افزایش سیو پست اینستاگرام

راه‌های افزایش سیو (Save) پست در اینستاگرام 

در مسیر رشد پیج اینستاگرام، به تعداد لایک و کامنت توجه زیادی می‌شود؛ ولی ما یک توصیه دوستانه برای شما داریم. دیگر نگران تعداد لایکِ پست‌های اینستاگرام خود نباشید و تمرکز خود را روی ذخیره‌های پست، بیشتر کنید!

در الگوریتم اینستاگرام، اهمیت سیو‌ کردن بیشتر از لایک کردن است. به همین دلیل، در این مقاله می‌خواهیم راجع‌به افزایش سیو پست اینستاگرام صحبت کنیم.

بیایید قبل از شروع مقاله به یک سوال مهم پاسخ دهیم.

افزایش سیو پست در اینستاگرام چه فایده‌ای دارد؟

قطعا لایک، معیار خوبی برای تشخیص کیفیت یک پست است؛ اما سیو‌ها چطور؟ باید گفت سیو در اینستاگرام، معیار بسیار قدرتمندتری است. 

وقتی کسی پست شما را ذخیره می‌کند تا دوباره به آن مراجعه کند، الگوریتم اینستاگرام تشخیص می‌دهد که محتوای آن پست باارزش و مفید است؛ همچنین هرچه تعداد ذخیرهٔ پست بیشتر باشد، آن پست وارد اکسپلور شده و به تعداد نفرات بیشتری نشان داده می‌شود. 

در هوش مصنوعی اینستاگرام، ذخیره‌ شدن پست ارزش بیشتری نسبت به لایک و کامنت همان پست دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که تعامل خود را افزایش دهید باید محتوایی درست کنید که مردم آن را سیو کنند. 

اگر نمی‌دانید چگونه به افزایش سیو پست اینستاگرام خود کمک کنید، راهکارهایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را مطالعه کنید تا دفعه بعد در هنگام آماده کردن پست، این موارد را رعایت کرده و سیو بیشتری دریافت نمایید.

 

افزایش سیو پست اینستاگرام با ۱۱ راهکار ساده

برای اینکه افراد زیادی پست‌های شما را سیو کنند باید ارزش آفرینی کنید. یعنی پست‌هایی با محتوای ارزشمند آماده کنید تا کاربران دوباره یا حتی چندین‌باره به پست اینستاگرام شما برگردند و نگاهی بیاندازند. در ادامه ۱۱ روش کاربردی برای افزایش سیو پست اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید به افزایش سیو اینستاگرام خود کمک کنید و از این طریق پیجتان را بهبود دهید، حتما این روش‌های کاربردی که تاثیر آن‌ها اثبات شده است را در صفحه اینستاگرام‌تان به کار بگیرید.

بیایید از اینفوگرافیک شروع کنیم.

افزایش سیو پست اینستاگرام

۱. اینفوگرافیک درست کنید

بی بروبرگرد، به اشتراک گذاشتن عکس‌های باکیفیت در اینستاگرام، نتیجه خوبی دارد و با استقبال گرمی روبه‌رو می‌شود؛ اما تاثیر تصاویر آموزشی (اینفوگرافیک‌ها) روی مخاطب ماندگارتر است.

بگذارید این‌گونه بیان کنیم؛ مخاطب برای فهم دقیق داده و اطلاعات به زمان نیاز دارد، از این‌ رو پست آموزشی و تصاویر اینفوگرافیک را ذخیره می‌کند تا بعدا دوباره برگردد و آن را بررسی کند.

یک نمونه از اینفوگرافیک‌های پیج اینستاگرام جریان را در زیر ببینید:

افزایش سیو پست اینستاگرام

چگونه پست اینفوگرافیک درست کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید اینفوگرافیک‌های جذاب بسازید؛ اما ما می‌خواهیم 3 نمونه از بهترین ابزارهای اینفوگرافی را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها، کاربران را ترغیب کنید تا پستتان را سیو کنند.   Easel.ly ،Canva و PiktoChart؛ این سه ابزار کمک‌تان می‌کنند تا با صرف وقت کمتری پست‌های اینفوگرافی مدنظرتان را درست کنید.

 

۲. محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) به اشتراک بگذارید

بیایید روراست باشیم. با محتواها و اطلاعات زیادی که روزانه در اینستاگرام انباشته می‌شوند نگه داشتن کاربران روی پست، کار سختی است چه برسد به اینکه آن‌ها را مجبور کنیم تا این پست را دوباره بررسی کنند.

