علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام

علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام بعد از تبلیغ چیست؟

دغدغۀ اصلی اکثر پیج‌های اینستاگرام، افزایش فالوور است. فالوور بیشتر، باعث افزایش درآمد و اعتبار کسب‌وکار می‌شود. برای جذب فالوور واقعی باید تبلیغات کرد؛ اما بعضی از پیج‌ها، حتی با تبلیغات هم نتیجه نمی‌گیرند. این دسته از پیج‌ها احتمالاً به‌علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام، ناامید می‌شوند و پیج‌شان را رها می‌کنند.

بعضی از افراد فکر می‌کنند علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام، مناسب نبودن این شبکۀ اجتماعی برای کسب‌وکارشان است؛ اما بیشتر پیج‌ها از تبلیغات اصولی، بازخورد خوبی می‌گیرند. نتیجه نگرفتن از تبلیغات به این دلیل است که یک جای کارتان ایراد دارد و شاید نیاز به آموزش تبلیغات در اینستاگرام دارید. در مقالۀ پیش‌رو، دلایل اضافه نشدن فالوور بعد از تبلیغات را به شما می‌گوییم و راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکلات پیشنهاد می‌کنیم.

۸ دلیلِ اضافه نشدن فالوور بعد از تبلیغ در اینستاگرام

«چند میلیون تومن برای تبلیغ پیجم هزینه کردم، دریغ از یک فالوور!»

جملۀ بالا برای هرکسی که پیج اینستاگرام دارد ترسناک است؛ اما نگران نباشید. چند نکته در تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، قطعاً از تبلیغات‌تان نتیجه خوبی می‌گیرید. به‌طور کلی موفقیت در تبلیغات به ۲ عامل بستگی دارد:

  • پیچ‌تان؛
  • محتوایی که برای تبلیغ آماده کرده‌اید؛

اگر تا الان در تبلیغات موفق نبودید، حتماً در یکی از این دو مورد ضعیف عمل کرده‌اید. در ادامه، علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام را از زوایای مختلف و با توجه به این موارد بررسی می‌کنیم.

۱. بنر تبلیغاتی ضعیف

هر روز تبلیغات مختلفی را در اینستاگرام می‌بینید؛ آیا همۀ آن‌ها نظرتان را جلب می‌کنند؟ قطعاً اینطور نیست و خیلی از این تبلیغات را رد می‌کنید. علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام بعد از تبلیغ، این است که بنر تبلیغاتی شما آنقدر جذاب نیست که مخاطب را وارد پیج‌تان کند. بنر تبلیغاتی پیج‌تان را ساده طراحی کنید. یادتان باشد که کاربران اینستاگرام زمان زیادی را برای دیدن بنر شما صرف نمی‌کنند. وقتی بنر تبلیغاتی شلوغ یا پر از متن و تصویر باشد، مخاطب نمی‌تواند پیام اصلی تبلیغ شما را ببیند و به کال تو اکشن شما عمل کند. 

بنر تبلیغاتی خوب در اینستاگرام

یک بنر تبلیغاتی خوب شامل این موارد است:

  • دو یا سه جمله کوتاه 
  • تصویر مرتبط 
  • دعوت به عمل (که می‌تواند زدن روز لینک، فالو کردن پیج و بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه و … باشد) 

جملات و تصاویر موجود در بنر تبلیغاتی باید هدف و پیام مشخصی داشته باشند. بهترین کار این است که یک دلیل برای فالو کردن یا بازدید از پیج‌تان بدهید. مثلاً بنویسید:

«۲۰ درصد تخفیف به مدت محدود»

«دوره آموزشی رایگان»

اگر تبلیغات‌تان به‌صورت پست ویدیویی است، حتماً کاور مناسبی برای آن تهیه کنید. 

اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام را مطالعه کنید.

۲. محتوای تبلیغات ضعیف

علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام بعد از تبلیغات، محتوای تبلیغ است. قدم اول برای تبلیغات تهیه کردن محتوایی است که هدف ما از تبلیغات در آن مشخص باشد. محتوای استوری، پست و کپشن یا متنی که قرار است اینفلوئنسر بگوید، تاثیر زیادی در کیفیت تبلیغ شما و تعداد فالوور دریافتی دارد. در محتوای تبلیغات به ویژگی‌های محصول یا پیج‌تان و تفاوت آن با رقبا اشاره کنید. 

