فروشگاه آرایشی در اینستاگرام

انتخاب بهترین روش تبلیغات برای سالن زیبایی

سالن‌های زیبایی یکی از پردرآمدترین کسب‌وکارها هستند و به همین دلیل روزبه‌روز به تعداد رقبای شما اضافه می‌شود!

در بازار شلوغ این کار فقط با تبلیغ درست و اصولی سالن زیبایی خود می‌توانید همچنان به رشد و توسعه‌دادن کسب‌وکار خود ادامه دهید.

در این مقاله قرار است به شما بگوییم بهترین تبلیغات سالن زیبایی چیست و ایده‌هایی نیز برای متن تبلیغ سالن زیبایی بدهیم.

تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش فروش

هر کسب‌وکاری برای بقا و البته پیشرفت به مشتری‌های جدید و فروش بیشتر نیاز دارد. در مرحله اول با کیفیت بالا و مشتری‌مداری و در مرحله دوم با تبلیغات می‌توانید این هدف را محقق کنید.

تبلیغات را به چشم هزینه‌ای اضافی نبینید. با تبلیغات سالن زیبایی خود می‌توانید تمام لاین‌ها را پر از مشتری کنید، حتی سالن بزرگ‌تری بگیرید؛ البته همه روش‌های تبلیغ مناسب سالن زیبایی نیستند.

تبلیغ در حوزه خدمات زیبایی با سایر حوزه‌ها تفاوت‌هایی دارد که باید در تبلیغات برای سالن زیبایی لحاظ شوند تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

تفاوت تبلیغات در حوزه زیبایی و سلامت با سایر حوزه‌ها

در صنعت زیبایی، مشتریان اکثرا افرادی‌اند که به‌دنبال بهبود ظاهر و زیبایی خود هستند. همین تبلیغات آرایشگاه زنانه را متفاوت می‌کند. قبل از اقدام برای تبلیغ سالن زیبایی حواستان باید این حوزه از ۲ جهت با سایر حوزه‌ها متفاوت است:

نوع خدمات: هیچ‌کس نمی‌خواهد موهایش در اثر دکلره بسوزد یا رنگی به موهای خود بزند که به پوستش نمی‌آید. خدمات زیبایی ظاهر افراد را تغییر می‌دهد و گاهی ممکن است این تغییرات تا مدت زیادی باقی بمانند.

به همین دلیل جلب اعتماد مشتریان برای اینکه خدمات زیبایی خود را به شما بسپارند، مهم‌ترین قسمت تبلیغات سالن زیبایی است.

هزینه بالا: این خدمات علاوه‌بر حساس‌بودن، گران هم هستند! مشتریان شما می‌خواند پول خود را در بهترین جای ممکن خرج کنند.

با توجه به تفاوت‌های بالا تبلیغ سالن زیبایی باید به‌نوعی باشد که افراد بتوانند ظاهر خود را پس از استفاده از خدمات شما تصور کنند. این تبلیغ‌ها باید نمایشگر توانایی‌ها، سابقه کاری و اعتبار شما باشد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید نمایش نمونه‌کارهای قبلی خود به‌خصوص قبل‌وبعد افراد است.

در کل این تبلیغات وقتی موفق می‌شوند که برپایه کاری باکیفیت باشند و آن را به‌خوبی به مخاطب منتقل کنند.

بر اساس ویژگی‌های سالن زیبایی در بخش بعدی بهترین روش‌های تبلیغات برای آن را در بخش بعد بررسی می‌کنیم.

انتخاب بهترین نوع تبلیغات‌برای سالن زیبایی

هزاران روش مختلف برای تبلیغ آرایشگاه زنانه وجود و هرکدام تاثیر خاصی بر کسب‌و‌کار شما می‌گذارد. در ادامه روش‌هایی را که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند، بررسی می‌کنیم.

