کمتر از قبل به آن سر بزنید اما قطعا برای همیشه آن را فراموش نمی‌کنید.

تلگرام برای ما ایرانی‌ها حکایت همین مغازه لباس فروشی را دارد؛ درست است که راه رسیدن به آن مسدود شده اما با چند کلیک ساده به‌راحتی هموار می‌شود. در حقیقت این مغازه همان مغازه است با جذابیت‌ها و امکانات همیشگی‌اش؛ بنابراین رونق خود را از دست نمی‌دهد و همیشه مشتری‌های پروپاقرص خود را حفظ می‌کند. تلگرام هم هنوز در میان ما پیام‌رسان محبوب و پر مخاطبی است که کسب‌وکارهای زیادی از آن برای درآمدزایی استفاده می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای افزایش ممبر کانال تلگرام خود هستند. در این مطلب از بلاگ جریان می‌خواهیم راه‌هایی برای افزایش ممبر واقعی تلگرام به شما معرفی کنیم تا درآمد و بازدهی کانالتان را چندبرابر کنید.

راه‌های افزایش ممبر واقعی تلگرام در کانال یا گروه

فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب‌وکار نوپا باشید یا صاحب یک کسب‌وکار تاسیس شده و قدیمی، در هر صورت استراتژی‌هایی که لازم است برای افزایش ممبر تلگرام در نظر بگیرید مشابه است و موارد زیر را شامل می‌شود. دقت کنید این دو راه که در ادامه معرفی می‌کنیم، مکمل یک‌دیگر هستند و هردوی آن‌ها باید در استراتژی افزایش ممبر تلگرام به‌صورت متعادل حضور داشته باشند.

۱. افزایش ممبر تلگرام با تبلیغات پر بازده و مرتبط

تبلیغات اولین روشی است که اکثر صاحبان کسب‌وکار برای شناخته شدن برندشان سراغ آن می‌روند. تبلیغات تلگرامی انواع مختلفی دارد که شما باید بر اساس نیاز و هدف موردنظرتان از تبلیغات، آن‌ها را انتخاب کنید:

 

افزایش عضو واقعی تلگرام با تبلیغات تعرفه‌ای

در این روش به ازای پرداخت مبلغی مشخص، بنر تبلیغاتی کانال شما داخل یک کانال دیگر منتشر شده و پس از گذشت مدت زمان معینی برداشته می‌شود. معمولا بازه‌های زمانی در تبلیغات تعرفه‌ای به‌صورت 12 یا 24 ساعت می‌باشند؛ اما در کل انتخاب زمان انتشار در اختیار شماست. پیشنهاد می‌کنیم زمانی را انتخاب کنید که در آن مخاطبان هدفتان آنلاین هستند و امکان بیشتری وجود دارد تا تبلیغات کانال شما را ببینند. تعرفه این تبلیغات به تعداد اعضای کانال تبلیغ‌کننده، نرخ تعامل مخاطبان و موضوع آن بستگی دارد و البته نوع محتوای تبلیغاتی شما و زمان مدنظر شما برای انتشار تبلیغ نیز در این تعرفه موثر است. اما برای مشاهده تعرفه کانال‌های مختلف و انتخاب بهترین کانال تلگرامی برای انجام تبلیغات به یک منبع جامع نیاز است. برای حل این مشکل و مقایسه کانال‌ها، جریان به کمک شما می‌آید؛ پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل ساخت کمپین تبلیغات تلگرامی، می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان اطلاعات کانال‌های تلگرامی را مشاهده کنید. همچنین برای شخصی‌سازی بیشتر، می‌توانید هزینه موردنظر، تعداد اعضای کانال و موضوع آن را مشخص کنید تا مرتبط‌ترین کانال‌ها برای شما نمایش داده شوند.

اگر برای ایجاد کمپین تلگرامی در پنل جریان به راهنمایی نیاز دارید، در مطلب «نحوه ایجاد کمپین تلگرامی در پنل جریان» مراحل را گام‌به‌گام همراه با تصویر آموزش دادیم.

صفحه دیسکاور جریان

 

افزایش ممبر کانال و گروه تلگرام با تبلیغات گسترده

در این روش شما هیچ اقدام مستقیمی برای تبلیغات انجام نمی‌دهید و فقط اطلاعات مورد نیاز برای اجرای تبلیغات را در اختیار یک آژانس تبلیغاتی معتبر می‌گذارید. این اطلاعات شامل پرسونای مخاطبان شما، موضوع کانال، محصولات و خدمات و هدفتان از تبلیغات می‌شود. در تبلیغات گسترده تمامی مراحل طراحی یک کمپین تبلیغاتی از جمله نحوه اجرا و.. توسط آژانس تبلیغاتی تعیین می‌شود و مسلما هزینه بیشتری نسبت به تبلیغات تعرفه‌ای دارد؛ اما با این روش کاملا مطمئن هستید که تبلیغات شما به دست افراد حرفه‌ای اجرا می‌شود.