پس چاره چیست؟ راه‌حل این است محتوایی درست کنید که مخاطبان شما دوست دارند بارها و بارها به آن برگردند. از طرفی باید پست‌هایی منتشر کنید که در روزها و سال‌های بعد هم قابل استفاده باشد تا فالوورها دلیلی برای ذخیره کردن پست داشته باشند.

به‌عنوان مثال برای بلاگرهای سفر، به اشتراک گذاشتن مکان‌های جذاب و دیدنی در مقاصد مختلف یا ابزارها و نرم‌افزارهای مفید برای سفر کردن یک معامله برد-برد به حساب می‌آید.

به اشتراک گذاشتن مکان‌های گردشگری از جمله پست‌هایی است که در تمام روزهای سال می‌توان از اطلاعات آن استفاده کرد.

 

۳. نکات مهم و آموزشی را به اشتراک بگذارید

گفتن نکات مهم و آموزشی معمولا با استقبال گرم مخاطبان مواجه می‌شود؛ زیرا به آن‌ها مطالب به‌دردبخور یاد می‌دهد.

به‌عنوان مثال، بلاگرهای سفر می‌توانند با آموزش لغات و کلمات بومی یک منطقه به گردشگرانی که قرار است به آنجا سفر کنند، مطلب مفیدی یاد بدهند و کاربران نیز آن پست را ذخیره می‌کنند تا در هنگام سفر از آن استفاده کنند.

شما می‌توانید نکات و موضوعات مهم کسب‌وکارتان را انتخاب کنید و به‌صورت مستمر در پیج اینستاگرام‌تان به اشتراک بگذارید.

به‌عنوان مثال پست آموزشی ‌زیر را در پیج اینستاگرام جریان مشاهده کنید.

افزایش سیو پست اینستاگرام

۴. کال تو اکشن را فراموش نکنید!

کال تو اکشن یا CTA به دعوت مخاطب یا تشویق آن‌ها برای انجام اقدامی گفته می‌شود. مثلا وقتی شما به مخاطب یادآوری می‌کنید که پست را ذخیره کند، این یک CTA است و شما او را برای انجام اقدامی تشویق کرده‌اید.

اگر کاربر، پست شما را بپسندد، گفتن جمله «ذخیره کنید» یک یادآوری دوستانه به حساب می‌آید؛ چون شاید سیو کردن پست را فراموش کرده باشد؛ بنابراین کال تو اکشن (Call to Action) تاثیر خوبی در افزایش سیو اینستاگرام خواهد داشت. 

می‌توانید عبارات «اگر می‌خواهید پست را بعدا بررسی کنید، حتما ذخیره کنید» یا «پست را ذخیره کنید تا هر موقع لازم داشتید فورا به آن دسترسی داشته باشید» را در پایان مطلب خود یا روی تصاویر اسلایدها اضافه کنید.

برای افزایش سیو پست در اینستاگرام می‌توانید یک کمپین راه‌اندازی کنید و از مخاطبان بخواهید یکی از پست‌ها را ذخیره کنند، سپس بر اساس بیشترین سیو و تعامل به مخاطبان هدیه بدهید.

یک مثال برای نحوه استفاده از کال تو اکشن را در زیر می‌بینید:

کال تو اکشن

۵. از تصاویر منحصربه‌فرد استفاده کنید

اینستاگرام پر از عکس‌ها و تصاویر چشم‌نواز است. همیشه به یاد داشته باشید تصاویر و مطالبی که احساسات را برانگیخته کنند سیو زیادی خواهند داشت. بنابراین پست شما در هر موردی که باشد از تصاویر باکیفیت استفاده کنید تا مخاطب بخواهد بارها و بارها به آن نگاه کند. 

عکس گرفتن از مکان‌های زیبا و از زاویه غیرمعمول باعث می‌شود تا تعامل زیادی روی آن پست ایجاد شود. قطعا این‌گونه تصاویر را در پیج‌های افراد حرفه‌ای اینستاگرام زیاد دیده‌اید.

برای این‌کار می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده کنید و با اعمال افکت‌های مناسب، آن را برای انتشار آماده کنید.

به تصاویر زیر نگاه کنید. این پیج در زمینه آموزش آشپزی فعالیت دارد و تصاویر منحصربه‌فردی را پست می‌کند.

افزایش سیو پست اینستاگرام

۶. با مخاطب در ارتباط باشید

هر پستی که منتشر می‌کنید باید مرتبط با برند و نوع مخاطبانتان باشد. کاربرانی که پیج شما را فالو کرده‌اند از شما انتظار دارند محتوای مرتبط با کسب‌وکارتان تولید کنید. پس اگر مخاطب با محتوای پیجتان ارتباطی برقرار نکند تعاملی ایجاد نخواهد شد و حتی ممکن است پیجتان را آنفالو کند.