آرایشگاه خود را در گوگل مپ ثبت کنید

اگر کسی به‌دنبال آرایشگا‌های اطراف خانه‌اش بگردد، یکی از کارهایی که حتما انجام می‌دهد، جست‌وجو در گوگل است. گوگل هم با توجه به لوکیشن کاربر سالن‌های نزدیک به او را در نتایج نمایش می‌دهد. مثل تصویر زیر:

نتایج گوگل با جست‌وجوی سالن زیبایی

وقتی لوکیشن را ثبت کنید، جدا از نتایج گوگل در گوگل مپ هم پیدا می‌شوید:

لوکیشن سالن‌های زیبایی ثبت‌شده در گوگل مپ

افراد برای بررسی اعتبار کسب‌وکار شما معمولا نظرات بقیه افراد را در گوگل‌ مپ می‌خوانند؛ پس از مشتری‌هایتان بخواهید تا نظر خود درباره خدمات شما را آنجا ثبت کنند. می‌توانید برای تشویق به این کار هدیه‌ای کوچک مثل تخفیف در نظر بگیرید.

همچنین، آدرس دقیق، عکس‌هایی از سالن، ساعات کاری و شماره تماس را هم وارد کنید و به‌روز نگه دارید تا افراد راحت‌تر به شما دسترسی پیدا کنند.

بازاریابی ارجاعی را فراموش نکنید

اگر یکی از دوستان ما کار زیبایی باکیفیتی انجام داده باشد، معمولا از او سوال می‌کنیم در کدام سالن انجام داده است و توصیه او را جدی می‌گیریم. این قدرت بازاریابی ارجاعی است؛ اما چه کنیم که افراد ما را به دیگران معرفی کنند؟

  • کیفیت خوبی داشته باشید: اول این که باید واقعا کیفیت خوبی ارائه دهید؛ از نیروهای سالن گرفته تا مواد و دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید. اگر کیفیت کارتان خوب نباشد، نتیجه عکس می‌گیرید.
  • جایزه‌ای تعیین کنید: دوم باید پیشنهادی وسوسه‌انگیزی در آستین داشته باشید. برای مثال اگر کسی را معرفی کردند، در عوض برایشان خدمات با تخفیف یا رایگان انجام دهید.

با کسب‌وکارهای دیگر همکاری کنید

با کسانی که مشتریان مشترکی با شما دارند، مثل فروشندگان لوازم آرایش، لباس عروس و عکاس عروسی، همکاری کنید و در ازای هر مشتری جدید، درصدی از فروش به آن‌ها پرداخت کنید.

برای مثال، یکی از دوستان من که نزدیک جشن عروسی‌اش بود، از طرف عکاسش به یک سالن زیبایی معرفی شد. او چند گزینه داشت و نمی‌دانست کدام را انتخاب کند؛ اما وقتی عکاس گزینه‌ای را به او معرفی کرد، مطمئن شد و از خدمات آن سالن زیبایی استفاده کرد.

پیام کوتاه، بهترین راه هدف‌گیری افراد نزدیک

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات سالن زیبایی پیام کوتاه است. با امکان ارسال منطقه‌ای پیامک، می‌توانید افراد نزدیک به خود را هدف بگیرید و جذب کنید. همچنین می‌توانید مشتری‌هایی قبلی خود را با ارسال پیامک دوباره جذب کنید.

پیامک زیر نمونه‌ای واقعی از پیامک برای جذب مشتری سالن زیبایی است.

پیامک برای تبلیغ سالن زیبایی

وقتی پیامک بفرستید که دلیل خوبی مثل تخفیف داشته باشید؛ وگرنه مشتریان آن را نادیده می‌گیرند.

روش‌های سنتی تبلیغات هنوز نمرده‌اند

یک بیلبورد در محله، پخش تراکت، چسباندن پوستر در محل‌های مخصوص و… هنوز هم روش‌های بسیار مؤثری برای جذب مشتریان محلی هستند. از این روش‌ها برای تبلیغ سالن زیبایی خود بهره بگیرید. فقط سعی کنید تبلیغ اثرگذاری طراحی کنید و متن خوبی بنویسید.

از اینستاگرام استفاده کنید

بدون مقدمه‌چینی می‌گوییم: در صنعت زیبایی، هیچ‌چیز موثر‌تر و حیاتی‌تر از تبلیغات سالن زیبایی در اینستاگرام نیست. دلیلش هم واضح است: بصری بودن این شبکه و مخاطبان زیادش.