مطلب پیشنهادی: اقدامات لازم برای کانال تلگرام قبل از انجام تبلیغات

برای انجام تبلیغات پربازده در تلگرام می‌توانید از پلتفرم جریان استفاده کنید. تیم جریان قبل از انجام تبلیغات با مشاوره رایگان، شما را برای انتخاب بهترین روش تبلیغاتی راهنمایی می‌کنند؛ همچنین پس از اجرای کمپین، یک گزارش کامل و دقیق در اختیارتان قرار می‌دهند تا میزان بازدهی پیجتان را محاسبه کنید. در واقع کار تخصصی تیم جریان اجرای کمپین‌های تلگرامی به‌ بهترین شکل ممکن است.

۲. افزایش ممبر تلگرام به‌صورت تدریجی و با بهبود کانال

شاید با خودتان بگویید تمرکز بر روی رشد کانال تلگرام به‌صورت ارگانیک مستلزم زمان و تلاش زیادی است و روش به‌صرفه‌ای برای افزایش ممبر کانال تلگرام محسوب نمی‌شود؛ اما این تفکر درست نیست و مطمئن باشید اگر برای بهبود کانال‌تان وقت و انرژی بگذارید و ترفندهای زیر را به کار گیرید، قطعا نتیجه خوبی نصیبتان خواهد شد.

 

اضافه کردن آشنایان به کانال

جذب مخاطب در ابتدای راه‌اندازی کانال دشوار است؛ زیرا وقتی بازدید کننده کانال شما را می‌بیند و متوجه می‌شود که تعداد اعضای آن کم است، به سرعت آن را ترک می‌کند. بنابراین در ابتدای کار از دوستان خود بخواهید تا عضو کانال شوند.

 

داشتن عکس پروفایل مناسب

یک عکس پروفایل با کیفیت و زیبا در جذب مخاطب تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر برای کسب‌وکارتان یک لوگو تهیه کرده‌اید، می‌توانید از آن نیز برای عکس کانال استفاده کنید. در غیر اینصورت سعی کنید از عکس‌هایی واضح و جذاب استفاده کنید و حتی‌الامکان تصویری از محصولات و خدماتتان را به مخاطب نشان دهید؛ برای مثال اگر در زمینه فروش کیف‌وکفش فعالیت می‌کنید یک عکس مناسب از محصولاتتان را قرار دهید.

 

نوشتن بیوی جذاب

لازم است اطلاعات کافی از کسب‌وکارتان را داخل بیو یادداشت کنید و در کنار آن سعی کنید یک متن کوتاه خلاقانه برای جذب مخاطب در بیو بنویسید. همچنین مزایایی که نسبت به کسب‌وکارهای رقیب برای مخاطب دارید را ذکر کنید تا برای آن‌ها مشخص شود که چرا باید کانال شما را دنبال کند.  

برای مثال کاربوم در بیو کانال خود درباره مزایایی که برای کاربران دارد صحبت کرده و سایت تهران پادکست نیز با استفاده از یک جمله خلاقانه و دلنشین، مخاطبان را به عضویت در کانال ترغیب کرده‌است.

بیو کانال تلگرامی کاربوم

 

بیو کانال تلگرامی تهران پادکست

تبلیغ کانال در شبکه‌های اجتماعی دیگر

اگر برای کسب‌وکارتان شبکه اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید و یا وب‌سایت اینترنتی دارید، حتما آدرس کانال را در آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا از پلتفرم‌های مختلف ورودی و مخاطب داشته باشید.

 

فعالیت در گروه‌های تلگرامی

می‌توانید گروه‌هایی را در تلگرام پیدا کنید که مرتبط با موضوع کسب‌وکار شما هستند و در آن‌ها فعالیت کنید و به‌صورت رایگان لینک کانال خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. البته در انجام این کار بسیار محتاطانه عمل کنید و بیش از حد آن را تکرار نکنید.

 

برگزاری چالش و مسابقه

تجربه نشان داده که مخاطبان از مسابقه استقبال می‌کنند و علاقه دارند که برای دریافت جایزه با دیگران وارد رقابت شوند. معمولا مسابقات و چالش‌هایی در کانال‌های تلگرامی موفق می‌شوند که موضوع جذاب و هیجان انگیزی داشته باشند. البته موضوعات مرتبط با کسب‌وکارتان نیز می‌تواند ایده خوبی برای برگزاری مسابقه باشند.

