تبلیغات شال و روسری

ایده و متن ‌تبلیغات شال و روسری در اینستاگرام

اگر یک مغازهٔ شال و روسری‌فروشی، در یک گوشهٔ شهر دارید و می‌خواهید محصولاتتان را تبلیغ کنید، تا بلکه فروشتان کمی تکان بخورد، چه می‌کنید؟

احتمالاً اولین کاری که می‌کنید، چسباندن کاغذهایی با مضمون «۳۰٪ تخفیف»، «یکی بخر دو تا ببر!»، «حراج باورنکردنی» و از این دست چیزهاست.

حالا تصور کنید این مغازه، وسعتی به اندازهٔ تمام ایران و میلیون‌ها مشتری از گوشه‌کنار کشور داشته باشد؛ آن وقت چه؟ برای تبلیغ شال و روسری‌تان چه می‌کنید؟

اینستاگرام این مغازهٔ بزرگ را کاملاً رایگان در اختیار شما قرار داده است. اگر هنوز مغازهٔ خودتان را اینترنتی نکرده‌اید وقتش است که زودتر این کار را انجام دهید؛ اگر هم که مغازهٔ شال و روسری‌فروشی‌تان را به اینستاگرام آورده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم و پیشنهاد می‌کنیم ادامهٔ این مقاله را از دست ندهید!

در این مقاله، قرار است با هم دربارهٔ روش‌های تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام صحبت کنیم و کمکتان کنیم تا یک متن تبلیغاتی جذاب برای پیج شال و روسری بنویسید. در آخر هم چند راهکار ساده اما مهم را معرفی می‌کنیم تا بتوانید تعامل پیجتان را بالا ببرید.

اگر آماده‌اید، شروع کنیم!

۴ ایده برای تبلیغ شال و روسری 

برای تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام و بالا آمدن پیجتان، دو راه پیش رو دارید:

راه اول این است که عکس‌های جذاب و محتوای باکیفیتی که برای پیجتان تولید می‌کنید را تبلیغ کنید. محصولات و محتوای شما هر چه بیشتر به مذاق مشتری‌ها خوش بیاید و نظرشان را به خود جلب کند، به‌صورت خودکار کسب‌وکار شما را تبلیغ می‌‌کند و مشتری‌های پروپاقرص بیشتری نصیبتان می‌شود.

این روش فقط یک اشکال دارد؛ اینکه خیلی طول می‌کشد تا پیجتان به شکل طبیعی در اینستاگرام بالا بیاید.

روش دوم، یعنی همان تبلیغات اینستاگرامی، راه میان‌بر و سریع‌تری برای تبلیغ شال و روسری است.

در ادامه ۴ ایده برای تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم؛ اما قبل از آن به یک نکتهٔ کوچک دقت کنید:

تبلیغات قرار نیست برای شما معجزه کند! قبل از تبلیغات حتماً دستی به سر و روی ظاهر پیجتان بکشید و چیزی برای ارائه داشته باشید تا مخاطبانی که از این طریق به شما اضافه می‌شوند، با صفحه‌ای پر از خالی روبرو نشوند!

تبلیغ با اینفلوئنسرها 

به زبان خیلی ساده، اینفلوئنسر، فرد تاثیرگذاری است که هر چه بگوید، شما با جان و دل می‌پذیرید! مثلاً کافیست «دنیز بیوتی» یک پالت سایه را تبلیغ کند؛ فردای آن روز صف خرید آن پالت را می‌توانید تماشا کنید!

در اینفلوئنسر مارکتینگ باید از یک بلاگر یا کسی که در اینستاگرام محبوب و شناخته‌شده است، بخواهید تا در قالب یک پست یا استوری پیج شال و روسری شما را به دیگران معرفی کند. البته‌ روش‌های تبلیغات با اینفلوئنسرها متفاوت است که قبلاً در مقاله دیگری، مرسوم‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

این نوع تبلیغ، معمولاً‌ خیلی خوب جواب می‌دهد و آدم‌های زیادی به اعتبار بلاگر محبوب‌شان، بعد از معرفی، پیج شما را هم دنبال می‌کنند. 

تبلیغات با اینفلوئنسرها

برای ارتباط با اینفلوئنسرها در ایران می‌توانید مستقیماً به آن‌ها در دایرکت یا ایمیل، پیام بدهید و درمورد شرایط همکاری به توافق برسید. یک راه ساده‌تر هم وجود دارد؛ اینکه از پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ جریان استفاده کنید.