به‌عنوان مثال پیج زیر با انتشار این پست، تعداد زیادی کامنت و دایرکت خواهد داشت که شامل سوالات مختلف کاربران است؛ پس باید جواب تمام کامنت‌ها و سوالات را بدهد تا با مخاطب ارتباط برقرار کند.

افزایش سیو پست اینستاگرام

۷. از نقل‌قول استفاده کنید

نقل‌قول‌ها در استراتژی مارکتینگ بسیار باارزش و مفید هستند؛ چراکه کاربران اغلب آن‌ها را برای انگیزه‌گرفتن سیو می‌کنند و یا با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

نقل‌قول‌های الهام‌بخش یا خنده‌دار به دلیل اینکه حس مثبتی در مخاطب ایجاد می‌کنند، تعامل بهتری خواهند داشت. شما می‌توانید جملات معروف یک شخص را نقل‌قول کنید یا از ضرب‌المثل‌ها استفاده کنید. در این صورت حتما نتیجه مثبتی خواهید گرفت.

این هم یک نمونه برای استفاده از نقل قول در پست‌ها.

راه های افزایش سیو پست اینستاگرام

۸. پست اسلایدی درست کنید

 

شما می‌توانید در هر پست، چند اسلاید بگذارید و توجه کاربران را برای مدت طولانی‌تری جلب نمایید. با استفاده از پست اسلایدی می‌توان اطلاعات جامع‌تر، تصاویر بیشتر و مطالب کامل‌تری در اختیار مخاطب قرار داد که این عامل در افزایش سیو پست اینستاگرام تاثیر زیادی خواهد داشت.

مثلا در پست زیر از ۱۰ اسلاید استفاده شده است.

افزایش سیو پست اینستاگرام

 

۹. پست‌های بامزه منتشر کنید

اگر آمار ذخیره پست‌های فان را ببینید حتما تعجب خواهید کرد. مردم سرگرم شدن را دوست دارند بنابراین از انتشار پست‌های بامزه و خنده‌دار دریغ نکنید. بهتر است هر چند وقت یک‌بار پستی با محتوای طنز به اشتراک بگذارید.

نکته مهم: هیچ‌وقت مطالبی که بیش از حد منتشر شده‌اند را دوباره پست نکنید؛ زیرا پست‌های فانِ قدیمی و تکراری به اندازه کافی تعامل ایجاد نمی‌کنند؛ همچنین استفاده از میم‌های اینستاگرامی را هم در برنامه خود داشته باشید.

پست زیر را ببینید، بامزه نیست؟!

۱۰. از محتوای الهام‌بخش استفاده کنید

اینستاگرام منبعی نامحدود برای ایده‌های خلاقانه است و خیلی از افراد برای یافتن ایده به اینستاگرام سر می‌زنند. پس شما می‌توانید برای این افراد محتوا آماده کنید. برای این کار بهتر است ویدیو درست کنید. قطعا کاربران روی ذخیره کلیک می‌کنند تا بعدا دوباره آن ویدیو را ببینند.

فراموش نکنید که در ویدیو نکات مهم را بنویسید و در ثانیه‌های پایانی ویدیو از CTA استفاده کنید. 

به‌عنوان مثال ویدیو زیر هم آموزشی بوده و هم برای ایده گرفتن مناسب است.

افزایش سیو پست در اینستاگرام

۱۱. کپشن طولانی بنویسید

در کپشن اینستاگرام می‌توانید اطلاعات بیشتری به اشتراک بگذارید و از این طریق نظر مخاطب را جلب کنید. در کپشن تا 2200 کاراکتر می‌توان مطلب نوشت و اینفلوئنسرها از این میکروبلاگینگ (microblogging) استفاده می‌کنند تا مطالب جذابی برای خواندن بنویسند.

میکروبلاگینگ یعنی بلاگ‌نویسی کوچک! با توجه به کم‌طاقت و کم‌حوصله بودن کاربران اینستاگرام، با استفاده از مطالب کوتاه و مختصر و در عین حال مفید می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد. از این ویژگی استفاده کنید تا افزایش سیو پست اینستاگرام‌تان را در آینده مشاهده نمایید.

حتما در کپشن با استفاده از داستان‌سرایی جذاب به نکات مفید و آموزشی اشاره کنید؛ همچنین از  کال تو اکشن نیز استفاده نمایید تا سیو بیشتری داشته باشید. در کپشن زیر همۀ این ترفندها دیده می‌شود.