برگذاری مسابقه در کانال تلگرامی

درج آیدی پایین هر پست

پست‌های کانال شما ممکن است دست‌به‌دست بین مخاطبان رد و بدل شود. بنابراین لازم است آیدی پیجتان را داخل کپشن هر پست ذکر کنید.

 

فعالیت مداوم و مستمر

اگر می‌خواهید فرایند افزایش ممبر کانال تلگرام شما یک فرایند طولانی مدت و پربازده باشد و مخاطبان به کانال شما وفادار بمانند، توصیه می‌کنیم این استراتژی را در پیش بگیرید: یک روتین روزانه در انتشار پست برای کانالتان داشته باشید و سعی کنید هر روز مطالب مختلفی را برای مخاطبان به اشتراک بگذارید. البته توجه داشته باشید که در انتشار پست افراطی عمل نکنید و تعادل را حفظ کنید.

تکنیک هشتگ‌گذاری

هشتگ‌ها  در تمامی شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای جستجو و یافتن یک موضوع خاص استفاده می‌شوند. تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست و استفاده از هشتگ‌ها در کانال تلگرامی جستجو را برای مخاطبان راحت‌تر می‌سازد و این موضوع باعث افزایش رضایت و در نتیجه افزایش ممبر کانال تلگرام شما خواهد شد. حتی اگر افرادی که عضو کانال‌تان نیستند کلمه موردنظر را در تلگرام جست‌وجو کنند، کانال شما در نتیجه جست‌وجو ظاهر می‌شود و این یعنی جذب مخاطب جدید.

تصویر زیر متعلق به یک کانال تلگرامی با موضوع فیلم و سریال است که تمامی محتوای کانال خود را با استفاده از هشتگ تنظیم و مرتب کرده‌است. با این کار مخاطبان سریع‌تر به محتوایی که مدنظرشان است دسترسی پیدا می‌کنند و این باعث افزایش رضایت کاربران می‌شود.

هشتگ گذاری در تلگرام

 

محتوای باکیفیت، کوتاه و جذاب در قالب‌های مختلف

کانال تلگرام بستری در دنیای مجازی برای ارائه خدمات و محصولات شما محسوب می‌شود؛ اما لازم نیست که فقط درباره محصولات خودتان در آن صحبت کنید. در دنیای واقعی نیز مغازه‌داران و فروشندگانی موفق به فروش بیشتر می‌شوند که آدم‌ها را نه تنها به چشم مشتری، بلکه به چشم یک انسان و مخاطب نگاه کنند؛ بنابراین برای افزایش ممبر واقعی تلگرام و داشتن مخاطب پروپاقرص، لازم است در میان پست‌های تبلیغاتی محصولات و خدماتتان، برای مخاطبان تولید محتوا انجام دهید. بهتر است محتواها مرتبط با موضوع کسب‌وکار شما باشند اما این یک قانون نیست و به انتخاب شما، میزان خلاقیت و مخاطبین شما بستگی دارد. این نکته را هم در نظر بگیرید که معمولا کاربران تلگرامی حوصله خواندن متون طولانی را ندارند؛ البته در این موضوع نیز استثناهایی وجود دارد (مانند کانال‌های معرفی کتاب). شما سعی کنید که مختصر، مفید و جذاب صحبت کنید.

درج آیدی پایین هر پست

پست‌های کانال شما ممکن است دست‌به‌دست بین مخاطبان رد و بدل شود. بنابراین لازم است آیدی پیجتان را داخل کپشن هر پست ذکر کنید.

 

درج آیدی پایین هر پست

 کشف زمان‌بندی درست پست‌گذاری

این موضوع تاثیر زیادی بر دیده شدن پست‌های شما دارد و کاملا به جامعه مخاطبین شما مرتبط است؛ برای مثال زمان انتشار پست برای یک کانال در حوزه آموزش کاملا متفاوت با زمان انتشار پست برای کانالی با موضوع ورزش است. اگر می‎‌خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتر به دست آورید، در مطلب بهترین زمان تبلیغات در تلگرام، زمان مناسب برای انواع کسب‌وکارها را بررسی کرده‌ایم.

 

 استفاده از قابلیت نظرسنجی

استفاده از نظرسنجی به مخاطبان این احساس را القا می‌کند که شما به سلایقشان احترام می‌گذارید و به  نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهید؛ بنابراین کاربران در میان انبوهی از کانال‌های تلگرامی، کانال شما را انتخاب می‌کنند و این باعث افزایش ممبر واقعی تلگرام برای شما می‌شود. پس این قابلیت را دست کم نگیرید و با مخاطبان تعامل برقرار کنید.