در این پلتفرم می‌توانید لیستی از اینفلوئنسرها را برحسب موضوع مورد نظر و تعرفه‌هایی که برای پست و استوری را ببینید و با دست باز، اینفلوئنسر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مزیت این پلتفرم این است که در زمان کوتاهی، تبلیغتان به دست اینفلوئنسرها می‌رسد در تمام مراحل مشاوره رایگان جریان را دارید و در پایان گزارش کاملی از روند اجرای کمپین دریافت می‌کنید. لیست اینفلوئنسرهای اینستاگرام

تبلیغات در پیج‌های پربازدید و عمومی

اگر به‌دنبال روش کم‌هزینه‌تری برای تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام هستید، تبلیغ در پیج‌های پربازدید هم فکر خوبی است.

در تبلیغات بازدیدی محتوای شما در در پیج‌های پربازدید به نمایش در‌می‌آید و شما به‌ازای هر ۱۰۰۰ بازدید هزینه پرداخت می‌کنید. این روش پیج شال و روسری شما را به افراد زیادی نمایش می‌دهد و بهترین روش برای شناخته شدن و جذب فالوور است.  

راستی در این نوع تبلیغ هم می‌توانید روی کمک پلتفرم تبلیغات بازدیدی جریان حساب کنید.

تبلیغات بازدیدی

تبادل با پیج‌هایی که مخاطبانشان به شما نزدیک هستند

قطعاً خودتان هم نمونه‌هایی از این نوع تبلیغات را در پیج‌های اینستاگرامی مختلف دیده‌اید. این ایده راحت‌تر از دو ایده قبلی‌ست، امتحانش مجانی است و هیچ ضرری ندارد!

برای تبادل فقط باید یک پیج، که به زمینهٔ کاری شما نزدیک است، پیدا کنید تا یک پست یا استوری جذاب از شما را در پیج خودش قرار دهد. شما هم باید همین کار را برای طرف مقابلتان انجام دهید.

در نتیجه این رد و بدل کردن پست‌ها و استوری‌ها، هر دو طرف، فالوورهایی جذب می‌کنید که هیچ هزینه‌ای برایتان نداشته است.

استفاده از خاصیت کولب (collab) 

کولب، ویژگی جدید اینستاگرام است که تقریباً مثل همان تبادل پست‌ها عمل می‌کند.

با این ویژگی، شما پستی را ایجاد می‌کنید و نام کاربری فرد دیگری را به‌عنوان همکار، به این پست اضافه می‌کنید. این پست در پیج شما با هر دو نام کاربری به فالوورها نشان داده می‌شود.

پس چهارمین ایده برای تبلیغ پیج شال و روسری این است که با پیج‌هایی که مخاطبانشان به شما نزدیک هستند، کولب کنید تا فالوورهای طرف مقابلتان، شما را نیز دنبال کنند.

یک نصیحت دوستانه: در هر ۴ ایده‌ای که گفتیم، حتماً به زمینهٔ فعالیت پیجی که با او همکاری می‌کنید، دقت کنید؛ مثلاً پیج شال و روسری و پیج فروش ابزارآلات صنعتی، هیچ ربطی به هم ندارند و بعید می‌دانم مخاطبان چنین حوزه‌ای، به شال و روسری نیاز داشته باشند!

متن تبلیغات شال و روسری

اگر یادتان باشد، همان اوایل مقاله، به اهمیت محتوای پیج اینستاگرام اشاره کردیم.

درست است که می‌گویند عکس‌ها با آدم حرف می‌زنند؛ اما آیا واقعاً اگر یک عکس از محصولتان را داخل پیج بگذارید و هیچ نوشته‌ای به آن اضافه نکنید، می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید؟

قطعا خیر؛ با یک تصویر خشک و خالی راه به جایی نمی‌برید!

نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام آنقدرها هم که می‌گویند سخت نیست و اگر یک سری قواعد و استانداردهای کلی را بدانید، مطمئنم که از پسش برمی‌آیید.

 استانداردهای کلی برای نوشتن متن تبلیغاتی در اینستاگرام 

اگر سه اصل سادگی و صمیمیت، به‌کارگیری هشتگ و CTA را به خاطر بسپارید، می‌شود گفت تقریباً نصف راه را رفته‌اید. در یک جمله، تبلیغات اینستاگرام، نباید اینطور باشد که کاربر حس کند در حال تماشای یک آگهی بازرگانی است.

در بخش بعدی گفته‌ایم که متن تبلیغاتی شال و روسری را چطور بنویسید که نتیجه و بازدهی خوبی از آن ببینید.