کپشن برایافزایش سیو پست

چگونه تعداد save پست‌های اینستاگرام را بفهمیم؟

به دست آوردن تعداد ذخیره‌ها و بررسی افزایش سیو پست اینستاگرام امکان‌پذیر است؛ اما یک شرط دارد. 

اگر اکانت شما شخصی یا «private»  است، ابتدا باید حساب پیج خود را به «business account» تبدیل کنید (تبدیل اکانت به اکانت تجاری کاملا رایگان است و مزایای اکانت بیزینس برای کسب‌وکارها زیاد است).

سپس زیر هر پست روی «View insights» کلیک کنید و تعداد دفعاتی که کاربران، محتوای شما را ذخیره کرده‌اند را مشاهده کنید.

برای تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری ابتدا وارد پروفایل خود شوید، سپس به «Settings» رفته و روی «Account» کلیک کنید، در نهایت با زدن روی «Switch to Professional Account» اکانت خود را به بیزینس اکانت تبدیل نمایید.

راه افزایش سیو پست در اینستاگرام

سپس «Insights» برای شما فعال می‌شود و در زیر هر پست می‌توانید تعداد سیوها را ببینید.

افزایش سیو پست اینستاگرام

به پست‌های قبلی خود برگردید و بررسی کنید کدام یک بیشترین ذخیره را داشته است. این بررسی به شما کمک می‌کند تا سلیقه مخاطبان خود را پیدا کنید و در استراتژی پیج از آن استفاده نمایید.

مثلا ممکن است متوجه شوید ویدیوهای آموزشی در افزایش سیو اینستاگرام تاثیر دارند، بنابراین در انتشار پست‌های بعدی، بیشتر از ویدیو استفاده کنید. 

با استفاده از روشی که گفته شد می‌توانید بفهمید چند نفر پست شما را سیو کرده‌اند و کدام عوامل در افزایش save پست‌ های اینستاگرام تاثیر مثبتی دارند.

 

خرید سیو اینستاگرام نتیجه دارد؟!

در بالا به 11 راهکار ساده که به کمک آن می‌توانید در افزایش سیو پست اینستاگرام خود تاثیر مثبتی ایجاد کنید، اشاره کردیم؛ اما باید به نکته قابل‌توجهی در رابطه با خرید سیو اینستاگرام برای افزایش تعداد ذخیره‌ها بپردازیم.

برخی افراد با خرید سیو اینستاگرام، به اشتباه فکر می‌کنند نرخ تعامل پیجشان را بهبود می‌دهند؛ ولی همین یک مورد به‌تنهایی می‌تواند ضامن کاهش نرخ تعامل پیج شود.

جدیدترین الگوریتم‌ اینستاگرام به‌راحتی تعامل‌های فیک را شناسایی می‌کند و بعد از تشخیص، از بیشتر دیده شدن پیج مربوطه جلوگیری خواهد کرد. بنابراین خرید سیو برای پست اینستاگرام کار اشتباهی است و اصلا توصیه نمی‌شود.

پس در پاسخ به این سوال که «خرید سیو اینستاگرام نتیجه دارد یا نه» باید گفت، نه‌تنها نتیجه خوبی ندارد بلکه درجه پیج شما را کاهش خواهد داد و برای جبران آن باید زمان خیلی زیادی صرف شود. حتی ممکن است اثرات منفی آن جبران‌ناپذیر باشد.

 

افزایش سیو پست در اینستاگرام به آسانی قابل انجام است!

لایک و کامنت، مدت‌هاست که برای تخمین نرخ تعامل در اینستاگرام استفاده می‌شود؛ اما اخیرا بیشتر برندها در اینستاگرام به‌دنبال سیو بیشتر هستند.

اگر تعداد ذخیره یک پست بیشتر باشد در واقع مخاطب با محتوای آن پست ارتباط برقرار کرده و طبق الگوریتم‌های اینستاگرام یک وضعیت مثبت و مطلوب تلقی می‌شود. به‌دنبال آن اگر تعداد افراد بیشتری پست شما را ذخیره کنند، اینستاگرام آن پست را به افراد زیادی نشان خواهد داد و در اکسپلور نمایش داده خواهد شد.

در این مقاله به راه‌های صحیح و آسان برای افزایش تعداد ذخیره پست اشاره شد. فورا دست به کار شوید و از موارد گفته شده استفاده کنید.

اگر سوالی در این رابطه دارید، در قسمت دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.  

 

منابع: Travelpayouts، plannthat

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.