طبق آمار اینستاگرام ۲/۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، پس اگر می‌خواهید نمونه‌کار‌هایتان را جایی به نمایش بگذارید که همه ببینند، حتما از اینستاگرام استفاده کنید.

اگر سالن شما پیج اینستاگرام ندارد یا حداقل از تبلیغات در اینستاگرام بهره نمی‌برید، از رقبای خود عقب هستید.

پیج یک سالن زیبایی در اینستاگرام

اما چگونه از اینستاگرام برای تبلیغ آرایشگاه زنانه استفاده کنیم؟ در ادامه با این مقاله همراه باشید.


بیشتر بخوانید: راهنمای تدوین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام


اینستاگرام، یکی از بهترین کانال‌های جذب مشتری

مشتریان بالقوه شما هر روز ساعت‌ها در اینستاگرام وقت می‌گذارنند. از این فرصت برای جذب آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به ۳ روش موثر برای بهره‌برداری از اینستاگرام برای تبلیغ سالن‌های زیبایی اشاره می‌کنیم.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یکی از الزامات تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام است؛ چون از این طریق می‌توانید نمونه‌کار‌هایتان را نشان دهید و همان طور که قبلا گفتیم، هیچ‌چیز مثل یک نمونه کار عالی مشتری‌ها را به سمت شما سوق نمی‌دهد. مجله minetanbodyskin برای تولید محتوا سالن زیبایی موارد زیر را پیشنهاد می‌کند:

  • قبل و بعد: می‌خواهید نشان دهید که چقدر یک کار را خوب انجام داده‌اید؟ قبل و بعد یک مشتری را به نمایش بگذارید.

قبل و بعد مشتریان سالن زیبایی را نشان دهید

  • تیم سالنتان را به نمایش بگذارید: افراد تیم خود را در اینستاگرامتان نشان دهید، پست‌های آن‌ها را استوری کنید تا مردم به شما و کارتان اعتماد بیشتری کنند.
  • ریپست کنید: از مشتری‌ها بخواهید عکس‌هایشان را به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند. سپس رضایت آن‌ها را در صفحه‌تان نشان دهید.
  • آموزش دهید: مسائل مربوط به زیبایی را آموزش دهید. از درست‌کردن ماسک صورت گرفته تا کوتاهی در خانه.
  • نمونه کار باکیفیت بگذارید: تا می‌توانید نمونه کار بگذارید. از نورپردازی خوب و دوربین مناسب استفاده کنید. یک رینگ‌لایت می‌تواند کیفیت پست‌هایتان را بالا ببرد.
  • ریلز‌های ترند را به لاین‌های مختلف آرایشی ربط دهید: ریلز در حال حاضر پر‌طرفدار‌ترین محتوای اینستاگرام است. لاین‌های مختلف را با ترند‌ها و چالش‌ها مختلف به مشتری‌هایتان نشان دهید.

تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر‌ها کسانی هستند که روی مردم تاثیر زیادی دارند. کافی است جزئی از ظاهر آن‌ها مثل آرایش موهایشان تغییر کند تا دنبال اسم و آدرس سالن زیبایی باشند.

اگر می‌توانید این افراد را به سالن خود دعوت کنید و برای آن‌ها خدمات زیبایی را انجام دهید تا اینفلوئنسر از فرایند و نتیجه کار محتوا تولید کند و در صفجه خود بگذارد. همچنین می‌توانید محتوا را آماده کنید و از آن‌ها بخواهید سالن شما را به فالور‌هایشان معرفی کنند.

نکته مهم در اینفلوئنسر مارکتینگ انتخاب فردی مناسب است. کسی که هم فالوور‌های او مشتری‌های احتمالی شما باشند و هم اینگیجمنت بالایی داشته باشد. برای مثال اینفلوئنسرهای خانم حوزه زیبایی، سبک زندگی، استایل و پوشش گزینه‌های خوبی برای شما هستند.

پیدا کردن چنین فردی ممکن است نیازمند روزها و یا حتی هفته‌ها تلاش باشد، تازه اگر بتوانید بعد از انتخاب فرد مناسب با او ارتباط درست برقرار کنید و تعرفه معقولی بگیرید.

خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ جریان این کار را به‌صورت دقیق و تخصصی انجام می‌دهد. کافیست از لیست بلندبالای جریان که در آن افراد بر اساس حوزه کاری شان دسته‌بندی شده‌اند، فردی با نرخ اینگیجمنت مناسب پیدا کنید و بقیه کار را به ما بسپارید. در این لیست اطلاعات دقیق هر اینفلوئنسر به‌علاوه قیمت انواع تبلیغ‌‌های او را می‌بینید.

لیست اینفلوئنسرهای جریان

در پایان کمپین، جریان گزارشی دقیق برایتان ارسال می‌کند تا از آن در راستای بهبود کمپین‌های بعدی‌تان استفاده کنید.

تبلیغات بازدیدی و تعرفه‌ای

اگر تبلیغی از قبل آماده کرده‌اید و می‌خواهید افراد زیادی آن را ببینید باید به این نکته توجه کنید که حتما از پیج‌های مرتبط استفاده کنید. برای مثال پیج لوازم جانبی ماشین گزینه مناسبی برای تبلیغات سالن زنانه نیست؛ چون مخاطبان شما به احتمال کمتری آن را فالوو می‌کنند.

در این موقعیت بهتر است برای جلوگیری از اشتباه، خدمات تبلیغات تعرفه‌ای جریان امتحان کنید. پیج‌های زیادی با بهترین تعرفه و دسته‌بندی دقیق در اختیار شما هستند تا یک کمپین عالی ببندید.

اگر می‌خواهید فقط به اندازه‌ای که ویو می‌گیرید، پول بپردازید و قصد ندارید با تبلیغ تعرفه‌ای ریسک کنید، از خدمات تبلیغات بازدیدی جریان استفاده کنید. در این روش در پیج‌های مختلفی نمایش داده‌ می‌شوید و دقیقا به همان اندازه که افراد تبلیغ شما را دیده‌اند، پول پرداخت می‌کنید.

نکته: برای تبلیغ در اینستاگرام لزومی ندارد حتما پیج داشته باشید. کافی است کال‌تواکشن تبلیغ را تماس تلفنی قرار دهید. پیشنهادهای ویژه‌ای مثل تخفیف یا خدمتی رایگان افراد را قانع می‌کند تماس بگیرند.


بیشتر بخوانید: چگونه برای کسب‌وکارمان جذب مشتری کنیم؟


متن تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام بسیار مهم است. هر روشی که انتخاب کردید بهتر است مطمئن شوید متنی جذاب و گیرا برای آن دارید. در ادامه چند متن را بررسی می‌کنیم.

۹ ایده نمونه متن تبلیغاتی برای سالن زیبایی

نوشتن یک متن خوب برای تبلیغ اینستاگرم سالن زیبایی می‌تواند بازخورد کمپین‌ را تا چندبرابر افزایش دهد. بهتر است اول مخاطب خود را مشخص کنید و خصوصیات او را بشناسید تا با لحن و ادبیاتی متناسب با او تبلیغ خود را بنویسید.

نمونه‌های زیر می‌توانند الهام‌بخش باشند:

ایده تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

ایده متن تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

ایده تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

ایده متن تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

متن تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

ایده تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

متن تبلیغ سالن زیبایی در اینستاگرام

متن تبلیغات خدمات فیشیال در اینستاگرام

ایده متن تبلیغ سالن آرایشی در اینستاگرام

عصر دیجیتال، فرصتی طلایی برای سالن‌های زیبایی

پیشرفت تکنولوژی از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری، بهترین فرصت را برای تبلیغ سالن زیبایی به‌وجود آورده است. این روز‌ها بیشتر از همیشه می‌توانید نمونه کارهایتان را با کیفیتی معقول و از طریق شبکه‌های اجتماعی به همه نشان دهید و مشتری‌های جدید جذب کنید.

در این مقاله با معرفی بهترین روش‌های تبلیغات سالن زیبایی راه‌وچاه تبلیغات در دنیای زیبایی را به شما نشان دادیم. اگر به‌دنبال تبلیغ سالن خود در اینستاگرام به کسب‌وکار خود رونق دهید، جریان آماده است تا به شما کمک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.