اکانت کریتور اینستاگرام

اکانت کریتور اینستاگرام (Creator Account) چیست؟

اکانت کریتور اینستاگرام چه تفاوتی با اکانت بیزنسی دارد؟ آیا ویژگی‌های جدید اکانت‌های کریتور نیاز برندها و بازاریاب‌ها به شناخت دقیق‌تر مخاطبان را برطرف می‌کنند؟

اگر به ابزار و ویژگی‌های بیشتری برای ارتباط مؤثرتر با مخاطبان خود نیاز دارید، همین حالا اکانت خود را به اکانت کریتور تبدیل کنید. از آنجایی‌که الگوریتم‌های اینستاگرام هر روز پیچیده‌تر می‌شوند، آشنایی با انواع مختلف اکانت‌های اینستاگرام برای اینفلوئنسرها و برندها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نوع اکانت می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در تعیین استراتژی بازاریابی شما در اینستاگرام داشته باشد.

در این مقاله به صورت کامل با اکانت کریتور، طریقه ساخت، تفاوت‌های آن با اکانت بیزنسی و مزایای آن آشنا می‌شوید. اکانت کریتور به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی اینستاگرام کمک بسیاری می‌کند.

اکانت کریتور اینستاگرام چیست؟

در اوایل حضور اینستاگرام به عنوان رسانه‌ای اجتماعی، هر فردی می‌توانست اکانتی شخصی در این پلتفرم داشته باشد. با پیشرفت و کامل‌تر شدن اینستاگرام، امکان ایجاد اکانت بیزنسی نیز برای کاربران فراهم شد. اکانت بیزنسی برای برندها ویژگی‌هایی مانند اینسایت، امکانات بیشتر برای اداره پروفایل و همچنین مدیریت بهتر دایرکت‌های اینستاگرام را ارائه می‌دهد. با این وجود برندهای بزرگ و معروف و اینفلوئنسرها به دنبال دسترسی به امکانات بیشتر برای مدیریت بهتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد مخاطبین خود بودند. در نتیجه اینستاگرام اکانت کریتور را به منظور رفع نیازهای این دسته از کاربران معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: بیزینس پروفایل اینستاگرام و مزایای آن برای کسب وکارها 

چه کسانی باید از اکانت کریتور استفاده کنند؟

برای آگاهی از فرق اکانت شخصی و کریتور اینستاگرام این بخش را با دقت مطالعه کنید. اینستاگرام در ابتدا اجازه استفاده از اکانت کریتور را فقط به کاربرانی می‌داد که تعداد فالوئرهای آنها بیشتر از 10 هزار نفر بود، اما از سال 2019 این محدودیت توسط اینستاگرام رفع شد. در واقع اینستاگرام با اضافه کردن اکانت کریتور دو دیدگاه زیر را دنبال می‌کند:

اینستاگرام می‌خواهد تعداد اینفلوئنسرهای خود را دو برابر کند. طبق گفته 87 درصد از اینفلوئنسرها، اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم مورد استفاده آنها است. اینستاگرام به‌خوبی می‌داند که اینفلوئنسرها نقش بسیار بزرگی در پیشرفت این پلتفرم دارند و با ارائه خدمات بیشتر به آنها در قالب اکانت کریتور سعی در جذب و جلب رضایت آنها دارد.

اینستاگرام ترجیح می‌دهد اکانت‌های بیزنسی را از اینفلوئنسرها متمایز کند. ویژگی‌ها و ابزار موجود در اکانت کریتور منحصرا برای اینفلوئنسرهایی ایجاد شده‌اند که علاقه‌‌ای به مدل‌های کسب و کار سنتی ندارند. اینستاگرام پی برده که نیازهای مدیریت اکانت برای برندها و اینفلوئنسرها کاملا متفاوت است.

اینستاگرام با پیشنهاد اکانت کریتور، کاربران خاصی را هدف قرار داده است. در واقع در صورت تمایل به تغییر نوع اکانت خود، اینستاگرام اکانت کریتور را برای «چهره‌های مردمی، تولید کنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرها» پیشنهاد می‌دهد.

اکانت‌های کریتور اینستاگرام برای جذب اینفلوئنسرها ویژگی‌های جدیدی را برای آنها فراهم کرده‌اند. این ویژگی‌ها به آنها اجازه می‌دهند که فالوئرهای خود را طبق معیارهای دقیق‌تری بررسی کنند.

تفاوت بیزنس اکانت و کریتور اکانت چیست؟

در این قسمت به صورت کامل‌تری با فرق اکانت بیزنسی و کریتور آشنا می‌شوید. با وجود ویژگی‌های متنوع اکانت‌های کریتور دلیلی برای نگهداشتن اکانت بیزنسی وجود ندارد. (مگر اینکه بخواهید برای مدیریت آسان‌تر اکانت خود از ابزارهای قدرتمندی به منظور آنالیز و برنامه‌ریزی استفاده کنید.)