راهنمای نوشتن متن تبلیغات شال و روسری

برای نوشتن یک متن تبلیغاتی یا کپشن برای تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام، باید:

  •   روده‌درازی نکنید! کوتاه، مفید، ساده و خودمانی محصولتان را معرفی کنید و از مزایا و نقاط تمایزتان به مخاطب بگویید.
  •   متن خود را طوفانی شروع کنید تا در همان ابتدا، احساسات مخاطب را درگیر کرده و نظر او را جلب کنید.
  •   از مخاطب بخواهید کاری انجام بدهد (CTA) و این درخواست را در جملات خود بگنجانید.
  •   استفاده از هشتگ مرتبط فراموش نشود.
  • درست و تمیز بنویسید و رعایت نکات املایی و نگارشی را جدی بگیرید.
  • در استفاده از ایموجی‌ها دست‌ودل‌باز باشید؛ اما زیاده‌روی هم نکنید.
  • از کلماتی مثل «تخفیف»، «ارسال رایگان»، «حراج»، «فروش ویژه» و… در متن تبلیغ شال و روسری استفاده کنید و سعی کنید آن‌ها را در همان جملات اول به کار ببرید.
  • به مواردی از قبیل نیاز مخاطبان،‌ محصولات ترند و مد روز توجه کنید.

تصویر زیر، یک نمونه خوب از ترکیب این نکات است.

تبلیغات شال و روسری در اینستاگرام

نکات تکمیلی در اجرای تبلیغات پیج شال و روسری 

برای اجرای تمام‌وکمال کمپین تبلیغاتی‌تان در اینستاگرام، در کنار مواردی که تا الان گفتیم، باید با چند فوت کوزه‌گری هم آشنا شوید. ما قبلاً درباره آموزش تبلیغات در اینستاگرام مفصل صحبت کرده‌ایم. پس در این بخش فقط ۳ تا از اصلی‌ترین نکات را با شما مرور می‌کنیم.

۱. از بنر تبلیغاتی استفاده کنید

هر چند شما مجبور به استفاده از بنر تبلیغاتی نیستید، ولی یک بنر تبلیغاتی خلاقانه و زیبا، می‌تواند شما را چند پله از رقبایتان جلو بیندازد.

 بنر تبلیغاتی، مثل همان استوری و پست‌هایی است که در پیج خود قرار می‌دهید؛ با این تفاوت که زرق‌وبرق بیشتری دارند و چون برای تبلیغات در صفحات پربازدید یا صفحهٔ اینفلوئنسرها قرار داده می‌شود، باید طوری طراحی شود که به چشم بیاید.

طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام مهارت عجیب‌وغریبی نمی‌خواهد و خودتان هم با کمترین هزینه، می‌توانید دست به کار شوید.

۲. از هشتگ مناسب استفاده کنید 

اگر دقت کرده باشید، در این مقاله چند بار به اهمیت استفاده از هشتگ تاکید کردیم. استفاده از هشتگ‌های هدفمند که با موضوع پست شما در ارتباط‌ هستند و توسط کاربران هم سرچ می‌شوند، ترافیک خوبی به پیج شما می‌آورد.

برای بازدهی بیشتر هشتگ‌ها، ترجیحاً آن‌ها را در خلال متنی که در کپشن می‌نویسید وارد کنید و البته در استفاده از هشتگ افراط نکنید؛ نهایتاً ۱۵ هشتگ می‌تواند مناسب باشد.

راستی با ترویج هشتگ‌های اختصاصی خودتان، می‌توانید همزمان روی برندسازی هم کار کنید. مثلاً در پیج شال و روسری می‌توانید در زیر پست‌هایتان از هشتگ اسم برندتان استفاده کنید.

تبلیغات شال و روسری برای اینستاگرام ۳. جزئیات را در کپشن توضیح دهید 

یک کپشن غیرحرفه‌ای می‌تواند هر چه که تا حالا رشته کرده‌اید را پنبه کند! اگر دلتان می‌خواهد مشتری متن تبلیغات شال و روسری شما را بخواند، باید تمام هنر خود را در چند کلمهٔ اول نشان دهید و هر چه دارید را رو کنید!

از جزئیات و مشخصات محصول‌تان بگویید؛ همه چیز را ساده و در عین حال کامل توضیح دهید.

 حتماً قیمت محصول را در کپشن بنویسید؛ شک ندارم وقتی محصولی قیمت ندارد، خیلی‌ها (مثل خود من!) بی‌خیال رفتن به دایرکت و پرسیدن قیمت می‌شوند و کلاً قید خرید را می‌زنند!

از مزیت‌های محصول، موجودی و نحوه ارسال هم در کپشن بنویسید.

تبلیغات شال و روسری در اینستاگرام خب، این هم از نکات تکمیلی که برای اجرای تبلیغات باید می‌دانستید. در ادامه، به چند متن تبلیغاتی جذاب نگاهی می‌اندازیم.

چند نمونه متن تبلیغاتی جذاب برای پیج شال و روسری

با نکاتی که در بخش‌های قبل گفتیم، تا الان باید روش نوشتن متن تبلیغات شال و روسری دستتان آمده باشد. برای شروع می‌توانید متن‌های تبلیغاتی زیر را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

  •   فروش عیدانه! ۷۰٪ تخفیف برای خرید شال‌های تابستانی
  •   ۵ نوع شال و روسری که هر خانمی باید در کمدش داشته باشد!
  • روسری‌های گرم و زمستانی فقط ۹۹ هزار تومان!
  •   فروش ویژه شال و روسری تا پایان مرداد ماه!