بنر تبلیغاتی ضعیف

۳. تمرکز بیش از اندازه روی فروش

شما باید ابتدا مخاطب را وارد پیج کنید و هدف‌تان جذب فالوور باشد؛ سپس با تولید محتوا در پیج‌تان، فالوورهای جدید را ترغیب کنید تا از شما خرید کنند. مثلاً اگر یک پیج فروش عطر دارید، یک نمونه عطر تقلبی و یک نمونه عطر اصلی برای اینفلوئنسر بفرستید. در متن تبلیغات از اینفلوئنسر بخواهید تا به‌صورت عملی، روش‌های شناسایی عطر تقلبی از اصلی را توضیح دهد. در انتها هم پیج شما را به عنوان فروشگاهی معتبر که فقط عطر اصلی می‌فروشد، معرفی کند.

این تبلیغ به‌دلیل آموزشی بودن محتوا، وایرال می‌شود. حتی می‌توانید همین سناریوی تبلیغاتی را به‌صورت داستانی طراحی کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. به‌طور کلی سعی کنید از کلیشه‌های رایج تبلیغاتی فاصله بگیرید و محتوای جذابی به مخاطب ارائه کنید.

بنر تبلیغاتی اینستاگرام

۴. انتشار تبلیغ در جای اشتباه

ممکن است در پیج یک اینفلوئنسر با ۲ یا ۳ میلیون فالوور تبلیغات کنید، اما نتیجه نگیرید. تبلیغ در پیج نامناسب، می‌تواند علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام باشد. قبل از انتخاب یک پیج برای تبلیغات، در مورد فالوورهای آن تحقیق کنید. مثلاً پیج ورزش 3 چون یک پیج عمومی است و اکثر فالوورهای آن را آقایان تشکیل می‌دهند، برای تبلیغ پیج لوازم آرایشی گزینه خوبی نیست. به‌جای این کار، باید تبلیغات خودتان را در پیج بیوتی بلاگرها انجام دهید که بازدهی خیلی خوبی برای چنین کسب‌وکاری دارند.

شناسایی بهترین پیج برای تبلیغ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از تبلیغات باید انجام دهید. یادتان باشد که تعداد فالوورها فقط یک عدد است و حتماً باید میزان تعامل فالوورها با پیجی که قرار است در آن تبلیغ کنید را در نظر بگیرید. جریان به شما کمک می‌کند تا اینفلوئنسرهای مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید و به آن‌ها تبلیغ دهید. پس از ثبت‌نام و طی‌کردن مراحل ابتدایی ساخت کمپین، می‌توانید لیست لیست اینفلوئنسرها در حوزه فعالیت خودتان را مشاهده کنید.

لیست اینفلوئنسرهای جریان

۵. پروفایل کاربری بهینه‌نشده

گاهی محتوای تبلیغاتی شما با رعایت تمام مواردی که گفتیم، مخاطبان زیادی را وارد پیج‌تان می‌کند؛ اما متوجه می‌شوید که هنوز هم فالووری دریافت نمی‌کنید. علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام آن هم با وجود تبلیغ مناسب، آماده نبودن پیج‌تان است. کاربرانی که از طریق تبلیغات وارد پیج‌تان می‌شوند، اول از همه پروفایل پیج را می‌بینند.

کاربران درصورتی شما را فالو می‌کنند که پروفایل خوب و جذابی داشته باشید؛ بنابراین، حتماً پروفایل پیج را قبل از انجام تبلیغات بهینه کنید. 

قدم اول انتخاب یک تصویر خوب برای عکس پروفایل است. اگر در پیج‌تان بلاگری می‌کنید، بهتر است عکس خودتان را قرار دهید. درصورتی که پیج فروشگاهی دارید، تصویر لوگوی فروشگاه یا یک عکس ساده از محصول قرار دهید. به هیچ عنوان از عکس‌های شلوغ و بی‌کیفیت در پروفایل استفاده نکنید.

یک علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام این است که توضیحات مناسبی در بخش بایو پیج ننوشته‌اید. در این بخش به‌صورت مختصر، کسب‌وکارتان را معرفی کنید. پیشنهاد می‌کنیم لینک سایت‌تان (در صورت داشتن سایت)، لینک اکانت سایر شبکه‌های اجتماعی، لینک ارتباط از طریق پیام‌رسان‌ها و هر لینک مهم دیگری که دارید را در بایو قرار دهید. مشکل اینجاست که فقط یک لینک را می‌توانید در بایو پیج بگذارید؛ اما یک راه‌حل برای این مشکل داریم. با سرویس یک لینک می‌توانید چند لینک را در بایو پیج اینستاگرام قرار دهید.