اگر شما فردی هستید که می‌خواهید برند شخصی خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید و نیازی به برنامه‌ریزی‌های قبلی برای تولید محتوا یا مدیریت همزمان چند اکانت ندارید، تغییر اکانت به کریتور برای شما مناسب‌تر است. با اکانت‌های کریتور توانایی تحلیل و آنالیز دقیق‌تری خواهید داشت. همچنین انعطاف پذیری بیشتری برای معرفی برند شما از طریق اکانت کریتور وجود دارد.

مزایای حساب Creator Account در اینستاگرام

آیا واقعا ارزش دارد که حساب شخصی یا بیزنسی خود را به اکانت کریتور اینستاگرام تبدیل کنید؟ بله! در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره کاربران خود به دست آورید و پست‌ها و پیام‌های خود را بهتر مدیریت کنید، اکانت کریتور ویژگی‌های متنوعی را برای شما فراهم کرده است. در این بخش مزایای اکانت creator شرح داده شده است.

امکان دسته‌بندی پیام‌ها و مدیریت دایرکت‌ها

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اکانت کریتور، اضافه شدن سربرگ جدید در قسمت پیام‌های دایرکت است. در قسمت دایرکت اکانت‌های کریتور علاوه بر تب درخواست‌ها،تب‌های اصلی و عمومی نیز موجود است.

این سربرگ‌های جدید به تقسیم بندی هرچه بهتر پیام‌ها کمک می‌کنند و این ویژگی می‌تواند موضوع مهمی برای برندهای بزرگ باشد. تقسیم بندی پیام‌ها باعث می‌شود که پیام‌های اصلی در میان سایر پیام‌های بی‌اهمیت گم نشوند. برای مثال می‌توانید پیام‌های دوستان، خانواده و همکاران خود را در قسمت پیام‌های اصلی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اینسایت چیست – راهنمای آنالیز اینستاگرام با ابزار insights

فعال شدن آنالیز حرفه‌ای پیج اینستاگرام

اکانت‌های کریتور اینستاگرام دارای قابلیت‌های ویژ‌ه‌ای در ارائه اینسایت‌های بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر در مورد رشد و کاهش مخاطبان هستند. اکانت‌های کریتور جزئیات بیشتری در مورد چگونگی و دلایل تغییر مخاطبان برای اینفلوئنسرها و برندها فراهم می‌کنند.

در حال حاضر اکانت‌های بیزنسی فقط قادر به نمایش رشد کلی اکانت به صورت هفتگی هستند. اما اکانت‌های کریتور جزئیات بیشتری را در مورد رشد و کاهش مخاطبین به صورت روزانه در اختیار شما قرارمی‌دهند. اگر با توجه به اکانت کریتور خود متوجه شوید که در روزهای خاصی تعداد فالوئرهای شما به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش پیدا کرده است، با بازبینی پست و محتوای مربوط به آن روز می‌توانید علت‌های مؤثر در این کاهش یا افزایش را بررسی کنید.

در صورتی که روز خاصی را در نمودار رشد انتخاب کنید و روی «مشاهده پست‌ها» کلیک کنید، همه استوری‌ها و پست‌های به اشتراک گذاشته در آن روز را مشاهده می‌کنید. این اطلاعات به شما در تعیین میزان مفید بودن محتوای تولیدی کمک می کند.

فعال شدن آنالیز حرفه‌ای پیج اینستاگرام

امکان قرار دادن لینک در استوری (در صورت داشتن بالای 10 هزار فالوئر)

در اکانت‌های کریتور امکان قرار دادن لینک در استوری‌ها موجود است. البته برای استفاده از این ویژگی باید حتما اکانت شما بالای 10 هزار فالوئر داشته باشد یا دارای اکانت تأیید شده توسط اینستاگرام باشید، ولی ممکن است در آینده این محدودیت نیز رفع شود.

قرار دادن لینک در استوری بسیار ساده است. در قسمت استوری اینستاگرام عکس یا ویدیوی خود را انتخاب کرده و سپس روی آیکون اضافه کردن لینک در قسمت بالا کلیک کنید. در پنجره باز شده، لینک مورد نظر خود را وارد کنید. باید آدرس URL را به صورت کامل تایپ کنید.

لازم به یادآوری است که قرار دادن لینک ویدیوی IGTV در استوری برای تمامی اکانت‌ها بدون محدودیت در تعداد فالوئر قابل انجام است.