سه راهکار برای افزایش تعامل پیج شال و روسری 

درست است که عدد بالای فالوور در اینستاگرام مهم است؛ اما نباید فقط به آن بسنده کنید. مهم‌تر از تعداد دنبال‌کننده‌ها، نرخ تعامل یا اینگیجمنت پیج است.

تعامل بالا، نشان می‌دهد که محتوای شما به دل مخاطبتان می‌نشیند و فالوورهای واقعی دارید؛ اینستاگرام هم محتوایی که به دل مخاطب بنشیند را دوست دارد و یک‌راست به اکسپلور هدایتش می‌کند و به افراد بیشتری نشانش می‌دهد!

اگر به ۳ راهکاری که در ادامه می‌گوییم، عمل کنید، تعامل پیج شال و روسری‌تان به طرز چشمگیری بالا می‌رود.

۱. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را انتشار دهید

UGC یا محتوای کاربرساز، به محتوایی گفته می‌شود که کاربر، تولید و منتشر می‌کند. از یک کامنت کوچک در زیر یکی از پست‌ها گرفته تا پیام رضایت بعد از خرید شال و روسری از پیج شما و انتشار پستی دربارهٔ شما در ویرگول، اینستاگرام، توییتر و… همه و همه در دستهٔ محتوای کاربرساز قرار می‌گیرند.

استفاده از محتوای کاربرساز، علاوه بر اینکه یک تعامل و ارتباط دوطرفه بین کسب‌وکار شما و مخاطبتان ایجاد می‌کند، باعث شناسایی مخاطبان و نظرات‌شان هم می‌شود.

یک ایده: برای افزایش نرخ تعامل پیجتان، می‌توانید از فالوورهایتان بخواهید عکس یکی از محصولات شما را با هشتگی خاص به اشتراک بگذارند. هایلایت رضایت مشتریان هم فراموش نشود.

محتوای تولید شده توسط کاربر

۲. مسابقه برگزار کنید و هدیه بدهید

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی و هدیه‌دادن برای افزایش تعامل صفحهٔ اینستاگرامتان، همیشه جواب می‌دهد؛ اما نه هر مسابقه‌ای!

با توجه به هدفی که از ایجاد مسابقه دارید (افزایش تعامل و تعداد فالوور و…) باید مسابقه‌ای را طراحی کنید که مناسب پیج شما باشد تا فالوورهای غیرمرتبط برای پیجتان نیاورد؛ چون در این صورت مسابقه کاملاً نتیجه عکس می‌دهد و به‌جای تعامل بیشتر، اینگیجمنت پیج پایین می‌آید، محتوای شما به اکسپلور نمی‌رود و در فید مخاطبان نشان داده نمی‌شود.

در ضمن مسابقه باید ساده باشد تا همه بتوانند در آن شرکت کنند.

یک ایده: برنده‌شدن با لایک‌کردن، کامنت‌گذاشتن و فالوکردن، یکی از ساده‌ترین مسابقاتی است که می‌توانید برگزار کنید. برای هدیه‌دادن هم می‌توانید چند تا از محصولات خودتان را کنار بگذارید.

تبلیغات شال و روسری در اینستاگرام

۳. با مخاطب تعامل داشته باشید

تا جایی که می‌توانید جواب کامنت‌ها را بدهید، در استوری‌ها پرسش‌هایی مطرح کنید و جواب آن‌ها را به اشتراک بگذارید یا اجازه دهید دیگران از شما سؤال کنند، پست‌ها را در استوری نیز share کنید و در نهایت، از اهمیت نظرسنجی در استوری‌ها غافل نشوید.

 همهٔ این کارها باعث می‌شود که مخاطبان شما، برای مشارکت با شما مشتاق‌تر شوند و تعاملشان را با شما حفظ کنند.

تبلیغات پیج شال و روسری خود را از امروز شروع کنید

در این مقاله، روش‌های مختلفی برای تبلیغ شال و روسری در اینستاگرام معرفی کردیم و از تمام نکاتی که به اجرای هر چه بهتر این تبلیغات کمک می‌کرد، صحبت کردیم. اگر تا امروز تبلیغات پیج شال و روسری‌تان را پشت گوش می‌انداختید،‌ همین حالا قدم اول را بردارید و تبلیغاتتان را شروع کنید!

در این مسیر، جریان هم در کنار شماست و برای رسیدن به نتایج بهتر کمکتان می‌کند. در نهایت اگر سؤال،‌ نظر یا پیشنهادی دارید، برای ما بنویسید. خواندن نظرات شما ما را خوشحال می‌کند!

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.