 

نکته دیگری که باید در پیج‌تان رعایت کنید، داشتن هایلایت‌های مناسب است. اگر پیج فروشگاهی دارید، حتما هایلایت «نمونه‌کار» و «رضایت مشتری» داشته باشید. برای پیج‌های شخصی یا آموزشی هم می‌توانید هایلایت‌های «دربارۀ من»، «دورۀ آموزشی رایگان» و «نظرات هنرجویان» را بگذارید.

پروفایل اسنپ

 

۶. محتوای ضعیف پیج‌تان

وقتی که کاربران پروفایلتان را دیدند، به سراغ آخرین پست‌های پیج می‌روند. سعی کنید چند روز قبل از تبلیغ، تعدادی پست عالی و جذاب تهیه کنید. همچنین می‌توانید از قابلیت جدید اینستاگرام استفاده کنید و ۱ تا ۳ مورد از بهترین پست‌های پیج‌تان را پین کنید تا در ابتدای پست‌ها نمایش داده شوند. 

بهم‌ریخته بودن پست‌های پیج هم می‌تواند علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام بعد از تبلیغ باشد. سعی کنید در پست‌گذاری از الگوی همسانی پیروی کنید و برای خود تم رنگی در نظر بگیرید که در نگاه اول ظاهر بصری پیجتان مناسب و زیبا باشد. 

بعضی از پیج‌های فروشگاهی فقط محصولات‌شان را داخل پیج قرار می‌دهند و محتوای دیگری ندارند. پست‌های معرفی محصول، جذابیتی برای کاربران ندارند. سعی کنید پست‌هایی بگذارید که جنبه آموزشی هم داشته باشند و لابه‌لای آن‌ها می‌توانید پست معرفی محصول قرار دهید. برای پست‌های پیج حتما کپشن مناسبی بنویسید. اگر پیج‌تان فروشگاهی است، عکس‌های محصولات را داخل پست قرار دهید و در کپشن هم توضیحات کاملی در مورد محصول بنویسید.

۷. نبودن دلیلی برای فالو

علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام می‌توانید این باشد که کاربران دلیلی برای فالو کردن پیج شما پیدا نکرده‌اند. خودتان را جای مخاطب قرار دهید و از خود بپرسید چرا باید این پیج را فالو کنم؟ سعی کنید یک دلیل خوب مثل قیمت مناسب، اصل بودن کالاها، ارسال رایگان، کیفیت کالا و… به مخاطب بدهید تا شما را فالو کند. این دلیل را در جاهای مختلف مثل بایو پیج، استوری و کپشن پست‌ها تکرار کنید تا مطمئن شوید همۀ کاربران آن را می‌بینند.

۸. تعامل نداشتن با مخاطبان

اگر به دنبال علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام هستید، باید تعاملتان با مخاطبان را در این شبکۀ اجتماعی را بررسی کنید. وقتی که کاربری از شما در دایرکت سؤال می‌پرسد و جوابش را نمی‌دهید، قطعاً شما را فالو نمی‌کند. برای جذب فالوور باید تعامل و ارتباط خوبی با مخاطبان داشته باشید. استوری اینستاگرام مکان خوبی برای برقراری این ارتباط با فالوورهاست. از استیکرهایی مثل سوال و جواب و نظرسنجی هم برای جذابیت استوری‌تان استفاده کنید. سعی کنید دایرکت‌هایتان را نیز چک کنید و مخاطبان را بی‌پاسخ نگذارید. کامنت پست‌ها را موقع تبلیغات نبندید و پیج‌تان را خصوصی نکنید. این کارها می‌توانند دلیل رشد نکردن پیج اینستاگرام بعد از تبلیغ باشند.

با تبلیغ اصولی، بیشترین فالوور را جذب کنید

در این مقاله با ۷ علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام بعد از تبلیغ آشنا شدیم؛ همچنین توضیح دادیم که چطور جذابیت تبلیغ‌تان را بیشتر کنید. با مطالعهٔ این مقاله و رعایت نکاتی که گفتیم، از تبلیغات در اینستاگرام بهترین نتیجه را می‌‎گیرید. اگر فکر می‌کنید علت ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام چیز دیگری است؛ خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

منابع: socialmediatoday.com | strikesocial.com | adespresso.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.