امکان نمایش اطلاعات تماس

اکانت کریتور این امکان را برای شما فراهم می‌کند که گزینه نمایش اطلاعات تماس خود را فعال یا غیرفعال کنید. در اکانت‌های بیزنسی به‌طور اتوماتیک گزینه‌هایی برای برقراری تماس، فرستادن پیام و ایمیل وجود دارد اما در اکانت کریتور می‌توانید گزینه «اطلاعات تماس» را غیرفعال کنید.

چطور اکانت اینستاگرام را به حالت Creator Account تبدیل کنیم؟

اگر می‌خوهید به داده‌ها و معیارهای بیشتری برای تولید محتوای بهتر و بالابردن تعامل اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید، با به‌کارگیری مراحل زیر اکانت خود را به اکانت کریتور تبدیل کنید. با اکانت کریتور همچنین می‌توانید کنترل بیشتری بر پیام‌های دایرکت و اطلاعات تماس داشته باشید. توجه کنید که با تبدیل اکانت شخصی به کریتور، اکانت شما عمومی می‌شود. آموزش تبدیل پیج به کریتور بسیار ساده است و با انجام مراحل زیر می‌توانید اکانت کریتور بسازید.

مرحله اول: وارد قسمت تنظیمات شوید.

  • در پروفایل خود روی منوی موجود در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

آموزش تبدیل پیج به کریتور

  • سپس می‌توانید در قسمت پایین این منو، روی گزینه «تنظیمات» کلیک کنید.

اکانت کریتور اینستاگرام چیست

  • حالا از قسمت تنظیمات روی گزینه اکانت کلیک کنید.

فرق اکانت شخصی و کریتور اینستاگرام

  • اگر اکانت شما خصوصی است، روی گزینه «انتقال به اکانت حرفه‌ای» کلیک کنید و اگر اکانت شما بیزنسی است، روی «انتقال به اکانت کریتور» کلیک کنید.

مزایای اکانت creator

  • اگر اکانت شما شخصی باشد، با سؤال زیر روبه‌رو می‌شوید:

«کدام نوع اکانت برای شما مفیدتر است؟»

تفاوت بیزنس اکانت و کریتور اکانت

  • گزینه «Creator» را انتخاب کرده و به مرحله بعد بروید.

مرحله دوم: اکانت کریتور خود را ایجاد کنید.

  • از میان گزینه‌های موجود، دسته مناسب را انتخاب کنید. گزینه‌ای را انتخاب کنید که بهترین توصیف را از شما و برندتان ارائه دهد. روی گزینه «next» کلیک کنید.

چطور اکانت اینستاگرام را به حالت Creator Account تبدیل کنیم

  • در این مرحله باید در صورت تمایل اکانت خود را به صفحه فیسبوکتان لینک کنید.
  • در ادامه باید اطلاعات تماس خود را وارد کنید و مشخص کنید که آیا تمایلی به نمایش این اطلاعات در پروفایل خود دارید یا خیر. اطلاعاتی که در این قسمت وارد می‌کنید را در هر زمانی می‌توانید ویرایش کنید و تغییر دهید.
  • در اینجا ساخت اکانت کریتور شما به پایان می‌رسد و می‌توانید ویژگی‌های جدیدی در اکانت خود مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای راه اندازی پیج اینستاگرام؛ خلاقانه و پولساز

نتیجه‌گیری

اکانت کریتور اینستاگرام به شما امکان مدیریت آسان‌تر پیجتان را می‌دهد و با استفاده از ویژگی‌ها و ابزار گوناگون موجود در این نوع اکانت می‌توانید اطلاعات خیلی دقیق‌تری نسبت به مخاطبان خود کسب کنید. با استفاده از این تحلیل‌ها و اطلاعات می‌توانید در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر عمل کنید.

در این نوشته با مزایای اکانت کریتور و نحوه ساخت آن آشنا شدید. با استفاده از مطالب ارائه شده در این مقاله به راحتی اکانت خود را به اکانت کریتور تبدیل کنید و از ویژگی‌های آن به خوبی استفاده کنید. اکانت کریتور اینستاگرام برای اینفلوئنسرها و کسانی مناسب است که سعی در ساخت برند اختصاصی خود دارند. به احتمال زیاد اینستاگرام در آینده ویژگی‌های کارآمدتر و بیشتری را نیز به اکانت کریتور اضافه می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که روز به روز به تعداد اکانت‌های کریتور افزوده خواهد شد.

منابع:

https://blog.hootsuite.com/instagram-creator-account

https://www.socialmediaexaminer.com/instagram-creator-accounts-what-marketers-need-to-know

https://keyhole.co/blog/instagram-creator-account

https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-add-a-link-to-your-instagram-stories

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.