برای مثال، تصویر زیر یک کانال تلگرامی با موضوع ارزهای دیجیتال است که درباره موضوعات مرتبط با این حوزه از مخاطبان نظرخواهی می‌کند.

 

نظر سنجی در کانال تلگرامی

 

 انتخاب نام و آیدی مناسب برای کانال

نام کانال عملکردی مانند جلد اول کتاب دارد؛ اگر نام کتاب برای ما جذاب باشد حتما به سراغ آن می‌رویم و حداقل آن را ورق می‌زنیم؛ بنابراین برای دیده شدن توسط مخاطب، بهتر است نامی کوتاه، با معنی و جذاب انتخاب کنید که برای افراد قابل یادآوری باشد.

مزایای استفاده از تبلیغات تلگرامی چیست؟

  • افزایش فروش و درآمد
  • مقرون‌به‌صرفه بودن نسبت به تبلیغات در پلتفرم‌های دیگر
  • هدف‌گذاری کاربران بر اساس جامعه مخاطب مدنظر
  •  دسترسی به جامعه نامحدودی از مخاطبان
  •  افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به محصول شما و کمک به شنا‌خته‌ شدن برند
  •  دستیابی به اهداف بازاریابی تعریف شده برای کسب‌وکار
  •  افزایش میزان نرخ تعامل با مشتریان

معایب خرید ممبر تلگرام: خرید ممبر ممنوع!

اجبار افراد به دنبال کردن کانال شما اصلا کار منطقی و درستی نیست زیرا مخاطبان باید خودشان به محتوای کانال علاقه داشته باشند. در غیر این صورت پس از مدتی آن را ترک می‌کنند. در واقع شما با خرید ممبر، تنها برای جذب افرادی هزینه می‌کنید که ماندگار نیستند و این کار عواقب زیادی برای کانا‌ل‌تان خواهد داشت:

افزایش نرخ ریزش دنبال‌کنندگان

تصور کنید عضو کانالی هستید که هر روز تعداد اعضای آن در حال کاهش است. مسلما شما هم پس از مدتی از آن خارج می‌شوید و به محتوای آن اعتماد نمی‌کنید. یکی از آفات خرید ممبر فیک همین موضوع است؛ خروج ممبرهای جعلی از کانال، در دراز مدت بر رفتار کاربران واقعی شما تاثیر منفی می‌گذارد و باعث خروج آن‌ها نیز می‌شود.

هزینه بیهوده برای جذب اجباری افراد

به‌جای هزینه برای خرید ممبر فیک، پیشنهاد می‌کنیم برای تبلیغات گسترده و تعرفه‌ای که در ابتدای مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، هزینه کنید. تبلیغات روشی اصولی برای افزایش ممبر کانال تلگرام محسوب می‌شود که در آن برعکس خرید ممبر فیک، افراد به دلخواه خودشان عضو کانال می‌شوند؛ به همین خاطر، اعضای واقعی و ماندگارِ کانال خواهند شد.

کاهش نرخ تعامل و به دنبال آن کاهش بازدهی و درآمد

اعضای فیک مانند افرادی هستند که فقط مغازه شما را نگاه می‌کنند و هیچ خریدی انجام نمی‌دهند. (در بعضی مواقع حتی شاید نگاه هم نکنند!)؛ آن‌ها هیچ تعاملی با محتوای پست‌های شما برقرار نمی‌کنند و در نتیجه هیچ آورده‌ی مالی و سودی برای شما نخواهند داشت.

از دست دادن اعتماد مخاطبان

در کانال‌هایی که اعضایشان فیک هستند، هیچ تناسبی بین تعداد بازدید پست‌ها و تعداد اعضای کانال وجود ندارد؛ برای مثال ممکن است کانالی 5000 عضو داشته باشد اما تعداد بازدید پست‌های آن کمتر از 1000 باشد. شما اگر عضو چنین کانالی باشید، آیا به آن اعتماد دارید که خرید اینترنتی هم انجام دهید؟ 

 

جمع‌بندی

با وجود فیلترینگ تلگرام در ایران، این پیام‌رسان هنوز هم برای کسب‌وکار شما حکم یک مغازه دو نبش در شلوغ‌ترین میدان شهر را دارد؛ پس تبلیغات تلگرامی را جدی بگیرید و یک استراتژی مناسب برای بهبود کانالتان طراحی کنید. مطمئن باشید سرمایه‌گذاری برای افزایش ممبر واقعی تلگرام، در آینده برای کسب‌وکارتان بازدهی و درآمد خوبی رقم می‌زند. اگر درباره افزایش ممبر تلگرام سوالی دارید، حتما در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

منابع:  addtelegrammember

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.